Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tornihuhut

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1612
Lauteille: Helmikuu 2006

Tornihuhut

#211

Viesti Kerkko »

Ile kirjoitti: Meillä aikanaan taisi kiertää tornihuhuina lähinnä näitä perinteisiä, että seuraavilla saapumiserillä palvelusaika lyhenee yms...
Ja sitten kun se lyheni, alkoi kiertää huhuna se, että pidennetään takaisin. :D Ainakin meillä 2003 huhuttiin, että tämä on viimeinen erä joka pääsee puolella vuodella.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Tornihuhut

#212

Viesti MikaM »

Mielenkiintoisia ajatuspoikkeamia. Itse olisin voinut jäädä iäksi sinne.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Tornihuhut

#213

Viesti Mjölnir »

MikaM kirjoitti:Mielenkiintoisia ajatuspoikkeamia. Itse olisin voinut jäädä iäksi sinne.
Mä kokeilin sitä, enkä yhtään kadu :D

Olen jostain inttiaiheiselta foorumilta lukenut myös jotain tornihuhuja itsestäni :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Tornihuhut

#214

Viesti Ile »

Mjölnir kirjoitti: Olen jostain inttiaiheiselta foorumilta lukenut myös jotain tornihuhuja itsestäni :D
Onko mitään Chuck Norris/Mustanaamio -tyyppistä kamaa? :)
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 4

Tornihuhut

#215

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Ile kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Olen jostain inttiaiheiselta foorumilta lukenut myös jotain tornihuhuja itsestäni :D
Onko mitään Chuck Norris/Mustanaamio -tyyppistä kamaa? :)

Kuva
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Tornihuhut

#216

Viesti Andy »

Ai olitko sinä se joka ampui ruokalan kattoon? :D
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Tornihuhut

#217

Viesti Mjölnir »

Luupää, toi oli hyvä!
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Tornihuhut

#218

Viesti Mjölnir »

En mä edes muista, ei se kovin raflaava juttu ollut. Enemmänkin hehkutettiin sellaista majuria, joka on niin hullu tekemään kaikkia juttuja, että sen pitäisi olla aliupseeri
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Tornihuhut

#219

Viesti Lasse Candé »

Henkisesti ikuinen aliupseeri. :D
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Tornihuhut

#220

Viesti Kari Aittomäki »

Hyvää läppää.
Noita samoja tornihuhuja liikku jo mun aikana, telttaa puukottavasta legioonalaisesta aina ruokalan kattoon paukutelleeseen vääpeliin. Meillä se meni vielä niin, että legioonalainen ois saanu kouluttajan pestin heti, koska on parempi solttu kuin kantapeikot ja vääpelin kerrottiin rynnänneen ruokalaan, tosiaan paukauttaneen parikertaa kattoon ja:
- Kekäs on pannu mun tytärtä mitähä!?!
Tarinasta on kaksi versiota, toisessa pystyyn nousi pelokkaasti puoli ruokalaa, toisessa koko tuvanväki pamahti pystyyn ja asentoon.
Sellasia versioita.

Kerrottiin myös vääpelistä joka ois seivästäny alokkaan terävään kantoon polkasemalla viheltää-räjähti-bileissä liian korkeaa persausta alemma tietämättä jotta sielä oli kanto alla.
Tämän huhun kuulin jo Äijältä, sitä kerrottiin mun inttiaikana 1982-83 ja vielä kymmenen vuotta myöhemmin kertausharjoituksissa, varusmiesten kertomana.
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

Tornihuhut

#221

Viesti Ale »

Mjölnir kirjoitti:On yksi tapaus, jossa rauhan aikana sotilasarvo (palvelusarvo) voi alentua: on tullut töihin sopimussotilaaksi ja on reservinupseeri, jolloin palvelusarvo on vänrikki. Sitten päättää jäädä töihin sen jälkeen, kun sopparin pesti päättyy ja ottaa vastaan aliupseerin viran, jolloin reservinupseereilla aloitetaan ylikersantin palvelusarvosta. Reservin sotilasarvo kuitenkin pysyy vänrikkinä, mutta palvelusarvo on aliupseerin
Väärin ja väärin.

