Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tornihuhut

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Mikä naurattaa, osa 3

#181

Viesti bodyguard »

Ja joku skappari poistutti koko komppanian mereen ja ne jotka poistu ei päässy lomille ku vaatteet on märät ja ne jotka ei poistunu sai pekkaa ku ei totellu käskyjä.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6438
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Mikä naurattaa, osa 3

#182

Viesti AlexMachine »

bodyguard kirjoitti: Ja joku skappari poistutti koko komppanian mereen ja ne jotka poistu ei päässy lomille ku vaatteet on märät ja ne jotka ei poistunu sai pekkaa ku ei totellu käskyjä.
:D tosin nauran sille että olen itse poistunut mereen useita kertoja Upinnimessä -90. Tosin lomille lähdöt ei palaneet koska 6 ekaa viikkoa gineksessä.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6411
Lauteille: Lokakuu 2009

Tornihuhut

#183

Viesti Ile »

Täällä muutama lisää:
http://fi.wikiquote.org/wiki/Tornihuhu
:)
Eräs (nimetty) upseeri oli seuraamassa alokkaiden cooper-testejä ja tuskaantui heidän olemattomiin suorituksiinsa. Näyttääkseen heille esimerkkiä, hän ”tetsasi” eli ryömi cooperissa 2200 metriä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tornihuhut

#184

Viesti Mika »

Tälle repesin. :lol:
Jokaisen varuskunnan cooper-ennätyksen on juossut Lasse Viren, se on vähintään 4 500 metriä ja sen rikkomisesta saa 30 kuntoisuuslomaa.
Lasse itse kommentoi:
Lasse Virénin aikoinaan armeijassa juoksemasta Cooperin testin tuloksesta liikkuu runsaasti legendaarisia tarinoita. Miten tuo testi oikeasti meni?

– Joo kieltämättä solttupojat tulevat todella usein kysymään minulta tuloksesta, kun minun voittamisesta on kuulemma luvattu kuntoisuuslomia. Suurin piirtein kaikilla Suomen kasarmeilla on kerrottu, että olen juossut sen siellä, Virén nauraa.

– Juoksin armeijan Cooperin testin Santahaminassa Helsingissä. En pysty sanomaan tarkkaa metrimäärää. Kai se on jossakin armeijan kirjoissa ylhäällä. Päälle 4 000 metriä se on, mutta ei kai se nyt 4 800 metriä voi olla, vaatimaton Virén pyörittelee.

– Jossakin 4 500 metrin paikkeilla on varmaan oikea matka. En oikeasti muista tarkemmin. En ole koskaan perustanut Cooperista. Joku muu testi voi olla ihan yhtä hyvä. En ole tuon Santahaminan lisäksi varmaan toista Cooperia edes juossut tosissani, Virén tuumaa.

Saitko itse kuntoisuusloman Cooperista?

– En muista. Toisaalta olin 1967–68 urheilujoukoissa Santahaminassa. Sieltä pääsi ihan hyvin lomille muutenkin. Menin vapaaehtoisena armeijaan 18-vuotiaana, Virén kertoo.


Tuolla kuitenkin kommentoidaan näin:
Ei muuten Lasse juossut 4500 metriä coopperin testissä. Silloinen armeijan testi oli 15 minuutin mittainen. Cooperin 12 minuutin testissä olisi 4000 metriä tehnyt Lasselle tiukkaa.

enkelman vastaa

Kenneth Cooper kehitti

Su, 09/15/2013 - 23:29

Kenneth Cooper kehitti tosiaan testi Yhdysvaltain armeijalle vuonna 1968 ja Suomessa testi yleistyi vasta 70-luvulla. Jos Viren kävi armeijan 18-vuotiaana, kuten haastattelusta käy ilmi, tapahtui se vuoden 1967 kieppeillä. Tuolloin Lassen 5000 metrin ennätys oli karvan alle 15 minuuttia, joten sen aikaisessa testissä 5 km olisi ollut mahdollisuuksien rajoissa. Mikäli lasketaan Cooper-tulos Virenin edelleen voimassa olevan 5000 m Suomen ennätyksen 13,16,3 mukaan, olisi 12 minuutin kohdalla ollut mittarissa 4519 metriä. Vastaavasti Kenenisa Bekelen nykyisestä 5000 ME-ajasta 12,37,35 otettu "Cooperin väliaikatulos" on 4755 metriä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Tornihuhut

#185

Viesti T-T »

Aloin itsekin selaileen tornihuhuja netistä, ja sellainen tuli vastaan että luutnantti/joku kiipesi perperi edellä puuhun.
Tämä itse asiassa pitää paikkansa. Meidän yksi luutnantti näytti tämän, ja otti myös haasteita vastaan. Yksi jääkäri hänet ihan hyvin haastoikin.

Toisen tornihuhuun viittaavan suorituksen teki yksi kantahenkilökunnan henkilö, joka juoksi ekan ryhmän kanssa vähän päälle 3000metriä cooperissa, ja löi meidän muutaman vuoroa odottavan kanssa vetoa että juoksee yli 3000 metriä heti perään toisen ryhmän kanssa. Ja juoksikin.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4152
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Re: Mikä naurattaa, osa 3

#186

Viesti YJT »

T-T kirjoitti: Alokas...yleensä entinen legioonalainen....leikkas hälytyksen tullessa puukolla telttaan reiän ja juoksi asemiin kalsareissa.
Ei ollut alokas vaan AuK:n oppilas, en usko että oli entinen legioonalainen (jo puhtaasti miehen iän takia), eikä juossut kalsareissa mutta kevyessä varustuksessa kuitenkin.

