Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hokutoryu Ju-Jutsu

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Hokutoryu Ju-Jutsu

#586

Viesti AriJ »

PDC kirjoitti: Kyllä varmaan.

Tarkoitatko muuten sitä, että yleisesti ihmisten halu siitä, että mitä kamppailulajeilta halutaan on muuttunut parissa kymmenessä vuodessa, vai liittyikö kommentti siis vetäjien omaan vanhemiseen, prioriteettien muutokseen ym?
Tarkoitin vetäjien kehittymiseen, mutta sama pätenee myös lajeihin suhtautumisessa (vrt. ninjabuumi :) ).
______________________
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Hokutoryu Ju-Jutsu

#587

Viesti PDC »

OK :)
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Hokutoryu Ju-Jutsu

#588

Viesti Kari Aittomäki »

Pikasesti..
Juurikin, esim se Vilhovuoren sali oli tunnelmaltaa paljo enemmän rock ku Kaapelitehdas..
Kirstinkadun karateluolasta nyt puhumattakaan.

Se yleisfiilinki ois nykyään omiaan jopa käännyttämään nykyharrastajat.

Tää siis kasariajoilta.
Nykyän jengillä on paitsi suora tiedonlähde, myös enemmän massia käyttää.

Ja kylläpä nyt kun muistelee..
Mitä kälysempi mesta sitä kovempaa treeniä.
Tai ehkä se vaan tuntu siltä.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Hokutoryu Ju-Jutsu

#589

Viesti AriJ »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mitä kälysempi mesta sitä kovempaa treeniä.
Tai ehkä se vaan tuntu siltä.
Voisi myös mieltää vaikka niin, että jos paikassa ei ole muuta kuin teh treenialue, ei mitään saunatiloja, juttunurkkia, keittiötä, 52'' taulutöllöä.... niin ei siellä muuta ole tehtävissä kuin asiaan keskittymistä.

Itse en ole mikään sosiaalisen puuhailun ystävä kun tullaan kamppailuskeneen, vaan tykkään keskittyä siihen itse asiaan. Vähän sillä linjalla että yhdistyssosiaalisetkuvioinnit on pakollinen toimi, pidetään se minimissä ja voimavarat siihen mistä on kyse.
______________________
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Hokutoryu Ju-Jutsu

#590

Viesti L.K. »

Minusta sinällään salin viihtyvyys yms. ei ole millään tavoin pois treenauksesta tai sen tasosta.

Juttunurkat yms. vain aiheuttaa sen positiivisen ilmiön että jengi jää treenein jälkeen hörppimään kahvit,vaihtamaan kuulumisia yms. Joka taas kasvattaa treeniporukan yhteisöllisyyttä ja pitää myös jengiä yleensä helpommin mukana touhussa.
Samaten nämä saavat jengin käymään salilla myös silloin pyörähtämässä kun eivät pääse/ehdi treenaamaan-->taas mun mielestä lähtökohtasesti positiivinen juttu.

Lisäksi itse en ainakaan koe mitään haittaa siitä että treeniporukan ja treenarit tuntee hyvin. Tietty saunaillat/Vast. ei saa olla se seuran tärkein juttu mutta kyllä niillekin on paikkansa.

Myöskin sosiaaliset mediat,foorumit ja vastaavat ovat vain nykyaikaa joiden tarpeisin pitää mun mielestä keskiverto seuran jotenkin vastata jos haluaa olemassaolonsa ylläpitää.
Tietty sitten pienet ryhmät/vast. on eri juttu.

Kyllähän se treeni kulkee ihan yhtä lailla oli kyse sitten kälysestä salista tai huippufiinistä keskukseta. Noin periaatetasolla ainakin, onhan se toki varmaan totta että kälysemmillä ja karumilla saleilla ei sitten niitä "turisteja" niin paljon roiku mukana.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Hokutoryu Ju-Jutsu

#591

Viesti AriJ »

L.K. kirjoitti: Minusta sinällään salin viihtyvyys yms. ei ole millään tavoin pois treenauksesta tai sen tasosta.
Lopultahan se on kiinni siitä mallista jonka vetäjät antavat, uskoisin. Meistä itsestämme on kiinni että homma kulkee miten pitää.

PS. puhun siis nyt siitä millainen minä olen vetäjänä, kuinka minä koen hyväksi toimia, tapoja on monia, useimmat toimivia :)
______________________
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Hokutoryu Ju-Jutsu

#592

Viesti Kari Aittomäki »

Kyllä mua ainaki vi... otti päästä ku Kaapelisalinnurkkaan ilmesty joku muovikukka.
Sellanen karun funktionaalinen mesta vaan tuntuu asiallisemmalta, esim se Tiksin kickboxingsali tai Kehäkarhujen luola on oikeen hyviä esimerkkejä.

