Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Armeija uusiksi 2016 mennessä

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Armeija uusiksi 2016 mennessä

#16

Viesti Mjölnir »

PDC kirjoitti: EIkö ne jaksa sitä fyysistä puolta vai onko se joku henkinen juttu, että kun komennetaan vai?
Tämä jälkimmäinen yleensä. Eikä edes se komentaminen, mutta kun ei ole koskaan tehty mitään fyysistä, jossa joudutaan venyttämään mukavuusaluetta.

Kun koulussa pysty lopettamaan cooperin testin, kun sanoi, että alkaa tuntua pahalta jne.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Armeija uusiksi 2016 mennessä

#17

Viesti PDC »

Kuinka laajasti venyttämisestä nyt puhutaan? Siis missä ne rajat alkavat yleensä tulla vastaan?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Armeija uusiksi 2016 mennessä

#18

Viesti Mjölnir »

PDC kirjoitti: Kuinka laajasti venyttämisestä nyt puhutaan? Siis missä ne rajat alkavat yleensä tulla vastaan?
No, itse olen nähnyt ihan normaalipainoisen kaverin, joka ei pystynyt juoksemaan kuin 1800 m 12 minuutin juoksutestissä. Että sellaistakin on näkynyt.

Ja lisäksi sitten ne henkiset puolet:
Ei yksityisyyttä, kun asut 10 hengen tuvassa
Ei kännykkää ja nettiä palvelusaikana
Ei mahdollisuutta jäädä nukkumaan, jos ei huvita
jne...

ja joillekin on aika kova juttu joutua pois kotoa ensimmäistä kertaa elämässään
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Armeija uusiksi 2016 mennessä

#19

Viesti PDC »

Ok. Hmmm, en oo juossu juossu pitkään aikaan. Pitääpä sitten kun fysio taas "antaa luvan" juosta ja kokeilla, että kuinka kaus pääsee. Mutta mää oonkin tankki, joten... :D
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Armeija uusiksi 2016 mennessä

#20

Viesti Aleksi T »

Kun katsoo, miten useimmat itsenäisestikin asuvat elävät ennen varusmiesaikaa, niin ei se ole kyllä kumma ettei palveluksesta selvitä. :roll:
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Armeija uusiksi 2016 mennessä

#21

Viesti nassesetä »

Mjölnir kirjoitti: Olen muuten komentajan kanssa samaa mieltä (tietysti :smt003 ) siitä, että höylääminen ei ole oikea ratkaisu, vaan koko järjestelmä täytyy tarkastella uusien reunaehtojen puitteissa.
Olet siis vihdoinkin tullut järkiisi vanhan kaluston käyttökelpoisuudesta? brushteeth
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Armeija uusiksi 2016 mennessä

#22

Viesti Mjölnir »

nassesetä kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Olen muuten komentajan kanssa samaa mieltä (tietysti :smt003 ) siitä, että höylääminen ei ole oikea ratkaisu, vaan koko järjestelmä täytyy tarkastella uusien reunaehtojen puitteissa.
Olet siis vihdoinkin tullut järkiisi vanhan kaluston käyttökelpoisuudesta? brushteeth
Jos komentaja on sitä mieltä :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Armeija uusiksi 2016 mennessä

#23

Viesti n0k »

Joitain veijareita joita tiedän tulleen pois armeijasta, koskaan sinne palaamatta ovat sanoneet että pahinta teki se että tunsi olevansa kuin vankilassa ?! Sanoivat että kun ei pääse vaikka yöllä tupakille, aitojen sisällä koko ajan ja vaikka mitä hulluilta kuuluvia sääntöjä jnejnejne niin kuulemmas ihan häkkieläin fiiliksiä. Syynsä kullakin.

Eniten tosin ihmetytti kuinka harva osasi tehdä nuotion ! Oli se joillekkin aivan ihmeellinen kokemus :) Kyllä mielestäni tulen teko pitäisi olla joka jampalla hallussa, käy sitten armeijan tai ei.
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Armeija uusiksi 2016 mennessä

#24

Viesti MikkeM »

Toisaalta shokki voi olla se,jos alkaa ns uhittelemaan/pistämään tee itte/ei kiinnosta kommetteja,niin kukaan ei pelkää ja omilla sanomisilla/tekemisillä on vaikutusta,voi saada sanktioita,mitä ei esim kotona/koulussa juurikaan tule.
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Armeija uusiksi 2016 mennessä

#25

Viesti Lowclass »

Ne useat tapaukset mitkä mulle tulleet vastaan, ei mitään uhittelijoita vaan tunne päässä siitä ettei kestä. Ensimmäisestä päivästä alkaen. Ensimmäiseen pariin viikkoon ei juuri mitään fyysistäkään johtuen lääkärintarkastuksista yms. Eikä varusmiesjohtajat todellakaan pidä sellaista jöötä kuin 20v sitten.
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

Armeija uusiksi 2016 mennessä

#26

Viesti kenttiensankari »

