Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Bujinkan Budo Taijutsu

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#361

Viesti KungFuMiäs »

jatketaan muodosta keskustelua täällä: http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?t=4417" onclick="window.open(this.href);return false;
ArtOfMagic
Viestit tässä aiheessa: 12

#362

Viesti ArtOfMagic »

Vuonna -93 Ninjutsu treenit oli hauskempia. Ei politiikkaa, ei rekisteröitymisiä, ei edes vyökoe todistuksia, oli Dojo(npuolikas, eli surkea) oli Robin, ja ihan oikeaa Bujinkania jota vain kutsuttiin Ninjutsuksi.

Ja se innostus mikä dojolla oli, Robin opiskeli tekniikkaa kirjoista ja opetti meille samalla kun opetteli samoja asioita itse.

Nykyään homma on tylsän 'ammattimaista'.

Ja joo, Esa ei koskaan tehnyt vaikutusta, mutta ihmisenä paljon mukavampi kuin Ari joka otti homman niin tosissaan että antoi vain vihaisia viboja.

Toivottavasti treenaamiseenkin on tullut rentoutta vuosien varrella.
(no hard feelings.)
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 624
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#363

Viesti AriJ »

ArtOfMagic kirjoitti: Ja joo, Esa ei koskaan tehnyt vaikutusta, mutta ihmisenä paljon mukavampi kuin Ari joka otti homman niin tosissaan että antoi vain vihaisia viboja.

Toivottavasti treenaamiseenkin on tullut rentoutta vuosien varrella.
(no hard feelings.)
:lol: viimeisten kommenttien mukaan homma on vaan muuttunut enemmän samanlaiseksi :D Vanhemmiten ne (huonot :) ) piirteet vaan vahvistuu....
______________________
Kuvake
Pocari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 611
Lauteille: Helmikuu 2005

#364

Viesti Pocari »

ArtOfMagic kirjoitti: Vuonna -93 Ninjutsu treenit oli hauskempia. Ei politiikkaa, ei rekisteröitymisiä, ei edes vyökoe todistuksia, oli Dojo(npuolikas, eli surkea) oli Robin, ja ihan oikeaa Bujinkania jota vain kutsuttiin Ninjutsuksi.

Ja se innostus mikä dojolla oli, Robin opiskeli tekniikkaa kirjoista ja opetti meille samalla kun opetteli samoja asioita itse.
Niin eli siis ei jäsenyyttä eikä todistuksia ja hommat keksittiin itse kirjoista... mutta kuitenkin ihan oikeaa tavaraa... öö...
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 624
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#365

Viesti AriJ »

Pocari kirjoitti:
ArtOfMagic kirjoitti:Vuonna -93 Ninjutsu treenit oli hauskempia. Ei politiikkaa, ei rekisteröitymisiä, ei edes vyökoe todistuksia, oli Dojo(npuolikas, eli surkea) oli Robin, ja ihan oikeaa Bujinkania jota vain kutsuttiin Ninjutsuksi.

Ja se innostus mikä dojolla oli, Robin opiskeli tekniikkaa kirjoista ja opetti meille samalla kun opetteli samoja asioita itse.
Niin eli siis ei jäsenyyttä eikä todistuksia ja hommat keksittiin itse kirjoista... mutta kuitenkin ihan oikeaa tavaraa... öö...
Jospa tuo juuri oli koko viestin pointti...?
______________________
ArtOfMagic
Viestit tässä aiheessa: 12

#366

Viesti ArtOfMagic »

Pocari kirjoitti:
ArtOfMagic kirjoitti:Vuonna -93 Ninjutsu treenit oli hauskempia. Ei politiikkaa, ei rekisteröitymisiä, ei edes vyökoe todistuksia, oli Dojo(npuolikas, eli surkea) oli Robin, ja ihan oikeaa Bujinkania jota vain kutsuttiin Ninjutsuksi.

Ja se innostus mikä dojolla oli, Robin opiskeli tekniikkaa kirjoista ja opetti meille samalla kun opetteli samoja asioita itse.
Niin eli siis ei jäsenyyttä eikä todistuksia ja hommat keksittiin itse kirjoista... mutta kuitenkin ihan oikeaa tavaraa... öö...
'
hei ihan tosi, olisiko anteeksi pyynnön aika?

