Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
Laivalla työskentelevät järjestysmiehet
Valvoja: Valvoja
- Antti_X
- nilkkaanpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 48
- Lauteille: Heinäkuu 2009
- Paikkakunta: Vlk
Laivalla työskentelevät järjestysmiehet
Löytyykö potkulaisista laivoilla työskenteleviä järkkäreitä?
Kysymyksiä löytyisi: vuorojen pituudet, kuinka helppo/vaikea työllistyä, työn haastavuus/luonne?
Eli kaikki tarinat ylipäätänsä kyseisestä työstä ja miksi siihen päädyit.
Kysymyksiä löytyisi: vuorojen pituudet, kuinka helppo/vaikea työllistyä, työn haastavuus/luonne?
Eli kaikki tarinat ylipäätänsä kyseisestä työstä ja miksi siihen päädyit.
- bodyguard
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 9
- Viestit: 22944
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Laivalla työskentelevät järjestysmiehet
En työskennellyt vakituisesti mutta keikkaa heittänyt joskus laivoillakin.
Vuorot yms. riippuu ihan laivasta, eri laivoilla eri käytännöt, sekin vaikuttaa että minkä lipun alla laiva purjehtii (minkä maan työaikalakia sovelletaan). Työllistyminen voi olla hankala juttu, keikkatyöntekijäksi päässee kun omaa pitkän kokemuksen alalta ja tuntee jonkun "sisäpiiristä" mutta noi tarkoittaa aina sitä että joskus soitetaan ja pyydetään viikoksi tai kahdeksi töihin viikon varotusajalla jne. Vakihommiin ei kyllä takuulla pääse ilman suhteita.
Työ on varmasti yksi monipuolisimmista ja haastavimmista mitä järkkäripuolelta löytyy, kaikki hommat pitää hoitaa ite siellä laivalla, sinne kun ei voi poliisia soittaa apuun. Laivalla on kuitenkin aika saatanan monta känniläistä ympäriinsä joka päivä että työmaatakin riittää.
Vuorot yms. riippuu ihan laivasta, eri laivoilla eri käytännöt, sekin vaikuttaa että minkä lipun alla laiva purjehtii (minkä maan työaikalakia sovelletaan). Työllistyminen voi olla hankala juttu, keikkatyöntekijäksi päässee kun omaa pitkän kokemuksen alalta ja tuntee jonkun "sisäpiiristä" mutta noi tarkoittaa aina sitä että joskus soitetaan ja pyydetään viikoksi tai kahdeksi töihin viikon varotusajalla jne. Vakihommiin ei kyllä takuulla pääse ilman suhteita.
Työ on varmasti yksi monipuolisimmista ja haastavimmista mitä järkkäripuolelta löytyy, kaikki hommat pitää hoitaa ite siellä laivalla, sinne kun ei voi poliisia soittaa apuun. Laivalla on kuitenkin aika saatanan monta känniläistä ympäriinsä joka päivä että työmaatakin riittää.
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
- Antti_X
- nilkkaanpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 48
- Lauteille: Heinäkuu 2009
- Paikkakunta: Vlk
Laivalla työskentelevät järjestysmiehet
Suorititko Bodygard noita pelastuskursseja keikkahommia varten, eikös ne teoriassa pitäisi kaikilla laivassa olevilla löytyä? Hoitaako laivayhtiö yksinään turvallisuuspuolta vai onko siellä eri firmojen tyyppejä? Tuosta haastavuus puolesta olikin pieni arvaus olemassa, alkoholi kun on monelle ainoa syy mennä laivalle...
- bodyguard
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 9
- Viestit: 22944
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Laivalla työskentelevät järjestysmiehet
En oo suorittanu mitään kursseja kun en ollu laivan henkilökuntaa. Kaikilla laivoilla mitä tiedän on pääsääntöisesti laivan omaa henkilökuntaa mutta äkilliseen tarpeeseen tai sitten suuren henkilömäärän tarpeeseen (esim. Abi- risteilyt, Goomit jne.) on otettu sitten jv- firmoilta keikkamiehiä.
