Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Portsarit

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
AnttiK
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 66
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Portsarit

#46

Viesti AnttiK »

Polvi kirjoitti: Heartbreakers? Ko paikkaa ei tosin enää ole, mutta ehkä tässä haettiin ko paikassa nykyään toimivaa juottolaa?
Just se, mikä sitten nykyään onkaan.

Osa siis kävi ulkona sauhuttelemassa ja osa hengaili seurana. Sisäänpääsemättömyys johtui reilusta humalatilasta, muita syitä siihen saa hakemalla hakea. Se on ihan OK.

Valitettavasti ihan kaikilla porukasta ei voi olla tutun poken puhelinnumeroa. Se meidän suosikki poke kyllä taatusti tunsi jo porukan ja myös tämän jonka kamat jäi narikkaan. Paarissa ei ollut juuri ruuhkaa, eikä pokeilla kiirettä. Ei mitään semmosta ettei kamoja ois esim. ehditty etsimään narikasta. Vaan ihan hienoa vallankäyttöä. Mites talvella jos ollaan T-paidassa ulkona, kenties ei ole rahaa sen vertaa taskussa että pääsisi taksilla himaan? Silloin jos asia ei muuten ratkea niin mä en näe hirveästi vaihtoehtoja poliiseille soittamiselle.
Ei ole olemassa hyviä tai huonoja lajeja. On vain hyviä ja huonoja opettajia.
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3420
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Portsarit

#47

Viesti Jasse »

HB taitaa nykyään olla Ale. Pääsin juuri irtautumaan siitä luolasta. Asiakaskunta on... Erilaista. Hanatuoteet 1,5e. Aina.

Teillä on oma tarinanne ja pokeilla (jotka toivottavasti eivät olleet humalassa) on omansa. Onneksi nyt on kesä :)
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Portsarit

#48

Viesti L.K. »

Itse annan lähes poikkeuksetta aina tutuillekin narikkalapun ihan normaalisti. Jos en anna, kerron hyvin tarkkaan muille vuorossa oiljoille mistä löytyy ko. henkilön takki. Yleensä tälläisen "erikoiskohtelun" saa vain ne, kenet jokainen vuorossa olija tuntee.
Juuri sen takia ettei tuollaista pääsisi käymään.

Koska niitä narikkalapun hukanneitakin on jo ihan tarpeeksi...

Jasse on oikeassa.Tarinalla on aina kaksi puolta.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
AnttiK
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 66
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Portsarit

#49

Viesti AnttiK »

L.K. kirjoitti: Itse annan lähes poikkeuksetta aina tutuillekin narikkalapun ihan normaalisti. Jos en anna, kerron hyvin tarkkaan muille vuorossa oiljoille mistä löytyy ko. henkilön takki. Yleensä tälläisen
Varmasti oikein hyvä idea. Kuten mainittu niin tuolta käytiin vähän väliä ulkona ja poke varmasti oli havainnut tämän kaverin kulkevan edes takaisin ja muiden kamat oli hetkeä aikaisemmin tuotu alhaalta. Joten hän tiesi myös ettei muillakaan ollut narikkalappua.

Tarinoilla on aina juu useampia puolia, enkä voi väittää muistavani illan tapahtumia kovin tarkasti. Meitä oli kuitenkin seitsemän kaverusta, jotka kaikki kertovat että ilta meni oikein kivasti. Hypittiin omassa porukassa tanssilattialla, ei häiritty muita eikä rikottu mitään, jne. Ja paari nettosi hyvin.

