Dillman, ääni- ja etätyrmäykset

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

voipa
kylkeenpotkija
Lauteille: Huhtikuu 2005

Viesti voipa »

anton kirjoitti: Paitsi että Dillman on tunnetusti feikki.
Millä tavalla?
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Lauteille: Helmikuu 2005

Viesti Jussi Häkkinen »

voipa kirjoitti: Millä tavalla?
Mm. väitteensä hermopistetekniikan sisältymisestä kiinteäksi osaksi karaten katasovelluksiin on suoraa valhetta, samoin "there are no blocks in kata" -väite.

Muuta fuulaa ovat etä- ja äänityrmäykset (ihmisäänellä ilman vahvistusta) jne.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
voipa
kylkeenpotkija

Viesti voipa »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Mm. väitteensä hermopistetekniikan sisältymisestä kiinteäksi osaksi karaten katasovelluksiin on suoraa valhetta, samoin "there are no blocks in kata" -väite.
En tiedä, onko tätä käsitelty tyhjentävästi jo tällä tai muulla keskustelufoorumilla mutta mistä tiedät sen valheeksi?
Muuta fuulaa ovat etä- ja äänityrmäykset (ihmisäänellä ilman vahvistusta) jne.
En ole itse mikään Dillman- tai hermopistefani mutta satuin olemaan George-boyn parilla ekalla Suomen seminaarilla 90-luvun alussa ja seurailin vierestä noita kosketustyrmäyksiä. Sittemmin hänellä on ollut muutamia kotimaisia opetuslapsia, esim. Tero Laaksonen ja Toni Kauhanen (joista jälkimmäinen on omaksunut Georgen ärsyttävän jenkkityylin vetää noita leirejä), jotka ovat demonstroineet ja opettaneet hommaa ilmeisellä menestyksellä.

En itse tiedä mutta siksi kysynkin, että ovatko esim. Pekka Seppänen (joka on taas Tero Laaksosen "leirissä") mielestäsi samoja feikkimiehiä? Hänhän nimenomaan harrastaa tuota "äänityrmäystä", klippejä löytynee netistäkin.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate

Viesti TimoS »

voipa kirjoitti: En itse tiedä mutta siksi kysynkin, että ovatko esim. Pekka Seppänen (joka on taas Tero Laaksosen "leirissä") mielestäsi samoja feikkimiehiä? Hänhän nimenomaan harrastaa tuota "äänityrmäystä", klippejä löytynee netistäkin.
Äänityrmäys kun ei ole mahdollinen, ainakaan, kuten Jussikin jo mainitsi, ilman vahvistusta, niin mitä tästä voidaan päätellä ? Siinä vaiheessa kun joku tyrmää minut äänellään, siirryn uskovien pariin
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
voipa
kylkeenpotkija

Viesti voipa »

TimoS kirjoitti: Äänityrmäys kun ei ole mahdollinen, ainakaan, kuten Jussikin jo mainitsi, ilman vahvistusta, niin mitä tästä voidaan päätellä ? Siinä vaiheessa kun joku tyrmää minut äänellään, siirryn uskovien pariin
Mun piti päästä tämmöisen homman "potilaaksi" viime kevään Tukholmassa mutta tilaisuus meni ohi sattuneesta syystä. Olen sitä mieltä, että maailmassa tapahtuu sen verran käsittämättömiä juttuja, että *pelkästään* se, että on sitä mieltä jonkun asian olemassaolemattomuudesta, et vielä tee siitä sellaista.

Maksettu avustajako? http://www.kyushojitsutuite.com/KOs/sound.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
TimoS
etupotkija

Viesti TimoS »

voipa kirjoitti: Maksettu avustajako? http://www.kyushojitsutuite.com/KOs/sound.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei tartte olla maksettu, vaan riittää että uke uskoo että tuollainen on mahdollista, niinpä hän todella sitten kaatuu.
Timo Saksholm

voipa
kylkeenpotkija

Viesti voipa »

TimoS kirjoitti:
voipa kirjoitti:Maksettu avustajako? http://www.kyushojitsutuite.com/KOs/sound.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei tartte olla maksettu, vaan riittää että uke uskoo että tuollainen on mahdollista, niinpä hän todella sitten kaatuu.
Kuten sanottu, menen heti itse kokeilemaan, kun tarjoutuu vaan tilaisuus. Mulla kun ei ole tarvetta feikata siksi, että homma näyttäisi onnistuvan. Sittenpähän sen tietää kantapään kautta. Mutta vasta sitten.
Kuvake
TimoS
etupotkija

Viesti TimoS »

No joo, minä luotan ihan normaaliin fysiikkaan tälläisissä asioissa. Jotta tuollaisista äänityrmäyksistä olisi jotain hyötyä, niitten pitää toimia ketä tahansa vastaan, riippumatta esim. siitä missä asennossa vastustajan kieli tai varpaat ovat tai että uskooko hän tälläisiin vai ei.

