Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Portsarit

Keskustelua suojelu- ja turvallisuusammateista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
suppulam
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 350
Lauteille: Maaliskuu 2006

Portsarit

#61

Viesti suppulam »

J. Suojanen kirjoitti: Tuo toinen viesti oli vain juuri sinulle Mika ( :smt050 ) eikä tarkoitus yrittää syväanalysoida anttiK:ota millään tavalla. Tarkoitukseni oli vain kirjoittaa tuosta ilmiöstä, johon olen yllättävänkin usein törmännyt... En vain netissä vaan myös aivan kauppamatkoilla, kun asiakas yrittää vanhentuneella kupongilla saada alennusta väenväkisin lopulta jo hu0ritellen kassaneitiä tai heittäen kolikoita pitkin kasvoja. :evil: Se on yllättävänkin ihmeellistä miten asiakaspalvelija joutuu nielemään kiukkunsa ja sanansa ja olemaan kohtelias, kun asiakkaalta joutuu kestämään kunnianloukkauksia sun muuta minkä lakitekstikin jo kieltää. Porukka vain ei ajattele sitä siltä kantilta, että sitä tulee ylireagoitua ja käyttäydyttyä uhkaavasti ja itselläkin on jotakin vastuuta oikeuksien lisäksi...
Toinen seikka on tietenkin muut törkeydet ja idioottiudet joihin porukka syyllistyy kun eihän sitä yrittämättä tiedä. Oli se sitten baarituoppien varastaminen, baaripöydällä hyppiminen tai vaikkapa se, kun yritetään saada kaupan kalleinta leipää halvemman hinnalla väen väkisin, kun "se halvempi oli loppunut, mitä olisin muuten ottanut." brushteeth
Kolmas ihmeellisyys on se, että mikäli asiakaspalvelija toteaa "Ei" niin väenväkisin yritetään perustella miksi juuri nyt pitäisi sanoa "kyllä"... Oli sitten asia miten tyhmä tahansa mihin tulee ilmiselvä "ei" vastaukseksi niin silti yritetään vain lässyttää ja jankata ja jopa varastaa... Ja tätä olen nähnyt sitten aivan liikaa ja liian läheltä usko pois.

Sen sijaan esim se, että vielä selvinpäin netissä portsarista käyttää nimitystä "ovella seissyt kusipää pikkuhitleri" antaa hieman epäillä, että se porttikieltokaan ei välttämättä ole ollut niin aiheeton... Tai onko Mika sinulle se kassa, joka ei anna leipää vanhennetulla alennuskupongilla sinulle "Se pikkutissinenhu0ra?"
Mistään emme tietenkään voi mitään tietää, mutta voin aivan vilpittömästi sanoa, että tuo toka viestini oli vain sinulle näin ylipäätänsä sanottua viittaamatta kehenkään henkilökohtaisesti. Yritin saada kerrankin viestini lyhyesti ja ytimekkäästi ilman, että teen raamatun kakkosversiota, jota on tuskastuttavaa lukea, mutta koskaan ei mikään kelpaa. Jos homman perustelee tarkasti niin kukaan ei jaksa lukea tai ainakaan kommentoi ja mikäli heittää vain lyhyeen lauseen niin jokainen rääpii sen miten lystää... Itse en halua syväanalisoida mitään, koska täälläkin siihen syyllistytään törkeän helposti. Milloin tahallisesti, milloin vain maailmankuvat ovat eriäviä ja milloin vahingossa.
Tässä viestissä on niin paljon totuutta, että en pysty sitä sanoin kuvaamaan.

Keskimäärin humalaisten ihmisten asenne portsareita kohtaan on helvetin huono, kun sattuu tilanne jossa portsarin ja asiakkaan näkemys asioista eroavat toisistaan. Oli esimerkiksi tilanne, jossa tunnettu suomalainen kamppailulajien lahjakkuus riisui vaatteensa baarissa ja hyppäsi pöydälle saman aikaisesti masturbaatiota harjoittaen, lahjakkuuden kaveri seurasi mukana ja tuikkasi peukalon mainitun lahjakkuuden anukseen. Poikien mielestä kyseessä oli harmiton pila ja seurauksena annettu porttikielto oli aivan kohtuuton. Tekivät muuten saman tempun (ainakin) kahdessa eri paikassa.
___________
" onclick="window.open(this.href);return false;
___________
villem
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 132
Lauteille: Syyskuu 2007
Paikkakunta: helsinki

Portsarit

#62

Viesti villem »

Mika kirjoitti:
J. Suojanen kirjoitti: Nyt kyllä mieltäni alkoi suoraan sanoen arvelluttamaan, että mitä analyysejä sinä Mika olet mahdollisesti minusta tehnyt joiden pohjalta arvioit minua ja kirjoituksiani... :smt019 Kuitenkin sen tiedän, että vaikka napit nyt ei olekaan vastakkain niin ei ne ihan lävessäkään vierekkäin ole. ;)
Olemme kayneet tata joskus yksityisesti lapi. Luet aivan liikaa rivien valista, minka kylla tiedatkin. Mina en ole analysoinut sinua tai ketaan muutakaan. Kerroin motiivini edellisessa viestissani taysin avoimesti, kuten usein tapanani on.

