Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Israelilaisten toiminta laivalla....

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Israelilaisten toiminta laivalla....

#16

Viesti Mjölnir »

Lowclass kirjoitti: Tarkistan, etten liikaa puhu läpiä.. Tulee kestämään viikkoja aikatauluista johtuen. Joten kysyn suoraa missä meni väärin? Vuosia tietyssä kavalkadissa opetettu ja olen luullut että ok? Ja uskon että ymmärsit tilanteen jota tarkoitin?
Tarkoittaa sitä, että jo kansainvälistenkin sopimusten mukaan, voimaa ei saa käyttää enempää kuin tarve vaatii. Lisäksi, laki määrittää tiettyjä juttuja vartio- ja päivystystehtäviin, eli esim. vähäisimmän tarvittavan voiman käyttö. Lisäksi eräs asiakirja, joka ohjaa voimankäytön säädöksiä, rajoittaa käytettävän voiman määrää.

Eli: ihan samalla tavalla sotilaan pitää lopettaa voimankäyttö, kun haluttu vaikutus on saavutettu. Sotilaita vain poliiseja useammin käytetään tilanteissa, joissa vastarinnan vaarallisuuden takia lienee perustellumpaa odottaa vähemmän aikaa laukausten välissä, kun havainnoidaan vastustajan reaktioita.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Israelilaisten toiminta laivalla....

#17

Viesti Mjölnir »

Lowclass kirjoitti: Pakko sanoa mieti itse. Jos joudut menemään sisään huoneeseen missä tiedät että sinua ammutaan. Jos ehdit saada hänet tähtäimiin ammutko vain kerran vai kunnes tiedät ettei hänestä ole vaaraa??????
Itse pidän kolmijakoa: jos kohdehenkilöllä ei ole asetta, käskyttäminen ja fyysisen voiman käyttö. Jos on ase, mutta ei uhkaa, välittömästi kova käskytys ja varoittaminen aseen käytöstä, ellei heti tottele, raajalaukaus ja varautuminen hätävarjeluun. Jos on ase ja yrittää suunnata sitä kohti, hätävarjelu.

Jos ensimmäisen laukauksen jälkeen reaktioista pystyy selkeästi huomaamaan, että toista ei tarvita, niin sitten ei. Jos ei pysty, niin toinen, jos ei pysty, niin kolmas, jos ei pysty, niin neljäs...

Mutta havainnoidaan kuitenkin. Mitään automaatiota ei saa olla, kuten "ammutaan niin paljon, että varmasti riittää". Ammutaan niin paljon kuin tarvitaan.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Israelilaisten toiminta laivalla....

#18

Viesti Lowclass »

Kiitos vastauksesta. Edelleen tarkoitan tilannetta sisäänmenosta/vast kun tiedetään ettei ole harmaan vaiheen/muu vast tilanne..

En väitä olevani oikeassa tänäänkään, oli aikoinaan hieman oppia joihin opin luottamaan. Ja kyseessä ei henkinen taistelu. Vain tilanne mitä tarkoitin. Sorry äidinkielen pahoinpitely, asioiden sanojen toistot jne. Taustalla koulutus ei käytännön kova kokemus.
Viimeksi muokannut Lowclass, kesä 5, 2010, 20.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Israelilaisten toiminta laivalla....

#19

Viesti Lowclass »

Pakko kysyä miten teillä opetetaan vastaava tilanne??
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Israelilaisten toiminta laivalla....

#20

Viesti Lowclass »

Epäilen että hieman puhutaan eri asiasta...

Tarkoitan, käskytykset nykyään tai harmaassa vaiheessa yms, vaan kun sota -aikana mennään huoneeseen jossa vääräkokardinen henkilö/usempi????....
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

Israelilaisten toiminta laivalla....

#21

Viesti Ale »

Mjölnir kirjoitti: Näkemäni videot tukevat näkemystä, että alustarkastusosasto ei kyllä mennyt tappomielellä sisään.
Mitähän videoita tarkoitat?
Itse näin tuubassa videon, jonka väitetään iippojen mukaan olevan avustusaluksen kannelta ennen hyökkäystä. Tyypit heiluu ritsojen, rikottujen pullojen yms kanssa.

Kyseinen video vaan on selkeästi lavastettu.
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi

"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Israelilaisten toiminta laivalla....

#22

Viesti Mjölnir »

Lowclass kirjoitti: Epäilen että hieman puhutaan eri asiasta...

Tarkoitan, käskytykset nykyään tai harmaassa vaiheessa yms, vaan kun sota -aikana mennään huoneeseen jossa vääräkokardinen henkilö/usempi????....
Nyt olet asian ytimessä: missä menee "sota-ajan" raja? Virallisesti tarkoittaa sitä, että eduskunta on tehnyt päätöksen puolustustilalain voimaanotosta, ja puolustusministeriölle on delegoitu oikeus määrätä sotilaallisten voimakeinojen käytöstä. Puolustusministeriö antaa korkeamman profiilin voimankäytön säännöksiin, ja todetaan vaikkapa, että sotilaallisen voiman käyttö vihollista vastaan on sallittu. Silloin kyllä.

Muttakun meidän täytyy toimia joka päivä aluevalvontalain ja lain puolustusvoimista perusteella. Ja "harmaassa vaiheessa" mahdollisesti voidaan käyttää sotilaallista voimaa, mutta tiukasti säädeltynä. Samoin on myös kriisinhallintaoperaatioissa. Siksi moinen nillitys asiasta, eli ammattilaisten PITÄÄ osata voimakeinojen käytön säätely, ja aika monen reserviläisenkin tulee se tarvittaessa osata.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Israelilaisten toiminta laivalla....

