Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Patrick McCarthy ja Koryu Uchinadi

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Patrick McCarthy ja Koryu Uchinadi

#196

Viesti Lasse Candé »

Mitä kaikkea tässä nyt siis kritisoijat

a) tietävät
b) olettavat

videolla nähdyn harjoitteen

a) tehtävänannosta
b) opetuksellisesta tavoitteesta?


Eikö se nyt ole ihan selvää, että tuosta ennalta sovitusta himmailevasti tehdystä perusdrillistä ei ole kyse?

Olen ainakin itse tehnyt muutamankin kerran tuota Veepeen videon perusdrilliäkin Koryu Uchinadin treeneissä ja se on laji jota en edes treenaa.

Tuo kritiikki nyt näyttää vähän siltä kuin pistäisi monialaisen lajin lyöntipotkupystysparriin jollakin tehtävänannolla vastineeksi potkunyrkkeilyvideon jossa tehdään ennaltasovittua tekniikkaa vuoronperään ja sitten sanoisi että tämä on parempi tapa. Itse asiassa kyse on täysin tuohon rinnastettavasta jutusta.

Tai en tietenkään tiedä, kun kukaan ei ole vielä kertonut mihin kohtaan noista lukemattomista niskaotteista tässä viitataan. Ja toisekseen, kun en tiedä tehtävänantoa. Noin äkkiseltään kuitenkin näyttäisi että harjoitteessa on sparri- ja/tai retuutuselementtiä. Mutta minä nyt en tiedäkään painimisesta mitään. Vähän vain ihmetyttää miten ohuelta pohjalta kritisoidaan ja Andyn viestin suhteen ihmetyttää edelleen myös tuo sisällöttömän paheksunnan tapa. Tarkoituksesta nyt puhumattakaan.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Patrick McCarthy ja Koryu Uchinadi

#197

Viesti Andy »

No siis minusta vaikuttaa että noista videolla olevista henkilöistä kukaan ei oikein tiedä mitä on tekemässä tai miten siinä clinchissä kannattaisi olla. Kyse ei siis ole siitä mikä harjoituksen tarkoitus mahdollisesti on vaan että taidot clinchissä ovat ihan nollaluokkaa eikä treenaajat tiedä lainkaan mitä tuosta voi ja kannattaa tehdä tai miten hyvä sijoittuminen ja asento eroaa huonosta.

Vähän sama asia kuin jos minä rupean tekemään mattopainia niin kyllä siitä kuka hyvänsä sitä treenannut huomaa etten tiedä juurikaan mitä pitäisi tehdä.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Patrick McCarthy ja Koryu Uchinadi

#198

Viesti Lasse Candé »

Tämä on edelleen tuolla epämääräisen haukkumisen tasolla. Missä ajankohdassa kuka tekee mitä väärin? Olisi nimittäin ihan lajien kohtaamispaikan hengen kannalta rakentavampaa vaikkapa tarjota vaihtoehtoisia ratkaisuja haukkumiinsa videoihin Suomessa harrastettavista lajeista.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Patrick McCarthy ja Koryu Uchinadi

#199

Viesti Andy »

Lasse Candé kirjoitti: Missä ajankohdassa kuka tekee mitä väärin?
Kaikki henkilöt kaiken tekemänsä siitä alkaen kun clinchitreenaus alkaa siihen asti kun se päättyy.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Veepee
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 1298
Lauteille: Tammikuu 2014
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
Takalajit: Judo, moderni taijiquan

Patrick McCarthy ja Koryu Uchinadi

#200

Viesti Veepee »

Andy kirjoitti: No siis minusta vaikuttaa että noista videolla olevista henkilöistä kukaan ei oikein tiedä mitä on tekemässä tai miten siinä clinchissä kannattaisi olla. Kyse ei siis ole siitä mikä harjoituksen tarkoitus mahdollisesti on vaan että taidot clinchissä ovat ihan nollaluokkaa eikä treenaajat tiedä lainkaan mitä tuosta voi ja kannattaa tehdä tai miten hyvä sijoittuminen ja asento eroaa huonosta.

Vähän sama asia kuin jos minä rupean tekemään mattopainia niin kyllä siitä kuka hyvänsä sitä treenannut huomaa etten tiedä juurikaan mitä pitäisi tehdä.
Tämä Andyn viestin sisältö oli juuri sitä, mitä minäkin yritin sanoa kun kirjoitin:
Tuossa minun silmiini kumpikaan osapuoli ei oikein osannut minkäänlaisia perusnujun elementtejä.
Eli tulkitsin videomateriaalia vain niin, että videon harjoittelijoilla ei näytä tehdyn harjoitteen antamassa kontekstissa/kontekstin takia olevan viitekehystä, toimintamalleja tai tekniikoita clinchiin. Kokonaisuudesta huokuu uken (jos siinä siis oli uke, ainakin se näyttä uke-tori/nage -harjoitteelta) fatalismi tai "voimattomuus".



