Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Portsarit

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#166

Viesti Mjölnir »

Paha Kani kirjoitti: No tuota, pään alueelta otetussa hallintaotteessa, vai mikä sen nimi nykyään sitten on, on tärkeää muistaa irroittaa... Ja irroittamisessa on tärkeää muistaa, että varsinkin irroittamisen tapahtuessa pystyasennossa, on hyvä pitää kuitenkin jostain vähän kiinni, ettei tule asvalttiin lommoja. Olen kuullut.
Juu, kuristaahan ei saa, mutta nykyään käytetään pään tai kaulan alueen hallintaa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Portsarit

#167

Viesti Paha Kani »

Ainakin aiemmin meni läpi "mies käyttäytyi aggressiivisuuttaan niin holtittomasti, että otin hänestä ylävartalon alueelta kiinni, ettei hän olisi kompastuessaan kaatunut ja lyönyt päätään." Mutta eipä siitä sydän pysähtynytkään.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Portsarit

#168

Viesti Mjölnir »

Paha Kani kirjoitti: Ainakin aiemmin meni läpi "mies käyttäytyi aggressiivisuuttaan niin holtittomasti, että otin hänestä ylävartalon alueelta kiinni, ettei hän olisi kompastuessaan kaatunut ja lyönyt päätään." Mutta eipä siitä sydän pysähtynytkään.
Minä opetan ja käytän paljon pään hallintaa. Juuri siksi, että kohdehenkilö ei satuttaisi päätään, ja siinä tulee vielä sivutuotteena se, että kyseinen on tehokasta.

Tehokkuushan ei tietenkään ole mikään itsetarkoitus, vaan se, että voimankäyttö on seurauksiltaan ennalta-arvattavaa ja riskit ovat hyväksyttäviä.

:)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Portsarit

#169

Viesti Esa Tyynismaa »

Onpa tuokin taas uutisoimisen arvoinen juttu.
Kapakka-apinaa tuli kuristettua hiukan pitkästi.
Ilmeisesti kokematon kuristelija ovella,tai kohde mahdollisesti tunnettu paikallinen kovanaama,ja jännityksestä johtuen ei huomannut/uskaltanut päästää kuristustaan ajoissa.Krimipuolella on myöskin tapana kyllä liioitella aiheutuneita vammoja,että saisi epämiellyttävän portsarin pois häiritsemästä illanviettoja...
Miksei kapakoiden ovilla annettu vaan olla se vanha hyväksi havaittu toimintamalli:"sitä saa,mitä tilaa",eli ovelta tappelun ja tiskiltä viinaa.Ihan asiakkaan omien mieltymysten mukaan.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Portsarit

#170

Viesti PDC »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Miksei kapakoiden ovilla annettu vaan olla se vanha hyväksi havaittu toimintamalli:"sitä saa,mitä tilaa",eli ovelta tappelun ja tiskiltä viinaa.Ihan asiakkaan omien mieltymysten mukaan.
Kai se on niin kuten Penn & Teller - Bullshit ohjelmassa todettiin, aiheena kyllä asekontrolli mutta sopii tähän, että

"Another Gun-Control law, another ban, another bullet-ban, another Assault-Weapon ban, will not stop criminals. Criminals do not obey the laws against murder ... rape ... robbery and arson, why would they possibly obey laws against firearms?"

"Gang members like myself like Gun Control Laws because they're a joke. Gun laws don't affect the criminal, or the gang member. They restrict the Citizen. I can walk into your home while you're watching this show, and ... hurt you, with a gun."


Tohon vain vaihtaa sitten sen portsarin työn. Liialliset säännöt tekevät toimeettomaksi silloin kun pitäisi toimia.
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Portsarit

#171

Viesti tmm »

Setä kirjoitti: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010031 ... 0_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Mielipiteitä?
-------------


Syyte: Portsari kuristi, asiakkaan sydän pysähtyi
Torstai 18.3.2010 klo 21.24
Seinäjokelaisessa ravintolassa sattunut välikohtaus oli päättyä kohtalokkaasti, kertoo Ilkka.

Vuoden 2008 joulun alla sattunutta tapausta käsitellään nyt käräjäoikeudessa.