Älä ikinä vääristele asioita enää.
ArtOfMagic
Viestit tässä aiheessa: 12

#367

Viesti ArtOfMagic »

Yamazu kirjoitti: Jospa tuo juuri oli koko viestin pointti...?
Jokin minussa sanoo että uskot tuon. Olin noihin aikoihin myös SINUN treeneissä ja samaa 'huuhaata' sinäkin opetit.

get it??

Täten virallisesti pyydän kaikkia ylempivöisiä bujinkanilaisia treenaamaan Aikidoa pari vuotta.

Miksi?

Koska Aikido on ainoa tuntemani pasifistinen laji, eli ainoa itsepuolustus laji.

Ehkä se opettaa kunnioittamaan lähimmäisiänsä. Toisille toimii kirkossa käynti mutta muhun se ei toimi.

Ehkä tosiaan on aika palata Aikidon pariin, jengi ei siellä politikoi, ja serkkuja nämä lajit on kuitenkin.
ArtOfMagic
Viestit tässä aiheessa: 12

#368

Viesti ArtOfMagic »

Hei mitenkä se nyt meni??

Onko tämä virallinen historia?
http://www.bhd.fi/kirjasto/historia.html" onclick="window.open(this.href);return false;

1989 syyskuussa Ari Julku ja Mika Laitinen saavat Suomen ensimmäiset dan ja shidôshi-ho -arvot, täten Bujinkan Dojo Lappeenrannasta tulee Suomen ensimmäinen virallinen Bujinkan dôjô.

1991 Hatsumi myöntää ensimmäiset 10.dan:in arvot: 4 japanilaista ja Doron Navon.

1991-1999 Sveneric Bogsäter opettaa vuosittain Tampereella, Lappeenrannassa tai Helsingissä.

1992 heinäkuussa ensimmäinen suomalainen godan ja shidôshi: Esa Koistinen, Bujinkan Dojo Finland.
---------------------------------------
Tässä väitetään että 'Huuhaa' Koistinen oli suomen ensimmäinen godan ja Shidoshi. Tämä on varmaan niitä asioita mistä täällä riidellään.

Oh shit, nyt mäkin riitelen. Exit.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 81
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#369

Viesti TimoS »

ArtOfMagic kirjoitti: Tämä on varmaan niitä asioita mistä täällä riidellään.
Ei minun käsittääkseni. Mikäli olen käsittänyt oikein, niin tuo 5. dan on faktaa ja kiistely on ollut siitä että ketkä olivat lajin pioneereja täällä Suomessa ja lisäksi siitä onko jonkun toisen porukan edustajat käyttäneet huppuja vai ei
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
ArtOfMagic
Viestit tässä aiheessa: 12

#370

Viesti ArtOfMagic »

Joo, mä vain huomasin että mun entiselle opettajalle nauretaan vaikka sillä on upean näköinen vaimo. En tajua ihmisiä.

Ja noi kuka edistää mitäkin asiaa riippuu siitä mikä on henkilöstä tärkeätä. Toisille on politiikka ja joillekin se itse laji.

Itselleni tärkeintä on tietenkin naiset. Siksi tykkään pehmeistä lajeista mihin naisiakin tulee. :roll:
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 168
Viestit: 4953
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

#371

Viesti Mänzy »

ArtOfMagic kirjoitti: Joo, mä vain huomasin että mun entiselle opettajalle nauretaan vaikka sillä on upean näköinen vaimo. En tajua ihmisiä.
Ketä mahdat tarkoittaa? Esa Koistista vai Robin Ekebomia? Nämä kaksi tulevat ensimmäisenä mieleen omista viesteistäsi.