Edit: koska Lasse pyytää nyt analyyttisempaa lähestymistapaa kritiikkiin, niin katsotaanpa tarkemmin sitten.

Katsotaanpa kohdasta 1:16 alkaen oikeassa yläkulmassa olevaa paria (vihreävoinen tori, keltavöinen uke). Erityisesti kohdassa 1:23 minua vaivaa, ettei torin vaihtaessa otetta uke ei hae omaa otettaan vaan roikkuu yhä passiivisesti rinnuksissa. Tämä ei mielestäni ole realistista, sillä uutta otetta haettaessa niskaotteen paine selvästi heikkenee. Aktiivisessa tilanteessa kohde vastustaisi luonnollisesti ylhäältä alas kohdistuvaa painetta vastakkaiseen suuntaan, ja niskapaineen hellittäessä hänen asentonsa (sekä käsien, olettaen että uke olisi aggressiivinen) kuuluisi nousta ylös. Näin ei kuitenkaan tapahdu.

Kohdassa 1:37 clinch-otetta pitävällä ukella on hyvin aktiivisesti taaksepäin jännitetty niska. Nyt uke taas ei vikuta pitävän minkäälaista niskapainetta, koska tori pääsee hyvin aktiivisesti käyttämään kohtuullisen suoraa vartalon asentoansa höllentämään uken otetta (jota en usko kovin helposti tapahtuvan, mikäli paine on aktiivista). Tämän jälkeen yhtäkkiä uken aikaisemmin jännittynyt niska löpsähtää itsestään etukenoon ja asento rikkoutuu, vaikka tori ei näytä tekevän minkäänlaista aktiivista vetoa tai vääntöä vartalollaan, vaan vaikuttaa käyttävän ainoastaan ranteitaan ja koukistajiaan. Uke siis vapaaehtoisesti antaa torin ottaa "vaikuttavan näköinen" clinch.

Tämän jälkeisessä osiossa harjoittelijoilla on hyvin pystyt jalat ja lantio, mikä minulle indikoi sitä, etteivät harjoittelijat hyödynnä massaansa synnyttääkseen vahvaa alaspäin menevää horjutusta. Ja vielä noin yleensä, minusta on outoa, kuinka helposti "pää tissejä vasten"-puristukseen päädytään.

Tämmöistä analyysia.
Ville-Pekka Turpeinen

"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012

"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
Kuvake
Lieto
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 14
Lauteille: Kesäkuu 2016
Paikkakunta: Kerava
Etulaji: karate
Takalajit: aikido, BJJ, muay thai

Patrick McCarthy ja Koryu Uchinadi

#201

Viesti Lieto »

Veepee kirjoitti: Katsotaanpa kohdasta 1:16 alkaen oikeassa yläkulmassa olevaa paria (vihreävoinen tori, keltavöinen uke). Erityisesti kohdassa 1:23 minua vaivaa, ettei torin vaihtaessa otetta uke ei hae omaa otettaan vaan roikkuu yhä passiivisesti rinnuksissa. Tämä ei mielestäni ole realistista, sillä uutta otetta haettaessa niskaotteen paine selvästi heikkenee. Aktiivisessa tilanteessa kohde vastustaisi luonnollisesti ylhäältä alas kohdistuvaa painetta vastakkaiseen suuntaan, ja niskapaineen hellittäessä hänen asentonsa (sekä käsien, olettaen että uke olisi aggressiivinen) kuuluisi nousta ylös. Näin ei kuitenkaan tapahdu.
Piti ihan rekisteröityä että voisin koittaa valottaa asiaa vähän. Olin itse kyseisellä leirillä, ja vaikka en liian vaalean vyöni vuoksi voikaan ihmeemmin ottaa kantaa mihinkään tekniseen, niin sen verran osaan sanoa että tuossa harjoitteessa ohjeistus oli, että nage tekee sen alasviennin ja uke menee mukana (resistanssi nagen tason mukaan). Tarkoituskaan ei siis ollut sparrata, vaan tehdä ennalta sovittua harjoitusta ja roikkua kraivelissa kunnes tatami lähestyy riittävän uhkaavasti.