Kaksi miestä ajautui käsirysyyn kaupungin keskustassa sijaitsevassa ravintolassa, ja järjestyksenvalvojat saapuivat rauhoittamaan tilannetta.

Toinen miehistä saatiin ravintolasta ulos, mutta toisen kanssa vartijat joutuivat käyttämään kovempia otteita, Ilkka kertoo.

Lehden mukaan järjestyksenvalvoja piti vastaan rajusti kamppailevaa 34-vuotiasta miestä allaan tiukassa puristusotteessa muutamia minuutteja. Syytteen mukaan järjestyksenvalvoja puristi miestä kaulan päävaltimon kohdalta ja tämän takia mies meni tajuttomaksi ja hänen sydämensä pysähtyi.

Ilkan mukaan elottomaksi menneen miehen elvytys onnistui ravintolassa sattumalta asiakkaana olleen hoitajan ansiosta. Mies palasi tajuihinsa vasta seuraavana päivänä.

Järjestyksenvalvoja kiistää liian kovat otteet, Ilkka kertoo. Järjestyksenvalvojaa syytetään törkeästä pahoinpitelystä.

IL
Olin itse ennen töissä kyseisellä ovella ja kaveri on vieläkin. Kertoikin tästä tapauksesta pari viikkoa tapahtuman jälkeen. Kyseessä oli ollut täyteen pumpattu testohirmu, jolla oli kuuri päällä. Ikävä kyllä sellaisen kaverin taltuttamiseen ei välttämättä hanhenkaula ihan riitä. Kuristamisesta ei ainakaan minulle maininnut, mutta kuulemma oli ihan kunnolla saanut puristaa, että oli saatu testosika pysymään tontissa. En muista varmaksi sanoa, oliko kaveri ollut itse tuona iltana töissä.
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Portsarit

#172

Viesti Esa Tyynismaa »

Testokuurilaisille tiedoksi: Mikäli käytätte/olette käyttäneet ko. tuotteita,älkää edes lähtekö kuurin aikana radalle.Mikään kuuri ei tee teistä haavoittumattomia.Päinvastoin,pakotatte vain käyttämään teitä itseänne kohtaan enemmän voimaa,kun olette liian sekaisin tajutaksenne edes luovuttaa jo hävittyänne pelin.
Sama lausunto koskee myös erilaisten huimausaineiden "viihdekäyttäjiä" (älyttömän typerä termi muuten,soveliaampi olisi esim.osapäivänarkki).
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Portsarit

#173

Viesti tohtorismies »

Minä en tajua miksi media unohtaa mainita tuollaiset pikkujutut kuin lisäaineet ynnä muut, en tajua niin en tajua... Eipä silti on minut pistetty ulos "aiheettomasti" ja aika v1tun lujaa joskus joten onhan se nyt ihan hyvä että portsareille jotain rajoja laitetaan kun onhan näitä testoraivari portsareitakin(loppu peleissä niitä oli kuusi kantamassa pihalle minua ja silloin arvelin luovuttaa olisi tilanne voinut mennä ihan oikeesti pahaksi :ilkio: ). Mutta eiköhän ne miehet vain ihan sitä meidän turvallisuutta siellä yritä vaalia.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 3303
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Portsarit

#174

Viesti sinappi »

tohtorismies kirjoitti: Minä en tajua miksi media unohtaa mainita tuollaiset pikkujutut kuin lisäaineet ynnä muut, en tajua niin en tajua... Eipä silti on minut pistetty ulos "aiheettomasti" ja aika v1tun lujaa joskus joten onhan se nyt ihan hyvä että portsareille jotain rajoja laitetaan kun onhan näitä testoraivari portsareitakin(loppu peleissä niitä oli kuusi kantamassa pihalle minua ja silloin arvelin luovuttaa olisi tilanne voinut mennä ihan oikeesti pahaksi :ilkio: ). Mutta eiköhän ne miehet vain ihan sitä meidän turvallisuutta siellä yritä vaalia.
Ehkä tässäkään tapauksessa mitään viitteitä mihinkään lisäaineiden käytöön ei ole ollut, paitsi että kaveri on iso ja äkäinen.

