Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tiukoin tilanteenne töissä?

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Tiukoin tilanteenne töissä?

#1

Viesti Sami Tolvanen »

Päivän (PERJANTAIpäivän, jee!!! :tramppa: ) keskustelunavaus:

Kerro mikä on ollut kaikista kiperin tilanne, jonka olet työssäsi (vartija/jv/portsari) kohdannut ja ennen kaikkea, miten tilanteen selvitit?

Itselläni ei vajaan 3 v aulavartijan :work: urani aikana ole pahoja paikkoja sattunut. Kerran tosin eräs Hakaniemen vakiotenukeppi :drunken: uhkasi tappaa mut ja työkaverini, kun kävimme kehottamassa häntä siirtymään jätekatoksestamme toisaalle nukkumaan. Mutta onneksi käskyttämistä hoitanut kaverini on 185cm/90kg jenkkifutari-exmetrovartija joten pirtuparta ei ruvennut toteuttamaan uhkauksiaan.

Toinen siis ihan sikatiukkapaikka oli vahtimani viraston aulassa eräänä iltapäivänä kun n. klo 16.05 sisään asteli arviolta 75 v. rouva joka halusi viraston virkailijalta palvelua. Kerroin (tuossa vaiheessa vielä ystävällisesti) että asiakaspalveluaika ko. osastolla on päivittäin klo 9-14. Rouva oli kuitenkin sitä mieltä että hänellä on oikeus saada palvelua virastoaikana. Ongelma oli siinä että kyseiseltä osastolta ei käytännössä saanut ihmisiä puhelimeen enää klo 14 jälkeen. Tämä vastaus ei kuitenkaan rouvaa tyydyttänyt vaan hän ilmoitti että ei suostuisi poistumaan aulasta ennen kuin saisi palvelua. :angrywife: Asenteeni oli jo tuossa kohdin muuttunut rouvan nokkavan käytöksen vuoksi melko jäätäväksi :evil: mutta onneksi sain sen verran vielä otettua järkeä käteen että onnistuin keksimään miten kalastaa osastolta virkailija palvelemaan rouvaa. Tilanne laukesi, onneksi, sillä hetken jo mietin että mitä helvettiä oikein teen jos tuo 75 v. mamma puolikiloisen koiransa kanssa ei ihan oikeasti suostu poistumaan aulasta klo 16.15 mennessä. Talutanko kädestä pitäen ulos ja otan riskin että puudeli puree sormesta? Vai soitan poliisit ja odotan iltakahdeksaan saakka että partio tulee paikalle? :sleepy1:

Mutta kuis teillä?
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Tiukoin tilanteenne töissä?

#2

Viesti Esa Tyynismaa »

Mikähän nyt sitten olisi se tiukin?
Ehkä silleen ikävintä olla ovella oli aikanaan kristiinankaupungissa,kun olin ilmeisesti koko kaupungin ainoa umpisuomenkielinen,elikkäs todella suosittu asiakkaiden keskuudessa.Jokainen poisto oli jonkinlainen sekkailu sinällään...
Sellaista todella pahinta yksittäistä "tilannetta" en osaa nimetä.
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Tiukoin tilanteenne töissä?

#3

Viesti Sami Tolvanen »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Ehkä silleen ikävintä olla ovella oli aikanaan kristiinankaupungissa,kun olin ilmeisesti koko kaupungin ainoa umpisuomenkielinen,elikkäs todella suosittu asiakkaiden keskuudessa.
No tuosta ei voi paljoa tiukemmaksi mennäkään... :first:
ruuvari
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 164
Lauteille: Syyskuu 2008

Tiukoin tilanteenne töissä?

#4

Viesti ruuvari »

Aikanaan menin kahden reippaan nuoren miehen naamaan lyönti kilpailua erotuomaroimaan ja he viisaaina poikaina ottivat sitten minut vastuksekseen. Toisen sain mukavasti maahan ja pariin otteeseen mainitsin, että järjestysmies se tässä vaan, mutta eipä tuo paljoa auttanut. Toisen kanssa siinä painiskellessa tämä toinen järjenvalo loikkasi selkään ja otti erittäin miellyttävän kuristuksen minusta.