Itselleni jäi pitkälti sellainen kuva, että en ollut ihan ainoa, joka tuota nimenomaista alasvientiä teki ensimmäistä kertaa. Pää tissiin -harjoitusta ollaan meillä tehty lähinnä lämppärinä joskus harvoin, mutten tiedä paljonko sitä muissa KU-seuroissa on tehty ja millä tarkoitusperillä, joten en osaa ottaa kantaa siihen, miksi kaikki on siinäkin huonoja.
"Mä luin ton, ja sit pääsin rivin loppuun."
- Nykyinen käytännöllisen filosofian maisteri
Kuvake
Shaolinsi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 856
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Dengfeng
Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
Sivulajit: Itsepuolustus

Patrick McCarthy ja Koryu Uchinadi

#202

Viesti Shaolinsi »

Tämä Koryu Uchinadi on tulossa ensi kuun Potku-tapaamiseen. Minkälaista treeniä ajattelitte vetää siellä? 8-)
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Patrick McCarthy ja Koryu Uchinadi

#203

Viesti Lasse Candé »

Valitettavasti en päässyt itse miittiin, kun olin toisaalla kakeilemassa.

Katselin kuitenkin miitin kaikki KU-videot mitä fb:sta löysin ja näytti ihan hyvältä setiltä. Kun olen itse raapaissut KU:n pintaa joidenkin kymmenien tuntien edestä, kiinnostaisi tietää vähän miitin setin sisällöstä. Vaikutti vähän siltä, että jotakin katasekvenssiä tms käsiteltiin ja ehkä pohjalle KU:n tegumia? (Tegumit ovat siis sellaisia tekniikanvaihtoikiliikkujia, joita tehdään esim filippiinilajeissa ja winkkarissa.)

Oliko siellä painimista? Esiteltiinkö yhtään Ante Brännbackan Project 16 -lähestymistä vai oliko setti enemmän universaalia KU:ia?

(Project 16 on varmaan jo edennyt aika paljon, mutta muutama vuosi sitten kyse oli eräänlaisesta asetelmajaosta, jonka kautta pääsee tutkimaan kamppailua. Suhteesta McCarthyn KU:n klassisiin katoihin tai muuhun kurrikulumiin en uskalla sanoa, mutten näe miksei jokaista ratkaisua jokaiseen asetelmaan voisi hakea sieltä, kun settiä varmasti riittä isossa sisältöluettelossa.)



Entäs kävijät... Mitä selvisi, mikä yllätti, korjaantuiko väärinkäsityksiä tai mikä jäi parhaiten mieleen?
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Patrick McCarthy ja Koryu Uchinadi

#204

Viesti TimoS »

Lasse Candé kirjoitti: Vaikutti vähän siltä, että jotakin katasekvenssiä tms käsiteltiin ja ehkä pohjalle KU:n tegumia? (Tegumit ovat siis sellaisia tekniikanvaihtoikiliikkujia, joita tehdään esim filippiinilajeissa ja winkkarissa.)

Oliko siellä painimista? Esiteltiinkö yhtään Ante Brännbackan Project 16 -lähestymistä vai oliko setti enemmän universaalia KU:ia?
Se mitä näit videoilta oli oikeastaan koko setti mitä miitissä käsiteltiin.
Suhteesta McCarthyn KU:n klassisiin katoihin
Ai onko siellä sellaisiakin? Minun käsitys kun on, että kutakuinkin kaikki katat ovat McCarthyn itsensä kehittämiä ja niille on sitten annettu nimiä kuten Aragaki Seisan.
Entäs kävijät... Mitä selvisi, mikä yllätti, korjaantuiko väärinkäsityksiä tai mikä jäi parhaiten mieleen?
Ome mielipiteeni oli, että vaikka läpikäyty setti sisälsi ihan hyviä juttuja, oli se kokonaisuudessa liian pitkä. Kyseessä ei kaiketi ollut suoranaisesti kata-bunkai vaan sellainen, näin länsi-Savon murteella esitettynä, flow drill, mutta silti se oli minusta liian pitkä. Ja mikä jäi parhaiten mieleen, nooh, sen minä taisin tuoda esille ihan paikan päällä... :-!
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Patrick McCarthy ja Koryu Uchinadi

#205

Viesti Jorge »

Lasse Candé kirjoitti:
Entäs kävijät... Mitä selvisi, mikä yllätti, korjaantuiko väärinkäsityksiä tai mikä jäi parhaiten mieleen?
Nuo sekvenssit/ikiliikkujat tms. olivat varsin pitkiä ja tuli useamman kerran mieleen, että siinä on 1-2 tekniikkaa enemmän, kuin mitä itse ajattelisi. Setin vetäjät toki alustivatkin, että tapansa toimia ei ole mikään nopeasti kurssitettava ratkaisumalli, vaan tuo flow muodostuu pitkään treenatessa.

