Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Bujinkan Budo Taijutsu

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#766

Viesti Mika »

Minä ymmärsin tuon liikuntavirastoon soittamisen vähän eri tavalla. Ensinnäkin että heiltä voisi saada salivuoroja. Toiseksi että heillä saattaa olla jonkinlainen nimilista Bujinkanista kiinnostuneista, niin erikoiselta kuin se ehkä kuulostaakin. Mutta salivuoroja luulen tarkoitetun.

Kirjoittaja selventänee. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 624
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#767

Viesti AriJ »

Mika kirjoitti: Minä ymmärsin tuon liikuntavirastoon soittamisen vähän eri tavalla. Ensinnäkin että heiltä voisi saada salivuoroja. Toiseksi että heillä saattaa olla jonkinlainen nimilista Bujinkanista kiinnostuneista, niin erikoiselta kuin se ehkä kuulostaakin.
Josta, kuten jo yllä sanoin, päästään eteenpäin kohti varisnaista lajin harjoittelua ottamalla yhteyttä lajin opettajistoon, jotta lajista oppia saatetaan saada.

Tätä tosiaan ei ole tullut ilmi, ollaanko jo yhteydessä oltu.
______________________
Kuvake
Pocari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 611
Lauteille: Helmikuu 2005

#768

Viesti Pocari »

Mika kirjoitti: Minä ymmärsin tuon liikuntavirastoon soittamisen vähän eri tavalla.
Hänhän kirjoitti:
hullu.mies kirjoitti: Ps.itsekin aion ehdottaa tästä lajista.
Ja jos salivuorojen ehdottamisesta on kyse, niin menestys olisi varmaan parempi jos niille olisi käyttöä tiedossa.
hullu.mies
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: kokkola

#769

Viesti hullu.mies »

Pocari kirjoitti:
hullu.mies kirjoitti:Jos täällä on jotain kokkolasta tai muualta ja haluais harrastaa tätä bujinkan budo taijutsua nii ilmottakaa siitä liikuntavirastoon
Miten uskot liikuntaviraston voivan asiassa auttaa? Eihän heillä ole lajin kanssa mitään tekemistä... Jos itse soittaisin paikalliseen liikuntavirastoon ja kertoisin että haluan harrastamaan Kashima Shintô-ryû kenjutsua, niin en tiedä sulkisiko ne puhelimen heti vai nauraisi ensin... Jos haluat(te) lajin paikkakunnalle, niin kyllä se edellyttänee oma-aloitteisia peliliikkeitä.
koska liikuntavirasto/liikuntatoimi vastaa eräistä lajeista
hullu.mies
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: kokkola

#770

Viesti hullu.mies »

Mika kirjoitti: Minä ymmärsin tuon liikuntavirastoon soittamisen vähän eri tavalla. Ensinnäkin että heiltä voisi saada salivuoroja. Toiseksi että heillä saattaa olla jonkinlainen nimilista Bujinkanista kiinnostuneista, niin erikoiselta kuin se ehkä kuulostaakin. Mutta salivuoroja luulen tarkoitetun.

Kirjoittaja selventänee. :)
kyllä minä luulen että niillä on nimilista koska jos lajista kiinnostuneita on paljon niin mahdollisuuksia on kunhan opettaja löytyy
hullu.mies
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: kokkola

#771

Viesti hullu.mies »

Ôari kirjoitti:
Mika kirjoitti:Minä ymmärsin tuon liikuntavirastoon soittamisen vähän eri tavalla. Ensinnäkin että heiltä voisi saada salivuoroja. Toiseksi että heillä saattaa olla jonkinlainen nimilista Bujinkanista kiinnostuneista, niin erikoiselta kuin se ehkä kuulostaakin.
Josta, kuten jo yllä sanoin, päästään eteenpäin kohti varisnaista lajin harjoittelua ottamalla yhteyttä lajin opettajistoon, jotta lajista oppia saatetaan saada.

Tätä tosiaan ei ole tullut ilmi, ollaanko jo yhteydessä oltu.
en ole ottanut yhteyttä
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 624
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#772

Viesti AriJ »

hullu.mies kirjoitti: jos lajista kiinnostuneita on paljon niin mahdollisuuksia on kunhan opettaja löytyy
Joten ei kun opettajaan yhteyttä!

