Japanilaiset lajit (Karate, Aikido, Taido, Daito-ryu, Bujinkan Budo Taijutsu, Kashima-Shinryū, Kyudo, Jodo, Hontai Yoshin-ryu jne.)
✋:Mainokset pitävät Potkun linjoilla. Sinäkin vähintään välillisesti hyödyt niistä, koska selailet Potkua parhaillaan. Ole siis hyvä ja salli Ad Block -ohjelmasi näyttää mainokset Potkussa. Voit myös liittyä etupotkijaksi, jolloin yksi etusi on mainokseton leiska. Kiitos kun ymmärrät. 🙂
Men's Health on käsitellyt Cobra Kaita useissa artikkeleissa. Tuli vastaan kuvakaappaus Karate Nerds -ryhmässä, jonka mukaan kolmoskautta on kuvattu Okinawalla!
Kakekid kakkosen Okinawa-setit vissiin kuvattiin oikeasti Hawaiilla. Höh.
Betonissa pyöriminen aiheuttaa Betoni ihottuma joka on elinikäinen sairaus menee ihon läpi niveliin Tämän takia lattialiipparit eli Betoni miehet käyttävät suojia etteivät saa suoraan kontaktia Betoniin. Mutta ihan hyvä sarja on tämä Cobra kai
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan obmijoy viestistä:
Mikä oikean elämän karatetyyli muistuttaa eniten Miyagi-Do Karatea? Onko esimerkiksi nuo Miyagi-Don katat jossakin oikeassa tyylisuunnassa? Kysyn ihan oikeasti, kun en karatesta oikein mitään ymmärrä.
Minä tykkäsin ensimmäisestä tuotantokaudesta, mutta muut on vielä katsomatta.
Opettamani laji koostuu Wang Ding Yin, Shi Suxin ja Shi De Chanin opetuksista.
En jaksanut analysoida sarjan katailua ja muita harjoitteita eikä silmäni enää muista juuri mitään tyylini ulkopuolisista katoista. Tästä syystä olisi vaikea arvioida kysymyksesi mielessä koreografioita jotka näkyvät siellä täällä sarjassa, mutta kakekid kolmosen kata oli jokin Gojukata ja esim kurkisettejä olen nähnyt videolla mm Hokaman (Gojuryu) demoavan. Hän vielä viittaa Karate Kidiin sillä videolla. Toisaalta Fumio Demura joka teki Moritan (Miyagi) kakestuntit on Shitoryu-tyyppejä, mikä ei ole automaattisesti ristiriidassa Goju-sisältöjen kanssa.
Mutta sarja linkittää myös valokuvien kautta kyseisen karaten Gojuun. En spoilaa tätä, koska se on jokaiselle kake- ja kakekid-tyypille suuri hetki.
Kaikki tämä sanottuna: Gojuryu.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Lasse Candé viestistä:
Itse en näe cobra kaissa kuin hyvin vähän korealaista.
Tiedä sit miten niitä jenkeissä treenataan, eroja voi olla suomen treenitapaan.
Perustelen että cobra kai tuntuu aika käytännön läheiseltä ja on tehokkaita lyöntejä.
Myöskään otteluasento ei ole korealainen, tyylin ja potkut erottaa helposti ihan 80luvun leffoistakin.
En ole karaten asiantuntija mutta joku kovan tyylisuunnan karate mun silmään.
Tangsoodo voi hyvinkin olla oikea. Videossa selkeet vihjeet. MYös Cobrakai sarjassa treeniä aloittaessa Jonny sanoo oppilailleen "JOONBI" Eli koreaksi valmistautukaa.