Itselleni tämä asia on kohta ajankohtainen. Kestän ihan kohtuu paljon vitutusta, surkeassa kunnossa olen toki tällä hetkellä, mutta uskon selviäväni ihan kunnialla. Suurin koetus asiassa on lähinnä se, että menetän vakituisen työpaikan, 95% kavereistani ja joudun asumaan maaseudulle takaisin ilman minkäänlaista sosiaalista elämää. Varmasti tosi siisti kokemus, ja opinpahan itsenäiseksi ja muuta soopaa :lol:

Jos ja kun tämä tapahtuu, niin pitänee sitten varmaan pyrkiä olemaan sen vuoden verran. Saa edes jotain hyötyä, kun toi 6kk olisi osaltani täysin hukkaanheitettyä aikaa, jonka voisi käyttää paljon viisaamminkin.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Armeija uusiksi 2016 mennessä

#27

Viesti Aleksi T »

kenttiensankari kirjoitti: Varmasti tosi siisti kokemus, ja opinpahan itsenäiseksi ja muuta soopaa :lol:
.
Itsekin otan ihan yhtenä mukavana kokemuksena koko homman ajattelematta homman hyödyllisyyttä tms. Vielä jos laskuvarjojoukkoihin pääsen, niin siellä varmasti saa niitä rajojansa koetella. Muuten ei kyllä huoleta homma yhtään.
kartsa_bjj
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 170
Lauteille: Huhtikuu 2010

Armeija uusiksi 2016 mennessä

#28

Viesti kartsa_bjj »

n0k kirjoitti: Joitain veijareita joita tiedän tulleen pois armeijasta, koskaan sinne palaamatta ovat sanoneet että pahinta teki se että tunsi olevansa kuin vankilassa ?! Sanoivat että kun ei pääse vaikka yöllä tupakille, aitojen sisällä koko ajan ja vaikka mitä hulluilta kuuluvia sääntöjä jnejnejne niin kuulemmas ihan häkkieläin fiiliksiä. Syynsä kullakin.

.
Joo-o. Nykyäänhän kait pääsee intistä lomillekin käytännössä joka viikonloppu. Itse kun kävin intin, niin neljän ensimmäisen kuukauden aikana pääsin kokonaista 2 kertaa viikonloppuvapaalle.
Mojo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 194
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Armeija uusiksi 2016 mennessä

#29

Viesti Mojo »

Meneeköhän vähän otsikon ohi, mutta asia, joka itseäni ahdisti eniten vm-palveluksen alussa ja aikanakin oli eräänlainen kulttuurishokki, itsemääräämisoikeuden puute. Se, että lomien jälkeen oli pakko olla kasarmilla minuutilleen oikeaan kellonaikaan. Se että vapaa-aika oli se kolme tuntia. Se, että piti aina miettiä omat sanansa puhuttaessa vanhempaa sotilashenkilöä...sitä vissiin kutsutaan yleisen sotilaallisen käytöksen omaksumiseksi :) Toi laitostuminen ei vaan kaikilta luonnistunut. Joillekin ne rutiinit toi vaan turvallisuuden tunnetta.

Toinen asia mikä aiheutti suurimman osan keskeytyksistä yksiköissä, joissa palvelin, oli paikkojen hajoamiset. Polvien pettäminen ja marssimurtumat oli aika yleisiä, itselläkään ei ollut E:n paperit kaukana...
"Kun lampaat eksyvät vuorille, ne huutavat. Joskus tulee emo. Joskus susi."

Cormac McCarthy, Veren ääriin
Mojo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 194
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Armeija uusiksi 2016 mennessä

#30

Viesti Mojo »

kartsa_bjj kirjoitti:
n0k kirjoitti: Joitain veijareita joita tiedän tulleen pois armeijasta, koskaan sinne palaamatta ovat sanoneet että pahinta teki se että tunsi olevansa kuin vankilassa ?! Sanoivat että kun ei pääse vaikka yöllä tupakille, aitojen sisällä koko ajan ja vaikka mitä hulluilta kuuluvia sääntöjä jnejnejne niin kuulemmas ihan häkkieläin fiiliksiä. Syynsä kullakin.

.
Joo-o. Nykyäänhän kait pääsee intistä lomillekin käytännössä joka viikonloppu. Itse kun kävin intin, niin neljän ensimmäisen kuukauden aikana pääsin kokonaista 2 kertaa viikonloppuvapaalle.
Riippuu vähän varuskunnasta. Ja meikäläisen mielestä ne kiinnioloviikonlopun koulutukset oli vähän semmosia ja tämmösiä, urheilukoulutuksia ja varastojen siivousta..itse muutaman kinkun koulutuksen vetäneenä voin kyllä kertoa että ei sitä yleensä mitään hirveän mieltä ylentävää keksinyt.
"Kun lampaat eksyvät vuorille, ne huutavat. Joskus tulee emo. Joskus susi."

Cormac McCarthy, Veren ääriin
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 66 kurkkijaa