Huvittaa vaan kun tonne tonne on tuulut upotettua euro poikineen ja tullut joskus taatusti herätettyä enemmän pahennusta. Varsinkin kaverilta on tannut mennä juro poikineen pokeihin tutustuessa :) Sitten uusi poke tulee ja antaa mulle porttikiellon. Kuulemma kohdisti sanat juurikin minulle ettei tartte tulla enää. Jipii, kolmenkympin korvalla n. eka porttikielto =) harmittaa vaan mun kaverin kohtelu, muuten ihan täydellinen ilta.
Ei ole olemassa hyviä tai huonoja lajeja. On vain hyviä ja huonoja opettajia.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Portsarit

#50

Viesti Mika »

En tieda asiasta sen enempaa kuin muutkaan, mutta kovin pokeherkalta vaikuttaa taas kerran (eika ihme, onhan taalla pokeja paljonkin). Ehka kyseinen poke oli jopa hetken verran inan vaarassa (lisatkaa itse skandit)?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
AnttiK
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 66
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Portsarit

#51

Viesti AnttiK »

En viitsi edes yrittää analysoida mikä pokea oikein närästi. Mutta ei mulla olisi pokkaa haukkua jotain tällälailla julkisesti ilman syytä tai "omahyväisin" syin. Edellistä lausetta taas lienee mahdotonta uskoa oikeaksi tai vääräksi, jos ei minua tunne.

No joo, ainakin alakerran tutulla pokella vaikutti olevan hauskaa katellessa "jätkät taas liikenteessä" :)
Ei ole olemassa hyviä tai huonoja lajeja. On vain hyviä ja huonoja opettajia.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Portsarit

#52

Viesti L.K. »

Mika, totta kai poke katsoo "omiensa" tekoja aina vähän sinivalkoisemmin lasein, mutta yleensäkin on aika vaikea tälläisiä kommentoida kun ei ole olut paikalla ja jos tarinaa kertoo vain asiakas itse.
Kuitenkin on huomannut niin monesti että hyvinkin rehdit ja hyvät tyypit voivat käyttäytyä narikakamojen osalta todella kummasti..

Tämä vain yleisesti, en nyt AnttiK:ta tästä mitenkään syyllistä.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

Portsarit

#53

Viesti J. Suojanen »

Se vieras portsarihan ei tunne teitä ja teidän hauskanpitoanne... Vaikka tuttu portsari tietäisikin teidän pysyvänne aisoissa ja katsoisi poikien olevan vauhdissa hyvällä tuulella niin tuntemattomalta portsarilta ei voida odottaa samanlaista päättelykykyä vaan hän näkee sen humalaisen heiluvan porukan vain, jolle ei voi enää tarjoilla enempää.

Lisäksi en haluakaan tietää montako kertaa sisäänpääsyä evätessä saa kuulla kaikenmoisia "Mä olin jo sisällä, et sä voi enää estää" tai "mä haen vain äkkiä kaverini sisältä" tyyppisiä perusteluita, jonka jälkeen kyseinen kaveri istuu baaritiskillä kohtapuolin joten kaipa siinäkin se riippuu aivan asiakkaasta ja portsarista kummastakin, että tullaanko sitä takkia pyytämään vasta seuraavana päivänä selvin päin tai saako esim porukasta joku hieman selvempi ja rauhallisempi, joka ei ole haastellut portarille kamalasti käydä sen hakemassa puolestasi.

Kuten sanottua, että itsekin olen kuskina ollessani kantanut kaveria, joka ei pysynyt tolpillaan ja kun minun olisi pitänyt hakea baarista loput juhlijoista kyytiin mukaan niin sain kuulla, että olen niin humalassa, että en enää pääse sisälle. Siinä tilanteessa ei tullutkaan mieleeni alkaa haastamaan riitaa tai perustelemaan vaan pistettiin sisälle seuraava mies ihan sovulla porukkaa hakemaan.

Näissä nettiin kirjoitetuissa jutuissahan on juurikin se puoli, että se mitä oikeasti tapahtuu ja mitä huudetaan netissä asiakkaan puolelta on usein kaksi aivan erilaista tapahtumaa... Usein porukka yrittää hakea sitä sympatiaa ja jotakin hyväksyntää osalleen sekä sitä, että hänelle sanottaisiin "kyllä sä olit oikeassa..." Siksi minäkin ensisijaisesti lähden siitä liikenteeseen, että teidän humalanne on ollut aivan riittävän hyvä syy evätä sisäänpääsy vaikka joku toinen olisikin päästänyt sisälle.
Siinä olisin itse porukan kanssa vain miettinyt, että jos joku kävisi tutulta pokelta takit hakemassa ja se siitä. Ei siinä enää vinguttaisi sisäänpääsyä tutulta pokelta ja käveltäisi toisen portsarin päätöksen yli.

