Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Taido

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 18957
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#61

Viesti Andy »

ArtOfMagic kirjoitti: Onko tämä Taidoa??

" onclick="window.open(this.href);return false; ... freestyle/

En mä tommosta haastais tappeluun.

(no toisaalta, en mä ketään muutenkaan haasta...)
Tappelun hierominen ei toki ole viisasta, mutta muuten en ymmärrä tätä kommenttia. Eihän noista kumpikaan osannut kamppailulajeja ollenkaan. :!: Voltit oli toki taitavia, mutta potkuissa ei ollut voimaa lainkaan. Itseasassa ne eivät edes olleet potkuja, vaan potkua esittäviä jalan heilautuksia. :shock:

Sitäpaitsi moinen taito trikkauksessa vaatii niin paljon treeniä, ettei samaan aikaan voi olla kovin kummoien kamppailija muutenkaan.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Joni Samanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 698
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Raisio

#62

Viesti Joni Samanen »

Andy kirjoitti: Voltit oli toki taitavia, mutta potkuissa ei ollut voimaa lainkaan.
Useimmissa ei ollutkaan, mutta mun mielestä muutamassa potkussa oli. Nopeat potkut ovat tehokkaita (nopeus = voimaa 8))
Mun mielestä on olemassa muunkinlaista voimaa kuin vain ne läpimenevät thaikkupotkut.

Edit: Okei, ei sen keltapaitasen jätkän potkut olleet voimakkaan oloisia. Mutta Atkins... :notworthy:
-Joni Samanen-
Bazernaja
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12
Lauteille: Huhtikuu 2006

#63

Viesti Bazernaja »

Tuota..tuosta videosta vielä..siinähän luki heti alussa, eetä kyse on trikkauksesta eikä mistään tietystä kamppailulajista.

(Meni off topic, tiedän ja anteeksi siitä.)
Aikido 6.kyu
Kuvake
VrT
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22
Lauteille: Kesäkuu 2006

#64

Viesti VrT »

Ehkei taido ole se ultimate kamppailulaji, mutta ei se tarkoita sitä etteikö se toimisi. Näistä volteista ja kärrynpyöristä pitäisi tulla julmetusti liike-energiaa. Jolla pitäisi saada potkuun/lyöntiin tehoa. Tämä on vain lajista tietämättömän arvailua. Sitä paitsi järjenkäyttö on sallittua lajissa kuin lajissa, eli ei ole pakko joka voltin jälkeen lyödä tai potkaista. Voi myös harhauttaa :idea: :kiire:
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#65

Viesti Vlad Tepes »

Aika hieno video oli. Todella kaunista ja lentävää liikunnallisuutta.

Mitä niihin potkuihin tulee niin ei ne voimakkaalta näyttänyt, mutta kyllä minua vähän jänskättäisi noin nopeat kaverit vastassa. Itse kun en ole mikään lentävä savolainen.
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#66

Viesti kollegiassessori »

Tämä on minulle ihan uusi juttu, en ole kuullutkaan ennen.

Millaiset on taidon ottelusäännöt?
Kuvake
Joni Samanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 698
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Raisio

#67

Viesti Joni Samanen »

kollegiassessori kirjoitti: Tämä on minulle ihan uusi juttu, en ole kuullutkaan ennen.

Millaiset on taidon ottelusäännöt?
http://www.taido.fi/dojo/component/opti" onclick="window.open(this.href);return false; ... ils/gid,6/
-Joni Samanen-
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#68

Viesti kollegiassessori »

Jomppedz kirjoitti:
kollegiassessori kirjoitti:Tämä on minulle ihan uusi juttu, en ole kuullutkaan ennen.

Millaiset on taidon ottelusäännöt?
http://www.taido.fi/dojo/component/opti" onclick="window.open(this.href);return false; ... ils/gid,6/
Kiitti.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 11127
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#69

Viesti flammee »

Pari huomattavaa pointtia taido-ottelusta.. Fyysisellä koolla ei ole juurikaan merkitystä, eikä painoluokkia olekkaan. Lajin perustaja pyrki säännöt kehittäessään nimenomaan siihen että taidokkaampi (=more skilled :p) voittaa koosta riippumatta. Minkä huomasin itekin, 4v itf-tkd:tä ja parikymmentä senttiä enemmän pituutta, ei tepsinyt muutaman vuoden taidoa treenanneisiin naispuolisiin harrastajiin. :p Mikä on sangen mainiota, ei lopu haasteelliset sparrivastustajat kesken.

Jos sitä capoeiraan vertaa niin akrobatiapuoli ei ole ihan niin korkeata ja se matsaaminen siinä on konkreettisempaa, kun ihan tosissaan yritetään toiseen osua. Ja pyrkimys on käyttää kombinaatioita, vaikka matsi nyt meneekin yhdestä hyvästä osumasta poikki. Lisäksi se on mielestäni taktisempaa kuin tkd.. Ja ihan pirun tyylikkään näköistä, ehkei kisamatsit niinkään, koska salisparri on rennompaa ja kokeilevampaa.

PS. taido/blog toimii taas.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#70

Viesti Vlad Tepes »

flammee kirjoitti: .

Jos sitä capoeiraan vertaa niin akrobatiapuoli ei ole ihan niin korkeata ja se matsaaminen siinä on konkreettisempaa, kun ihan tosissaan yritetään toiseen osua.
Onko minua informoitu väärin? Eihän siinä ole tarkoitus osua vaan hipaista pintaa? Olenko täysin väärässä?
Kuvake
Joni Samanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 698
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Raisio

#71

Viesti Joni Samanen »

Vlad Tepes kirjoitti:
flammee kirjoitti:.

Jos sitä capoeiraan vertaa niin akrobatiapuoli ei ole ihan niin korkeata ja se matsaaminen siinä on konkreettisempaa, kun ihan tosissaan yritetään toiseen osua.
Onko minua informoitu väärin? Eihän siinä ole tarkoitus osua vaan hipaista pintaa? Olenko täysin väärässä?
Tekniikka saa olla kova, muttei saa vahingoittaa vastustajaa. Tai jotenkin noin se meni säännöissä. Mutta olen kyllä nähnyt tilanteita joissa hipaisustakin saa pisteen.
-Joni Samanen-
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 18957
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#72

Viesti Andy »

http://www.asikkalantaido.org/kuvia/do/" onclick="window.open(this.href);return false; ... _final.mov

Taido-ottelua. :?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Joni Samanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 698
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Raisio

#73

Viesti Joni Samanen »

miksi " :? " ?
-Joni Samanen-
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#74

Viesti kaik »

Selviää kun katsoo ja kuuntelee videon.
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 19110
Lauteille: Helmikuu 2005

#75

Viesti Jussi Häkkinen »

Jomppedz kirjoitti: miksi " :? " ?
No onhan se ihan hirveän näköistä - eikä tule sanat "ottelu" tai "kamppailu" sen enempää mieleen kuin capoeiran tanssikisailusta.

Ei kovin taidokasta. Roiskimista.


Olen joskus nähnyt oikeasti hyvältäkin näyttävää taidoa. Ei kamppailullista, mutta edes taidokkaan näköistä.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 63 kurkkijaa