Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Portsarit

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

Portsarit

#31

Viesti planter »

Miksi "Snadi" ei tullut remuamaan teidän kanssanne, oliko siihen joku erityinen syy. Oliko hän kyllästynyt "vääntämään", valota vähän, minä en tunne Snadia.
Mitä kylvät, sitä niität.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

Portsarit

#32

Viesti Jussi Häkkinen »

planter kirjoitti: Miksi "Snadi" ei tullut remuamaan teidän kanssanne, oliko siihen joku erityinen syy. Oliko hän kyllästynyt "vääntämään", valota vähän, minä en tunne Snadia.
Mielestäni tekstistä kävi sangen selväksi, että Snadi koki mättelystilanteen hipiälleen sopimattomaksi. Kokemukseen mitä todennäköisimmin vaikutti peloksi kutsuttu, ihmisten piirissä yleinen tunnereaktio. Tämän johdosta Snadi piti henkilölleen parempana jatkaa päällysulsterien tarjoilua rouvashenkilöille sen sijaan, että olisi poistunut vaatesäilytyksestä auttaakseen työkumppaniaan.

Kuva
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Portsarit

#33

Viesti airakti »

No enpä voi itsekkään sanoa tuntevani kyseistä herraa yhden työvuoro kokemuksen perusteella, mutta itse koin sen silloin ja olen vieläkin sitä mieltä että taisi tulla kakka housuun, on eri asia nostaa tyhmää rautaa vaikka sitä olisikin yli 200kg, kuin laittaa oma pieni nuppi maalitauluksi jengitappeluun jossa on yli 30 osallistujaa.
Tästä voisin siirtyä aasin sillalla seuraavaan juttuun kun olen tuota eilistä jurria korjaillut hyvällä menestyksellä..:-)
Jököttelin ravintola Pingviinissä 12 vuotta oven raossa ja siellä sain nähdä kaiken puukosta 44:seen, mutta yksi asia jäi mieleeni ylitse muiden: Olin ala ovella vuorossa ja sisään käveli kymmenkunta erittäin hyvin pukeutunutta ukkoa, mukanaan asiaan kuuluvat misut, panin merkille että jätkät on sen näköstä jengiä että on otettu muutakin kuin kaurapuuroa ja kaikki oli hyvässä kondiksessa, no, pääsin siitä sitten vuorollani sisälle hommiin ja ei tarvinnut kauan nostella nuttua naulaan ennenkuin pääsin niihin hommiin mihin olin tullut, hälytyskello soi, ja juoksin tavan mukaan ympäri kuppilaa etsien syytä miksi, aika oli tupakkalain alku aikaa ja menin sitten peränurkkaan jossa oli plaadaminen kielletty, siellähän nämä edellä mainitut herrat istui paikallisten kingien seassa, asetelma oli jo sinällään aika paha, mutta...kaikki istui kun kirkossa kun kysyi että mitä v1ttua, miks mut on hälytetty tänne, kukaan ei virkannut mitään paitsi yksi hemmo piteli kaulaansa tuskasen näköisenä, otin käden pois kaulalta ja, jees..se oli vedetty oikein urakalla auki, tässä kohtaa kaikki paikalliset hemmot alko osottelee että toi se oli ja varo sillä on veitsi, vein haavoittuneen narikkaan ja kollegat soitti ambulanssin (nykyään jätkällä on siisti ventti kaulasssa) tässä vaiheessa pukuhemmot alkoi valua ulos ja ei me mitään tehty...tiesin vasikonnista kuka oli kaulan vetänyt auki ja puristelin jätkää, mutta niitä oli paljon enemmän kuin meitä ja jotenkin ajauduin niitten kanssa ulos ja mulla oli virtaa niin paljon että omasta mielestäni olisin hakannut kaikki koko Tikkurilassa, kollegani Pete(paras oviukko mitä olen tavannut) kiskas mut takas sisään ja totesi ammattimaisesti että ei ole ton arvosta, no siinä kun Pete veti mut sisään, otin tietty mukaan puukottajan :-) soiteltiin sitten vallesmannia paikalla ja nehän tuli heti 50 minuutin odottelun jälkeen, sieltä tuli yksi kuikelo ja akka,molemmat yhtä peloissaan, piipersivät pienellä äänellään ja yrittivät tehdä niin vähän kuin mahdollista, tämä mun "panttivanki" istui mun alla ja uhkasi mua ja mun perhettä jos hän joutuu buduääriin, kysyin "mies" konstalta että kai sä kuulet mitä tää herrasmies juttelee, vedänkö minä sitä vai sinä? Ei kuullut edes mun kysymystä( terveisiä Vantaan poliisille jos luette tätä, teistä ei koskaan ollut apua kun sitä tarvittiin, muuten olitte tärkeilemässä kun joku oli nukahtanut pöytään), no, homma saatiin ohi ja tilanne rauhoitettua, jököttelin taas vuorollani ala-ovella kun edellisestä episodista kuski tuli asiallisesti juttelemaan, kysyin että mitä v1ttua sä vielä täällä teet, niin sanoi että heiltä jäi jotain tänne, olin yhtä kysymysmerkkiä, jätkät oli pudottanut kaikki veitset ja huumeet mun selän takana olevaan pimentoon, FIDDU, tätä en ollut huomannut ollenkaan ja tästä soimaan itseäni vielä tänäänkin, ryssin, no, tämä herrasmies(oikeasti käyttäytyi hyvin) tarjosi mulle 100 markkaa jos saisi viedä omaisuutensa pois, myin itseni (heitukka) 500:lla markalla ja lyötiin kättäpäälle että Urpo puukottaja saa sakinhivutusta, moitin että ovat tyhmää porukkaa kun on näin paljon "tavaraa" päällä ja turhan takia soitetaan poliisit. Asia sovitiin. to be continue...taas jonain päivänä kun ota bissee.....
TimppaA
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Portsarit