Edit: Niin ja sanottakoot, että portsari en ole. asiakaspalvelusta sen sijaan juttua olen kuullut puolin ja toisin aivan tarpeeksi... :smt003 Yleensä se asiakas on väärässä ja kerran kun esim kassa sattuu virheen tekemään niin siitä jaksetaan meluta kuin maailman kamalin asia olisi tapahtunut.
Kun tietää minkä verran roskaa porukka saa niskaansa aivan mitättömistä jutuista ja miten porukka saa vain niellä suuttumustaan ja kyyneliään toisinaan niin sitä ei kamalasti viitsi valittaa tai kohtauksia järjestellä itse.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Portsarit

#54

Viesti Mika »

J. Suojanen kirjoitti: Näissä nettiin kirjoitetuissa jutuissahan on juurikin se puoli, että se mitä oikeasti tapahtuu ja mitä huudetaan netissä asiakkaan puolelta on usein kaksi aivan erilaista tapahtumaa... Usein porukka yrittää hakea sitä sympatiaa ja jotakin hyväksyntää osalleen sekä sitä, että hänelle sanottaisiin "kyllä sä olit oikeassa..." Siksi minäkin ensisijaisesti lähden siitä liikenteeseen, että teidän humalanne on ollut aivan riittävän hyvä syy evätä sisäänpääsy vaikka joku toinen olisikin päästänyt sisälle.
Usein? Kaymme varmaan paljolti eri sivustoilla sitten. Olen aika tyytyvainen omiin valintoihini.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

Portsarit

#55

Viesti J. Suojanen »

Mika kirjoitti: Usein? Kaymme varmaan paljolti eri sivustoilla sitten. Olen aika tyytyvainen omiin valintoihini.
Tekisi mieli kirjoittaa pitkästi, mutta jätetään lyhyeksi vastaukseksi tällä kertaa... Itse elän vielä lama-aikaa pahasti, joten tietyntyyppinen käyttäytyminen ja päivän pilaaminen turhanpäiväisten asioiden takia osuvat omaan silmääni ja näyttävät kohtalaisen naurettavilta yllättävänkin usein.

Kun jostakin valitetaan niin osa jutusta jätetään kertomatta ja osaa liioitellaan. Tehdään itsestään ns pyhimys ilman vikaa ja syytä. Itsellä on vain oikeuksia ilman velvollisuuksia. Käyttäytymissäännöt ja kohteliaisuudetkin ovat vain asiakaspalvelijan heiniä, kun asiakas saa herjata, haukkua ja käyttäytyä muutenkin uhkaavasti. Siihen on vähintäänkin oikeus, koska sehän on vain "mielipiteidensä sanomista!". brushteeth :smt003
tuohon törmää kyllä vähän siellä sun täällä ja muussakin kuin kauppajonossa tai ravintellissa.
Tämäkään sivusto ei ole aivan kokonaan synnitön tämän(kään) asian suhteen, mutta ei siitä sen enempiä... Aiheutan kyllä tarpeeksi eripuraa muutenkin. :smt003
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 107
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Portsarit

#56

Viesti Kari Aittomäki »

Tuosta Antin tapauksesta jotta selväpeli, jätkät oli senverran menopäällä että portsari teki ratkaisun, yhteistä kieltä ei löytynyt.
Oikea tai väärä, siihen ei ratkaisua ole.
Jos kapakalla on varaa valikoida niin niin se sitte menee.

Eipä tuossa maailma kaatunut.
Mutta tästä takinhakemisesta tahtosin mainita sen että monenmonenmonelle jankuttajalle ei tahdo selvitä se asia että ne rotsit on jonku omaisuutta.
Sielä taskuissa voi olla aikalailla mitävaan.

