Minkälaisesta väärinkohtelusta tässä nyt puhutaan? Jos asiakas ilmoittaa poliisille että on tullut esim. pahoinpidellyksi ravintolassa, eikö poliisi saisi reagoida asiaan millään tavalla? Mielestäni on varsin luontevaa, että poliisi käy selvittämässä molempien (kaikkien) osapuolten kannan tapahtumista, ja päättää sen jälkeen, miten asiassa on tarvetta edetä. Varmaan olet tietoinen siitä, minkälainen esitutkinnan aloittamiskynnys poliisilla lain mukaan on?Esa Tyynismaa kirjoitti: Jos poliisi tulee yleensäkään edes paikalle,kun humalainen asiakas on tehnyt ilmoituksen väärinkohtelusta,ollaan jo pahasti hakoteillä...
Olen itsekin ollut useita kertoja epäiltynä mm. pahoinpitelystä virkatoimen johdosta (tosin joka kerta on todettu että rikosta ei ole tapahtunut), enkä minä pidä tätä asiaa mitenkään outona tai koe, että minun ammattitaitoani kyseenalaistetaan tällä tavalla. Itse asiassa minä en edes haluaisi elää sellaisessa yhteiskunnassa, jossa virkamerkkiä/vartijakorttia/JV-korttia/pressikorttia/tms. vilauttamalla pääsee kuin koira veräjästä.
Olet siinä käsityksessä, että vastaavat asiat eivät koskaan tule poliiseille vastaan?Esa Tyynismaa kirjoitti: Mikäköhän saisi nuo virkamiehet hyväksymään sen tosiasian,että osa asiakkaista ei välitä lakitekstistä mitään,ellei siitä ole heille itselleen etua?