Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Bujinkan Budo Taijutsu

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 81
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#31

Viesti TimoS »

Pocari kirjoitti:
http://www.winjutsu.com/bbtaikaiarticle.htm kirjoitti:BB: Why did you decide to add the 11th degree black belt to 15th degree black belt ranks to your system?
MH: Its not something new. In the old days, it was like this. Its just that there weren't any 11th dan holders before.
Muuten, eikös tämä nyt ole ristiriidassa sen kanssa mitä Yamazu kertoi aikaisemmin, eli
Yamazu kirjoitti: HEHE juu, muistan kun Dan-arvoja oli 8.
:?:
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 624
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#32

Viesti AriJ »

HEHEE kahdessa eri foorumissa vastaillaan samaan asiaan... Nooh...

Mitä Sôke Hatsumi tuossa nyt tarkoittaa tuolla "mitä oli aikaisemmin"? Dan-arvojahan ei ole ollut hirveän kauaa edes käytössä, joten luultavasti viittaa siihen että systeemi oli mutta eri nimillä. Siis nämä (11.-15- arvot) han ovat Menkyo Kaiden tasot. Kuten olen sanonut, toisissa lajeissa ne etenevät käsi kädessä Dan-asteiden kanssa (se miten itse olen kuullut), "meillä" taas vasta näiden jälkeen.

PS Kymmenenhän on oikeastaan uusi nolla... Homma alkaa taas alusta, jolloin tulee Shoden-taso (eli Sho - sama kuin Shodanissa - tarkoittaa alkua, jamm. välitystä)
______________________
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 81
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#33

Viesti TimoS »

Yamazu kirjoitti: Kuten olen sanonut, toisissa lajeissa ne etenevät käsi kädessä Dan-asteiden kanssa (se miten itse olen kuullut)
Joo, no esim. Tauramuso ryu:ssä, ainoasta koryu tyylistä josta minulla on vähänkään enemmän kokemusta, nuo menkyo - tasot menevät näin:

1. - 3. dan Shoden menkyo
4. - 6. dan Chuden menkyo
7. - 9. dan Okuden menkyo

ja viimeisenä tasona olisi sitten Genbukain sivujen mukaan Soden menkyo
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Pocari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 611
Lauteille: Helmikuu 2005

#34

Viesti Pocari »

TimoS kirjoitti: Muuten, eikös tämä nyt ole ristiriidassa sen kanssa mitä Yamazu kertoi aikaisemmin
It would appear so. However, täytyy muistaa, että kyse on vain haastattelusta, varmaan vieläpä käännetystä sellaisesta. Joka tapauksessa Yamazu on meistä se, joka on ollut "around" tuolloin.
Yamazu kirjoitti: Mitä Sôke Hatsumi tuossa nyt tarkoittaa tuolla "mitä oli aikaisemmin"?
Itse ymmärsin haastattelun niin, että Hatsumi-sensei olisi tarkoittanut "alusta asti" (siitä lähtien kun hän on tuon järjestelmän keksinyt). En tietenkään tiedä varmasti ja turhapa tuota on arvailla.
Yamazu kirjoitti: Dan-arvojahan ei ole ollut hirveän kauaa edes käytössä
Niin no, eihän koko Bujinkania ole ollut kovin kauaa...
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 81
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#35

Viesti TimoS »

Pocari kirjoitti: It would appear so. However, täytyy muistaa, että kyse on vain haastattelusta, varmaan vieläpä käännetystä sellaisesta.
Niin, muistelen lukeneeni että Hatsumi ei osaa englantia, joten kun on vielä haastattelusta kyse, niin virhemarginaali kasvaa :) Noh, eipä tuo sinällänsä muuta mitään suuntaan eikä toiseen, mielenkiintoinen systeemi tuo Bujinkan joka tapauksessa
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 624
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#36

Viesti AriJ »

TimoS kirjoitti: Niin, muistelen lukeneeni että Hatsumi ei osaa englantia, joten kun on vielä haastattelusta kyse, niin virhemarginaali kasvaa :)
Juu, ei. Tai ei ainakaan tunnusta :shock:

Pari kertaa olen ollut "juttusillaan" hänen kanssaan ilman tulkkia - haastava tilanne. Oma japanini kun on turistikielen tasolla (yhä)...
______________________
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

Re: Dääm!

#37

Viesti Simpanssi »

Mika kirjoitti: Yamazu, :thumbsup:

(Alueen moderaattori voisi miettiä, olisiko tässä ketjussa ainesta tiedotteeksi...:-").
Tehty. Vihjailun jälkeen..
Tom Tekken
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 313
Lauteille: Helmikuu 2005

#38

Viesti Tom Tekken »

No kuuluukos tähän Bujinkaniin näitä kiipeilyjä, hyppimisiä,hiippailuja tai tälläisiä? Tai vaikka jotain myrkkyreseptejä? Hypnoosia? Naiseksi pukeutuneena tunkeutumista vihollisen makuuhuoneeseen? Pikajuoksua hyppimällä puun oksalta toiselle? Eivätkös nämä kuuluneet jokaisen ninjan repertuaariin?

Kävin tossa http://www.bujinkan.fi" onclick="window.open(this.href);return false; että kattomassa Takamatsu Toshitsugulle oli opetettu Tokakure rÿu ninjutsua. Kuuluisikohan nämä sen piiriin.