Usein oletetaan jotta portsarilla on joku oikeus lähteä tonkiin niitä taskuja josk..so sieltä löytyis ne Datsuninavaimet ja esson sytkä.
Ei ole, ei. Eihän siihen kai koskaan ole puututtu jos näin tehdään, mutta mä en ikinä ala arpoon rotseja ilman erittäin, erittäin tunnistettavaa erikoistuntomerkkiä.
Silloinkin tunnustelen, tunnustelin päällisin puolin ulkoa päin ja ilmoitin vielä jotta "nyt työnnän käteni oikeaan sivutaskuun ja saan käsiini esineen joka on ..mikä?"
Jos vastaus meni oikein niin rotsinne on siinä, sir.
Ja yrittää vastedes pitää sen lapun tallessa, ei se paha rasti ole.

Kerran olen tosin ollu tilanteessa jossa meinas tulla tappelu poliisin ja portsariparin välille, niinhyvin sai valittaja tilanteen kärjistettyä.
- Tekö määräätte vai portsarit?

Olen kyllä nähnyt kun poliisi tulee ja puhalluttaa portsarit mustalaisen käskyttämänä. Mustalaisen, joka kävi viikkoo aikasemmin katkasemassa erään portsarin jalan tämän kotona.
Aika velikultia.
owned
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 39
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: täällä

Portsarit

#57

Viesti owned »

Itse aikoinaan ravintola-alalla olleena olen kutakuinkin sitämieltä,jotta ravintola ja ennenkaikkea ne
kaupungin tuntevat portsarit määrittävät asiakaskunnan niin sen illan kuin myös tulevien päivien
mukaan.

Itselläni on periaatteessa melkeinpä vain positiivisia kokemuksia pokeista ja jos on negatiivista
niin silloin on omaan naamaa ollut katsominen(liika humala)ja ei siinä silloin turhanpäiväinen
päänaukominen auta vaikka olisikin tuttu poke ovella.
tyhmästä päästä kärsii koko ruumis
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Portsarit

#58

Viesti Mika »

J. Suojanen, suoraan sanoen tohdin hieman epailla kykyasi syva-analysoida pelkan nettikirjoittelun perusteella tilanteita, joissa et itse ole ollut lasna ja joidenka osapuolia et henkilokohtaisesti tunne. Vahintaan nakisin ettet voi ainakaan ihan joka kerta osua taysin oikeaan. Siksi hieman ihmettelin kommenttiasi, joka tassa tilanteessa voidaan aika suoraan liittaa Antti K:hon, vaikkei niin suoraan olekaan sanottu.

Oma kommenttini kumpusi lahinna tasapuolistavana pohdintana siita, mitenka se ko. poke on itse asiassa voinut tehda virhearvioinnin, jos ei muuten, niin subjektiivisessa mielessa ihan rationaalisenkin henkilon mielesta, vaikkei mitaan lakia tai muita saantoja olisikaan rikottu. Mutta kuten sanoin, mina en ollut paikalla, kuten ei tainnut olla kukaan muukaan tilannetta kommentoivista jutun kertonutta lukuun ottamatta. Siksi kaikki tama spekulointi on mielestani aika teoreettista ja sinallaan hieman turhaa, kun kyse on kuitenkin ihan normaalista asiasta (ts. asian puiminen ei nahdakseni tuo mitaan lisa-arvoa mihinkaan).
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

Portsarit

#59

Viesti J. Suojanen »