Mänzy
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 624
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#372

Viesti AriJ »

ArtOfMagic kirjoitti:
Yamazu kirjoitti: Jospa tuo juuri oli koko viestin pointti...?
Jokin minussa sanoo että uskot tuon. Olin noihin aikoihin myös SINUN treeneissä ja samaa 'huuhaata' sinäkin opetit.
Jep, ymmärsin siis oikein :D
ArtOfMagic kirjoitti: get it??
Jep. Mutta gettasinko sen mitä sinä tarjosit.... hmm...
ArtOfMagic kirjoitti: Ehkä tosiaan on aika palata Aikidon pariin, jengi ei siellä politikoi, ja serkkuja nämä lajit on kuitenkin.
On hyvä löytää se mikä itselle sopii parhaiten, ja missään nimessä ei kannata mitään trendiä tai mielikuvaa seurata. Politiikka taas... sitä taitaa olla aina kun on kolme ihmistä samassa kuviossa :(
ArtOfMagic kirjoitti: Onko tämä virallinen historia?
Mitä tarkoitat virallisella? Tuo on Bujinkan Huovi Dojon opettajan Jukka Nummenrannan (täällä nimimerkillä Nuranta kirjoittanut) keräämä historiikki.
ArtOfMagic kirjoitti: Tässä väitetään että 'Huuhaa' Koistinen oli suomen ensimmäinen godan ja Shidoshi. Tämä on varmaan niitä asioita mistä täällä riidellään.
??? Olin itse paikalla kun Esa Godan-kokeeseen asteli (en tietty voinut olla itse testissä läsnä joten varsinaista läpäisyä en nähnyt), ja kyllä Esa oli Sôken esille kutsumissa "testin läpäisseiden" joukossa... Ensimmäinen Godan (AFAIK) mutta en muista koskaan hänen Shidôshi-todistustaan nähneeni joten varmaksi en voi tuota sanoa... Faktaa lienee valitettavasti se ettei hän kaikkia Shidôshi-kain sääntöjä kuitenkaan katsonut tarpeelliseksi noudattaa :(

Gambatte kudasai valitsemallasi polulla!
______________________
ArtOfMagic
Viestit tässä aiheessa: 12

#373

Viesti ArtOfMagic »

Yamazu kirjoitti: Faktaa lienee valitettavasti se ettei hän kaikkia Shidôshi-kain sääntöjä kuitenkaan katsonut tarpeelliseksi noudattaa :(
Joo, sinun pointtisi on se että oliko JÄRJESTÖ tarpeeksi virallinen. Minusta se oli kehittyvä silloin kauan aikaa sitten koska Helsinkiin se tuli joskus -88 ja ihmisiä oli vähän. Joidenkin mukaan (joku historiikki kai) se kai -93 onnistui vihdoin, en tiedä esim. teidän mielipiteitänne siitä mikä on virallinen organisaatio, koska ei tosiaankaan kiinnosta, treenasin lajin vuoksi, en organisaation.
(niin, en kai enää treenannutkaan tona vuonna -93, oli muita kiireitä.)

Minun pointti oli se että kyllä se laji oli silti oikea laji. Ei saa sekoittaa Organisaatiota ja Lajia keskenään keskustelussa.

(noita sekoitus juttuja en koskaan nähnyt paitsi yhdet Davidin treenit joka sai KAIKKI paikalla olijat hiljaiseksi, kukaan ei tajunnut mitä se oikein opetti, ei se tainnut Bujinkania olla mutta en tiedä oikeasti.)

Pocarin pointti oli ilkeillä, siitä paha mieli.
ArtOfMagic
Viestit tässä aiheessa: 12

#374

Viesti ArtOfMagic »

Mänzy kirjoitti: Ketä mahdat tarkoittaa? Esa Koistista vai Robin Ekebomia? Nämä kaksi tulevat ensimmäisenä mieleen omista viesteistäsi.

Mänzy
Tutustu molempien vaimoihin niin tiedät. :lol:
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 168
Viestit: 4953
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

#375

Viesti Mänzy »

ArtOfMagic kirjoitti:
Mänzy kirjoitti:
Ketä mahdat tarkoittaa? Esa Koistista vai Robin Ekebomia? Nämä kaksi tulevat ensimmäisenä mieleen omista viesteistäsi.

Mänzy
Tutustu molempien vaimoihin niin tiedät. :lol:
Robinin vaimon olen nähnyt kerran, vuonna 1999. Hän taitaa olla israelilainen. Tutustuminen taitaa olla hieman hankalaa, kun asuvat Israelissa ;) . Esan vaimoa en ole koskaan nähnyt.



Mänzy
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 73 kurkkijaa