Napeista en tieda, olen itse vetoketjumiehia.
Minusta taas tuntuu, että sinulla Mika on jokin jäänyt sinne vetoketjun väliin kun reagoit noin ivalliseen ja halveeraavaan sävyyn Suojasen vallan hyvin perusteltuihin kirjoituksiin. Ne asiat mitä suojanen aikaisemmissa viesteissä postasi on valitettavasti liian usein totta. Mutta mikä minä olen asioita hämmentämään, olenhan vasta reilu 10 vuotta ovella kerjännyt.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Portsarit

#63

Viesti Mika »

Pidetäänpä villem ne kädet siellä omalla puolella eikä mennä henkilökohtaisuuksiin. Ole hyvä ja lue viestini uudelleen, sillä olet ymmärtänyt ne väärin. Todistit kuitenkin kyseisen dialogin ensimmäisen viestini aloituskohdan oikeaksi.

Jos haluat jatkaa tästä, se on sitten yksityisviestien kautta.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
villem
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 132
Lauteille: Syyskuu 2007
Paikkakunta: helsinki

Portsarit

#64

Viesti villem »

Anteeksi. Luetun ymmärtäminen onkin ollut aina heikko osa-alueeni( myöskin kuullun ymmärtäminen).
Ja kädet ei todellakaan ole tulossa lähelle sun vetskaria.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Portsarit

#65

Viesti Mika »

brushteeth
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 107
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Portsarit

#66

Viesti Kari Aittomäki »

No mä kyllä komppaan tätä Suojasen kirjotusta joka kohdastaan.
Jos mies kutsuu portsaria pikkuhitleriksi niin.. Kertoohan se miehestä jotain, enemmän kuitenkin kuin duuniaan tehneestä.

Vaikka luoja nähköön, kuinkahan monesti mä ole huvitellut olemalla vaan umpivíttumaista sorttia.
Niinkuin nekin nuoret, jotka jäti rotsit autoon.
Kävin jäädyttämässä lukot umpeen ja kattelin naureskellen kun polot palellen yritti päästä sisään.
Enkä päästäny sisälle lämmittelemään, pilkku oli tullu jo.

Kiva olla sika.
Sikailu on vänkää.
AnttiK
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 66
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Portsarit

#67

Viesti AnttiK »

No niin, nyt on kesäinen reissu heitetty. Varmaan pisin tauko potku.netistä ikinä :)
Kari Aittomäki kirjoitti: No mä kyllä komppaan tätä Suojasen kirjotusta joka kohdastaan.
Jos mies kutsuu portsaria pikkuhitleriksi niin.. Kertoohan se miehestä jotain, enemmän kuitenkin kuin duuniaan tehneestä.

Vaikka luoja nähköön, kuinkahan monesti mä ole huvitellut olemalla vaan umpivíttumaista sorttia.
Niinkuin nekin nuoret, jotka jäti rotsit autoon.
Kävin jäädyttämässä lukot umpeen ja kattelin naureskellen kun polot palellen yritti päästä sisään.
Enkä päästäny sisälle lämmittelemään, pilkku oli tullu jo.

Kiva olla sika.
Sikailu on vänkää.
Tokihan toi kertoo jotain musta. Olen aika herkkä omaisuuden suhteen ja itseasiassa oikeudenmukaisuuden kanssa. Jos nyt leikitään että poke on palveluamatissa ja olisin itse pokena niin olisin hoitanut asian toisin. Okei, harmittaa toi porukka. Kenties "Ei voi nyt auttaa, mutta tule klo xx.xx hakemaan kamat" ois ollut asiallista toimintaa.
Ja se porttikielto. No, se nyt oli vaan käsittämätön.
Ei voi mitään että jäi semmonen fiilis että poken egon viisari kasvoi muutamalla sentillä per päätös. Sanonpahan vaan että pidemmän päälle huonoa pisnestä.

Kiitos ja anteex.
Ei ole olemassa hyviä tai huonoja lajeja. On vain hyviä ja huonoja opettajia.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 56
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Portsarit

#68

Viesti bodyguard »

Potkukin niittää mainetta
YLE Uutiset kertoi keskiviikkona, että turvattomuus ravintoloissa on lisääntynyt, koska ravintoloiden järjestyksenvalvonta on siirtynyt perinteisiltä ovimiehiltä turvayritysten vastuulle. Vakioportsareiden sijaan ovilla käytetään yhtiöiden heittomiehiä, jotka tuntevat huonosti ravintolan erityispiirteet.

