Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mitä lajia suosittelette...?

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Holopainen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 84
Lauteille: Toukokuu 2009
Paikkakunta: Kuopio

Mitä lajia suosittelette...?

#16

Viesti Holopainen »

Joo mua harmitti peruskurssin aikana magassa kun ei ollut mattojuttuja. Nyt vasta viime aikoina lajiin netistä perehdyttyä oon huomannu et mattojuttujakin siinä on ihan hyvin. Paljon tuttua jujutsusta vaikka jujutsusta ei mitään olekaan suoraan otettu. Defendossa ehkä vielä enemmänkin noita jujutsu-tyylisiä hallintaotteita ja maahanvientejä.
"If you ever hurt her again... I will kill you where you stand."
f1ghter
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 14
Lauteille: Elokuu 2009

Mitä lajia suosittelette...?

#17

Viesti f1ghter »

Holopainen kirjoitti: Joo mua harmitti peruskurssin aikana magassa kun ei ollut mattojuttuja. Nyt vasta viime aikoina lajiin netistä perehdyttyä oon huomannu et mattojuttujakin siinä on ihan hyvin. Paljon tuttua jujutsusta vaikka jujutsusta ei mitään olekaan suoraan otettu. Defendossa ehkä vielä enemmänkin noita jujutsu-tyylisiä hallintaotteita ja maahanvientejä.
Joo ja kyl toi defendo taas tekniikoiltaa soveltuu paremmin omiin tarpeisiin kuin krav maga, liian paljon ns.munille potkimista yms... ei kovin suotavaa omassa ammatissa.
Ja defendossa peruskurssin jälkeen tulossa mattopainia ja hallintaa maassa, joka mielestäni erittäin hyvä juttu.
Kokemusta defendosta ei vielä ole kuin parin treenin verran, mutta kyllä ainakin vaikuttaa hyvältä ja kiinnostavalta.
Holopainen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 84
Lauteille: Toukokuu 2009
Paikkakunta: Kuopio

Mitä lajia suosittelette...?

#18

Viesti Holopainen »

Defendo on varmaan vartija-ammattia varten hyvä laji. Magassa tosiaan paljon munille potkimista. Se oli yksi asia myös mistä en itsekään niin tykännyt kun peruskurssin suoritin. Ootko jujutsua harkinnut kun siitä ekassa viestissä jotain mainitsitkin?
"If you ever hurt her again... I will kill you where you stand."
TumasL
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 54
Lauteille: Helmikuu 2010

Mitä lajia suosittelette...?

#19

Viesti TumasL »

defendossa käy aika paljon vartijoita ja muita voimankäyttöä työssään tarvitsevia, joten se varmaanki sopis parhaiten. Itellä on tuntunu toi ekjt defendo yhdistelmä toimivan ihan kiitettävästi, ja defendoon saa aika paljon tuotua lisämaustetta hermopisteillä.
f1ghter
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 14
Lauteille: Elokuu 2009

Mitä lajia suosittelette...?

#20

Viesti f1ghter »

Holopainen kirjoitti: Defendo on varmaan vartija-ammattia varten hyvä laji. Magassa tosiaan paljon munille potkimista. Se oli yksi asia myös mistä en itsekään niin tykännyt kun peruskurssin suoritin. Ootko jujutsua harkinnut kun siitä ekassa viestissä jotain mainitsitkin?
kyllä tuo ju-jutsu kanssa kiinnostaa esim.bjj tms... mutta ei ole tässä lähellä seuraa jossaa pääsis harrastamaan. ja kyllä tuo defendo ainakin itseäni on miellyttänyt ja ohjaajat ovat todella päteviä hommassaan.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Mitä lajia suosittelette...?

#21

Viesti Mjölnir »

[youtube][/youtube]
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Zamikki
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 81
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Mitä lajia suosittelette...?

#22

Viesti Zamikki »

Mjölnir kirjoitti: [youtube][/youtube]
Ihan täysin offtopiccia, mutta saako noita videolla vilahtavia Glock Blue harjotteluaseita ostettua siviilinä mistään? Antaisi vähän realismia noihin kumisiin verrattuna kun voisi ihan oikeasti tehdä niitä häiriönpoistoja jne. harjoitellessa aseuhkia tai jotain perus aseenkäsittelyä...

Tietty erikoiskamaa kun ovat, niin maksavat varmaan vähintään tuplasti oikeaan verrattuna!
Chuck Norris failed 7th grade Science. The only thing he recognized on the periodic table was the element of surprise.
Kuvake
AMH
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 712
Lauteille: Syyskuu 2008

Mitä lajia suosittelette...?

