Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Israelilaisten toiminta laivalla....

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Israelilaisten toiminta laivalla....

#1

Viesti Lowclass »

Mitä mieltä olette asiasta?

Helppo osallistua sanomalla että kauheaa kun tuollaista tehdään, vielä viattomille siviileille.

Tänään oli mielenkiintoista lukea iltal ja iltas :n nettiartikkelit, toinen kun haastatteli erästä sotilasta.
Oma näkemykseni on valitettavasti sotilaiden puolella johtumatta ammatistani. Perustelu? Kaikki iipot eivät tietenkään ole supersotilaita ja kymmenissä kahakoissa olleita, mutta: ko armeijalla on joukkoja jotka harjoittelevat päivittäin ja kokevat kovia tilanteita usein. Jos tällainen porukka tulee tappomoodi päällä laivaan saako heiltä helposti aseita otettua paljain käsin/putken pätkiä heilutellen?? Ruumismäärä olisi toisenlainen. Vai onko niin että laivantarkastusosasto on tullut "vain" tarkastamaan laivaa jolloin siviilit on päästetty lähelle, tilanne eskaloitunut ja jätökset iskeneet tuulettimeen......

Vain toki omaa spekulaatiota eikä muuta maailmanpolitiikkaa.
Ei liity aiheeseen, tapasin aikoinaa reissulla entisen iipposwatmiehen, jätti 2n vuoden jälkeen hommat. Hermot eivät kestäneet enempää mennä ensimmäisten joukossa aina sisään odottaen kumpi on tänään nopeampi...
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Israelilaisten toiminta laivalla....

#2

Viesti Mjölnir »

Näkemäni videot tukevat näkemystä, että alustarkastusosasto ei kyllä mennyt tappomielellä sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Israelilaisten toiminta laivalla....

#3

Viesti Mjölnir »

Ylipotkija: keskustellaan tässä ketjussa vain taktisista aspekteista, jätetään politiikka toiseen ketjuun Länsimaiden ja Lähi-idän historiaa ja nykypäivää[/linkki]
Kuvake
Oskari
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 702
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: ...

Israelilaisten toiminta laivalla....

#4

Viesti Oskari »

Itseä nyt jäi lähinnä ihmetyttämään noiden "rauhanaktivistien" toiminta siellä laivassa, ei ole paljon järkeä ruveta heiluttelemaan astaloita ja pyrkimään riistämään koulutetulta sotilaalta aseita pois.. Tietäähän sen kuinka siinä käy. Jos kerta oli niin puhtaat jauhot pussissa, kuin väittävät niin olisivat vaan antaneet tarkastaa laivan ja henkilöstön ja nostaneet metelin myöhemmin.

Mitä nyt olen videoita kattellut, niin siinä kohtaa israel teki virheen, etteivät menneet samantien laivoihin hirveellä miesylivoimalla, tällöin sen riehaantuneen joukon hallitseminenkin olisi ollut helpompaa.
------------
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Israelilaisten toiminta laivalla....

#5

Viesti Mjölnir »

Juu, ihan selvää on, että eivät ne sinne menneet tappamaan. Ja nämä "rauhanaktivistit" olivat tehneet päätöksen jo ennen boardingia, että vastaan tapellaan kuolemaan saakka.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Israelilaisten toiminta laivalla....

#6

Viesti Lowclass »

Ei puhuta uskonnoista vaan valtioiden yms toimintatavoista/tavallaan politiikasta väkisinkin tarkoittamatta kuka on oikeassa. Ja siellä tunteet pinnassa järki ei mukana, usein molemmilla puolilla. Jos sinne olisi mennyt huomattava määrä sota-aluksia etc- versus "avustusjärjestön alus"... = millainen katastrofi poliittisesti?? Eivätkä iipot arvanneet mitä tapahtuisi. Ovat tehneet virheitä kuten kaikki, kuten lähettäneet black ops/wet operations tai millä mediaseksikkäällä nimellä tapporyhmän hoitamaan terroristin pohjoismaissa joka olikin väärä kohde... :)

Ei punaleimaista asiaa vaan kirjoista joita saa kirjakaupasta.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Israelilaisten toiminta laivalla....

#7

Viesti Mjölnir »

Israelilaisilla on sellainen taktiikka vastaterroristitoiminnassa, että jos sisäänmeno tehdään, niin pyritään seuraaviin periaatteisiin:
"multible barrels, from multiple entrances in minimum amount of time" jota periaatetta vastaan kyllä tuollainen yhdestä kopterista laskeutuminen yksi kerrallaan ei oikein tue.

Jos sinne olisi menty vastarintaa odottaen, olisi pyritty luomaan johonkin painopiste, jossa olisi ollut massiivinen miesylivoima. Ja ammunta olisi alkanut heti.

Siksi uskon, että kyseessä oli todellakin alustarkastus- / -käännytys- / -haltuunotto-operaatio.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Israelilaisten toiminta laivalla....

#8

Viesti bodyguard »

Mjölnir kirjoitti: Näkemäni videot tukevat näkemystä, että alustarkastusosasto ei kyllä mennyt tappomielellä sisään.
Itse uskon kanssa näin. Lisäksi täytyy sanoa että uutisointi aiheesta on taas kerran ollut vähintäänkin hanurista.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
deshi
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8
Lauteille: Heinäkuu 2008

Israelilaisten toiminta laivalla....