Sain sitten hieman hapetettua tätä alla olevaa, ettei niin rimpuillut ja kun alkoi tähtitaivas ja mustenevaa omissa silmissä näkymään tuikkasin tätä reppuselässä olevaa nakeilla silmiä kohti sen mitä osuin. Sen verran taisi sattua, että pääsin välistä pois ja sitten onneksi alkoikin jo kollegoita valumaan paikalle.

Kerrassaan ikävä tilanne ja omaa hölmöyttä, että siihen sandwichiin joutui :?
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Tiukoin tilanteenne töissä?

#5

Viesti Kari Aittomäki »

Ehkä hankalin poisto oli eräs entinen ilolintu, sellanen varsin runsas emäntä, farkkujen takataskujen välissä sellanen metri..
Tällä oli sitte ne tissit sellaset säkit että niillä huitasemalla ois kaatanu pienen auton..
Eli vähä helvetillisen isot juuttisäkit kannettaviksi, mutta oli emännällä hartioitaki kyllä.
Iso ihminen ja liikku kerkeästi ja hyvään känniin päästyään tykkäs jorata ja innostuessaan repiä ihokkaansa.
Ja ulos sitä ei saanu niinku millään helevetilläkään.
Mutta oli selvistäpäin niin tavattoman mukava naisihminen ettei oikeen saatu ikinä annettua mitään porttarintyyppistäkään.
Se nyt oli mikä se oli. Hauskanpitäjä.

Muttasitte eräänkerran ne rupes, siis tiskijukka ja duunarit ja vakkarit, ne rupes huutaan Karia.
Mä olin että mitäs nyt. Muut portsarit van käkätteli jotta suahan ne huutaa.
Sielä tää sotanorsu tanssii tyhjällä lattialla ylätorso paljaana tiukat farkut jalassa, ja se sananmukasesti huito niillä tisseillään ihmisiä. Enimmin miehiä mutta myös naiseja.
Mäolin että pitääkö mun mennä tonne, eikö joku nuorempi vois hoitaa.. ei käyny.
Sinäiltana oli jotku Suomipop-bileet ja jengi oli positiivisella asenteella, ne taputti kun epäröiden astelin Jabbaa kohti..
- Hei Maija, nyt sun pitäis luovuttaa tanssilattia muillekin?
- Dirlandaa, dirlandaa! (hölskis)
- Juukuule, nyt sun pitäs laittaa se paita takas päälle ja..
- Dirlandaa, dirlandaa! (hölskishölskis+kärrynpyörä... jep, se pysty siihen)
- Ei siis kuule ihan totta, nyt riittää! Nyt..
- Dountsyy vont mi peipe, hä!

Ja todentotta tää hottis heitti huomattavan kunniotettan polvispagaation ja täristeli persposkiansa sillein oikeen huomattavalla taidolla ja rivoudentajulla.
Jengi nauro ja vihelsi aivan käyränä, mun oli pakko kopata koko paketti kantoon.
Voi jesus se paino paljo, vaikka paljonkokeneena mimminä kiersi heti ittensä mun ympärille..
En nyt viitti näin lastenpalstalla kertoa mitä se siinä kantaessa varsin yksityiskohtasesti ehdotteli mutta sanonpa vaan että mun karvasta korvaa on harvoin imetty paremmasti.

Se päätty hyvin, The Maija veti takin päälle, töötäytti mua ja muita ulottuvilla oleita portsareita varsin asiantuntevasti ja käveli pää pystyssä tiehensä.