#23

Viesti AMH »

Zamikki kirjoitti: Tietty erikoiskamaa kun ovat, niin maksavat varmaan vähintään tuplasti oikeaan verrattuna!
Saatavuuteen en osaa sanoa, mutta pikainen haku ilmoitti hinnaksi jenkkilässä $65, eli ei luulisi suomessakaan (jos jostain vaan löytyy) maksavan mitään aivan mahdottomia.

Tosin onhan $65 aika suolainen hinta 'lelupyssystä'. Onkos noita airsoft -pyssyjä kokeiltu tuollaisessa treenissä, vai hajoavatko ne alta aikayksikön?
Du sa att rädslan den går över
Men den där oron stannar kvar
Den gör mig tveksam när du behöver
snabba avslut, snabba svar
Tuomo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 300
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Terrestrial North Pole

Mitä lajia suosittelette...?

#24

Viesti Tuomo »

Ettei olisi FX-aseita, eli oikea ase modattu FX-aseeksi?!

Mjölnir oikaiskoon jos olen (taas) väärässä.

Osta tosiaan airsoft ase. Maksaa huomattavasti vähemmän ja voi "räpläillä" rauhassa.
-Jos smurffia kuristaa, niin minkä väriseksi se muuttuu-
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Mitä lajia suosittelette...?

#25

Viesti Mjölnir »

Tuomo kirjoitti: Ettei olisi FX-aseita, eli oikea ase modattu FX-aseeksi?!

Mjölnir oikaiskoon jos olen (taas) väärässä.

Osta tosiaan airsoft ase. Maksaa huomattavasti vähemmän ja voi "räpläillä" rauhassa.
Joo, ne siniset olivat FX-aseita, joita ei siviilissä saa. Mutta komppaan Tuomoa, osta Airsoft.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Mitä lajia suosittelette...?

#26

Viesti Mjölnir »

AMH kirjoitti:
Zamikki kirjoitti: Onkos noita airsoft -pyssyjä kokeiltu tuollaisessa treenissä, vai hajoavatko ne alta aikayksikön?
Sähkötoimiset airsoftit, joissa luisti ei liiku, kestävän jonkin verran treeniä. Kaasutoimiset, joissa luisti liikkuu, eivät kestä vääntämistä, mutta soveltuvat hyvin asetreeniin, kunhan ei aleta repimään toisia "aseista" :)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
toni-f
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 269
Lauteille: Tammikuu 2009

Mitä lajia suosittelette...?

#27

Viesti toni-f »

Mua häiritsee välillä se, että kun puhutaan Grav magasta sitä, että se on munille potkimista. Siitä saa sellaisen kuvan, että se on aika tylsä harrastus. En ole vielä kerennyt aloittamaan Grav magaa ja sitten kun muutan, niin kyseisellä paikkakunnalla ei taas Defendoa ole joka taas näyttää olevan enemmän sitä mistä pidän. Toki varmasti molemmat ovat hyviä ja tehokkaita ip lajeja, mutta munille ja karkuun "aina" eikä koskaan pataan ja nippuun... Hitto ku ei tiä tarpeeks kummastakaan lajista jotka ovat minun ymmärrykseni mukaan rakennettu vain ja ainoastaan ip tilanteisiin. :seina:
mvar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 184
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Lahti

Mitä lajia suosittelette...?

#28

Viesti mvar »

f1ghter kirjoitti: Elikkäs mitä lajia suosittelette, vanginvartijalle?

Voisin kuvitella lukemani perusteella, että defendo, krav maga voisivat olla hyviä vaihtoehtoja, entä sitten bjj yms lajit?
Tarkoituksena olisi harjoitella tekniikoita joilla puolustaa itseään niin pystyssä kuin "matossakin" sekä ottaa hallintaan ja taltuttaa roiston jos sellainen uskaltaa päälle käydä ;) ja tottakai kohentaa omaa kuntoa siinä samalla, eli ihan kunnolla pitäisi päästä treenaamaan.

Koulussa meillä oli jonkin sortin ju jutsua itsepuolustus tunneilla ja siitä se ajatus sitten lähti...
että sitähän voisi ihan oikeasti itseään kehittää, ja kyllä varmasti olisi työn kannaltakin hyödyllistä jotain osata tehdä tosi tilanteeessa.
suosittelen yhtenä vaihtoehtona Streetwise JKD:a. Järvenpään SISU gym:lla löytyy kyseinen laji, sekä tietysti paljon muutakin.
Lisätietoja: http://www.itsepuolustus.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Älä usko piraatteihin ja varastettuun. Usko laatuun ja muista mainita lähde, mistä tekniikat on lainattu.
Zamikki
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 81
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Mitä lajia suosittelette...?