#9

Viesti deshi »

Just. Ja viitaten Guardianiin:"Lehden haltuunsa saamien ruumiinavausraporttien mukaan aktivisteja oli ammuttu yhteensä 30 kertaa. Viisi oli saanut luodin päähänsä. 19-vuotiasta Fulkan Dogania oli ammuttu viidesti: kasvoihin, takaraivoon, kahdesti jalkaan ja selkään. Kaikki laukaukset oli ammuttu alle 45 senttimetrin päästä."
Ei mene Israelin selitykset läpi, tottuneet elämään sormi liipasimella palestiinalaisten kanssa mikä toki ymmärrettävää mutta ei vain aina toimi. Valtioterrorismia Turkin mielestä enkä näe miksei olisi, hyökkäys oli kansainvälisillä vesillä.
Mikä ei tapa, sattuu.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Israelilaisten toiminta laivalla....

#10

Viesti Mjölnir »

deshi kirjoitti: Just. Ja viitaten Guardianiin:"Lehden haltuunsa saamien ruumiinavausraporttien mukaan aktivisteja oli ammuttu yhteensä 30 kertaa. Viisi oli saanut luodin päähänsä. 19-vuotiasta Fulkan Dogania oli ammuttu viidesti: kasvoihin, takaraivoon, kahdesti jalkaan ja selkään. Kaikki laukaukset oli ammuttu alle 45 senttimetrin päästä."
Ei mene Israelin selitykset läpi, tottuneet elämään sormi liipasimella palestiinalaisten kanssa mikä toki ymmärrettävää mutta ei vain aina toimi. Valtioterrorismia Turkin mielestä enkä näe miksei olisi, hyökkäys oli kansainvälisillä vesillä.

Noihin laukauksiin löytyy kyllä ihan luonnollinen selityskin varmaan. Esim ensin on ammuttu jalkaan, mutta koska vaarallinen hyökkäys ei ole päättynyt, on ammuttu toinen laukaus jalkaan. Sen jälkeen on ammuttu päähän, kun lievemmät voimakeinot eivät ole osoittautuneet riittäviksi, ensimmäisen laukauksen vaikutus on ollut pään kääntö poispäin, jolloin toinen on osunut takaraivoon, ja kaatuessa kolmas selkään.

En väitä, että näin olisi tapahtunut, mutta mahdollista on myös.

Molemmat puolet, erityisesti anti-israelilaiset, vetävät kyllä niin tehokasta informaatio-operaatiota aina, että ihan tasan uskon siinä vaiheessa kumpaakaan puolta, kun joku puolueeton tutkimus on valmistunut.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Israelilaisten toiminta laivalla....

#11

Viesti Lowclass »

Ja ehkä yksi vastaus, overkill periaate jota myös täällä opetetaan akessa. Jos on vastustaja niin häntä ammutaan kunnes voidaan olla varmoja ettei ole vaaraa esim sisääntulossa eteetnpäin kunnes piippu kallossa kiinni. Ennenkuin vastaatte miettikää hieman tositilannetta. Lopetatko yhteen laukaukseen jos vastaat tulitukseen?? Sotilaat eivät ole ole poliiseja joiden täytyy miettiä jokaisen laukauksen jälkeen vaikuttiko äskeinen vai ei, pitääkö jatkaa.. Tämän takia huumepoliisit "kateellisia" sotilaille. Tee poliisina sekunnin murto-osissa päätos jota lakimiehet miettivät kuukausia...

Ok, loppu kenties offtopic..
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Israelilaisten toiminta laivalla....

#12

Viesti Mjölnir »

Lowclass kirjoitti: Sotilaat eivät ole ole poliiseja joiden täytyy miettiä jokaisen laukauksen jälkeen vaikuttiko äskeinen vai ei, pitääkö jatkaa..
Tuo ei muuten pidä paikkaansa.

Tarkastapa laki puolustusvoimista (551/2007)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Israelilaisten toiminta laivalla....

#13

Viesti Lowclass »

Tarkistan, etten liikaa puhu läpiä.. Tulee kestämään viikkoja aikatauluista johtuen. Joten kysyn suoraa missä meni väärin? Vuosia tietyssä kavalkadissa opetettu ja olen luullut että ok? Ja uskon että ymmärsit tilanteen jota tarkoitin?
Joni K
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 122
Lauteille: Kesäkuu 2007

Israelilaisten toiminta laivalla....

#14

Viesti Joni K »

Mjölnir kirjoitti:
Lowclass kirjoitti: Sotilaat eivät ole ole poliiseja joiden täytyy miettiä jokaisen laukauksen jälkeen vaikuttiko äskeinen vai ei, pitääkö jatkaa..
Tuo ei muuten pidä paikkaansa.

Tarkastapa laki puolustusvoimista (551/2007)
Mutta israelissa vähän eri..
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Israelilaisten toiminta laivalla....

#15

Viesti Lowclass »

Pakko sanoa mieti itse. Jos joudut menemään sisään huoneeseen missä tiedät että sinua ammutaan. Jos ehdit saada hänet tähtäimiin ammutko vain kerran vai kunnes tiedät ettei hänestä ole vaaraa??????
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 38 kurkkijaa