Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Portsarit

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Portsarit

#1246

Viesti Daddy »

Niin ei se portsarifirman pystyyn laittaminen nykyään mitään poliisilupia tms extra-byrokratiaa nykyään vaadi. Senkun pykää toiminimen pystyyn ja alkaa pyörittään ovia. Vuodenvaihteen jälkeen alkaa olemaankin (siirtymäajan jälkeen) vähän eri juttu, kun pitää olla elinkeinolupaa ja vastaavaa hoitajaa, kun toi LYTP vihdoinkin uudistuu.

Mutta toi on kyllä totta, että jos sitä vähänkään julkisemmin alkaa höpöheinää ja varsinkin sitä tiukempaa kamaa kaupittelemaan, niin eiköhän se tässä maassa viranomaisten tietoon aika pian kantaudu. Kun pelkästään jo noita alkoholi-pykäliä jo ihan itsekin vahtaavat.

Että mopopoijjaat taitaa kyllä olla lähinnä journalistista syistä (lue: halutaan lisää klikkejä) tähän vedetty. Ei sillä, etteikö ilmiö olisi olemassa, vaan sillä, että ehkeipä ilmiö ole kaikkien yökerhojen ja lähikuppiloiden ovella niin konkreettinen, kuin uutisointi voi sen antaa ymmärtää olevan.

Vaan mistäpä mä mitään tiedän. Tuli vaan mieleen näin rivipokena, että tuskimpa Suomessa on montaakaan semmoista soittoravintolaa, joissa edes liikevaihto kiinnostaisi Isoja Rosmoja. Saati ovelta saatavat roposet.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 63
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Portsarit

#1247

Viesti T-T »

Juu siinä mielessä aikaani edellä, että vielä ei tarvi. Tosin on tässä jo yli vuoden verran pokefirmojen tyypit käyny hikoilemassa Tveattia.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Portsarit

#1248

Viesti Lasse Candé »

Voisiko kuvio olla sellainen, että poken duuni rajoittuu lähinnä siihen että katselee asiaa sormien välistä ja kaikki liikenne tapahtuu siellä yökerhon sisällä?

Tuosta KRP:n ulostulosta, voisiko siinä taas kuvio olla sellainen, että KRP levittää kauhua niistä ainaisista liivijengeistä oikeuttaakseen omaa olemassaoloaan kansalle? Kun tuntuisi että parempi tapa kuin leimata ammattikuntia ja koko ravintola-alaa olisi kaivaa hieman lisää niiden tiedustelutietojen pohjalta ja tehdä tarvittavat pidätykset? Jos olisin turkulainen (?) huumeita yökerhoissa jakeleva prätkäjengi, eläisin nyt hetken hiljaiseloa ja suunnittelisin strategiat uusiksi.
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Portsarit

#1249

Viesti Dojon Jäykin »

Mä en oikein jaksa uskoa että poke ovella ansaitsee ylimääräistä ja koko muu henkilökunta on autuaan tietämättömiä asiasta. Eivät välttämättä ole jutussa mukana kaikki, mutta eivät sitten laulakaan. Joku aina näkee jotain. Nythän oli Kampissa eräs nuorisomesta jossa henkilökunta, käsittääkseni se alkoholia tiskin takana annosteleva, laittoi extroja mukaan maksua vastaan.

Varmaan ei tämmöinen toiminta voi täysin salassa jatkua kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Toisaalta piirit on niin pienet jopa Helsingissä ettei kukaan oikein halua alkaa vasikoimaankaan, ei edes se henkilökunnan mahdollinen siveyden sipuli. Vinkkipuhelimeen voi tietenkin nimettömänä soittaa, mutta kyllä nuo hommat leviää käsiin muutenkin ennemmin tai myöhemmin ellei henkilökunnan kierto ole nopeaa. Siitä pitää huolen jo ¨fiksut¨ nistiasiakkaat. Portsarien osuus noin yleensä voi olla liioiteltua. Saatta olla, että poliisi näin JV kieltoa ajamalla haluaa pistää taloudellisesti tiukalle jäseniä? Vaikka sitten puhtaitakin. Onko ravintolahenkilökunnalla jotain saittia netissä jossa kirjoittelisivat edes kautta rantain aiheesta? Toisekseen jollain pilven myynnillä tuulikaapissa ei niin paljoa rahaa tee kuin vähän kovempien aineiden joten tästäkin syystä viranomainen varmaan hakee keinoja hankaloittaa myyjän ja suuren yleisön kohtaamista.

