Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ammattisotilaiden koulutuksesta

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Ammattisotilaiden koulutuksesta

#16

Viesti n0k »

Osuu varmaan parhaiten tähän ketjuun kysymykseni.

Hakeuduin miehistöstä aliupseeriksi kursille. Halu ammatisotilaaksi (Huom! Suomen armeijaan) on kasvanut voimakkaasti tässä vuoden päivät ja näin että tämä olisi mahdollisuus päästä siihen. Mutta onkos olemassa jotain muuta keinoa siihen ? Tietoni esim sopimussotilas toiminnasta on olematon.

Onko siis ali.ups / ups ura ainoa tyyli päästä töihin PV palvelukseen, vai onko muita linkkejä olemassa ?
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ammattisotilaiden koulutuksesta

#17

Viesti bodyguard »

n0k kirjoitti: Onko siis ali.ups / ups ura ainoa tyyli päästä töihin PV palvelukseen, vai onko muita linkkejä olemassa ?
http://www.puolustusvoimat.fi/portal/pu ... 66f99672d5" onclick="window.open(this.href);return false;

Vaihtoehtojahan on tosiaan upseerit, erikoisupseerit, ammattiau:t, sopparit ja siviilihenkilöstö.
En tiiä kuinka paljon soppareita nykyään käytetään mutta ne taidetaan kuitenkin rekrytä aina kotiutuvasta saapumiserästä ja pääsääntöisesti sieltä johtajapuolelta.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ammattisotilaiden koulutuksesta

#18

Viesti Mjölnir »



tuolla on jotain selitetty
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Ammattisotilaiden koulutuksesta

#19

Viesti n0k »

Kiitos linkeistä!

"Sopimussotilaat ovat juuri kotiutuneita reserviläisiä, jotka hakeutuvat varusmiespalveluksensa jälkeen puolustusvoimiin 6-12 kuukaudeksi töihin. "

Tämä tässä on hieman ilkeä kohta :/ Olen 25v ja haluasin pidempää sotilasuraa kuin vain vuoden tai puolen kestävää. Varsinkin (yllätys, yllätys) kiinnostuksen kohteet ovat tuolla kamppailu, vartiointi, sotilaspoliisi akselilla :O
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ammattisotilaiden koulutuksesta

#20

Viesti Mjölnir »

Aliupseerin virkoja vaan hakemaan, kun olet suorittanut miehistöstä aliupseeriksi -kurssin.

Huomioitavaa puolustusvoimien tehtävissä on se, että virat ovat puolustusvoimien yhteisiä, eli vaikka hakisit töihin jonhonkin tietylle paikkakunnalle, niin sinut voidaan siirtää koska tahansa mihin tahansa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ammattisotilaiden koulutuksesta

#21

Viesti bodyguard »

Mjölnir kirjoitti: Huomioitavaa puolustusvoimien tehtävissä on se, että virat ovat puolustusvoimien yhteisiä, eli vaikka hakisit töihin jonhonkin tietylle paikkakunnalle, niin sinut voidaan siirtää koska tahansa mihin tahansa.
Siirretäänkö kuitenkaan käytännössä aliupseereita paikasta toiseen?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ammattisotilaiden koulutuksesta

#22

Viesti Mjölnir »

bodyguard kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Huomioitavaa puolustusvoimien tehtävissä on se, että virat ovat puolustusvoimien yhteisiä, eli vaikka hakisit töihin jonhonkin tietylle paikkakunnalle, niin sinut voidaan siirtää koska tahansa mihin tahansa.
Siirretäänkö kuitenkaan käytännössä aliupseereita paikasta toiseen?
Varsinkin näinä hetkinä, kun vartiointi ja sotilaspoliisitoiminta organisoidaan uudestaan, aliupseereita siirretään muihin tehtäviin ja toisille paikkakunnille.

Jos joukko-osasto lakkautetaan, niin luonnollisesti myös aliupseerin tehtävät siirretään muualle.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
NCP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 4229
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Turku

Ammattisotilaiden koulutuksesta

#23

Viesti NCP »

bodyguard kirjoitti: Siirretäänkö kuitenkaan käytännössä aliupseereita paikasta toiseen?
Tämä nyt vain sivuaa asiaa etäältä:

Kun aikanaan aikanaan keskustelin komppaniani vääpelin kanssa puolustusvoimista työnantajana, kertoi hän päätyneensä opistoupseeriksi juuri huomattavasti pienemmän "siirtoriskin" vuoksi. Toisena vaihtoehtona oli siis silloinen kadettikoulu. Tämä on siis kuultu Porin Prikaatissa. Eli ilmeisesti hän ei pitänyt joukko-osaston lakkauttamista tai siirtoa mitenkään todennäköisenä.
Suurinta vapautta on vapaus tyhmyyteen.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ammattisotilaiden koulutuksesta

#24

Viesti Mjölnir »

NCP kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Siirretäänkö kuitenkaan käytännössä aliupseereita paikasta toiseen?
Tämä nyt vain sivuaa asiaa etäältä:

Kun aikanaan aikanaan keskustelin komppaniani vääpelin kanssa puolustusvoimista työnantajana, kertoi hän päätyneensä opistoupseeriksi juuri huomattavasti pienemmän "siirtoriskin" vuoksi. Toisena vaihtoehtona oli siis silloinen kadettikoulu. Tämä on siis kuultu Porin Prikaatissa. Eli ilmeisesti hän ei pitänyt joukko-osaston lakkauttamista tai siirtoa mitenkään todennäköisenä.
Juu, upseerit ovat siirtokoneita, opistoupseerit ja aliupseerit joutuvat siirtymään yleensä vain pakottavista syistä, kuten joukko-osaston lakkauttamiset jne.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Ammattisotilaiden koulutuksesta