Onhan niissäki tiloja sosiaaliselle hieromiselle mutta ei ainakaan mitää leikkokukkia, perkele.
BudoC:ssa mulla oli aina jarruttamista etten ois alkanu häiriköintiä.
´tuttaa vielä'ki ne Reippaat ja Ruskettuneet.
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Hokutoryu Ju-Jutsu

#593

Viesti magamies »

Terve! Silloin kun minä aloitin jujutsun Aven opissa oli vuosi 1980 ja aloituspaikka oli Töölön Kisahalli, siellä oli siihen aikaan iso painimatto ja verho välissä, verhon takana judotatami. Kisiksen painimatolla treenattiin jujutsua ja porukkaa pyöri ympärillä tuhottomasti, ympäristön meteli siis kova, silti noissa treeneissä on tunnelmaa, ainutlaatuista kun laji oli uusi ja salamyhkäinen,, Suomessa ennenäkemättömiä tekniikoita. Kisahallissa kävi ruotsalaiset vetämässä jujutsu leirinkin, samoin Ruotsalainen kova kaveri, kävi vetämässä töölössä kick-boxing leirin(ensimmäisen suomessa)
Töölöstä siirryttin sitten Helsingin Urheilutaloon, Chikaran saliin, jossa olikin jo huippuilmapiiri, siellä kävivät Morris ja Clarkki vetämässä leirejä.
Ave pisti sitten oman salin Merihakaan, pieni ja matala sali, jossa oli vähän hankala treenailla, sitten tuli Vilhovuorenkadun sali, joka oli aivan upea ja mahtava tunnelma ja treeni-ilmapiiri. Hienoja treenivuosia oli kaikki mielenkiintoista oli muuten, kun vuosien jälkeen aloitin Krav magan ja kuinka ollakaan samalla Vihhovuorenkadun salilla, jossa Aven jutsu aikoinaan, nyt vaan koko rakennus oli saneerattu, siellähän toimii Combat Academyn Krav maga nykyisin.
Magamies
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

Hokutoryu Ju-Jutsu

#594

Viesti Huppu »

Oon nyt lukenut hjj:stä ja katsonut youtubesta matseja. Matsit näyttävät aikalailla bjj:ltä, koska muutaman huitaisun jälkeen matsaajat ovat matossa painimassa ja siellä ei hirveästi lyöntejä näy(säännöt nämä kuitenkin käsittääkseni sallii)? Itseäni kiinnostaa laji nimenomaa otteluiden takia, mutta alkeiskurssin tekniikkalistassa ei käyty esim mattokamppailua lainkaan läpi? Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin vai mikä juttu?
Oss!
Kuvake
MikkoS
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 261
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: HKI

Hokutoryu Ju-Jutsu

#595

Viesti MikkoS »

Huppu kirjoitti: Oon nyt lukenut hjj:stä ja katsonut youtubesta matseja. Matsit näyttävät aikalailla bjj:ltä, koska muutaman huitaisun jälkeen matsaajat ovat matossa painimassa ja siellä ei hirveästi lyöntejä näy(säännöt nämä kuitenkin käsittääkseni sallii)? Itseäni kiinnostaa laji nimenomaa otteluiden takia, mutta alkeiskurssin tekniikkalistassa ei käyty esim mattokamppailua lainkaan läpi? Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin vai mikä juttu?
Muistaakseni ottelusäännöissä sallitaan matossa (kuten pystyssäkin) lyönnit vain vartaloon. Siitä en tiedä, josko on jotain aikarajoja tms. jonka jälkeen oteelijoita nostettaisiin pystyyn. Mun mielestä noi on hyvät säännöt.
voipa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 1040
Lauteille: Huhtikuu 2005

Hokutoryu Ju-Jutsu

#596

Viesti voipa »

Huppu kirjoitti: Oon nyt lukenut hjj:stä ja katsonut youtubesta matseja. Matsit näyttävät aikalailla bjj:ltä, koska muutaman huitaisun jälkeen matsaajat ovat matossa painimassa ja siellä ei hirveästi lyöntejä näy(säännöt nämä kuitenkin käsittääkseni sallii)? Itseäni kiinnostaa laji nimenomaa otteluiden takia, mutta alkeiskurssin tekniikkalistassa ei käyty esim mattokamppailua lainkaan läpi? Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin vai mikä juttu?
HR-ottelussa sallitaan lyönnit matossakin vartaloon mutta kilpailussa niistä ei saa siellä pisteitä. Niitä voi käyttää vastustajan pehmentämiseen mutta monet keskittyvät pelkkään painiin, koska tilanteen pitää edetä koko ajan, muuten mattotuomari nostaa ottelijat takaisin pystyyn.