Voimailijaportsareiden suosimalla Pakkotoisto.com-sivustolla myönnetään alalla pyörivän liian innokkaita kuristajia. Turva-alan ammattilaisten suosimalla Kontrolli.fi-sivustolla puolestaan epäillään asiakkaiden olevan entistä hankalampia, mikä pakottaa voimankäyttöön.

Kamppailulajiharrastajien potku.net-sivustolla on taas taitettu peistä jo pitkään ravintoloiden järjestyksenvalvojien voimankäyttöoikeuksista. Monien kirjoittajien mielestä ovimiesten nykyiset oikeudet ovat riittämättömiä ja pahoinpitelytuomioita jaetaan liian herkästi järjestyksenvalvojille. Tuomioistuimia syytetään varsinkin kyvyttömyydestä erottaa voimankäyttö hätävarjelutilanteesta, jolloin ovimiehen oma henki on vaarassa.
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/ ... 81600.html" onclick="window.open(this.href);return false;

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Purtsi
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 56
Lauteille: Marraskuu 2008
Paikkakunta: Snadi

Portsarit

#69

Viesti Purtsi »

Asiallinen uutinen mun mielestä. Ja hyvä että toi tkp tuli esille tolleen neutraalisti.
Meidät löytää myös Facebookista[/linkki]
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 56
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Portsarit

#70

Viesti bodyguard »

Jep, vaikka vaihtuikin jossain vaiheessa jousipatukaksi. Mutta olen hämmästynyt että tässä jopa eroteltiin JLJV:t ja tavalliset järkkärit.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Portsarit

#71

Viesti Sardaukar »

Ainakin itsellä kokemukset suomalaisista pokeista ovat 99% positiivisia.

Pokehan ei voi antaa takkia sillä perustella, että "se on se musta siel jossakin". Narkikkalappu auttaa aina, enkä koskaan ole nähnyt, että poke kieltäytyy antamasta omaisuutta sen omaamalla. Muuten on aika paljon vaikeempaa.

Kerran Stadin Alladinissa, 90-luvun loppua, meikäläisen "poliisimallin" lyhyt tummansininen nahkatakki oli vaihtunut syvänmustaan "Gestapomallin" pitkään nahkatakkiin. Kun asiaa sitten selvitettiin, poket olivat asiallisia ja sanoivat että "joo, meidän moka, tiedetään minne sun takki meni" (narikkalaput oli menny sekasin), seuraavana päivänä kun se tuntematon toinen kaveri oli selvinnyt huuruista, oma takki oli takaisin narikassa ja päinvastoin.

Ei ensimmäinen kerta, kun hommat hoituvat OK, eikä viimeinen.

Asialliset hommat hoituvat asiallisesti. Niistä kyllä voi saada hyvinkin vaikeita, jos niin haluaa.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 107
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Portsarit

#72

Viesti Kari Aittomäki »

Hehe, olen saanu Aladdinista kenkää. Sääli, sielä oli kiva tehdä. Raha oli hyvää ja vääntääkki sai.

Suurin ongelma oli etniset jännitteet, nyt sen voinee kertoakin että mestassa oli mustatukka-kiintiö jonka yli ei sitte saanu mennä.
R-päällikkö tuli ja ilmoitti ettei enää yhtän.. krhm.. semmosta sisälle.
Sen takia mä sinne pääsinkin, kun Afrikantähdet ilmoitti tulevansa väkisin sisään koko heimo, ehkä jo huomenna ja jokatapauksessa tän vuojen puolella (TH-huumoria).
Jätkät otti mut ikäänkuin takapedaaliksi.

Ihan asiallinen toi yle-juttu mutta taas sellasta sievistelyä ja koulutuksiin ja välineisiin nojailua.
Kontrollialan ammattilaiset, phah.
Jotenkin tuntuu hankalalta rastilta tajuta ja julkituoda että väkivalta pysähtyy vain laadukkaampaan väkivaltaan. Ja sitä laadukasta täsmäväkivaltaa ei jossain kursseilla opita.

Kapakoista saatasi vähällä vaivalla viihtyisämpiä, jos se syytteennostokynnys hinattais sinne pikkunärhämien yläpuolelle. Jos apinat tiedostetusti tajuais että "tuo antaa turpaan jos mää hölmöilen"... Ne ei hölmöilis niin suruttomasti.