Tuo toinen viesti oli vain juuri sinulle Mika ( :smt050 ) eikä tarkoitus yrittää syväanalysoida anttiK:ota millään tavalla. Tarkoitukseni oli vain kirjoittaa tuosta ilmiöstä, johon olen yllättävänkin usein törmännyt... En vain netissä vaan myös aivan kauppamatkoilla, kun asiakas yrittää vanhentuneella kupongilla saada alennusta väenväkisin lopulta jo hu0ritellen kassaneitiä tai heittäen kolikoita pitkin kasvoja. :evil: Se on yllättävänkin ihmeellistä miten asiakaspalvelija joutuu nielemään kiukkunsa ja sanansa ja olemaan kohtelias, kun asiakkaalta joutuu kestämään kunnianloukkauksia sun muuta minkä lakitekstikin jo kieltää. Porukka vain ei ajattele sitä siltä kantilta, että sitä tulee ylireagoitua ja käyttäydyttyä uhkaavasti ja itselläkin on jotakin vastuuta oikeuksien lisäksi...
Toinen seikka on tietenkin muut törkeydet ja idioottiudet joihin porukka syyllistyy kun eihän sitä yrittämättä tiedä. Oli se sitten baarituoppien varastaminen, baaripöydällä hyppiminen tai vaikkapa se, kun yritetään saada kaupan kalleinta leipää halvemman hinnalla väen väkisin, kun "se halvempi oli loppunut, mitä olisin muuten ottanut." brushteeth
Kolmas ihmeellisyys on se, että mikäli asiakaspalvelija toteaa "Ei" niin väenväkisin yritetään perustella miksi juuri nyt pitäisi sanoa "kyllä"... Oli sitten asia miten tyhmä tahansa mihin tulee ilmiselvä "ei" vastaukseksi niin silti yritetään vain lässyttää ja jankata ja jopa varastaa... Ja tätä olen nähnyt sitten aivan liikaa ja liian läheltä usko pois.

Ekassa viestissä sen sijaan yritin vain sitä sanoa AnttiK:hon liittyen, että mikäli koko iltaa ei kunnolla muista niin alkoholia on ehdottomasti ollut niin paljon elimistössä, että ulosheitto on ollut asiaan kuuluva. Tietenkin tuo takki oli ikävä homma...

Sen sijaan esim se, että vielä selvinpäin netissä portsarista käyttää nimitystä "ovella seissyt kusipää pikkuhitleri" antaa hieman epäillä, että se porttikieltokaan ei välttämättä ole ollut niin aiheeton... Tai onko Mika sinulle se kassa, joka ei anna leipää vanhennetulla alennuskupongilla sinulle "Se pikkutissinenhu0ra?"
Mistään emme tietenkään voi mitään tietää, mutta voin aivan vilpittömästi sanoa, että tuo toka viestini oli vain sinulle näin ylipäätänsä sanottua viittaamatta kehenkään henkilökohtaisesti. Yritin saada kerrankin viestini lyhyesti ja ytimekkäästi ilman, että teen raamatun kakkosversiota, jota on tuskastuttavaa lukea, mutta koskaan ei mikään kelpaa. Jos homman perustelee tarkasti niin kukaan ei jaksa lukea tai ainakaan kommentoi ja mikäli heittää vain lyhyeen lauseen niin jokainen rääpii sen miten lystää... Itse en halua syväanalisoida mitään, koska täälläkin siihen syyllistytään törkeän helposti. Milloin tahallisesti, milloin vain maailmankuvat ovat eriäviä ja milloin vahingossa.

Nyt kyllä mieltäni alkoi suoraan sanoen arvelluttamaan, että mitä analyysejä sinä Mika olet mahdollisesti minusta tehnyt joiden pohjalta arvioit minua ja kirjoituksiani... :smt019 Kuitenkin sen tiedän, että vaikka napit nyt ei olekaan vastakkain niin ei ne ihan lävessäkään vierekkäin ole. ;)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Portsarit

#60

Viesti Mika »

J. Suojanen kirjoitti: Nyt kyllä mieltäni alkoi suoraan sanoen arvelluttamaan, että mitä analyysejä sinä Mika olet mahdollisesti minusta tehnyt joiden pohjalta arvioit minua ja kirjoituksiani... :smt019 Kuitenkin sen tiedän, että vaikka napit nyt ei olekaan vastakkain niin ei ne ihan lävessäkään vierekkäin ole. ;)
Olemme kayneet tata joskus yksityisesti lapi. Luet aivan liikaa rivien valista, minka kylla tiedatkin. Mina en ole analysoinut sinua tai ketaan muutakaan. Kerroin motiivini edellisessa viestissani taysin avoimesti, kuten usein tapanani on.

Napeista en tieda, olen itse vetoketjumiehia.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 60 kurkkijaa