Ja onnistuhan se túhannenmulkun tapaus oleen jopa muka pahoittelevaa sorttia dagen efter.
Mä ja me oltiin vaan että kiitos.
Pahat tytöt on mukavia, jokaikäsinä.
Mixu
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 57
Lauteille: Toukokuu 2009
Paikkakunta: Oulu

Tiukoin tilanteenne töissä?

#6

Viesti Mixu »

Vaikutti kieltämättä melkoisen hauskalta kokemukselta :D
AnttiK
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 66
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Tiukoin tilanteenne töissä?

#7

Viesti AnttiK »

Tein yhden kesän kaupan vartijan hommia. Pääsin useampaan helsingin Alkoon seisoskelemaan ja niissä ehti sattua ja tapahtua suht. kai paljon kaikkea pientä. Minkäänlaista voimankäyttövälinettä ei saanut kantaa mukana.

Pelottavin tilanne oli tämmöinen:
Seisoin siinä kassan vieressä, yhtään asiakasta ei ole sisällä. Sitten portista, joka on kassojen kanssa samassa rivissä, tulee sisään asiakas. Huomaan heti sivusilmällä epäilyttävän ulkonäön ja rupesin kääntymään häntä kohti.
"Älä tuu lähemmäs!" kuulen välittömästi. Nopea tilannearvio: Todella arpinen ja niiiin katu-uskottava äijä kantaa takkia olalla. Tiedä mikä katujen kasvatti oli, mutta ei saatana.. Mulla on sen verran itsesuojeluvaistoa että jään edelleen seisomaan niille sijoille.
Noh tämä sitten kävelee määrätietoisesti johonkin hyllylle, nappaa pullon ja kävelee ohitseni kassalle ja laittaa pullon hihnalle. Kassa ilmoittaa hinnan. Tämä rupeaa kaivamaan rahoja ja tipauttaa takin olalta. Takki osuu peltisen kassapöydän kylkeen ja kuuluu kovaääninen kolaus. "Ei se ole pullo, vaan puukko. Ainakin näin pitkä puukko!" (näyttää vapaalla ja takkia kantavalla jotain 30-40cm pituutta..)
Kukaan ei enää sano mitään, tämä maksaa ostoksen ja kävelee ulos. Pulssi on ties mitä kun tilanne on ohi.. En varmaan kirjoittanut raporttiin mitään tapahtumasta, kyseinen viinakauppa nyt oli hieman levoton paikka. Mut ei hitto kun jännitti :)
Ei ole olemassa hyviä tai huonoja lajeja. On vain hyviä ja huonoja opettajia.
m4G-
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 604
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: Sipoo

Tiukoin tilanteenne töissä?

#8

Viesti m4G- »

Nyt kohdalle sattunutta. Pari pilleripäätä hyökkäsi kimppuun, toinen semmonen 60 kilonen (maybe alle) ja toinen semmonen läski mätisäkki, ikinä mitään urheilua nähnyt... Sitten semmonen 90 kilonen 180 senttinen läpitatuoitu skini puukolla. Ei onneksi sillä käynyt sohimaan ENÄÄ. Siinä varmaankin nuo pahimmat 7 kuukaudelta. Ja olen siis yksin apinoimassa.
wut...
Kuvake
SirSamuel
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 854
Lauteille: Maaliskuu 2010

Tiukoin tilanteenne töissä?

#9

Viesti SirSamuel »

Yksi mikä pitää ottaa esille tähän ketjuun on kissatappelut. Kun muijat ottaa toisistaan mittaa oikein aikuisten oikeesti eikä vaan vähä läpsi niin siihen väliin meneminen onkin kohtalaisen tiukka tilanne..vai mitäs sanovat kokeneemmat tai vaikka vähän vielä vähemmän kokeneet kuin allekirjoittanut..??? Kun ei ihan voi lähteä samalla forcella ja taktiikalla kuin äijä matseihin! Mulla ei ainakaan noin äkkiä luonto antais periksi vääntää tyttöä tonttiin ja hapettaa siniseksi tai alkaa tarjoamaan muuta perusvoimankäyttöä. Sehän on sitten eri juttu jos naisihminen tätä jossain tilanteessa nimenomaan toivoo :smt060 (vaan valitettavan se harvoin mulle ainakaan tapahtuu)
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4155
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Tiukoin tilanteenne töissä?