#34

Viesti airakti »

BTW, kuulun itse tähän tårta på tårta joka on menettänyt korttinsa, nykyään voin vain viisastella potkun palstoilla. Hoitakaa hommanne paremmin kuin minä, oikeasti.
TimppaA
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

Portsarit

#35

Viesti planter »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
planter kirjoitti: Miksi "Snadi" ei tullut remuamaan teidän kanssanne, oliko siihen joku erityinen syy. Oliko hän kyllästynyt "vääntämään", valota vähän, minä en tunne Snadia.
Mielestäni tekstistä kävi sangen selväksi, että Snadi koki mättelystilanteen hipiälleen sopimattomaksi. Kokemukseen mitä todennäköisimmin vaikutti peloksi kutsuttu, ihmisten piirissä yleinen tunnereaktio. Tämän johdosta Snadi piti henkilölleen parempana jatkaa päällysulsterien tarjoilua rouvashenkilöille sen sijaan, että olisi poistunut vaatesäilytyksestä auttaakseen työkumppaniaan.

Kuva
Hain syvempää tietoa, lopettiko "Snadi" hommat tapauksen jälkeen. Minulla on sellainen käsitys että poke joka jättää työkaverinsa pulaan saa huonon maineen ja luottamus loppuu siihen ehkäpä myös työpaikat.

Ai niin, hyvä JussiH kun tulit turisemaan.
Mitä kylvät, sitä niität.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

Portsarit

#36

Viesti Jussi Häkkinen »

planter kirjoitti: Minulla on sellainen käsitys että poke joka jättää työkaverinsa pulaan saa huonon maineen ja luottamus loppuu siihen ehkäpä myös työpaikat.
Tällaista olen niinikään hieman havainnut. Snadille olisi ehkä voinut kertoa lähimarketin maitorahkatarjouksesta, jolloin työpaikalla olisi tapahtunut ns. luonnollinen poistuma.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#37

Viesti Mjölnir »

Kuva

Bongasin tämän toiselta foorumilta.. Tällaista se oli jo 15 vuotta sitten, kun itse hommia tein :)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
RikuLahdensuo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 392
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Lapua

Portsarit

#38

Viesti RikuLahdensuo »

se on niin tätä. SE ON NIIN TÄTÄ TÄTÄ TÄTÄ TÄTÄ :darkevil:
Ehkä mä jonain päivänä havainnollistan mitä on VÄKIVALTA :badgrin:
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Mutta liian viisaista ihmisistä koko yhteiskunta !
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Portsarit

#39

Viesti L.K. »

Mjölnir kirjoitti: Kuva

Bongasin tämän toiselta foorumilta.. Tällaista se oli jo 15 vuotta sitten, kun itse hommia tein :)
Ei stana!Ihan helvetin hyvä! :lol: :lol:
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Portsarit

#40

Viesti Presenter »

Allekirjoittanut ottaa vastuun tuosta pokebingosta.

Malli pohjautuu Erobingoon.
sihteerilintu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 126
Lauteille: Lokakuu 2008

Portsarit

#41

Viesti sihteerilintu »

Pahoittelut,että näin ulkopuolisena asiaa kommentoin,mutta...


