Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Shukokai karate

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Lasse Savolainen
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 17
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Shukokai karate

#61

Viesti Lasse Savolainen »

Tässä on tullu kerättyä hieman videoita tuonne seuran sivuille ja ajattelin vähän linkittää tännekkin.

Vuoden 2010 videoita löytyy osotteesta http://www.shukokai.fi/?cat=231" onclick="window.open(this.href);return false;
Vuoden 2009 videoita löytyy osotteesta http://www.shukokai.fi/?cat=259" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä pari maistiaista:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kWIbHMU2H3Y[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ebCrGy37le8[/youtube]

-Lasse
http://www.shukokai.fi/helsinki" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
MikkoS
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 261
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: HKI

Shukokai karate

#62

Viesti MikkoS »

Koitin etsiskellä ottelusääntöjä, mutten löytänyt. Eli mitkän ovatkaan osuma-alueet ja kontaktin määrä? Miten siis säännöt poikkeavat siitä perus-kilpakaratesta?
Lasse Savolainen
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 17
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Shukokai karate

#63

Viesti Lasse Savolainen »

MikkoS kirjoitti: Koitin etsiskellä ottelusääntöjä, mutten löytänyt. Eli mitkän ovatkaan osuma-alueet ja kontaktin määrä? Miten siis säännöt poikkeavat siitä perus-kilpakaratesta?
Osuma-alueet on täydellä kontaktilla keskiruumis ja kontrolloidut potku päähän, pyyhkäsyt myös sallittuja. Mä en oikeen tiiä perus-kilpakarten sääntöjä mutta mun tietääkseni melkeen ainut ero meillä on se että meillä ei oo sitä päähänlöyntiä.

-Lasse
Kuvake
kala
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 932
Lauteille: Huhtikuu 2005

Shukokai karate

#64

Viesti kala »

Hyvälaatuista videota. Harmi että kuvaaja ei käyttänyt zoomia enemmän. :)

Alemmasta videosta kysymys: onko tuon vähemmän liikkuvan kaverin asento teidän tyylillenne tunnusomainen ja mikä se on nimeltään? Hieman nimittäin yllätti, sillä vieraillessani shukokai-harjoituksissa (taisi olla peräti kahdesti:), sain jotenkin sellaisen käsityksen, että räjähtävä liikkuminen olisi tyylisuunnan tunnusmerkki, ei niinkään vahva jäpittäminen.
karate ni sente nashi

"Civilized men are more discourteous than savages because they know they can be impolite without having their skulls split."
Conan The Cimmerian
Kuvake
Eetu
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 50
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Vantaa
Etulaji: Shukokai-karate

Shukokai karate

#65

Viesti Eetu »

Kun itse treenasin 80-luvulla shukokaita, oli tuolloin vallalla tuo 'jäkittäminen', ei oikeastaa liikuttu, ei ainakaan pompittu kuten toinen videon kaveri. Ideanahan shukokaissa on 'imun' hakeminen lattiasta, josta saadaan räjähtävä lähtönopeus liikkumiselle, eikä niinkään pomppimisen kautta.
Nyt uudelleen treenaamisen aloitettuani olen huomannut, että nykyisin kiinnitetään enemmän huomiota nimenomaan takimmaisen jalan pompusta lähtevään suoritukseen, lattian imua unohtamatta. Näkisin, että nämä kaksi kaveria olisivat nykyisen shukokain ns. ääripäitä tyylillisesti. Vai mitä sanot Lasse?
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Shukokai karate

#66

Viesti Kari Aittomäki »

Jep, mä tykkäsin otella shukokaijätkiä vastaan.
Pääsin lähelle antaan moukaria, ne tuli suoraan päälle eikä pomppinu jossain hahlon ulkopuolella. Eikä ne jätkät juuri varoituksia kalastelleet, ne otti osuman ja meni viivalle seisoon ja tuijottaan. Vaikka vähä horjuvastikin.
Yksikin kävi polvella vielä viivalla mutta eiku pystyynvaan ja yritti antaa takasi.
Oikeita karatekoita.

Mä pelasin machoa kanssa, otin niitten kammomawoja vastaan ilmeettömänä, itseasiassa otin ne kopiks ja löin suoraan yli ja aina päähän. Saatoin, koska tein jo silloin niitä brucejännittelyitä keskivartalolla.

