Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
✋:. Meistä on hienoa, kun selailet Potkun, Pohjoismaiden suurimman kamppailulajiyhteisön keskusteluja. Toivottavasti löydät mielenkiintoisia keskusteluja ja otat reippaasti osaa niihin. Samassa voisit sallia Ad Block -ohjelmasi näyttää mainoksia Potkun sivuilla, jotta voimme jatkossakin ylläpitää näitä keskusteluja. Voit myös liittyä etupotkijaksi, jolloin yksi etusi on mainokseton Potku. Kiitos kun ymmärrät. 🙇♂️
Jussi Huusko kirjoitti:
Myos turvatarkastukset on useissa tapahtumissa valttamattomia, miksei siis myos laivalle? Kuitenkin ne on mahdollista hoitaa isoissa massatapahtumissa, miksei myos satamissa?
Raha lienee päätekijä, tosin resurssipula saattaa iskeä myöskin. Jonnekkin yksittäiselle keikalle on helppo saada parikymmentä ihmistä tekemään turvatarkastuksia portilla mutta samaa määrää on melko vaikea hommata 7 päivänä viikossa Turun satamaan. Ihmisten tarkastamisen lisäksihän tämä vaatisi kaikkien autojen täydellisen tarkastamisen.
Nykyäänhän satamissa tehdään turvatarkastuksia, sitä en tiedä kuinka suuri prosentti matkustajista tarkastetaan, voi olla ettei tuo tieto ole edes julkinen. Lisäksi tietyntyyppisillä risteilyillä (goomit jne.) tarkastetaan monasti kaikki matkustajat.
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
tiedän pari laivalla työskentelevää, 2300-3000 e kuussa brutto
Ok,Tuohan on järkkärille jo varsin kova ansio,eritoten jos/kun vielä on noi muut edut (ilmainen majoitus,ruoka jne).Ei paha joten ymmärrän hyvin ettei paikoja hirveästi aukea.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Aiheeseen sopii mainita Siljalla tälläkin hetkellä töissä olevasta sällistä. Tatuoitu niinku kattelis tatskafirman mainos seinää. No ei leimoissa mitään mutta se on stanan ISO! Tästä vois päätellä et ainakin puntille pääsee ja ruokahuolto pelaa Se pisti silmään , et vaikka Silja Europa joka vetää sen melki 3000 ihmistä niin kovin vähänlaisesti oli järkkäreitä! Kaikillahan siel on se koulutus mutta silti.
Yksi tällä hetkellä kapteenina toimiva puolituttu joskus jutteli mukavia ajastaan(90-luvun puolta väliä) laivapokena. Ruottiin, Saksaan ja Viroon oli reissannut silloin. Kuulosti aika hurjalta menolta. Silloin kai toimi jos oli kapun kans väleissä niin pikku ylilyönnit oli äkkiä unohdettuja..tiedä sit oliko tarinoissa kuinka paljon kermaa koristeena..! Toisen kotimaisen se herra ainakin osasi vallan mallikkaasti ja sanoi, että jos kielet on hyvin opiskellu niin auttaa kovasti silläkin alalla etenemistä.
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
Jussi Huusko kirjoitti:
Myos turvatarkastukset on useissa tapahtumissa valttamattomia, miksei siis myos laivalle? Kuitenkin ne on mahdollista hoitaa isoissa massatapahtumissa, miksei myos satamissa?
Raha lienee päätekijä, tosin resurssipula saattaa iskeä myöskin. Jonnekkin yksittäiselle keikalle on helppo saada parikymmentä ihmistä tekemään turvatarkastuksia portilla mutta samaa määrää on melko vaikea hommata 7 päivänä viikossa Turun satamaan. Ihmisten tarkastamisen lisäksihän tämä vaatisi kaikkien autojen täydellisen tarkastamisen.
Kuitenkin samaan aikaan lentoliikenteen turvallisuustarkastukset on mennyt erittäin tarkoiksi ja on mahdollista järjestää tarvittava työvoima 7 päivänä viikossa. Eikö tässä ole hieman ristiriitaa? Kuitenkin useiden tuhansien ihmisten turvallisuus kyseessä.
Autojahan skannataan nyt jo erittäin useissa maissa satamissa.
Nopealla googlettamisella löyty tämmönen:
Löytyy varmaan enemmänkin ja parempia esimerkkejä kun jaksaa kaivaa.
Jep, tosin Suomessa on vain yksi lentokenttä jossa tuo turvatarkastustoiminta on jollainlailla merkittävän suurta (eli Helsinki-Vantaa) ja sielläkin on käsittääkseni jatkuva työvoimapula. Muilla kentillä on se pari hassua turvatarkastajaa jotka yleensä muun aikaa hoitavat terminaalipalveluita.
Mutta onhan Suomessa työttömiä, kuten sanottu niin rahaa kun tarpeeksi laitetaan niin voidaan tarkastaa vaikka kaikki pitkänmatkan junienkin matkustajat. Se on sitten eri juttu että halutaanko niin paljon rahaa siihen laittaa.
-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.
Jussi Huusko kirjoitti:
Kuitenkin samaan aikaan lentoliikenteen turvallisuustarkastukset on mennyt erittäin tarkoiksi ja on mahdollista järjestää tarvittava työvoima 7 päivänä viikossa. Eikö tässä ole hieman ristiriitaa? Kuitenkin useiden tuhansien ihmisten turvallisuus kyseessä.
Kyllähän se lentävien laitteiden laadunvarmistus- ja turvallisuustason pitää olla selvästi korkeammalla kuin vedessä tai maanpinnalla kulkevien. Kadunmiehen esimerkkeinä tulisi ekana mieleen, että laivaa ei ihan partakoneen terillä kaapata ja sellainen pommi, jonka räjähtäminen koneessa saisi sen tippumaan, ei todennäköisesti vielä upota laivaa.
Ja laiva on vaikeampi parkkeerata pilvenpiirtäjään.
Muutenkaan en toivoisi joutuvani laivalla mihinkään ruumiinontelotarkastuksiin ainakaan heti lähtöselvityksessä. Riittää jo, että mä joudun kansallisen turvallisuuden nimissä tunkemaan dödöjä johonkin minigrip-pusseihin lentokentillä.