Tämä tapahtui samassa sotaharjoitukseen valmistavassa harjoituksessa, missä oltiin lähtemässä siirtymään varsinaiseen sotaharjoitusalueelle, miehet ja kamat olivat jo pakattuina autojen lavoille kun yliluutnantti teki vielä viimeisen tarkastuksen maastossa. Tarkastuksen yhteydessä löytyi 7 kpl kvkk:ta rivistä odottamassa, että joku pakkaisi ne auton kyytiin. No, kyllä sitä kyytiä tulikin, mutta ei konekivääreille...
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 18957
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Tornihuhu ?

#187

Viesti Andy »

Paanari kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Juteltiin siinä sitten poikaporukassa, että "se NN:kin sitten alennettiin luutnantista ylikersantiksi,kun päivystäjänä ollessaan ajoi mopolla varuskunnan ruokalaan sisään ja ampui pistoolilla kattoon, kun ruokalan tädit olivat valittaneet, että alokkaat pitävät meteliä ruokasalissa". Varmaan joku varusmies on sodessa ollut kuulemassa ja uusi tornihuhu on lähtenyt liikkeelle :smt003
Kierrätys on päivän sana, UudRakp:eessä -82 pyöri aivan sama huhu eräästä ylikessusta...
Paljon messevämpi liikkui yhdestä yliväpästä pli kuuleman mukaan ollu jo sotilasmestari mutta, natsa oli lähteny kun kesälomilla oli mökillään ammuskellu rynkyllä lokkeja...
Myös sotilasmestari Niemi Lapin Ilmatorjuntarykmentissä oli varman tiedon mukaan ammuskellut pistoolilla ruokalan kattoon 1990-luvulla.

Minä en haluaisi työhuonetta armeijan ruokalan yläkerrasta.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Tornihuhut

#188

Viesti Point »

Andy kirjoitti:
Paanari kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Juteltiin siinä sitten poikaporukassa, että "se NN:kin sitten alennettiin luutnantista ylikersantiksi,kun päivystäjänä ollessaan ajoi mopolla varuskunnan ruokalaan sisään ja ampui pistoolilla kattoon, kun ruokalan tädit olivat valittaneet, että alokkaat pitävät meteliä ruokasalissa". Varmaan joku varusmies on sodessa ollut kuulemassa ja uusi tornihuhu on lähtenyt liikkeelle :smt003
Kierrätys on päivän sana, UudRakp:eessä -82 pyöri aivan sama huhu eräästä ylikessusta...
Paljon messevämpi liikkui yhdestä yliväpästä pli kuuleman mukaan ollu jo sotilasmestari mutta, natsa oli lähteny kun kesälomilla oli mökillään ammuskellu rynkyllä lokkeja...
Myös sotilasmestari Niemi Lapin Ilmatorjuntarykmentissä oli varman tiedon mukaan ammuskellut pistoolilla ruokalan kattoon 1990-luvulla.

Minä en haluaisi työhuonetta armeijan ruokalan yläkerrasta.

Sotilasmestari taitavat olla liipasinherkkää porukkaa, sillä Vekarallakin on joku sotilasmestari laukonut ruokalassa :)
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Tornihuhut

#189

Viesti L.K. »

Eiköhän ruokalantätejä ole lauottu useammassakin varuskunnassa? :D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
taikuri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2719
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Mazatlan, Sinaloa, Mx

Tornihuhut

#190

Viesti taikuri »

L.K. kirjoitti: Eiköhän ruokalantätejä ole lauottu useammassakin varuskunnassa? :D
Tunnustan... Mutta se oli sitä aikaa, kun olin Vekaranjärvellä vielä ylikersanttina. :lol:

Myöhemmistä ajoista en tiedä muuta kuin sen, että vielä virassa ollessani minua pidettiin nk. "värikkäänä persoonana". Jotain juttuja kiersi saapumiserältä toiselle mutta ei ilmeisesti isommin, koska ne jutut kiersivät lähinnä Kotkassa tai Upinniemessä. Osassa on perää, suurimmassa osassa ei. :lol:
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tornihuhut

#191

Viesti Mika »

Ilmeisesti tämä muistaakseni Potkussakin jossakin ketjussa mainittu rynkkyjen massasulattaminen on tornihuhu.

Ministeri kumosi vanhan ”tornihuhun” Suomen 200 000 rynnäkkökivääristä | Uusi Suomi
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/91453-m ... kivaarista" onclick="window.open(this.href);return false;
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Tornihuhut

#192

Viesti MikkeM »

No niin, naapurin invaasiota odotellessa.

Rynnäkkökivääri tykkää että sitä käytetään :)
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Tornihuhut

#193

Viesti Jussi*M »

Ilta-Sanomissa mainittiin ratista kärynneen James Mashirin (vaimikäseniminytoli) tapauksesta, että muutos toimenkuvaan tai sotilasarvoon päätetään myöhemmin.

Voidaanko kantakapiainen alentaa? Mie olen sitä mieltä että ei voida.
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Tornihuhut

#194

Viesti Mjölnir »

Jussi*M kirjoitti:Ilta-Sanomissa mainittiin ratista kärynneen James Mashirin (vaimikäseniminytoli) tapauksesta, että muutos toimenkuvaan tai sotilasarvoon päätetään myöhemmin.

Voidaanko kantakapiainen alentaa? Mie olen sitä mieltä että ei voida.
Voidaan tuomita menettämään sotilasarvo, jos tulee yli 2v vankeutta. Muuten ei
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Tornihuhut

#195

Viesti Jussi*M »

No niin kovaa tuomiota tuosta ei tule, vaikka aiheuttikin kolarin jossa loukkaantui yksi ihminen vakavasti.

Eli jatkaa majurina kuitenkin.
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 71 kurkkijaa