#25

Viesti n0k »

Rupesin tossa funtsimaan että onko armeijaa muuten mahdollista käydä uudestaan ? :D Hullultahan se kuulostaisi, mutta ihan vaan miettinyt :)
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

Ammattisotilaiden koulutuksesta

#26

Viesti Ale »

n0k kirjoitti: Rupesin tossa funtsimaan että onko armeijaa muuten mahdollista käydä uudestaan ? :D Hullultahan se kuulostaisi, mutta ihan vaan miettinyt :)
Ei kotomaassa.
Tosin jos päätyy töihin firmaan, niin esim AUK:n voi käydä varusmiesten kanssa, jos ei ole sitä aikaisemmin käynyt.
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi

"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Ammattisotilaiden koulutuksesta

#27

Viesti Presenter »

n0k kirjoitti: Rupesin tossa funtsimaan että onko armeijaa muuten mahdollista käydä uudestaan ? :D
Ei, varusmieheksi et enää pääse Suomessa.

Itsekin olen paikoin noita PV:n hommia miettinyt, mutta kun silloin 19-vuotiaana ei se intti ihan niin paljoa napannut, niin tuli oltua vain se 6 kk siellä. Näin jälkikäteen ajateltuna tietysti hieman harmittaa, kun nykyään koko homman hoitaisi aika eri tavalla ja motivaatiolla. Nykyään sitä aukkia ja rukkia ei ihan helpolla pääse suorittamaan, mikä sitten karsii taas aika monesta hommasta pois. Vai riittääköhän "miehistöstä aliupseeriksi" -kurssille pääsyyn perusteluksi se, että "pidän pitkistä kävelylenkeistä ja tykkään puristella ihmisiä päästä, olen siis täydellinen sotilaspoliisi"? :D
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Ammattisotilaiden koulutuksesta

#28

Viesti Aleksi T »

Onko järkevää haaveila töistä puolustusvoimissa, jos ei kiinnosta kouluttaminen tai johtaminen pätkääkään. :) Kun sopimussotilaistakin todetaan:
"Useimmat sopimussotilaat palvelevat kouluttajatehtävissä samassa joukko-osastossa, jossa ovat itse suorittaneet varusmiespalveluksen. Sopimussotilaita palvelee myös erikoisajoneuvojen kuljettajina, asejärjestelmien asiantuntijoina, lennostojen apumekaanikkoina sekä merenkulku- ja konealojen tehtävissä."

Kiinnostavista ammateistä jäljelle jää oikeastaan rauhanturvaaja ja siviiliammatti eli kirjanpitäjä tms. Ensiksi mainittua olen harkinnut jo pidemmän aikaa ja ajattelin katsoa tilannetta uudemman kerran, kun olen suorittanut varusmiespalveluksen toivottavasti Utissa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 24804
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ammattisotilaiden koulutuksesta

#29

Viesti Mjölnir »

Aleksi T kirjoitti: Onko järkevää haaveila töistä puolustusvoimissa, jos ei kiinnosta kouluttaminen tai johtaminen pätkääkään. :) Kun sopimussotilaistakin todetaan:
"Useimmat sopimussotilaat palvelevat kouluttajatehtävissä samassa joukko-osastossa, jossa ovat itse suorittaneet varusmiespalveluksen. Sopimussotilaita palvelee myös erikoisajoneuvojen kuljettajina, asejärjestelmien asiantuntijoina, lennostojen apumekaanikkoina sekä merenkulku- ja konealojen tehtävissä."

Kiinnostavista ammateistä jäljelle jää oikeastaan rauhanturvaaja ja siviiliammatti eli kirjanpitäjä tms. Ensiksi mainittua olen harkinnut jo pidemmän aikaa ja ajattelin katsoa tilannetta uudemman kerran, kun olen suorittanut varusmiespalveluksen toivottavasti Utissa.
Sopimussotilaiden lisäksi on muitakin aliupseereita, eli mm. Sotilaspoliisialiupseeri, tilannevalvoja, lentokonehuoltomies jne. Eli kaikki aliupseerit eivät ole sopimussotilaita, eli varusmiespalveluksen jälkeen töihin jääneitä kouluttajia.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
hequ
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12
Lauteille: Helmikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Ammattisotilaiden koulutuksesta

#30

Viesti hequ »

Mjölnir kirjoitti: Juu, upseerit ovat siirtokoneita, opistoupseerit ja aliupseerit joutuvat siirtymään yleensä vain pakottavista syistä, kuten joukko-osaston lakkauttamiset jne.
Kuinkas usein upseeri nyt sitten oikeasti saattaa saada siirtokäskyn? Itselläni on tuo mpkk alkanut kiinnostaa, mutta sieltä jos joskus valmistuisi, niin ei kyllä olisi siistiä, jos ei pääsisi paikallensa asettumaan. Tuota perhettäkin kun on, niin pitääkös tässä nyt sitten jättää upseerin ura ihan vaan haaveeksi?

Ja joku kirjoitti ylempänä, että kandin jälkeen töissä saattaa joutua olemaan jopa 10v, ennen kuin pääsee maisteriksi opiskelemaan. Tuleekos tuolle maisteri kurssille käsky vai miten? Itse ymmärsin opinto-oppaasta, että jos kouluun pääsee, niin se on automaattisesti oikeus kandi+maisteri? Nimittäin, en tiedä nappaisiko sitten enää 39v iässä lähteä mihinkään maisteriopintoihin.. (jos siis lutina "joutuu" olemaan sen 10v töissä) ;)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 36 kurkkijaa