#29

Viesti Zamikki »

Mjölnir kirjoitti: Sähkötoimiset airsoftit, joissa luisti ei liiku, kestävän jonkin verran treeniä. Kaasutoimiset, joissa luisti liikkuu, eivät kestä vääntämistä, mutta soveltuvat hyvin asetreeniin, kunhan ei aleta repimään toisia "aseista" :)
Eli kaasutoiminen airsoft ase räpläilyyn ja sähkötoiminen airsoft (tai ihan kuminen) aseuhkien harjoitteluun...

Onko kukaan kokeillut noita Blank Firing Gun[/linkki] (valitse: Pistoolit & Revolverit -> Blank Firing Guns) nimellä meneviä tai vastaavia? Olisiko kestävämpiä, heikompia, halvempia vaiko kalliimpia? Siis ihan vaan "räpläilyyn", ilman panoksia ja asetekniikoiden treenaamiseen! Kuitenkin niin että toiminta olisi oikea, luisti liikkuu jne.

Miksiköhän niitä FX aseita ei sitten siviilinä saa (vaikka olisi luvat oikeaan vastaavaan)? Luulisi noilla tulevan vähemmän raatoja...tosin sitten ramboilussa voisi mennä silmä jos toinenkin... Mutta mitenkä tämä nyt eroaisi sitten paremmista airsoft tai paintball aseista? (siis jos ampuu vahingossa kaveria naamaan tilanteessa...) Vai olisiko tuo "ehdollistamispuoli" (ampuma-aseen käyttö stressitilanteessa) se miltä halutaan siviilejä "varjella"?

Mitenkä muuten ihan deaktivoidut oikeat aseet? Onko sellasilla treenannut kukaan? Tosin tarjonta voipi olla aika historiallista... :D Lataamattomalla (kuuluisia viimeisiä sanoja) oikealla aseella treenaaminen taitaa sitten olla jo aika...kyseenalaista! :badgrin:


Sitten pari sanaa itse aiheesta...Krav Magaa itse treenaavana voisin kyllä suositella ennemmän Defendoa...Krav Magassa suurin osa treenistä menee mielestäni hätävarjelutilanteeseen sopivien juttujen harjoittelussa, kun taas defendon lähestymistapa toimii paremmin siinä voimankäyttötilanteessa, mutta myös jos tilanne hätävarjeluksi päätyy.

Suurimman osan perinteisistä lajeista jättäisin laskuista surutta pois. (Esimerkiksi jostain lajista voi puuttua vaikka mattotekniikat tai urheilupohjansa takia harrastaja kangistuu sääntöihin!)...Mutta tietty jos salilla käy paljon voimankäytön ammattilaisia niin mikä ettei oikeanlaista oppia saisi sielläkin, mutta tolleen karkeasti. Ja eihän se treeni hukkaan mene, pitää vaan tajuta itse vaikka BJJ treeneissä että mitäs jos kaveri nyt löisikin tai kaivaisi puukon...Jos sitä olisi aikaa niin miksei treenaisi vähän sitä sun tätä - sopivasti toisiaan tukevia lajeja.

Olen myös hyvin vakuuttunut näistä konseptipohjaisista jutuista...Senshidoa jopa seminaarin verran kokeillut, uskoisin että siitä ja miksei Streetwise JKD:stä olisi myös voimankäyttötilanteisiin. Oikeastaan voisin antaa pyhänkolmiyhteyden: Defendo - Senshido - Streetwise JKD, take your pick!(vaikka näistä vain keskimmäisestä on omakohtaista kokemusta ja sekin vain hätävarjelusta) Ja tämä valinta juuri sen takia, että päästään heti/hyvin nopeasti siihen itse asiaan (=voimankäyttö/hätävarjelu).
Chuck Norris failed 7th grade Science. The only thing he recognized on the periodic table was the element of surprise.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Mitä lajia suosittelette...?

#30

Viesti bodyguard »

Zamikki kirjoitti: Mitenkä muuten ihan deaktivoidut oikeat aseet? Onko sellasilla treenannut kukaan? Tosin tarjonta voipi olla aika historiallista... :D Lataamattomalla (kuuluisia viimeisiä sanoja) oikealla aseella treenaaminen taitaa sitten olla jo aika...kyseenalaista! :badgrin:
Kyllä niitä dekoja löytyy ihan uusistakin malleista. Toimivalla aseella harjoitteluun suosittelisin latauksenestopuikkoa (hinta alle 10€).

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 29 kurkkijaa