Alkeiskurssin ohjelmassa on yksi ip-tekniikka maassa. Siellä ei opeteta mattokamppailua muutenkaan samassa mittakaavassa kuin esim. bjj:ssä.
voipa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 1040
Lauteille: Huhtikuu 2005

Hokutoryu Ju-Jutsu

#597

Viesti voipa »

Mites Goshindo kolahti? Siis niille, jotka olivat kesäleirillä fransmannin opissa.
zpetke
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Heinäkuu 2011

Hokutoryu Ju-Jutsu

#598

Viesti zpetke »

voipa kirjoitti:
Huppu kirjoitti: Oon nyt lukenut hjj:stä ja katsonut youtubesta matseja. Matsit näyttävät aikalailla bjj:ltä, koska muutaman huitaisun jälkeen matsaajat ovat matossa painimassa ja siellä ei hirveästi lyöntejä näy(säännöt nämä kuitenkin käsittääkseni sallii)? Itseäni kiinnostaa laji nimenomaa otteluiden takia, mutta alkeiskurssin tekniikkalistassa ei käyty esim mattokamppailua lainkaan läpi? Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin vai mikä juttu?
Alkeiskurssin ohjelmassa on yksi ip-tekniikka maassa. Siellä ei opeteta mattokamppailua muutenkaan samassa mittakaavassa kuin esim. bjj:ssä.
Peruskurssilla ei juuri mattotekniikoita opeteta. Pieninä bonareina kylläkin, tulevaa ajatellen.
Peruskurssin jälkeen, meillä on tullu aika paljon mattoa. Neljät reenit viikossa ja niistä yhdet tai kahdet olleet käytännössä mattoa. Toisaalta ihan hyvä, että osa tunneista on painiskelua. Jos yksissä reeneissä tulee potku-lyöntiä, jotain IP-tekniikkaa ja vielä mattoa, niin kuinka hyvin siinä kerkeää 1,5 tunnissa mitään sisäistämään.
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Hokutoryu Ju-Jutsu

#599

Viesti Invictus »

Onko kenelleäkään potkulaisella kokemusta porin ju-jutsu seuran treeneistä? Ihan vauhdikasta menoa näytti ainakin olevan kun joskus verhon takana kävin matolla pyöriskelemässä BJJ-porukassa. HJJ on ollut minulla pitkään lajien "pitää kokeilla olisiko se minulle" -listalla ja tässä olen funtsinut, että pitänee mennä ainakin katsomaan mikä on treeneissä meiniki. Sivuilta vakoilin, että on ainakin erikseen yhdet otteluharjoitukset per viikko mikä kuulostaa hyvältä. Lisäksi laji sopinee hyvin yhteen Kyokushinkai Karaten kanssa jonka olen ajatellut aloittaa kunhan se tavalla tai toisella tulee omalla kohdalla mahdolliseksi...

Tampereella (johon siis olen jossain vaiheessa muuttamassa) täällä taisi Hokutoa treenata useampikin? Siellä ainakin hommat tuntuisi olevan mallillaan, esim. jos muistan niin MMA-treenit sisältyi samaan treenimaksuun ja BJJn treenaaminen samanaikaisesti ei sekään kai aiheuttanut kovin isoja lisäkustannuksia?
taikaviitta
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 611
Lauteille: Maaliskuu 2011
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Hokutoryu Ju-jutsu
Sivulajit: Kobukai Kobudo / Sutekki ryu Bojutsu
Takalajit: EKJT

Hokutoryu Ju-Jutsu

#600

Viesti taikaviitta »

Mistäs sitä alottas selittämään. Itsellä on molemmista sekä porin että tampereen ju-jutsun reeneistä enemmänkin kokemusta.

Porin reeneistä sanottakoon, että siellä korkein vetäjä on viime keväänä sinisen vyön saanut kaveri. Omasta mielestäni reenit ovat jonkin verran laiskan oloisia. Vähän harrastajia ja reenit... miten sanois.. rentoa chillailua. On ne hyvin ohjattuja ja sinällään valmennettuja, mutta terävyys puuttuu. Erillisinä päivinä on kickboxin ja vapaaottelu harjoituksia, mutta niistä en osaa sanoa sen enempää. Itse kun käyn Porissa reenaamassa silloin kun siellä satun liikkumaan (kotopuolessa visiitillä) pienenä kotikenttäetuna kun oma hjj ura on sieltä saanut kauan sitten alkunsa.
Porin kuvioon voit alkuun tutustua tästä: http://www.pjjs.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Tampereen Hokutoruyn reeneistä onkin sitten enemmän kokemusta viime vuosilta. Laji on varsin hyvissä kantimissa ja vetäjinä vaihtelee 4 mustavyötä. Reenit hyvin ohjattuja ja tekniikat selkeästi opetettuja. Hiki tulee varmasti ja koko ajan on semmonen ns. tekemisen meininki. Aina välillä tyyliin joka toinen tai kolmas maanantai on ju-jutsu puolellakin pelkästään brassuun pohjautuvaa painitekniikkaa ja treeniä. Ja muissa reeneissä sitten enemmän ju-jutsu tekniikkaa / ottelujuttuja. Suht kurinalaista touhua ja hyvin sitoutuneita harrastajia. Hommat todellakin on mallillaan. MMA-reenit sisältyy samaan maksuun ja pienellä lisämaksulla pääsee reenaamaan myös brassua.
Ja Tampereen touhuun tästä. tjjk.fi

Mitäpä tässä paljon muuta osaa kertoa. Tervetuloa mukaan kokeilemaan miltä tuntuu.
Oliko tarpeeksi tyhjentävästi ja sekavasti selitetty? :)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 21 kurkkijaa