Ihan kuin olisin havaitsevinani täällä mielipidettä ettei näiden tiettyjen pärinäpoikien kerhojen pyörittämisissä kauppa olisi se joka kannattaa. Enkä varaosamyynnistä nyt puhu. En väitä vierailleeni kerhoillaan, mutta sen verran joutunut tekemisiin kanssaan, kotimaisten ja vähän ulkomaistenkin, että mielikuvia syntyy. Pukuosastokin nähty. Yhtä salamyhkäisiä kuin oikeatkin agentit... 8-) Mut aika reiluja kuitenkin. Poliisiakin joskus kiinnosti että ¨Mitä ne miehet...?¨
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 63
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Portsarit

#1250

Viesti T-T »

Harvassa taitaa kuitenkin olla ne kaverit jotka "helpon rahansa" tekee kulkematta linnasta linnaan, säilyttäen parisuhteensa, luottotietonsa ja kaverisuhteensa...tai edes rahansa.
Kuvake
SirSamuel
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 854
Lauteille: Maaliskuu 2010

Portsarit

#1251

Viesti SirSamuel »

https://areena.yle.fi/1-3849212?autoplay=true

Aika dramaattinen kuva tuli yleltä ulos annettua. Oonks mä vaan ollu sokee vai tyhmä vai en kumpakaan kun ei ole huumekauppaa tai heitukka tullu 11 vuoden aikana tultu mulle esitteleen tai mainostaan :thinking: :thinking: :thinking: Tiedän, että sitä on mutta onko se noin laajaa kun ohjelma antoi ymmärtää???
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Portsarit

#1252

Viesti obmijoy »

Eihän tuo kaman myyntiä näy ulospäin.
Eilen kaverin kanssa funziitti Miten rahan ja kaman vaihdo voisi tehdä huomaamattomasti.

Esim kun Narikka miehelle antaa takin niin samalla kun Narikka Mies laittaa takin naulaan tunkee hän käteensä asiakkaan oikean taskuun Ja tuntee taskussa asiakkaan luottokortin sekä paperisen setelin, ottaa setelin ja laittaa luottokortin viereen pieneen pussiin. Asiakas palaa narikkaan ja sanoo että unohdin luottokorttin takkiin. Samalla kun asiakas ottaa oikeasta sivutaskussa luottokortti Hän tuntee kädellä että seteli on kadonnu sieltä ja nappaa pienen muovipussin mukaan. Nyt on sitte illan bileet pillerit mukana ja ilta voi mennä kivasti. Mitenkä tällainen toiminta näkyis toisille työntekijöille tai ravintolassa muutenkaan. 1990-luvulla ja 2000-luvun taitteessa Olin itse karaoke baarissa töissä jossa ei huumeet liikkuneet. Kuulin nuoriso paikoista että siellä osa porukasta olisi käyttänyt ekstaasia tai jotain muuta ja kyseisissä paikoissa ei silti ollu järjestyshäiriöitä jotenka ekstaasi ja näitten muiden bile huumeiden käyttö Ei vaikuttanut negatiivisesti ravintolaan ellei lasketa viinan myynnin hävikkiä koska ymmärtääkseni tällaisen kaverit ei paljon viinaa juo.

Ravintolassa ei tarvita kuin yksi krimi ja homman pitäisi toimia. Voin ollac väärässäkin.
Viimeksi muokannut obmijoy, marras 22, 2017, 09.57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 5272
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Portsarit

#1253

Viesti MikaM »

Säkö siis Sir Samuel haluaisit? Kumpaa vai molempia?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Portsarit

#1254

Viesti Ralle Ryökäle »

Olipas p.skin ikinä näkemäni mot! Sekava ja maaninen. Poliisikin oli pitkin ohjelmaa ihmeissään että "mitä v.ittua tässä selitetään" Paitsi tietenkin krpn perusurpo joka maalaili ihan hirveitä kauhukuvia ihmis, huume ja atomipommikaupasta- ei v.ttu mä en kestä!
Portsari ei ole mikään salapoliisi vaan järjestyksenvalvoja. Ja toisekseen nää liivijengiläiset on 99 pros ihan omissa oloissaan ja osaavat pääosin käyttäytyä ravintoloissa, ilman mitään ihmeellistä. Ja helvetin harvoin näkee liivejä edes päällä.
Taas tätä mantraa kontakteista ja tuntemisista. Kaikki portsarit tuntee kaikenlaisia asiakkaita. Tunteminen ei voi olla sallittua vain krpn "erikoisasiantuntijoille" joita, mainosvalotkin noin lähtökohtaisesti häikäisee.
Jos tota tuntemiskorttia käytettäis niinkuin tuossa esitetään, tässä maassa ei olisi yhtään poliisia, tullimiestä, vartijaa saatikka portsaria missään työsuhtessa.
Ohjelma oli puhdasta p.skaa!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 107
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Portsarit

#1255

Viesti Kari Aittomäki »

Minäkin rimpuilin sen kevytlevitteen läpi.
Tuli sellanen tunne että toimittaja tai -ryhmä lähinnä hamuili jotain sensaationtynkää täysin nojautuen omiin yöelämä-kokemuksiinsa.
Jossa portsarin päätyö on sanoa iltaapäivää.