Ja sinäkö lopetat vastaan tappelemisen, kun sinua ollaa mielestäsi aiheettomasti poistamassa ravintolasta, vasta kun kuusi testoportsaria on kantamassa? :roll:
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Portsarit

#175

Viesti tohtorismies »

sinappi kirjoitti:
tohtorismies kirjoitti: Minä en tajua miksi media unohtaa mainita tuollaiset pikkujutut kuin lisäaineet ynnä muut, en tajua niin en tajua... Eipä silti on minut pistetty ulos "aiheettomasti" ja aika v1tun lujaa joskus joten onhan se nyt ihan hyvä että portsareille jotain rajoja laitetaan kun onhan näitä testoraivari portsareitakin(loppu peleissä niitä oli kuusi kantamassa pihalle minua ja silloin arvelin luovuttaa olisi tilanne voinut mennä ihan oikeesti pahaksi :ilkio: ). Mutta eiköhän ne miehet vain ihan sitä meidän turvallisuutta siellä yritä vaalia.
Ehkä tässäkään tapauksessa mitään viitteitä mihinkään lisäaineiden käytöön ei ole ollut, paitsi että kaveri on iso ja äkäinen.

Ja sinäkö lopetat vastaan tappelemisen, kun sinua ollaa mielestäsi aiheettomasti poistamassa ravintolasta, vasta kun kuusi testoportsaria on kantamassa? :roll:
No se alko aiheettomasti, mutta sitten minä annoin aiheitta. Ketään ei vahingoitettu, sellaista ystävällismielistä poikapainia. Ja tämä tapahtui pitkän AIKAA sitten, aikana jolloin ei järkeä ollut mailla eikä halmeilla. Ja onneksi ei ollut pelimiehiä poistamassa.. Mutten minä siltikään tajua miksi portsareitten oikeuksia rajoitetaan niin tajuttomasti ja keltaisen lehdistön sävyä voimankäyttöä kohtaan. Mutta minä en kyllä tajua oikeasti juurikaan mistään mitään.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Portsarit

#176

Viesti PDC »

tohtorismies kirjoitti: Mutten minä siltikään tajua miksi portsareitten oikeuksia rajoitetaan niin tajuttomasti ja keltaisen lehdistön sävyä voimankäyttöä kohtaan. Mutta minä en kyllä tajua oikeasti juurikaan mistään mitään.
Henkilökohtainen näkemys

Olisko kyseessä liiallinen liberalismi, ihmisen oman perustarpeen, pimeän puolen kieltäminen josta ei seuraa muutakuin rajoituksia. Koska monet ovat oman pimeänpuolensa kanssa vähän liikaakin kosketuksissa. Muistan itsekkin vähän nuorempana kun ajatumaailmani haki vahvasti paikkaa ja silloin yritin elämässäni noudattaa mahdollisimman pitkälti love all meininkiä. Mutta se meni liian pitkälle koska blokkasin kaikki omat viettini, tarpeeni rymytä ja joskus vähän tuhotakkin. Se ei tarkoita, että niin pitäisi toimia, vaan sen pitäisi olla normaalia sen tunteen ja halun tutkiminen, myöntäminen

Minusta tuntuu tältä, se on osa ihmisyyttä

Kun sen tunnistin ja syleilin, olin lopulta paljon tasaisempi ja iloisempi ihminen. Opin näkemään enemmän harmaan sävyjä ja huomasin, että helvetti, en mää tiedäkkään niin paljoa. Sitten olikin helpompi myöntääkkin, että ei tiedä jotain ja sitä oppia voi ja pitää pyytää.

En minä tiedä miltä tuntuu taltuttaa 120kg känninen katumyllyttäjä, mutta jotkut tietävät ja heiltä voi ottaa oppia ja tiedostaa se, että vaikka se raa-an voiman käyttö olisikin omalta kohdaltaan sellainen asia, että sitä ei ymmärrä tai edes osaa, niin jotkut ymmärtävät ja osaavat. He käyttävät sitä koska se voi toimia parhaiten tilanteissa tummissa. Ei sitä saa kieltää jos ei itse ymmärrä.

Minä yritän ymmärtää parhaani mukaan. Ehkä se puuttuu ja tekee tästä maailmasta sellaisen kuin se joskus on; turvattoman ja pelottavan, koska kastroimme itsemme henkisesti ja täten se mahdollisuus fyysisyyteen katoaa.