Onkos se nyt tuota Tokakure rÿu ninpoa. Ja mitä tarkoittaa Moderaattori Yamazu kun sanoo että ei niinkään miten... vaan miksi kuvaillessan yhdeksää koulukuntaa.
Viimeksi muokannut Tom Tekken, maalis 27, 2005, 15.19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 624
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#39

Viesti AriJ »

Tom Tekken kirjoitti: No kuuluukos tähän Bujinkaniin näitä kiipeilyjä, hyppimisiä,hiippailuja tai tälläisiä? Tai vaikka jotain myrkkyreseptejä? Hypnoosia? Naiseksi pukeutuneena tunkeutumista vihollisen makuuhuoneeseen? Pikajuoksua hyppimällä puun oksalta toiselle? Eivätkös nämä kuuluneet jokaisen ninjan repertuaariin?
Täytyy taas (valitellen :?: ) todeta, että ainakaan minulle ei noita asioita ole opetettu. Saamani opetus on ollut "tavallista" Budôa/Bujutsua - lähinnä Gyokko-ryû, Kotô-ryû, (Hontai) Takagiyôshin-ryû, Kukishin(den)-ryû, Shindenfudô-ryû.
Tom Tekken kirjoitti: Kävin tossa http://www.bujinkan.fi" onclick="window.open(this.href);return false; että kattomassa Takamatsu Toshitsugulle oli opetettu Tokakure rÿu ninjutsua. Kuuluisikohan nämä sen piiriin.
En valitettavasti tiedä mitä kaikkea Takamatsu-sensei Hatsumi-sôkelle on opettanut, enkä ole välitettyä kirjallistakaan materiaalia koskaan nähnyt.

(Eräästä näkemästäni dokumenttipätkästä voisi kyllä päätellä Tanemura-sanin ehkä näitä asioita Genbukanin puolella enemmänkin opettavan.)
Tom Tekken kirjoitti: Onkos se nyt tuota Tokakure rÿu ninpoa. Ja mitä tarkoittaa Moderaattori Yamazu kun sanoo että ei niinkään miten... vaan miksi kuvaillessan yhdeksää koulukuntaa.
Ninjutsu kontra Ninpô - keinot kontra syyt / tekniikat kontra ideologia. Ninjutsu olisi enemmänkin juuri noita aluksi pohtimiasi "ninjajuttuja", Ninpô taas moraalia, etiikkaa, (elämän)filosofiaa...
______________________
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 81
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#40

Viesti TimoS »

Muuten, lueskelin tuossa aikani kuluksi yhden englanninkielisen foorumin Ninjutsu aluetta ja siellä tuli tälläinen lause vastaan:
but I rather not post details about the Togakure ryu on a forum
ja minulla heräsi kysymys että onko tuossa Togakure ryu:ssä sitten jotain erikoisen "salaista" ?
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 624
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#41

Viesti AriJ »

...lienee ainakin sen verran salaista että en minä ainakaan tiedä :shock: eiku :D
______________________
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 81
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#42

Viesti TimoS »

Jaa, no höh :)

Sinällänsä ihmetyttää tuo mun lainaama kappale, koska tyyppi joka sitä käytti oli pitänyt jonkun seminaarin maastossa tuolla amerikan ihmemaassa jossa oli opetettu
escape using nature and guidelines of Togakure ryu ninpo densho

ja kun sitten joku kysyi että
Just out of curiousity, in your copy of the Togakure ryu ninpo densho, are the escape and evasion guidelines in the 3rd section or the 6th section?
niin vastaus oli se minkä lainasin. Tämän takia tätä asiaa täällä sitten ihmettelin :)
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 168
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

#43

Viesti Mänzy »

Näytät Timo lukevan Martialtalk-foorumia. Minä myös :) . Varmaankin sitten tiedät myös, minkälainen maine amerikkalaisten Bujinkan-ihmisten keskuudessa kyseisellä herra Severella on.

Enpä usko, että hän oikeasti opettaa Togakure ruyn denshon mukaan mitään.


Mänzy
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 81
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#44

Viesti TimoS »

Mänzy kirjoitti: Näytät Timo lukevan Martialtalk-foorumia. Minä myös :)
Jep, siellähän tuo
Varmaankin sitten tiedät myös, minkälainen maine amerikkalaisten Bujinkan-ihmisten keskuudessa kyseisellä herra Severella on.
No sanotaan näin että sen perusteella mitä olen lukenut niin vaikuttaa sangen kiistanalaiselta persoonalta (olipas se diplomaattisesti sanottu) :) Suuret on ainakin puheet tyypillä...

Sellaisen epäoleellisen pikkuseikan olen kyllä huomannut että tyypillä on ollut tapana aloittaa ja lopettaa kaikki viestinsä sanaan "kamiyama" (jonka eräät vääräleuat ovat tulkinneen tarkoittavan paperivuorta)
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 624
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#45

Viesti AriJ »

Tiedoksi: herra Severe ei ole kuulunut Bujinkan Dôjôn jäsenistöön vuoden 2004 lopusta. Lisäinfoa herrasta ja opetuksestaan :arrow:

Art of Combat (Ralph Severe)
______________________
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 40 kurkkijaa