Siis tämä omin sanoineni, niin kuin sen heidän puheistaan ja demoistaan ymmärsin.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Patrick McCarthy ja Koryu Uchinadi

#206

Viesti Lasse Candé »

Siis on lajissa kahdenkin tekniikan ikiliikkujia. Eli torjunta-vastahyökkäys, johon taas toinen vastahyökkää samalla. Ja sitten ehkä yleisimmät ovat neljän tekniikan ikiliikkujia koukkua ja suoraa vastaan.

Äkkiseltään näkisin että pidemmät kannattaa purkaa lyhyempiin ja että se pituusongelma on tuossa mielessä ekvivalentti katojen pituusongelman kanssa. Eli ei ongelma, jos ei tee siitä ongelmaa. Oikeastaan olen itse alkanut ajattelemaan vähän toisin kuin ennen ja tietyssä mielessä tekisin oikein mielelläni hieman pidempiä Wadosta kasattuja paritekniikoita ja lyhyemmät ikiliikkujat nyt ovat joka tapauksessa aivan loistavaa settiä.
(Älkää lukeko vuosien takaisia Wadovääntöjäni nassesedän kanssa. :D )


Siis klassisilla katoilla tarkoitetaan niitä joilla on sama nimi kuin Okinawalla tunnetuilla katoilla. Siitä voi sitten vääntää peistä, missä määrin rekonstruktiotyö on itse luomista ja Timon mielipide asiasta näyttää olevan KU:n osalta selvä.

Nii-joo, katsoinkin että oli yksi hankala oppilas ja tulipahan tuosta jo Timon kanssa viestiteltyäkin. :D Legendaarista settiä. :nauruhammas:


Lopulta kuitenkin hienoa että KU pääsi esiintymään, kun laji ei ole täällä aina ollut traditiokaratekoiden parissa kovin suosittu. Hienoa nähdä että viime vuosina on painottunut traditiojauhantojen ohella myös se, että systeemi itsessään on hyvä, oli se mitä tahansa. Ainakin muutamat mun frendit jotka lajia harrastavat, tuntuvat ajattelevankin näin ja ovat kaiken kamppailun suhteen erittäinkin avoimia.

Tästä on hyvä jatkaa ja toivottavasti KU-porukkaa näkyy jatkossakin miiteissä ja myös täällä voorumin puolella!


Kertokaa muutkin näkemyksiä!
Veepee
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 1298
Lauteille: Tammikuu 2014
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
Takalajit: Judo, moderni taijiquan

Patrick McCarthy ja Koryu Uchinadi

#207

Viesti Veepee »

TimoS kirjoitti:
Suhteesta McCarthyn KU:n klassisiin katoihin
Ai onko siellä sellaisiakin? Minun käsitys kun on, että kutakuinkin kaikki katat ovat McCarthyn itsensä kehittämiä ja niille on sitten annettu nimiä kuten Aragaki Seisan.
Internetsi kertoo, että KU:n katalista on seuraavanlainen:

Chokyu
Happoren
Hakutsuru
Kushanku
Naihanchi
Nanshu
Nepai
Niseishi
Passai
Rakanken
Ryushan
Sanchin
Saamchien
Seisan
Sochin
Taisabaki 1-6
Tsukinaka
Unshu
Wando

Eli on siellä kyllä ihan tuttujakin liikesarjoja; toki näyttäisi Kiina-puoli painottuvan, mutta McCarthyhan onkin ehdottomasti sinne päin kallellaan. :)
Ville-Pekka Turpeinen

"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012

"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Patrick McCarthy ja Koryu Uchinadi

#208

Viesti TimoS »

