Koskinen senseillä on Muso Shinden-ryu ja Toyama-ryu taustaa. Molemmilla tyyleillä on aikas vahva linkitys Nakayama Hakudo senseihin. Lienekkö tässä osa syy miksi Koskinen sensein Hontai-iai näytti Shindenryumaiselta...?Goran kirjoitti:Kai Koskisen ja kumppanien Annantalon näytöksessä jokunen vuosi sitten.sanppa75 kirjoitti:Muistatko kenen tekemänä tuota Hontai-iai:ta näit?
Tämä on valitettavaa...Goran kirjoitti: Joskus budokat antavat omasta tyylistään vääränlaisen kuvan tavoitellessaan omaa etuaan.
Pakko sanoa tähän väliin että olen pyrkinyt antamaan tässä keskustelussa mahdollisimman todenmukaisen kuvan Suio-ryu:sta omaan kokemukseen, sekä omaan ja tietolähteitteni tietoon nojaten. Suomessa on mielestäni jopa maailman mittapuulla todella valistunut ja viksu kamppailulajikenttä. Me perustamme jopa tällaisia yhteishyödyllisiä kommuuneja niinkuin potku.net, kuopion danit, yms yms...
Minun olisi täysin järjetöntä alkaa levittelemään valheita omalla nimelläni tiedostaen että kiinnijäänti on varmaa... Nolaisin sekä itseni, opettajani että tyylisuuntani. Jos joku tuo jotakin parempaa tietoa esiin niin asiat pitää tietysti ottaa uudelleen tarkasteluun...
Mihin viittaat?Goran kirjoitti: Koryu-wannabe-tyylejä riittä, ja nämä valehtelevat jatkuvasti perimästään näytöksissä ja demonstraatioissa, mikä ei liene kenellekään mikään uutinen. Muistatko kun viimeksi kuulit 1000 vuotta vanhasta samuraitaidosta?
Totta.Goran kirjoitti: Myös tekniikoiden suoritustavoilla voidaan antaa ulkopuoliselle katsojalle valheellinen kuva tyylistä.
Niin...tämä on mielenkiintoinen kysymys... Tiedän että tällaista on joskus selitetty kun on verrattu vaikkapa katoria johonkin muuhun tyyliin... mutta enpä ole itse viimeaikoina moiseen kliseeseen törmännyt. Tai jos olenkin niin en ole asiaan huomiota kiinnittänyt.Goran kirjoitti: Esimerkiksi hyvin tunnetu klisee on se, että vanhoissa soturiperinteissä tehdään harjoitellessakin aina nopeasti, sillä oikeassa taistelussa ei voi olla hidas.
Erittäin totta, ja ollut Suomessakin valitettavan yleistä. Yritetään ylittää oma taso tekemällä nopeammin...ja reisillehän se sitten ylejään menee. Itsekin olen syyllistynyt moiseen...Goran kirjoitti: Vaikka opettaja olisi erityisesti käskenyt tekemään hitaasti, voi harjoittelija rykäistäkin näytöksessä salamana, jotta tekeminen vastaisi yleisön odotuksia.
Goran kirjoitti:Valheella on lyhyet jäljet. Valheiden paljastuessa niiden levittelijät joutuvat häpeään, jopa naurunalaisiksi. Tällaista tapahtuu budossa jatkuvasti, jopa vanhojen tyylien piireissä.sanppa75 kirjoitti:Goran kirjoitti: Ei kannata ikinä yrittää olla sitä mitä ei oikeasti ole; muutoin on vaarassa sortaa tyylinsä maineen lopullisesti ja kunnolla.
Ihan mielenkiinnosta, voisitko avata toteamusta hiukan..?
Niinpä... Viittaatko nyt johonkin mutta et voi sitä suoraan sanoa...?? Itseäni kiinnostaa ainakin tavattomasti mihin viittaat... utelias kun olen