Kokkolaa lähinnä toimivat opettajat ovat tietojeni mukaan Vaasassa opettava Shidôshi Jyri Naarmala, ja Tampereella opettavat Shidôshit Semi Malinen ja Jussi Pärssinen.
______________________
Kuvake
Akuma
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 1030
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#773

Viesti Akuma »

Ooari kirjoitti: Kokkolaa lähinnä toimivat opettajat ovat tietojeni mukaan Vaasassa opettava Shidôshi Jyri Naarmala, ja Tampereella opettavat Shidôshit Semi Malinen ja Jussi Pärssinen.
Pitää vielä täydentää - Tampereella on lisäksi etäsaleja mm. Seinäjoella ja Oulussa eli ihan Tampereelle saakka ei tarvitse välttämättä aina matkustaa voidakseen harjoitella opettajansa alla.
Matti Vanhanen

"We do not become 'masters of form'; instead, we hopefully train long and hard enough that the form 'masters' us."
-Ellis Amdur
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 624
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#774

Viesti AriJ »

Akuma kirjoitti:
Ooari kirjoitti:Kokkolaa lähinnä toimivat opettajat ovat tietojeni mukaan Vaasassa opettava Shidôshi Jyri Naarmala, ja Tampereella opettavat Shidôshit Semi Malinen ja Jussi Pärssinen.
Pitää vielä täydentää - Tampereella on lisäksi etäsaleja mm. Seinäjoella ja Oulussa eli ihan Tampereelle saakka ei tarvitse välttämättä aina matkustaa voidakseen harjoitella opettajansa alla.
No kun täydentelemään ruvettiin ;) niin Shidôshi Pärssisellä on siis valvonnassaan nuo Akuman mainitsemat "haaraosastot".
______________________
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 264
Viestit: 2759
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

#775

Viesti Rojola »

Bujinkanin koulukuntien katoja muutama kappale:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 624
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#776

Viesti AriJ »

Rojola kirjoitti: Bujinkanin koulukuntien katoja muutama kappale:

" onclick="window.open(this.href);return false;
No sehän olikin yllättävän jännä, eipä ole tullut ennen tuommoista tapaa vastaan meidän lajissa. Jotenkin sain kuvan että mukaan oli sekoitettu himppa muutakin lajistoa, epäilemättä mantereen puolelta....
______________________
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 624
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#777

Viesti AriJ »

Toisaalla (http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph" onclick="window.open(this.href);return false; ... 715#313715) tuli puhetta lajin erilaisista opetustavoista...

Itse näen että se on hyvä - me ihmiset olemme kuitenkin erilaisia, haemma erilaisia asioita, ja ehkä samanlaistakin erilaisin tavoin. Onkin siis hyvä että meille kaikille on tarjolla mahdollisesti hakemaamme siten kuin sen parhaiten katsomme itsellemme sopivan.

Väkisin jos pitää vääntää *just niin ja sillä tavalla* niin se oppimiskyky saattaa olla ei niin piikissään...

Kuten Shihan Sveneric Bogsäter on tokaissut "löydä oma polkusi".
______________________
jaskajosku
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 8
Lauteille: Helmikuu 2008

#778

Viesti jaskajosku »

Vastasin FighterMag-keskustelussa käytyyn Bujinkan-artikkelikeskusteluun täällä, sopinee tänne paremmin. Tännekin disclaimer: harjoittelen bujinkania, en opeta siinä, enkä suhtaudu siihen kovin intohimoisesti mahdollisesti koska harjoittelen muitakin lajeja.

Andy kirjoitti: Mitä tulee tähän ninjaklaainen taisteluun, niin en totisesti enää saa selvää, mitä Akuma yrittää sanoa. Sen ymmärrän, että häntä harmittaa kun naapuriklaanin päämies on antanut ymmärtää hänenn klaanissaan treenattavan väärin, mutta miksi sen kertomiseen menee monta sivua?
Vaikka sitä ei suoraan haluttaisikaan myöntää, tuskin kyseessä niinkään ovat "väärät/erilaiset koulutusmetodit" tms. vaan eiköhän kyseessä ole normaali ja inhimillinen markkinaosuuksista taistelu. Akumaa ilmeisesti sylettää ajatus että bujinkania Suomessa harrastavien tai harkitsevien sieluista kilpaileva (kyllä, kilpaileva) dojo-rypäs sai kyseisellä Fighter Mag:n artikkelilla ilmaista mainosta omalle seuratoiminnalleen, kun taas dojorypästä, jossa Akuma harjoittelee, ei ilmeisesti edes mainittu. Jos Shinden-dojot mainittiin artikkelissa nimeltä, lienee selvää että moni artikkelista innostunut etsii netistä tietoa juuri shinden-dojosta => shinden saa valtaosan artikkelin perusteella bujinkanista kiinnostuneista uusista harjoittelijoista.

Sinänsä ymmärrän Akuman ärtyneisyyden että artikkelissa olisi pitänyt myös mainita toinen koko maahan levittäytynyt dojorypäs jotta hekin saisivat osan maksavista asiakkaista. Selittely näkemys- ja koulutuseroista kuulostaa enemmän, noh, selittelyltä. Varmasti eroja näkemyksissä on, mutta eiköhän näitä ole jopa yksittäisillä eri dojoilla, ja jopa kouluttajilla? Ainakin itse olen huomannut merkittäviäkin painotus- ja koulutustapaeroja jopa samalla dojolla olevilla eri opettajilla.