#23

Viesti Mjölnir »

Ale kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Näkemäni videot tukevat näkemystä, että alustarkastusosasto ei kyllä mennyt tappomielellä sisään.
Mitähän videoita tarkoitat?
Itse näin tuubassa videon, jonka väitetään iippojen mukaan olevan avustusaluksen kannelta ennen hyökkäystä. Tyypit heiluu ritsojen, rikottujen pullojen yms kanssa.

Kyseinen video vaan on selkeästi lavastettu.
Muunmuassa nämä videot olen nähnyt, mutta lisäksi vielä muitakin löytyy eri videopalvelimilta haulla.
http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 00#p552508" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

Israelilaisten toiminta laivalla....

#24

Viesti Ale »

Noi videot olen itsekkin nähnyt niissä on kuitenkin paljon yksityiskohtia, jotka vievät uskottavuutta.
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi

"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
Kuvake
Lohikäärmepallo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 792
Lauteille: Syyskuu 2006

Israelilaisten toiminta laivalla....

#25

Viesti Lohikäärmepallo »

Ei sillä että asia saisi kaikua kenenkään suunnalta, mutta siviiliväestön terrorisointi on ihan hyvä taktinen veto, jos tarkoitus on saada joku porukka pitämään jotain aluetta kehnona asuinpaikkana. Eivät nykypäivän täsmäpommit vahingossa osu punaisen ristin sairaaloihin, eivätkä koulutetut ja kokeneet sotilaat erehdy luulemaan putkenpätkiä kivääreiksi.
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Israelilaisten toiminta laivalla....

#26

Viesti Alioppilas »

Mjölnir kirjoitti:
Lowclass kirjoitti: Tarkistan, etten liikaa puhu läpiä.. Tulee kestämään viikkoja aikatauluista johtuen. Joten kysyn suoraa missä meni väärin? Vuosia tietyssä kavalkadissa opetettu ja olen luullut että ok? Ja uskon että ymmärsit tilanteen jota tarkoitin?
Tarkoittaa sitä, että jo kansainvälistenkin sopimusten mukaan, voimaa ei saa käyttää enempää kuin tarve vaatii.
Tässä olisi nyt se olennainen kysymys tämän ketjun kannalta. Käytettiinkö sitä voimaa liikaa vai ei?
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2759
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Israelilaisten toiminta laivalla....

#27

Viesti Rojola »

Ale, voisitko eritellä noita yksityiskohtia joista mainitsit?
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

Israelilaisten toiminta laivalla....

#28

Viesti Ale »

Rojola kirjoitti: Ale, voisitko eritellä noita yksityiskohtia joista mainitsit?
Esim. Listalla toisena oleva video. Merellä tulee yleensä melkoisesti. Laivan kannella on kuitenkin muovisia pulloja ja avonainen pahvilaatikko, jotka eivät reagoi tuuleen mitenkään. Tuuli ei näy myöskään laivalla olijoiden hiuksista tai huiveista.

Viimeisessä videossa kuvatut "aseet" ovat ritsoja lukuunottamatta sellaisia, että niitä löytyy jokaisesta laivasta.
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi

"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Israelilaisten toiminta laivalla....

#29

Viesti Mjölnir »

Ale kirjoitti:
Rojola kirjoitti: Ale, voisitko eritellä noita yksityiskohtia joista mainitsit?
Esim. Listalla toisena oleva video. Merellä tulee yleensä melkoisesti. Laivan kannella on kuitenkin muovisia pulloja ja avonainen pahvilaatikko, jotka eivät reagoi tuuleen mitenkään. Tuuli ei näy myöskään laivalla olijoiden hiuksista tai huiveista.

Viimeisessä videossa kuvatut "aseet" ovat ritsoja lukuunottamatta sellaisia, että niitä löytyy jokaisesta laivasta.
Mitä mieltä olet noista lämpökamerakuvista?

Itse olen myös sitä mieltä, että ensimmäinen ja toinen video voivat hyvin olla lavastuksia.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

Israelilaisten toiminta laivalla....

#30

Viesti Ale »

Mjölnir kirjoitti:
Ale kirjoitti:
Rojola kirjoitti: Ale, voisitko eritellä noita yksityiskohtia joista mainitsit?
Esim. Listalla toisena oleva video. Merellä tulee yleensä melkoisesti. Laivan kannella on kuitenkin muovisia pulloja ja avonainen pahvilaatikko, jotka eivät reagoi tuuleen mitenkään. Tuuli ei näy myöskään laivalla olijoiden hiuksista tai huiveista.

Viimeisessä videossa kuvatut "aseet" ovat ritsoja lukuunottamatta sellaisia, että niitä löytyy jokaisesta laivasta.
Mitä mieltä olet noista lämpökamerakuvista?

Itse olen myös sitä mieltä, että ensimmäinen ja toinen video voivat hyvin olla lavastuksia.
Itse kuvista on paha sanoa mitään... Mitähän on operaatiota johtaneen miehen päässä liikkunut, kun lähtettää fast ropella sotilaat keskelle jo väkivaltaisesti käyttäytynyttä ja aseistettua joukkoa.
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi

"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 35 kurkkijaa