Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Karatepuku

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 108
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Re: Karatepuku

#391

Viesti Jussi Häkkinen »

Ei vastaavasta mallista, mutta siitä raskaimmasta seospuvusta kyllä. Tokyodo ja Hirota ovat ainakin mittatilaustyönä samantasoisia pukuja. Tokaidolta en enää kelpuuttaisi kuin ehdottomat huippumallit, "linjakama" on aika pettymys. Sama, valitettavasti, pätee myös ent. suosikkiini Shureidoon.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

Karatepuku

#392

Viesti Jussi*M »

Mikä olisi passeli keskihintainen karatepuku (alle satasen) vähän leveälanteisemmalle ja -reitiselle naiselle? Vaikka takit sopiikin, niin reidet on tiukilla liian ahtaiden housujen kanssa. Halpismallin Hayashi Heian lähtee siksi palautukseen. Se on jännää ettei pukuja selvästikään osata tehdä keskiverto suomalaisen naisen mittojen mukaan (=persettä, reittä ja +10 kg ylipainoo) :smt003 .
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Karatepuku

#393

Viesti Jorge »

Joitain Isamin tournament- pukujen housuja kai voi tilata erikseenkin; ne on melkoisen väljiä ja pituus helposti muokattava (eli lyhennettävä).
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Karatepuku

#394

Viesti Andy »

Mahtaakohan jenkeissä olla myynnissä jotain XXXXXL-koon pukuja?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Karatepuku

#395

Viesti Jorge »

Luultavasti, toki paikalliseen tapaan 6XL-puvussa on merkinta "L"
K3tsuppi
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4
Lauteille: Marraskuu 2013
Paikkakunta: Suomi

Karatepuku

#396

Viesti K3tsuppi »

Morjesta kaikille tasapuolisesti!

Kyselisin teiltä viisaammilta potkijoilta näistä pukujen tiedoista. elikkäs mitä tarkoitetaan kun puhutaan väljästä puvusta? isommalle kaverille vai? ite oon aika hoikka poika ja taistelen kamikaze instructorin kanssa ja tosi tyytyväinen olen ollut pukuun, puvussa siis kapeampi leikkaus, vaikka en taida edes tietää mitä se tarkoittaa :D mutta mieli tekis hommata shureidonin tk-10 puku.. eli kysymys siis onko yhtään samaa kastia "koon" puolesta vai teltta mallia hoikille jne..

nooh vastaa jos joku ymmärtää mitä haen takaa :D

oikein hyvä palsta tämä, mielenkiintoisia juttuja!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 108
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Karatepuku

#397

Viesti Jussi Häkkinen »

K3tsuppi kirjoitti: Morjesta kaikille tasapuolisesti!

Kyselisin teiltä viisaammilta potkijoilta näistä pukujen tiedoista. elikkäs mitä tarkoitetaan kun puhutaan väljästä puvusta? isommalle kaverille vai? ite oon aika hoikka poika ja taistelen kamikaze instructorin kanssa ja tosi tyytyväinen olen ollut pukuun, puvussa siis kapeampi leikkaus, vaikka en taida edes tietää mitä se tarkoittaa :D mutta mieli tekis hommata shureidonin tk-10 puku.. eli kysymys siis onko yhtään samaa kastia "koon" puolesta vai teltta mallia hoikille jne..

nooh vastaa jos joku ymmärtää mitä haen takaa :D

oikein hyvä palsta tämä, mielenkiintoisia juttuja!
"Maun mukaan" on oikeastaan paras näkemys noissa. Itse en ole äärettömän tukeva poika ja olen aina pitänyt sangen väljästi istuvista puvuista, nykyisin toki sen ollen suhteellista (suurin osa treenipuvuistani on mittatilauskamaa, jolloin väljyys ja napakkuus vaihtelevat puvun eri paikoissa).

Shureidon TK-10 on keskihintainen ja sangen hyvä puku (minulla on yksi 15 vuotta vanha edelleen aktiivikäytössä), jota kyllä voi suositella. Puvuissa yleisesti ottaen rintakehämitta on tärkein.

En suosittele (enää) pyöristämään Shureidossa koon mukaan ylöspäin. Tosin, jos olet tarkan markan poika, Kamikazen America on laadultaan hyvin samalla tontilla pyörivä puku erittäin halvalla (taitaa vieläkin olla vain satasen). Shureidoista suosin nykyisin NW-sarjaa, toki mieluummin käytän Tokyodon ja Hirotan tuotteita.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
K3tsuppi
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4
Lauteille: Marraskuu 2013
Paikkakunta: Suomi

Karatepuku

#398

Viesti K3tsuppi »