Siksi itse voin vain kiitellä, että pystyy lukemaan esim. Aittomäen ja Mjölnirin (ja muidenkin) kirjoituksia tällaisestä menosta. Ei ole niin yksin omien ajatusten kanssa. Vaikka ei sitä elämää eläisikään. Se ei tarkoita, että sitä ei jotkut eläisi.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Portsarit

#177

Viesti Jorge »

tohtorismies kirjoitti: Minä en tajua miksi media unohtaa mainita tuollaiset pikkujutut kuin lisäaineet ynnä muut, en tajua niin en tajua... Eipä silti on minut pistetty ulos "aiheettomasti" ja aika v1tun lujaa joskus joten onhan se nyt ihan hyvä että portsareille jotain rajoja laitetaan kun onhan näitä testoraivari portsareitakin(loppu peleissä niitä oli kuusi kantamassa pihalle minua ja silloin arvelin luovuttaa olisi tilanne voinut mennä ihan oikeesti pahaksi :ilkio: ). Mutta eiköhän ne miehet vain ihan sitä meidän turvallisuutta siellä yritä vaalia.
Ei se nyt raivarilta vaikuta, jos on kuusi kaveria kantamassa ulos. Siinä varmistetaan sinun ja sivullisten turvallisuus.

Tuohon Tyynismaan juttuun viitaten, kaveri joka on ollut valvomassa järjestystä useissa yleisötapahtumissa sanoi, että jos vain mahdollista, aineissa riehuviin tyyppeihin tarttuu vähintään 4 tyyppiä - yksi jokaiseen raajaan.

Eikä kysymys ole tuonkaan kaverin kohdalla kysymys todella ole, etteikö hän saisi tuota riehuntaa yksinkin lopetetuksi, mutta tuo 4 kaverin vaihtoehto tekee asiakkaalle vähemmän kipeää...
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Portsarit

#178

Viesti Paha Kani »

Ja kuuden testoraivarin vauhkoonnuttaman portsarin lauma kyllä jättää yleensä sen verran jälkiä, ettei siihen mitään Totoa tarvita niiden seuraamiseen. Tai sitten niillä ei erityistä raivaria ollut.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Portsarit

#179

Viesti tohtorismies »

No jou, senat sakasin.. Parilla ekalla oli kyllä ihan luonnollinen testoraivari mitä näillä parikymppinen voimiensa tunnossa oleva kaveri nyt voi saada. Jokainen varmaankin tietää mitä tarkoitan, ja ihan nyt että ei meni saivarteluksi niin tarkoitin alunperin sanoa että ihan hyvä se vaan on ettei ne poketkaan saa melskata ihan miten huvittaa kun kyllähän sinnekkin niitä kuspäitä mahtuu,vaikkakin edelleenkin niitä oikeuksia tarvitaan niille lisää,että saisi sitä "hyvää sanomaa" jakaa hiukan vapaammin. Kuhan vaan kähättelin omalle tyhmyydelleni.. (kolme minä niistä ravistelin irti ja sitte arvelin että mennään sitten kiltisti pois) tarina on monisyinen ja käytökseni helkkarin tyhmää. Hieno kirjoitus pdc! Ja pahalta kanilta hyvä huomio, en minä nyt sellaista roinaamalla hommattua agrea tarkoittanutkaan. Jokatapauksessa tyhmä veto minulta mutta kun sitä on JOSKUS sattunut ja tapahtunut..
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Portsarit

#180

Viesti L.K. »

Minusta tuo juttu oli taas perinteisesti uutisoitu sekä yksipuolisesti että myös huonosti.
Puhutaan välillä vartijoitsa ja välillä järkkäreistä..
Vai oliko tuossa nyt kyse vartiointiliikkeen järkkäreistä jotka tuli jollain kutsulla paikalle?

Ota tuosta nyt selvää.

Joka tapauksessa yksittäinen ikävä sattuma, prosentuaalisesti noita sattuu tosi vähän,mutta
tiettyjen asioiden valossa toki yksikin on liikaa,valitettavasti..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 53 kurkkijaa