Esimerkki. Aladdinista.
Kiintiö oli silleillalle täynnä ja estin kahden p-afrikkalaisen pääsyn sisään jollain tekosyyllä. Itteenikin vetutti se valehtelu, teki mieli sanoa että "teistä ei talo tienaa penninjeniä, päinvastoin."
Eli totuus. Ja niinkuin aina, se jankuttaminen ja suuttumukseenkiihottamismessu alko. Ja kesti. Ja kesti. Ja kesti. Mä kerroin että jos jompikumpi edes hipaisee mua niin tulkitsen sen hyökkäykseksi ja reagoin. Ja eihän ne koskenu, karju silmät punasina sitä "pelkää-mua"-liturgiaansa..
Mähän olin tutustunu ilmöön jo nöösiäisenä kun mustulalaisten kans nyrkkeiltiin että ei se sinänsä.
Mutta onhan se raskasta.
Lopulta kollega pästi mut pälkähästä eli tehtiin naamanvaihto, tehoaa usein.

Ei näille veikoille, mähän peräännyin. Heikkouden merkki.
Se riehuminen alko mennä jo ylinäyttelyn puolelle. Ja siinä vaiheessa kun istuin jakkaralle ja nostin jalan polven päälle.. Musulmaanikortti tuli välittömästi esiin.
- Aaa, sina nauttaa jalkapohja! Se on kamala loukkaus, minä viiltaa sinun kurkun auki ja raiskaa sinun perhe..
jne.. Tilanteissa olleet tietää juuri miten ihania ne voi olla silloin kun ne on.

Alettiin olla jo sitä mieltä että nyt alkaa riittää, sisääntulevat oikeat asiakkaatkin sai aika ikävän lähdön illanvietolleen..
Silloin tää innokkaampi mölyapina livahti sisään ja yritti huitasta mua! Vai yrittiköhän se potkasta..
No sehän oli ku ois lottovoiton saanu, runttasin jätkän kaaressa nurkkaan, vedin mukavan jalkalukon oikeen kunnolla sisään ja painoin kengän naamaan, aika lujasti.
- Näkyykö kunnolla, apina! Mitä hä! Saatana, nyt saat mitä tilasit.

Ja sitte mä tukistin sitä, lähinnä. Mustat tukat on paikoin aika arkoja ja voimakkaat retuutukset tehoaa hyvin. Ja kyllähän se silkka maisemanheiluminen pyörryttelee.
Lopuks rakennin mukavan kuljetusotteen ja vein jätkän niitten portaitten alkupäähän, puristin älyn ämpäriin ja jätin siihen koisaan.

Eli pidin tarkasti huolen että vars toiminta tapahtu valvontakameran näymättömissä.
Hehe.

Tarinan opetus onse, että kameroita tulee varoa ja että joka segmentille on oma kohdeinformaation muotonsa. Siitä porukasta ei ollu ongelmia enän juurikaan sinä aikana kun minä sielä sain piereksiä. Kerta riitti.
Muut ryhmät oli toki oma ongelmansa.
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Portsarit

#73

Viesti Kuhmu »

Ei voi mitään että jäi semmonen fiilis että poken egon viisari kasvoi muutamalla sentillä per päätös. Sanonpahan vaan että pidemmän päälle huonoa pisnestä.
Minua huvittaa, että ihmiset, jotka kokevat päissään itsensä väärin kohdelluiksi ja ovat monesti oman egonsa kanssa niin kovin korkealla, ovat valmiita arvostelemaan poken egon suuruutta.
No ehkä se toisissa tapauksissa kertoo siitä, kuinka humalaisen ihmisen käsitys- ja arvostelukyky voivat olla hataralla pohjalla nautittujen elvykkeiden johdosta. Ja jos ei juurikaan ole kokemusta järjestyksenvalvonnasta, niin kommentit eivät sinänsä hämmästytä minua yhtään.
”You must enjoy this”.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Portsarit

#74

Viesti Mika »

Minua taasen huvittaa - edelleen, kun näköjään samoja kommentteja tässä ketjussa toistetaan toistamisen jälkeenkin, kirjoittaja vain saattaa vaihtua - mitenkä jotkut ihmiset pitävät pokeja pyhistä pyhimpinä, jotka tekevät vähemmän virheitä kuin kreikkalaiset jumalat konsanaan. Ehkä se kertoo vain siitä, että defenssimekanismi on voimakas. Aika luonnollinen reaktio siis.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1333
Lauteille: Lokakuu 2007

Portsarit

#75

Viesti Fubarbarian »

Kyllähän poket ovat menomestojen oleellisimpia henkilöitä, ilman heitä ei homma yksinkertaisesti pelaisi, ei ainakaan pitemmän päälle. Ikinä ei ole kyseisten veikkojen kanssa ollut ongelmia itselläni tai ystävilläni, ja joidenkin kanssa ollaan oltu suorastaan kaverillisissa väleissä.
A suspicious mind is a healthy mind
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 67 kurkkijaa