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
Laivalla työskentelevät järjestysmiehet
Jos laivalle tahtoo vakiukoksi niin iso valtti on jos käyt omaehtoisesti STCW95:n pelastautumiskoulutuksen, ilman on aika turha toivo nykyisin. Taitavat olla kaikki laivayhtiön palveluksessa tällä hetkellä vakiokalustoon kuuluvat eikä sinne kovin herkästi tosiaan kiinni pääse.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Laivalla työskentelevät järjestysmiehet
Mä olen laivalla järkkärinä, mutta ulkoistettuna, en siis Siljan kirjoilla. Mielekästä hommaa ja kun osaa ottaa sopivan hyvällä asenteella, se voi olla ihan hauskaakin. Hyviä puolia riittää; ruokaa on lähes aina paljon ja yleensä se on hyvää, punttisalit, rennot työkaverit jne.
Silja Line vaatii Basic training -koulutuksen joka maksaa 450-600e ja jos hyvä tuuri käy, voit päästä Siljan järjestämälle kurssille.
Vaihtoehtoinen keino päästä laivalle jv-hommiin olisi mennä laivalle joihinkin muihin töihin ja käydä juttelemassa siellä paikan päällä päättäville tahoille.
Laivatyö vaatii vähän luonnetta, mutta kyllä se palkitseekin.
Silja Line vaatii Basic training -koulutuksen joka maksaa 450-600e ja jos hyvä tuuri käy, voit päästä Siljan järjestämälle kurssille.
Vaihtoehtoinen keino päästä laivalle jv-hommiin olisi mennä laivalle joihinkin muihin töihin ja käydä juttelemassa siellä paikan päällä päättäville tahoille.
Laivatyö vaatii vähän luonnetta, mutta kyllä se palkitseekin.
So, a man walks into a bar with a monkey. I forgot the rest of the joke but your mom is a whore.
- Antti_X
- nilkkaanpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 48
- Lauteille: Heinäkuu 2009
- Paikkakunta: Vlk
Laivalla työskentelevät järjestysmiehet
Mistään ei löydy onko koulutuksella joku parasta ennen päivä, onko?
500€ koulutus ilman takeita edes määräaikaisesta paikasta on työttömälle kuitenki jonkin asteinen kynnys.
Ja jos kurssipaperilla ei tee mitään 2 kk päästä....
Kiitos vastauksista!
500€ koulutus ilman takeita edes määräaikaisesta paikasta on työttömälle kuitenki jonkin asteinen kynnys.
Ja jos kurssipaperilla ei tee mitään 2 kk päästä....
Kiitos vastauksista!
Laivalla työskentelevät järjestysmiehet
Basic training -koulutus ei itsessään mene vanhaksi, mutta Silja Linella on hyvin tarkka pelastus-, lautta- ja paloharjoituskäytäntö. Jos et mene harjoituksiin kun pitäisi, käytännössä et pääse takaisin laivalle ennen kuin olet käynyt BT:n uudestaan. Toisaalta jos jotain Siljalla tapahtuu, jokainen henkilökunnasta osaa toimia pimeässä ja vaikka laiva olisi 60 asteen kulmassa.Antti_X kirjoitti: Mistään ei löydy onko koulutuksella joku parasta ennen päivä, onko?
500€ koulutus ilman takeita edes määräaikaisesta paikasta on työttömälle kuitenki jonkin asteinen kynnys.
Ja jos kurssipaperilla ei tee mitään 2 kk päästä....
Kiitos vastauksista!
Tosiaan 500e on iso raha, mutta voit päästä laivalle töihin muutamaksi viikoksi (silja) vaikka et ole käynyt BT:tä. Jos oikein muistan niin saa olla kaksi viikkoa töissä laivan omalla tietopaketilla tms ja siitä sitten joko laiva lähettää sinut BT-kurssille tai menet itse. Viking Line ei kyseistä kurssia vaadi työnekijöitään (Isabella, Amorella, Mariella, muista en tiedä).