Mä laittasin shukokain wadoryun rinnalle semmosena hemmetin hienona ja tyylikkäänä tapana toteuttaa karatea.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Shukokai karate

#67

Viesti tohtorismies »

Mitä Bruce jännite juttuja? Kö en tiedä mitä meinaavat he jotka jännittelyistä bruce nimellä puhuvat, itse olen laittanut pakin lihakset linjaan ja "alas" päin. Auttaa ottamaan tärskyjä, pavel tsatsoulinen kirjasta opittu, kamppailu uskottavuus on mennyttä kun myönsin tuon.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
halmehe
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 660
Lauteille: Elokuu 2009

Shukokai karate

#68

Viesti halmehe »

tohtorismies kirjoitti: itse olen laittanut pakin lihakset linjaan ja "alas" päin. Auttaa ottamaan tärskyjä, pavel tsatsoulinen kirjasta opittu, kamppailu uskottavuus on mennyttä kun myönsin tuon.
Duoda duoda. Muistaakseni svedut käsitti Kimuran opit pieleen ja "työnsivät" lantion korostetusti eteen niin, että alaselkä meni notkolle. Se yhdistettynä kiertoon ja jakkariin teki sitten nannaa alaselälle. Noh. Muistaakseni pointti olis ollut just toi pakkaaminen joka pistää ruodon suoraksi ja aiheuttaa myös tuon pakin keston ylläritujuilta. Tää jostain -80 luvulta. Olihan siellä se yläselän ja hartian käyttö sekä lavan upottaminen selän linjaan. Ja toimi.

Olihan se sellaista sekametelikaratea tai jotain ;) mitä tuli aikanaan vedettyä. Juttuja sieltä täältä. Mitä oli tullut kokeiltua ja minkä pysty perusteleen eteenpäin. Toiset tykkäs toiset ei. Ikuna en oo Shukokaita treenannu, mut kaikki tieto on kelvannu mitä oon saannu. Ihan mawasta alkaen :)

Mikä se sellainen uskottavuus on?
...ei siinä auta hillo, jos on polttanut jo letut... (Raappana)
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Shukokai karate

#69

Viesti Kari Aittomäki »

Joo, ne shukokaisällit latas näyttävästi sen mawansa ja olihan se kova tälli kyllä..
Nyt kun muistelen, tosiaan moni helisti kohti ikäänkuin munat edellä, kun valokuvista saatto päätellä Kimuran pitävän nimenoman ruodon erittäin suorassa.

Se brucejännittely tarkottaa suunnilleen juurikin tuota "alasvetämista" eli iskuhetkellä kylki kurotaan kasaan ja kierretään potkun suuntasesti, muukroppa jenkaa mukana antaen lisäruutia samaanaikaan suoritettavalle oikean käden lyönnille. Tauluun siis.
Se oli kuulemma näyttävän näköstä, koppi kammomawasta ja nyrkki suuhun, kaato ja kakatogeri.
Lisäks shukokaijätkät vastusti lyöntimuuria tosirohkeasti, eli ne oli hyvä vetää siitä nurin.
Hitto, ne oli hyviä matseja. Kunnon karatemättöä, kun kukaan ei hakenu varotusvoittoja.

Mäkään en nyt ihan hahmota uskottavuutta.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Shukokai karate

#70

Viesti AriJ »

halmehe kirjoitti: Ihan mawasta alkaen :)
Mawansa oli aina vakiojuttu näytöksissä; otettiin yleisöstä joku pitämään impact-tyynyä ja ensin siihen vedettiin pesismailalla, ja sitten Mawalla, joita sitten pitelijä arvioi kovuudestaan.
______________________
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Shukokai karate

#71

Viesti DeusVult »

Ôari kirjoitti: Mawansa oli aina vakiojuttu näytöksissä; otettiin yleisöstä joku pitämään impact-tyynyä ja ensin siihen vedettiin pesismailalla, ja sitten Mawalla, joita sitten pitelijä arvioi kovuudestaan.
Vähän silmänkääntötemppumainen juttu... :) Onhan se nyt selvää, että potkussa on enemmän massaa ja se isku näin ollen tulee helpommin tyynystä "läpi".
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Shukokai karate

#72

Viesti tohtorismies »

Kiitosta vaan halmehelle ja karille. No en minäkään hahmota mitään uskottavuutta, sillä moisesta sanoin. Huumoria, huonoa sellaista.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Lasse Savolainen
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 17
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Shukokai karate

#73

Viesti Lasse Savolainen »

Eetu kirjoitti: ... Näkisin, että nämä kaksi kaveria olisivat nykyisen shukokain ns. ääripäitä tyylillisesti. Vai mitä sanot Lasse?
Jep aika ääripäitä ne on.
Ite yritän just tollast ylimäärästä hyppimistä välttää.
Sori et kesti näin kauan vastauksessa :)

-Lasse
Lasse Savolainen
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 17
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Shukokai karate

#74

Viesti Lasse Savolainen »

Taas miteltiin avoin KimuraCup Kotkassa. Muutama video löytyy sivuilta http://www.shukokai.fi/?cat=306" onclick="window.open(this.href);return false;

Laitetaan maistiainen tällä kertaa veteraaneista, kun isot miehet lyö toisiaan.
[youtube][/youtube]
Kuvake
sanppa75
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1913
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Kuopio

Shukokai karate

#75

Viesti sanppa75 »

Shigeru Kimura sensei.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Ravistelee lantiotaan vähän niinkuin seibukanissa.
Sami Hyvärinen

"Saru mo ki kara oshiru"
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 1 kurkkija