Tässä videossa ei ole kyse äänityrmäyksistä, vaan etätyrmäyksistä yleensä (http://www.sci.fi/~ndbbm/dillman.wmv)
Timo Saksholm

Kuvake
TimoS
etupotkija

Viesti TimoS »

Ja mitä tulee Dillmaniin, niin täältä voit lukea lisää tai suoraan täältä
Timo Saksholm

Kuvake
kala
munillepotkija

Viesti kala »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
voipa kirjoitti:Millä tavalla?
Mm. väitteensä hermopistetekniikan sisältymisestä kiinteäksi osaksi karaten katasovelluksiin on suoraa valhetta
Krhm, tuota tähän toivoisin selvennystä. Onko kyseessä suomennos englannin ilmaisusta "vital point"? Tuo "hermopiste" kuulostaa niin utuiselta, mutta jos on kyse osumisesta ihmiskehon herkkiin kohtiin, tämän väitteen leimaaminen valheeksi kaipaa perusteluja.
karate ni sente nashi

"Civilized men are more discourteous than savages because they know they can be impolite without having their skulls split."
Conan The Cimmerian
Kuvake
Jarno
sääreenpotkija
Lauteille: Lokakuu 2005

Viesti Jarno »

On tullu katsottua joitain noita Dillmannin videoita ja siinä tekevät tosiaan josjonkinlaisia "temppuja". Kerran oli tarkoitus mennä Dillmannin leirille kun herra oli täällä pohjolassa, mutta tais olla vaikeasti perutettava meno silloin...ettei tainut olla omat häät ;)
Joiltain kuulin millaista oli olla tyrmättävänä ja oli kuulemma muutaman "salaman" nähneet kun oli taju lähtenyt :evil: .
Kaikkein huvittavimman tyylistä hermopistetyrmäyksiä olen videolta seurannut jonkun japanilaisen sensein vetämällä leirillä. "Hermopistetekniikat" olivat sarjaa koukku leukaan, mawa reiteen :p :p :lol:
Matsia en osaa ottaa kuin on/off asenteella.
Kuvake
AriJ
etupotkija

Viesti AriJ »

Jarno kirjoitti: Kaikkein huvittavimman tyylistä hermopistetyrmäyksiä olen videolta seurannut jonkun japanilaisen sensein vetämällä leirillä. "Hermopistetekniikat" olivat sarjaa koukku leukaan, mawa reiteen :p :p :lol:
Siis - AFAIHBT - tuo olisi se "oikeampi tapa" noihin ns. hermopistetyrmäyksiin. Taas jos kertaa mistä nuo "hermopisteet" (engl. nerve points?) tulenevat on Kyûshô, eli 急所 (きゅうしょ); elintärkeät, herkät, salaiset tai avainkohdat. Taas kerran - "turhaa" magiaa tungettu kuvion... minun mielestäni :(

Näitä "pisteitä" on monia ihmiskehossa, ja niitä tietää ihan täysin "näitä lajeja" treenaamatonkin. Tuo nyt vain on japaninkielinen nimi asialle :shock:

Kukas se sanoikaan - olisko ollut Andy? - että mawa päähän vaan! Aivan.
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu

Viesti Andy »

voipa kirjoitti: Maksettu avustajako? http://www.kyushojitsutuite.com/KOs/sound.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;
Eihän tuo uhri ole edes tajuton, vaan istahtaa. Tämän näkee mm. siitä, että hän tasapainottaa kaatumista työntämällä käsiä eteen.

Haasteeni on edelleen voimassa. Eli haastan kenet hyvänsä sellaiseen otteluun, että minä seison minuutin paikoillani ja hän saa tehdä minulle minkä hyvänsä tekniikan, kunhan ei koske minuun tai käytä mitään teknisiä apuvälineitä (ampuma-ase tms.). Sitten on minun vuoroni ja minä saan tehdä minuutin aikana minkä hyvänsä lyönnin tai potkun siten, että kosketan sillä häneen ja hän seisoo paikoillaan. Tätä jatketaan, kunnes toinen ei enää kykene ottelemaan.

Luulisi olevan helppo nakki etätyrmääjälle, kun saa itse aloittaa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
AriJ
etupotkija

Viesti AriJ »

Eräs "näissä lajeissa" pidempäänkin pyörinyt tuttu - huomattuaan sivusilmällä että kuikuilin EKJT ja muita vastaavia sivuja - kertoili kokemuksistaan eräältä "hermopisteseminaarilta". Oli kuulemma tullut muutamia mustelmia, mutta kertaakaan ei ollut taju mennyt. Kovasti oli joku opettaja niskassa roikkunut, mutta mitään ei ollut tapahtunut....

Jos ajatellaan asiaa hieman ilkeästi, niin voisiko olla että noihin semmoihin menevät semmoiset jotka haluavatkin niihin uskoa, "olettavatkin" että tulevat pyörtymään, "tietävät" että näin käy ja ovat siten siihen "valmistautuneita"?
Lauteille: Kesäkuu 2005

Viesti sivarinlötkö »

Yamazu kirjoitti: Eräs "näissä lajeissa" pidempäänkin pyörinyt tuttu - huomattuaan sivusilmällä että kuikuilin EKJT ja muita vastaavia sivuja - kertoili kokemuksistaan eräältä "hermopisteseminaarilta". Oli kuulemma tullut muutamia mustelmia, mutta kertaakaan ei ollut taju mennyt. Kovasti oli joku opettaja niskassa roikkunut, mutta mitään ei ollut tapahtunut....

Jos ajatellaan asiaa hieman ilkeästi, niin voisiko olla että noihin semmoihin menevät semmoiset jotka haluavatkin niihin uskoa, "olettavatkin" että tulevat pyörtymään, "tietävät" että näin käy ja ovat siten siihen "valmistautuneita"?
Voisi olla. Minä kuitenkin uskon että ihmisen tiedostamatonta pelkoa voidaan hyväksikäyttää ja myös skeptinen henkilö voi pyörtyä.

Mutta toisaalta on niitäkin ihmisiä jotka eivät pyörry leukaankaan lyömisestä.

Seuraajat

Kuvake
AriJ
Jokke
Kuvake
Joni Samanen
Kuvake
Kari Aittomäki
Kuvake
Lasse J
sinappi
Kuvake