Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sotilaspoliisi

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Sotilaspoliisi

#31

Viesti n0k »

Toivottavasti osun oikeaan topicciin mutta ainakin täällä pitäisi olla tietoa.

Elikkäs, olen 25v toimistorotta ja lopenkyllästynyt tähän turhanpäiväiseen logistiikka-alaan (heittää wc paperia ilmaan)
Jotenkin on iän myötä herännyt suuri kiinnostus juuri tähän sotilaspoliisi uraan.

Mutta jotta ongelmitta ei selvitä tästäkään.

Olen 6kk pioneeri, koska en ollut ns. nuhteeton menessäni armeijaan en spolleksi päässyt silloin (ei kuitenkaan r.rekisteriä)
jätin myös aikoinani ammattikoulun kesken koska olin täysin väärällä alalla ja päätin siirtyä vain suoraan työelämään (juu ei kovin fiksua, mutta kuka oli 17-18 kesäisenä :P)

Elikkäs onko mahdollista päästä kyseiseen ammattiin ja jos on niin miten se onnistuu?
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Sotilaspoliisi

#32

Viesti n0k »

Niin ja olisiko apua jos kävisi esim tuon miehistöstä -> aliupseeriksi kurssin ?
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Sotilaspoliisi

#33

Viesti bodyguard »

En teoreettisista mahdollisuuksista tieda, ainakin ennen on SAH:ksi otettu myos AUK:ta kaymattomia.

Kaytannossa mahdollisuudet kuitenkin taitaa olla aika pienet jos ei oo hyvia suhteita johonkin vartiostoon. Noihin paikkoihin on aika hemmetisti tunkua yleensa ja valituilla on aika pitkat turva-alan tai pv:n tyokokemukset alla. Toki voi olla etta joissain vartiostoissa harrastetaan ihan toisenlaisia valintakriteereita mutta nama niista mita ite olen kuullut.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Sotilaspoliisi

#34

Viesti Mjölnir »

n0k kirjoitti: Niin ja olisiko apua jos kävisi esim tuon miehistöstä -> aliupseeriksi kurssin ?
Se parantaisi mahdollisuuksia ainakin. Aika paljon on kyllä porukkaa hakenut, joten jos ei ole koulutusta / kokemusta SPOL-varusmiespalvelusta taikka siviilissä vartijan tutkintoa, niin voi olla vaikeaa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Sotilaspoliisi

#35

Viesti n0k »

Juu pistin paperit hakemaan tuonne miehistö->aliupseeriksi, voisihan sitä vartija ja jv koulutuksenkin hommata.
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Filipino
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 361
Lauteille: Helmikuu 2005

Sotilaspoliisi

#36

Viesti Filipino »

Mjölnir kirjoitti:
n0k kirjoitti: Niin ja olisiko apua jos kävisi esim tuon miehistöstä -> aliupseeriksi kurssin ?
Se parantaisi mahdollisuuksia ainakin. Aika paljon on kyllä porukkaa hakenut, joten jos ei ole koulutusta / kokemusta SPOL-varusmiespalvelusta taikka siviilissä vartijan tutkintoa, niin voi olla vaikeaa.
Aikanaan näitäkin valintoja tehneenä, pari omakohtaista valaisua asiaan. Tulijoita nähin tehtäviin on siis yllin kyllin, mikä tarkoittaa "kerman päältä" kuohimista. Kukin yksikkö tietenkin valitsee omista lähtökohdistaan mutta koska haastatteluihin ja muihin testeihin ei voi kaikkia mukaan ottaa, pitää referenssien (varusmiespalvelusaikainen arvostelu, johtajatehtävissä toimiminen, turva-alan koulutukset) olla todella hyvät. Siis että pääsee edes tuohon vaiheeseen. Ensimmäinen rypäs seuloontuu - niin kuin aina valinnoissa - saadun koulutuksen myötä. Tärkein vaihe on kuitenkin aina henkilökohtainen haastattelu eli mitenkäs nyt sitten tuonne? Kun et ole alaan perehtynyt varusmiespalveluksen/ muun turva-alan myötä, ainut tae ettei paperisi joudu heti mappi ööhön on liittää mukaan selkokielinen vapaamuotoinen selvitys halukkuudestasi. Mikäli et ole varma cv:si suhteen, hanki turva-alan koulutus.