Ulkopuolista lukijaa ja bujinkania harkitsevaa varmasti kiinnostaa tietää mitkä olivat ne 50% kilpailevan dojon edustajan nimellä esitetyissä näkemyksissä jotka saivat Akuman pudistamaan epäuskoisena päätään? Minua ainakin kiinnostaisi jos olisin aikeissa aloittaa Bujinkania ja miettisin mihin dojoon olen menossa. Kun tuollaisen FUD-ajatuksen (fear, uncertainty, doubt) heittää kilpailijasta ilmoille, mielestäni silloin ei enää pitäisi mennä "päälinjojen" kouluttajien selän taakse ja todeta että he saavat eritellä mahdolliset erot koulutuksessa. Ei enää sen jälkeen jos on itse todennut havainneensa jonkun sanomisissa "50% päänpudisteltavaa".

Mitä tulee tässä keskustelussa käytyyn pitkään väittelyyn siitä kuka oli eka Suomessa, sama markkinaosuustaistelu siinäkin lienee kyseessä. Onhan se sentään aikamoinen mainosvaltti jos pystyy seurailmoituksissaan mainitsemaan olleensa Suomen ensimmäinen ja pisimpään kyseistä lajia opettanut dojo, ja/tai opettavansa "oikeampaa" tai "puhtaampaa" lajia, vaikka tuo ei takaisikaan välttämättä opetuksen laatua saati sitten kemian toimimista opettajien ja oppilaiden välillä.

Aloittelija joutuu joka tapauksessa tekemään alkuvalintansa joillakin, edes hatarilla, perusteilla, joten tuollaiset mielikuva-asiat ovat tärkeitä seuran mainonnassa. Tämän uskon olevan syynä miksi näihin pariin ulkopuolisesta vähäpätöiseen juttuun on tunnuttu suhtautuvan niin kovin tunteikkaasti jopa pääjehujen puolesta, ja on tarkoituksella luotu epäilyttävää ja epäselvää kuvaa kilpailijasta esim. esittämällä että "Joo varmastikin heillä ovat monet asiat parantuneet 80-luvulta" (luodaan lukijalle kuva että epäillään edelleen olevan jotain hämärää kilpailijan toiminnassa). Eloonjäämistaistelua mielikuvin yhä vähenevistä uusista harjoittelijoista, noita uudempiakin ja mediaseksikkäämpiäkin lajeja kun on levinnyt paremmin Suomeen sitten 80-luvun (krav maga ja BJJ, anyone?).

Bujinkanista kiinnostuneelle aloittelijalle tärkein tieto näiden kolmen kilpailevan dojoryppään tai dojon välillä lienee se opetetaanko niissä kaikissa kuranttia, Hatsumin hyväksymää, bujinkania, ja löytyykö kaikista hyviä kouluttajia. Käsitykseni on että vastaus kaikkiin kolmeen on kyllä, minkä jälkeen tärkeimmiksi valintaperusteiksi useimmille jää lähimmän dojon sijainti, harjoittelutilan laatu jne., sinänsä riippumatta siitä mihin "päälinjaan" se kuuluu. Vasta myöhemmässä vaiheessa itse kullekin alkaa varmaankin avautua millaisista opetuspainotuksista saa itselleen eniten iloa, keiden yksittäisten opettajien kanssa kemiat toimivat parhaiten jne.

Tähän soppaan vielä mukaan Genbukan niin a vot. :badgrin:
Piina
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 300
Lauteille: Lokakuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Brasilialainen jujutsu, Tenshin shōden Katori shin
Takalajit: Genbukan Ninpo Bugei
Bujinkan Budo Taijutsu
Krav Maga

#779

Viesti Piina »

jaskajosku kirjoitti: Vastasin FighterMag-keskustelussa käytyyn Bujinkan-artikkelikeskusteluun täällä, sopinee tänne paremmin. Tännekin disclaimer: harjoittelen bujinkania, en opeta siinä, enkä suhtaudu siihen kovin intohimoisesti mahdollisesti koska harjoittelen muitakin lajeja.




Tähän soppaan vielä mukaan Genbukan niin a vot. :badgrin:
Kutsuitte :) Eiköhän me Genbukanin harrastajat leikitä eri hiekkalaatikolla kun bujinkanin porukat :D
Marko Hirvonen :meditoi:
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 624
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#780

Viesti AriJ »

Piina kirjoitti: Kutsuitte :) Eiköhän me Genbukanin harrastajat leikitä eri hiekkalaatikolla kun bujinkanin porukat :D
Kyllä :thumbsup:
______________________
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 31 kurkkijaa