Veepee kirjoitti: Eli on siellä kyllä ihan tuttujakin liikesarjoja; toki näyttäisi Kiina-puoli painottuvan, mutta McCarthyhan onkin ehdottomasti sinne päin kallellaan. :)
Itse sanoisin, että ne taitavat olla lähinnä tuttuja nimiä. Otetaan esimerkki, jota olen tainnut käsitellä ennenkin täällä, Seisan: heidän virallinen nimensä sille on Aragaki Seisan (oikeampi olisi McCarthy Seisan), viitaten kaiketiSeisho Aragakiin. Yhteen aikaan, mahdollisesti vieläkin, McCarthy väitti, täysin valheellisesti, että tämä olisi kaikista Seisanin versioista se vanhin, kun kyseessä on selvästi nuorin. En tiedä vieläkö tuota väitettä käytetään, mutta eräs potkulainen oli kerran McCarthyn leirillä Suomessa (?), jossa näin väitettiin ja ko. henkilö kumosi väitteen paikkansapitävyyden paikanpäällä. Kyseinen Seisan on rakennettu yhdistelemällä (ainakin) Goju, Shorin ja Uechi Seisaneita, mahdollisesti pistämällä omia ajatuksia sekaan. Osoittaakseni, etten puhu vain lämpimikseni, niin tässä vertailua

KU Seisan


Goju Seisan


Shorin Seisan


Uechi Seisan


Minusta näyttää lähinnä siltä, että tuossa on runkona käytetty Shorin ryu Seisania ja sitten sitä on muokattu.

Tai miten olisi Naifanchi? Tässä kohtaa myönnettävä, etten ole varma onko tämä heidän virallinen versionsa vai joku harjoite, mutta kun ei muutakaan materiaalia ole julkisesti saatavilla
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Veepee
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 1298
Lauteille: Tammikuu 2014
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
Takalajit: Judo, moderni taijiquan

Patrick McCarthy ja Koryu Uchinadi

#209

Viesti Veepee »

TimoS kirjoitti:
Veepee kirjoitti: Eli on siellä kyllä ihan tuttujakin liikesarjoja; toki näyttäisi Kiina-puoli painottuvan, mutta McCarthyhan onkin ehdottomasti sinne päin kallellaan. :)
Itse sanoisin, että ne taitavat olla lähinnä tuttuja nimiä. Otetaan esimerkki, jota olen tainnut käsitellä ennenkin täällä, Seisan: heidän virallinen nimensä sille on Aragaki Seisan (oikeampi olisi McCarthy Seisan), viitaten kaiketiSeisho Aragakiin. Yhteen aikaan, mahdollisesti vieläkin, McCarthy väitti, täysin valheellisesti, että tämä olisi kaikista Seisanin versioista se vanhin, kun kyseessä on selvästi nuorin. En tiedä vieläkö tuota väitettä käytetään, mutta eräs potkulainen oli kerran McCarthyn leirillä Suomessa (?), jossa näin väitettiin ja ko. henkilö kumosi väitteen paikkansapitävyyden paikanpäällä. Kyseinen Seisan on rakennettu yhdistelemällä (ainakin) Goju, Shorin ja Uechi Seisaneita, mahdollisesti pistämällä omia ajatuksia sekaan. Osoittaakseni, etten puhu vain lämpimikseni, niin tässä vertailua

(Videoita)

Minusta näyttää lähinnä siltä, että tuossa on runkona käytetty Shorin ryu Seisania ja sitten sitä on muokattu.

Tai miten olisi Naifanchi? Tässä kohtaa myönnettävä, etten ole varma onko tämä heidän virallinen versionsa vai joku harjoite, mutta kun ei muutakaan materiaalia ole julkisesti saatavilla
(Video)
AFAIK, Aragaki Seisan on McCarthyn yritys rekonstruoida Seisho Aragakin opettama Seisan, koska Aragaki tiettävästi osasi jonkinlaisen Seisanin, mutta hänen katoistaan vain Uns(h)u, Sochin ja Niseishi ovat välittyneet. Olisi hienoa, jos McCarthy julkaisisi jonkun stoorin tästä tutkimusprosessistaan. En tiedä olisiko Aragaki Seisan silloinkaan vanhin, jos hänen rekonstruktionsa olisi 100 % oikein. Sä varmaan tiedät :D

Tuo Naihanchi ei ole heidän virallinen versionsa, tod.näk. kyseisen lataajan oma viritelmä.

Niseishi on embuseniltään mielestäni lähes sama:




Samoin Uns(h)u:





Vähän sellainen "lempi-inhokki" -fiilis tuosta viestistäsi kyllä kaikuu. :cry:
Ville-Pekka Turpeinen

"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012

"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Patrick McCarthy ja Koryu Uchinadi

#210

Viesti TimoS »

Veepee kirjoitti:Vähän sellainen "lempi-inhokki" -fiilis tuosta viestistäsi kyllä kaikuu. :cry:
Ei edes sinnepäinkään :lol:
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 44 kurkkijaa