Yhtään kysenaalaistusta ei tarjottu, mystiikkaa kyllä.
Oispa vähä jotakin nähdä dokkari jossa vaikka kyseenalaistettaisiin poliisivirkamiesten kaikkivoipainen asiantuntemus.
Tai kuvattais oikeitten alan miesten (krimien) kapakkakäytöstä.

Sitä maailmaa, missä mä sain erään aseenriiston jälkeen en tappouhkauksia vaan helevetin korrektia käytöstä ja lihavat tipit jokakerta siitä eteenpäin.

Turha toivo. Sensaatiota se olla pittää.
Jos joku edes viittis selittää miksi liiviveikot eivät ikäänkuin sopisi oville?
Kuvake
SirSamuel
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 854
Lauteille: Maaliskuu 2010

Portsarit

#1256

Viesti SirSamuel »

MikaM kirjoitti:Säkö siis Sir Samuel haluaisit? Kumpaa vai molempia?
Noooh...en mä nyt välttis kyl kaipaa. En mömmökauppaa, enkä liioin ammattikrimien uhittelua tai mitää siltä väliltä! Kummastelin vaan kovasti, että sikälis mikälis ovibisneksessä nyt ko. hommaa on niin miksei se oo mun korvaan koskaan kuulunu. Osansa voi tehdä sekin, että mä oon aika vahvasti aina lausunu vastalauseen kaikista horkkaheikeistä, nappipeteistä ja liimalateista. Eihän ne jotka jotain hämyisää haluaa hommata siitä ala huuteleen sellaiselle, joka ei diilauksesta diggaa! Vaikka mun moraalia ei kyl liikauta veti sitten kuka vaan mitä vaan missä vaan...eipä munkaan tarvii elvyttää jos jollain sit sen jälkeen pumppu tilttaa. Kuiskin vaan korvaan, että MITÄS TILASIT :D :D :D
"Ainoastaan erinomaisen lahjakkaita hoitajia, joiden luotettavuutta ja tarkkuutta on monta kertaa koeteltu, voipi lääkäri ottaa lähimmiksi apulaisikseen operationeissa ja haavain sitelemisessä, täten osoittaen ikäänkuin erityistä kunnioitusta hoitajaa kohtaan." (T Billroth: Käsikirja sairainhoidossa, 1885)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#1257

Viesti Mjölnir »

Aloin pari kuukautta sitten tehdä taas alalla hommia
06076641-1620-43F6-BE75-D1F42E68FBEC.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 107
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Portsarit

#1258

Viesti Kari Aittomäki »

Pitkää pinnaa ja ei varmaan kovin nihkeältä maistu, ainakaan ensialkuun.
Leppoisaa hommootahan se enimmin on.
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Re: Portsarit

#1259

Viesti Daddy »

Perehdytys kohteisiin lienee ollut mallillaan? Kun eri ovet voivat olla kovin erilaisia, jopa vastakohtia toisilleen :)
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Portsarit

#1260

Viesti tmm »

Itsekin kävin taas vaihteeksi heittämässä tuurausvuoron eräässä anniskeluravintolassa, jossa tehtäviini kuuluu järjestyksenvalvonta. Valtaosa asiakkaista tervehti tullessaan sisään ja lähtiessään kiittelivät sekä toivottelivat hyvää yötä/työyön jatkoa, näihin kuului myös eräs ravintolasta poistamani herrasmies. Osa kiitti tyylikkäästi paperisella kädenpuristuksella sekä sanallisesti hyvästä palvelusta.

Eräs nuori neitokainen kylläkin ilmoitti kovin närkästyneenä, että allekirjoittanut kaipaisi kovasti asiakaspalvelukoulutusta. Itse kyseenalaistin mielessäni neidin kyvyn ymmärtää varsin selkeästi puhuttua sekä kirjoitettua suomen kieltä. Koska olen asiakaspalveluammatissa vastasin neidille, että olen asiasta täysin samaa mieltä ja välitän hänen terveisensä edustamani yrityksen johtohenkilöille, jotta kyseinen epäkohta saadaan pikimmiten korjattua.

On ne vaan ihani nuo tuommoiset pikku herrantertut.
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Tsaar1 ja 8 kurkkijaa