"No enpä voi itsekkään sanoa tuntevani kyseistä herraa yhden työvuoro kokemuksen perusteella, mutta itse koin sen silloin ja olen vieläkin sitä mieltä että taisi tulla kakka housuun,"

-näinhän se on.Monilla tulee "sosiaalisissa tilanteissa" kakat housuun,mutta jotkut pystyvät pystyvät toimimaan,toiset taas ei.Tilanne voi myös vaihdella,riippuen kuosin kunnosta.Lisäksi voisi todeta,että useimmat selvinpäin olevat ihmiset pelkäävät ja vierastavat väkivaltaisia tilanteita (minun käsitykseni mukaan).On tietysti valitettavaa,jos turvallisuudesta ja järjestyksestä vastaava henkilö ei kykene syystä tai toisesta tehtäväänsä suorittamaan tai jättää kaverina pulaan.

"on eri asia nostaa tyhmää rautaa vaikka sitä olisikin yli 200kg, kuin laittaa oma pieni nuppi maalitauluksi jengitappeluun jossa on yli 30 osallistujaa."

-asia on täsmälleen niin,kuin kirjoitit.Punttimiestä hieman puolustellen totean,että puntinnosto ei lähtökohtaisesti pidä sisällään ainuttakaan taistelutekniikkaa eikä ajatuksena ole kamppailla muuta vastustajaa,kuin rautaa vastaan.
Vaikka punttimiehellä voi olla kokoa ja voimaa,niin "tappelutilanne" on hänellä yhtä lailla väärä foorumi (lähtökohtaisesti,eli se mitä on treenattu),kuin huippukuntoiselle maratoonarille.Toisaalta jotkut voivat olla "tappelijoita" luonnostaan ja kykenevät menemään kähinöitä selvittelemään,riippumatta koosta,voimasta tai kunnosta.

;) ;) ;)
AnttiK
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 66
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Portsarit

#42

Viesti AnttiK »

Nyt on tavattu varsinainen palveluammatilainen, kypsä ja fiksu poke. Hb:n ovella (Helsingissä) eilen illalla (yöllä) yhden jälkeen kyseisen herrasmiehen mielestä oltiin siinä kunnossa että ei tarvinnut tulla enää pihalta sisälle. Narikassa ollut tuttu poke toi meille kamat, paitsi yhdelle kaverille, joka tuli pihalta myöhemmin. Tälle ei sitten tämä ovella seissyt kusipää pikkuhitleri suostunut ANTAMAAN KAMOJA NARIKASTA, vaikka kaverini luonnollisesti vaati niitä. Noh, hänellä sattui olemaan kännykkä ja pankkikortti taskussa, joten pääsi himaan jne. Ei saatu narikkalappua, kun oli tuttu toinen poke, eikä leimaakaan ranteeseen. Ovella patsastellut ihmekin taatusti tiesi porukan, ja osa porukassa ramppasi pihalla, ml. ilman ajokorttia jne. kotiin mennyt.

Kunnosta viis, kaverini ei ole edes tappelija. Mitäs tuossa tilanteessa pitäisi tehdä? Itse olisin varmaankin soittanut poliisilla että tavarani on varastettu, tiedän missä ne ovat, tulisitteko paikalle.
Ei ole olemassa hyviä tai huonoja lajeja. On vain hyviä ja huonoja opettajia.
AnttiK
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 66
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Portsarit

#43

Viesti AnttiK »

Annettiin ymmärtää ettei meidän enää tarvitse mennä kyseiseen paikkaa. Me ei todellakaan esim. haastettu riitaa siellä. No eipä mentäisi muutenkaan, eikä suositella muidenkaan menevän.
Ei ole olemassa hyviä tai huonoja lajeja. On vain hyviä ja huonoja opettajia.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 107
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Portsarit

#44

Viesti Kari Aittomäki »

Jos yrittäisit kertoa hiukan selvemmin, MIKSI ette enää(?) päässeet sisään niin tilanne kenties aukeaisi vähä paremmasti.
Kävittekö ehkä röökillä tai muuten vaan ulkona haahuilemassa?
Jotainhan te olette sählänneet jos ovimies pääsyn evää. Ei lompakoita turhaan ulos jätetä, kyllä siihen syy löytyy.

Jos ei narikkalappua löydy niin omaisuutta on aika hankala vaatia, olisi ollut kaiketi viisainta pyytää se "tuttu poke" paikalle ja hoitaa asia sitä kautta.
Poliisille soittaminen ois ollu juu viisas temppu, sillä saa aina ystäviä.

Jos porttaria paukku niin asia on melko vaikea tulkita muutoin kuin että töpeksitty on.
Semmostapa se. Onneksi stadissa riittää kapakoita.
Mikäs tämä hb muuten on?
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Portsarit

#45

Viesti Polvi »

Heartbreakers? Ko paikkaa ei tosin enää ole, mutta ehkä tässä haettiin ko paikassa nykyään toimivaa juottolaa?
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 57 kurkkijaa