Kurssi on ihan kiva ja jos se on ilmainen sinulle, se on vielä kivempi.
Jotta pääsee laivalle töihin, sinulla pitää olla seuraavat dokumentit:
- Merimieslääkärintodistus (ensimmäisen todistuksen mukana pitää olla keuhkokuva)
- näkö pitää olla tietyn rajan yli; ehkä yleisin syy hylättyihin päätöksiin. Rahan todistuksesta saat takaisin (halvimman todistusta myöntävän tahon eli työterveyslääkärin mukaan tms joka on about 27e.)
- Merityöhön verokortti (veroprosentti on alhainen joka tuntuu palkassa, saa soittamalla verotoimistoon
- Ja laivasta/laivayhtiön käytönnöistä riippuva tarve Basic Trainingille (tämä on etu myö Viking Linella...voisi ainakin luulla)
So, a man walks into a bar with a monkey. I forgot the rest of the joke but your mom is a whore.
- bodyguard
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 9
- Viestit: 22944
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Laivalla työskentelevät järjestysmiehet
Joo, tosin en sitten tiedä missä vaiheessa tämä muuttuu miinukseksi, ite kun ainakin tykkään aika paljon syömisestä Mutta ruoka on aika iso plussa laivalla.Räikkönen kirjoitti: ruokaa on lähes aina paljon ja yleensä se on hyvää,
Jossainvaiheessahan noista keikkamiehistä taisi olla senverran pulaa että tuota Basic training- koulutusta ei vaadittu. Mutta kuten sanoin niin siinä on omat huonot puolensakin siinä keikkatyössä. Toisaalta luulen että vakkariksi ei pääse kuin tekemällä keikkahommia ja odottamalla että paikka aukeaa.Räikkönen kirjoitti: Silja Line vaatii Basic training -koulutuksen joka maksaa 450-600e ja jos hyvä tuuri käy, voit päästä Siljan järjestämälle kurssille.
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Blogi
- L.K.
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 5
- Viestit: 12812
- Lauteille: Huhtikuu 2005
- Paikkakunta: Kotka
- Etulaji: Defendo
- Yhteystiedot:
Laivalla työskentelevät järjestysmiehet
Jos noi JV:t on laivan listoila, millasessa palkassa ne liikkuu?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Laivalla työskentelevät järjestysmiehet
Laivoilla on suhteellisen kova palkka. Siellä on kuitenkin eri säännöt ja vastuu kuin maissa. Kuten joku aiemmin mainitsi; siellä tosiaan ollaan se 12h omillaan ja laivalla on se 2000-3000 kännistä sankaria joten meno on sen mukaista.
Summia en ala täällä huutelemaan, mutta kyllä siinä huomattavasti paremmin tienaa kuin maissa samaa duunia tehdessä. Samalla säästyy myös elinkustannuksissa kun ei tarvi itse hakea safkaa kaupasta, ajella autolla tai maksaa vedestä/sähköstä jne.
Kyllä moni puhuu ruotsia vähintään tyydyttävällä tasolla. Ei se välttämätöntä ole kun on suomesta lähtevä iltalaiva, mutta on se kiva ymmärtää molemman puolen asiakkaita mikä heillä on hätänä. Suomesta lähtevillä aamulaivoilla on enemmän tarvetta ruotsin kielelle.
Summia en ala täällä huutelemaan, mutta kyllä siinä huomattavasti paremmin tienaa kuin maissa samaa duunia tehdessä. Samalla säästyy myös elinkustannuksissa kun ei tarvi itse hakea safkaa kaupasta, ajella autolla tai maksaa vedestä/sähköstä jne.