Kiitos Jussi vinkeistä!, eli siis kyseinen Shureido TK-10 tuli hommattua, asian ytimeen eli pesuun ja kutistamiseen.. ohjeissa sanotaan että vaan kylmällä vedellä pesu? Oletteko pessyt siis kuumalla, 60, 80 astetta? miten paljon pienenee.. Toki tässä on sellanen homma kun on toi kamikazen instructor puku joka on hoikalle ja tämä shureido "normi koko", niin tuntuu isolta vaikka ei kuitenkaa taida olla :D shureido puvun otin jussin ohjeen mukaan eli just omaa kokoa ja se oli oikea ratkaisu kyllä..
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 108
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Karatepuku

#399

Viesti Jussi Häkkinen »

K3tsuppi kirjoitti: Kiitos Jussi vinkeistä!, eli siis kyseinen Shureido TK-10 tuli hommattua, asian ytimeen eli pesuun ja kutistamiseen.. ohjeissa sanotaan että vaan kylmällä vedellä pesu? Oletteko pessyt siis kuumalla, 60, 80 astetta? miten paljon pienenee.. Toki tässä on sellanen homma kun on toi kamikazen instructor puku joka on hoikalle ja tämä shureido "normi koko", niin tuntuu isolta vaikka ei kuitenkaa taida olla :D shureido puvun otin jussin ohjeen mukaan eli just omaa kokoa ja se oli oikea ratkaisu kyllä..
40 mielellään, mutta ei se kyllä 60- eikä 90-asteenkaan pesussa pilalle mene. :)
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 1617
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

Karatepuku

#400

Viesti injunjack »

mä oon shureidot "kutistanut" 60°. Muistaakseni shureidon puvuissa on kutistumisvara, eli kutistuvat ilmoitettuun kokoon.

Toki muistaakseni TK-10ssä on kohtuullisen lyhyet lahkeet ja hihat. Eli ei kannata pelästyä, jos tykkääkin pitkähihaisista ja lahkeisita. (en muista onko mun TK-10ssä lyhennetyt vai ei)

Oon vanhempia, jo kutistuneita, pukuja pessyt jopa 90° eikä ole tykänneet kyttyrää, niinkuin Jussi totesikin
-REMEMBER; SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM-

Kauas on pitkä matka.
https://www.facebook.com/SeibukanPKS/
K3tsuppi
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4
Lauteille: Marraskuu 2013
Paikkakunta: Suomi

Karatepuku

#401

Viesti K3tsuppi »

Hyvä juttu, eikun vaan lakana pyykille.. toiveena olis että vähän kutistuisi, lyhyet hihat ja lahkeet itelle plussaa :) ainut tässä shureidon tk-10 yllätti helman pituus, oletin ettei ihan niin pitkä olis ollu :S uskaltaako/onko uskallettu lyhennyttää helmaa? kai siitä suht sama tulee, JOS on hyvä ompelijatar :)
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

Karatepuku

#402

Viesti Ale »

Älä lyhennytä helmaa. Shureidon puvuissa helma kutistuu reippaasti ajan kanssa. Itse suosin Shureidon puvuissa nykyisin pykälää isompia pukuja. Eli olen 187 pitkä ja Shureidon pukuni ovat mallista riippuen joko 195cm tai 200cm pitkiä. 200cm pitkissä pitää housuja yleensä lyhentää.
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi

"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 1617
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

Karatepuku

#403

Viesti injunjack »

Joo, en mäkään lyhentäis. Ei ainakaan omissa shureidoissa helma liian pitkä oo (tai no, mä tykkään ihan tosi lyhkäsestä helmasta...et vois olla lyhyempikin, näiden kanssa pystyn elämään, mutta älä ainakaan ihan heti lyhennytä)

Hirotani tilasin lyhennetyllä helmalla...
-REMEMBER; SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM-

Kauas on pitkä matka.
https://www.facebook.com/SeibukanPKS/
K3tsuppi
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4
Lauteille: Marraskuu 2013
Paikkakunta: Suomi

Karatepuku

#404

Viesti K3tsuppi »

Noniin, järkiini tulleena en siis lyhennytä :) Itseasiassa aamusen pesun jälkeen tuntu jo kutistuneen koko puku vähäsen.. Hyvä niin.

Ja kiitoksia neuvoa antaneille!
Piikkisika
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 7
Lauteille: Marraskuu 2013
Etulaji: Karate
Sivulajit: TKD

Karatepuku

#405

Viesti Piikkisika »

Löysin tälläsen kaupan sattumalta http://www.fellfox.fi/index.php . Myynnissä siis Tokaidon aitoja pukuja sekä Kiinassa tehtyjä Tokaido-International pukuja. Onko kellään lähempää kokemusta näistä International pukujen laadusta. Uskaltaako tommosen Tsunamin tai Kata Masterin ostaa, vai pysyttelenkö mielummin tutussa ja turvallisessa Kamikazessa?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 36 kurkkijaa