Mutta loppupeleissä ainakin itse tein ratkaisut sen mukaan, mitä henkilö oikeasti oli. Ja tämä taas selvisi niissä keskusteluissa (kyseessä ei ollut "hyvää päivää" vaan aika syvälle kaaliin mentaalisti mentiin) ja fyysisissä testeissä.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Sotilaspoliisi

#37

Viesti bodyguard »

Luulen etta hakijoita on nykyaan senverran etta pelkka koulutuskaan ei auta mitaan. Varuskuntia on kuitenkin lakkautettu ja paikkoja muutenkin vahemman ja kiinnostusta kuitenkin aika paljon. Helposti tulee sellainen tilanne etta on useampi hakija joilla >5v. turva-alan kokemusta, rt- keikka tai kaksi seka alan koulutusta.

Toki ainahan kannattaa yrittaa. Tuo Filipinon kommentti oli hyva, pitaa miettia etta miksi se oma hakemus erottuisi niista kymmenista muista.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11249
Lauteille: Kesäkuu 2008

Sotilaspoliisi

#38

Viesti Jorge »

Filipino kirjoitti: . Tulijoita nähin tehtäviin on siis yllin kyllin, mikä tarkoittaa "kerman päältä" kuohimista.
:lol: :badgrin:
Eihän tuonne sitten kukaan uskalla hakea, kun kuohitaan....
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Sotilaspoliisi

#39

Viesti n0k »

Lätkin siihen mukaan kamppailulaji taustat ja nykyisen "työnjohtamista" sisältävän työnkuvani, siis siihen m->aliups hakemukseen. Sinne jos pääsee niin on edes jotain saapasta työnnettävissä oven väliin :)
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11249
Lauteille: Kesäkuu 2008

Sotilaspoliisi

#40

Viesti Jorge »

Dramaattista:
Varusmies loukkaantui voimankäyttöharjoituksessa
Tiistai 24.8.2010 klo 18.01
Kainuun prikaatin varusmies loukkaantui lievästi voimankäyttöharjoituksessa Kajaanissa tiistaina iltapäivällä.

Kainuun prikaatin varusmies loukkaantui lievästi voimankäyttöharjoituksessa Kajaanissa tiistaina iltapäivällä. Prikaatista kerrotaan, että nuoren miehen epäillään saaneen aivotärähdyksen ja vamman kyynärpäähän.

Tapaus sattui sotilaspoliisikoulutuksessa, jossa harjoiteltiin hallintaotteita. Heinäkuussa palvelukseen astunut mies vietiin varuskunnan terveysaseman kautta Kainuun keskussairaalaan tarkkailtavaksi.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010082 ... 1_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Sotilaspoliisi

#41

Viesti bodyguard »

Ei sillon ku mina olin nuori ni tollasilla kylla lehteen paasty :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Sotilaspoliisi

#42

Viesti Mika »

Ovatkos kesätoimittajat vieläkin töissä? :smt003

No joo, IL, joten mitäpä niiltä voi muutakaan odottaa...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Sotilaspoliisi

#43

Viesti bodyguard »

Kylla toi ainakin hesarin nettisivuillakin uutisoitiin.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Sotilaspoliisi

#44

Viesti L.K. »

Ettei olis veijari vihjaissu itse lehdille?Tai joku palvelustoveri..?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Filipino
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 361
Lauteille: Helmikuu 2005

Sotilaspoliisi

#45

Viesti Filipino »

L.K. kirjoitti: Ettei olis veijari vihjaissu itse lehdille?Tai joku palvelustoveri..?
Nämä ovat sitä nuoriso-osastoa, joille äiti on lohdutukseksi sanonut kun ovat sormensa satuttaneet "ota nyt tuosta vaikka pipari (= siis pikkuleipä)". Aktiivisen holhoavaa vanhempaa veikkaan.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: shakkinyrkkeilija ja 63 kurkkijaa