Palvelusarvoa ja reservin arvoa ei pidä sekoittaa keskenään.
Ja toisekseen. Reservin upseerikin aloittaa kersantin palvelusarvolla jos ottaa vastaan aliupseerin viran.
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi

"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Tornihuhut

#222

Viesti JanneM »

Ale kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:On yksi tapaus, jossa rauhan aikana sotilasarvo (palvelusarvo) voi alentua: on tullut töihin sopimussotilaaksi ja on reservinupseeri, jolloin palvelusarvo on vänrikki. Sitten päättää jäädä töihin sen jälkeen, kun sopparin pesti päättyy ja ottaa vastaan aliupseerin viran, jolloin reservinupseereilla aloitetaan ylikersantin palvelusarvosta. Reservin sotilasarvo kuitenkin pysyy vänrikkinä, mutta palvelusarvo on aliupseerin
Väärin ja väärin.

Palvelusarvoa ja reservin arvoa ei pidä sekoittaa keskenään.
Ja toisekseen. Reservin upseerikin aloittaa kersantin palvelusarvolla jos ottaa vastaan aliupseerin viran.
Oletko täysin tietoinen ketä korjaat?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

Tornihuhut

#223

Viesti Ale »

JanneM kirjoitti:
Ale kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:On yksi tapaus, jossa rauhan aikana sotilasarvo (palvelusarvo) voi alentua: on tullut töihin sopimussotilaaksi ja on reservinupseeri, jolloin palvelusarvo on vänrikki. Sitten päättää jäädä töihin sen jälkeen, kun sopparin pesti päättyy ja ottaa vastaan aliupseerin viran, jolloin reservinupseereilla aloitetaan ylikersantin palvelusarvosta. Reservin sotilasarvo kuitenkin pysyy vänrikkinä, mutta palvelusarvo on aliupseerin
Väärin ja väärin.

Palvelusarvoa ja reservin arvoa ei pidä sekoittaa keskenään.
Ja toisekseen. Reservin upseerikin aloittaa kersantin palvelusarvolla jos ottaa vastaan aliupseerin viran.
Oletko täysin tietoinen ketä korjaat?
Olen. Oletko tietoinen keltä kysyt?
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi

"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Tornihuhut

#224

Viesti JanneM »

Ale kirjoitti:
JanneM kirjoitti:
Ale kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:On yksi tapaus, jossa rauhan aikana sotilasarvo (palvelusarvo) voi alentua: on tullut töihin sopimussotilaaksi ja on reservinupseeri, jolloin palvelusarvo on vänrikki. Sitten päättää jäädä töihin sen jälkeen, kun sopparin pesti päättyy ja ottaa vastaan aliupseerin viran, jolloin reservinupseereilla aloitetaan ylikersantin palvelusarvosta. Reservin sotilasarvo kuitenkin pysyy vänrikkinä, mutta palvelusarvo on aliupseerin
Väärin ja väärin.

Palvelusarvoa ja reservin arvoa ei pidä sekoittaa keskenään.
Ja toisekseen. Reservin upseerikin aloittaa kersantin palvelusarvolla jos ottaa vastaan aliupseerin viran.
Oletko täysin tietoinen ketä korjaat?
Olen. Oletko tietoinen keltä kysyt?
Olen. Jatkakaa.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

Tornihuhut

#225

Viesti Ale »

Aliupseerin virkaan nimitettävällä reservin upseerin arvolla ei reservin aliupseerin arvoon ole nykyisin muuta etua, kuin kansainväliset tehtävät. Aliupseerin virassa palveleva reservin upseeri voi hakea sekä reservin upseerin tehtäviä, että aliupseerin tehtäviä.

PS. Tuolla mereen poistattaneella kapiaisella on todellisuuspohja. Poistutus tapahtui tosin järveen.
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi

"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: kasi ja 32 kurkkijaa