#10

Viesti YJT »

Naisia tosiaan tulee ihan alitajuisesti käsiteltyä helläkätisemmin kuin vastaavia miehiä. Toki on selvää, että pientä & heikkoa miestä vastaan tuleekin lähtökohtaisesti käyttää lievempiä otteita kuin osoa ja vahvaa vastaan, mutta varmasti naista tulee käsiteltyä helläkätisemmin kuin fyysisesti vastaavan tasoista miestä. Vaikka olen tästäkin pyrkinyt ihan tietoisesti eroon; tasapuolinen käsittely sukupuoleen, ihonväriin, uskontoon tms. seikkoihin katsomatta...
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
JAH
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 66
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: naarajärvi

Tiukoin tilanteenne töissä?

#11

Viesti JAH »

Iltalehti uutisoi:" nainen löi portsaria tissillä päähän"...
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Tiukoin tilanteenne töissä?

#12

Viesti Reba »

Oon vähän levottomammassa paikassa sihteerinä. Kerran täällä oli vähän pahempi tilanne, kun työkaverin huoneeseen tormaa sisälle 5 nuorta, äärimmäisen vihaista tummaa miestä mesoamaan raha-asioista. Seisoin tunnin ylimääräistä työaikaa valmiudessa puuttumaan tilanteeseen mikäli ne olisivat käyneet aggressiivisemmaksi. Onneks se jäi vaan mielettömän huudon ja haistattelun ja hengen uhkailun asteelle. (Sen jälkeen ruvettiin työskentelemään lukittujen ovien takana ja saatiin turvapuhelin)
Kuvake
taikuri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2719
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Mazatlan, Sinaloa, Mx

Tiukoin tilanteenne töissä?

#13

Viesti taikuri »

JAH kirjoitti: Iltalehti uutisoi:" nainen löi portsaria tissillä päähän"...
:respect:

8-) :p :lol:

:badgrin:
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
Sami Tolvanen
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 210
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Tiukoin tilanteenne töissä?

#14

Viesti Sami Tolvanen »

Reba kirjoitti: Oon vähän levottomammassa paikassa sihteerinä. Kerran täällä oli vähän pahempi tilanne, kun työkaverin huoneeseen tormaa sisälle 5 nuorta, äärimmäisen vihaista tummaa miestä mesoamaan raha-asioista. Seisoin tunnin ylimääräistä työaikaa valmiudessa puuttumaan tilanteeseen mikäli ne olisivat käyneet aggressiivisemmaksi. Onneks se jäi vaan mielettömän huudon ja haistattelun ja hengen uhkailun asteelle. (Sen jälkeen ruvettiin työskentelemään lukittujen ovien takana ja saatiin turvapuhelin)
Tää on jotenki niinku nii jotenki... :evil: "Sen jälkeen ruvettiin..." Miksi aina pitää sattans odottaa sitä, että jotain pahaa tapahtuu enneku uskotaan että pahaa voi tapahtua? Kun minun mielestäni toisen työpaikalla huutaminen, haistattelu ja hengen uhkailu nyt varsinkin on kovastikin pahoja asioita.
Kuvake
SirSamuel
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 854
Lauteille: Maaliskuu 2010

Tiukoin tilanteenne töissä?

#15

Viesti SirSamuel »

JAH kirjoitti: Iltalehti uutisoi:" nainen löi portsaria tissillä päähän"...
Ihanaa :D :D :D Voihan se toki tehdä kipeetäkin jos lyöjä sattuu oleman K. Aittomäen aikasemmin ketjussa mainitsema rehevä nainen jolla rinnatkin on kuin kaksi viljasäkkiä...
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 71 kurkkijaa