Kyllä moni puhuu ruotsia vähintään tyydyttävällä tasolla. Ei se välttämätöntä ole kun on suomesta lähtevä iltalaiva, mutta on se kiva ymmärtää molemman puolen asiakkaita mikä heillä on hätänä. Suomesta lähtevillä aamulaivoilla on enemmän tarvetta ruotsin kielelle.
So, a man walks into a bar with a monkey. I forgot the rest of the joke but your mom is a whore.
- L.K.
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 5
- Viestit: 12812
- Lauteille: Huhtikuu 2005
- Paikkakunta: Kotka
- Etulaji: Defendo
- Yhteystiedot:
Laivalla työskentelevät järjestysmiehet
Onko ne palkat nyt sitten niin salaisia vai mikä siinä on?`Ei nyt tarvi euron tarkkuudelle mennä, mutta vaikka parinsadan euron tarkkuudella kelpaa..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Laivalla työskentelevät järjestysmiehet
rOhmuhan aikanaan teki adressinkin...toki laivoista ei puhuttu.
http://www.adressit.com/jarjestyksenvalvoja" onclick="window.open(this.href);return false;
tiedän pari laivalla työskentelevää, 2300-3000 e kuussa brutto
http://www.adressit.com/jarjestyksenvalvoja" onclick="window.open(this.href);return false;
tiedän pari laivalla työskentelevää, 2300-3000 e kuussa brutto
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.
Sun Tzu
Sun Tzu
-
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 11
- Viestit: 1878
- Lauteille: Joulukuu 2008
Laivalla työskentelevät järjestysmiehet
Mua on askarruttanut jo pitkaan pari seikkaa. Esimerkiksi mihin perustuu jarjestyksenvalvojien vahainen maara? Esimerkiksi vastaava maara (vaikkapa n 3000 henkea) ihmisia rock konsertissa, urheilukisoissa tai muissa tapahtumissa ja poliisin maaraama jarjetyksenvalvojien maara on moninkertainen(noin 100?, riippuen tapahtumasta). Myos turvatarkastukset on useissa tapahtumissa valttamattomia, miksei siis myos laivalle? Kuitenkin ne on mahdollista hoitaa isoissa massatapahtumissa, miksei myos satamissa?
Esimerkiksi aseen tai rajahdysaineitten kuljettaminen laivaan on helppoa. Verrattuna vaikkapa lentokenttien turvallisuusjarjetelyihin, terrorismin vastainen ennaltaehkaisy on varsin heikkoa. Laivojen jarjetyksenvalvojat saavat kantaa vain patukkaa Ruotsin lipun alla ja Suomen lipun alla seilaavat lisaksi kaasusumutinta. Mitka on siis todelliset mahdollisuudet kamppailla aseistautunutta henkiloa vastaan?
Ja kuten edella jo mainittukin poliisin tuloon saa varata useita tunteja. Siina ajassa keskella merta heiluva aseistettu henkilo saisi varsin mittavaa tuhoa aikaan. Jos vertaa vaikkapa viime vuosien yksittäisten ihmisten aiheuttamiin iskuihin kouluissa ja kauppakeskuksessa.
Esimerkiksi aseen tai rajahdysaineitten kuljettaminen laivaan on helppoa. Verrattuna vaikkapa lentokenttien turvallisuusjarjetelyihin, terrorismin vastainen ennaltaehkaisy on varsin heikkoa. Laivojen jarjetyksenvalvojat saavat kantaa vain patukkaa Ruotsin lipun alla ja Suomen lipun alla seilaavat lisaksi kaasusumutinta. Mitka on siis todelliset mahdollisuudet kamppailla aseistautunutta henkiloa vastaan?
Ja kuten edella jo mainittukin poliisin tuloon saa varata useita tunteja. Siina ajassa keskella merta heiluva aseistettu henkilo saisi varsin mittavaa tuhoa aikaan. Jos vertaa vaikkapa viime vuosien yksittäisten ihmisten aiheuttamiin iskuihin kouluissa ja kauppakeskuksessa.
Lauteilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 52 kurkkijaa