Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kendo ja sisäisen rauhan löytämisestä

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

jauho
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20
Lauteille: Tammikuu 2015
Paikkakunta: Eura

Kendo ja sisäisen rauhan löytämisestä

#1

Viesti jauho »

Olen treenannut kamppailulajeja yli 20v ja kaikki on ollut ihmisen lyömistä tai potkimista osaa olen vetänyt kilpailumielessä. On siitä tullut tietynlainen kurinalaisuus kun on toiminut vielä portsarina n:8v.
Nyt on todettu sairaus maanisdepressio ja täytys löytää tasapaino ja rauhallisuus silti en haluaisi jättää kamppailulajeja, niimpä kysyisin löytyykö kendosta myös sitä henkistä puolta mitä esim joogasta saa, mitkään potku ja heittolajit ei tule kysymykseen kun on noi lonkat ja selkä parhaansa päivit nähnyt. Nyrkkeilein vielä vähän aikaa ja taidan sitten siirtyä kendoon. Uusi täällä niinpä kiitos ja anteeksi.
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1725
Lauteille: Elokuu 2011

Kendo ja sisäisen rauhan löytämisestä

#2

Viesti Taijin harjoittaja »

Minulla on yksi sukulainen, joka treenasi karatea mustaan vyöhön asti ja kyllästyi vammoihin ja miettimistauon jälkeen alkoi harrastaa kendoa. Hän piti siitä, että kendossa pitää keskittyä täydellisesti ennen lyöntiä tai epäonnistuu ja jatkoi kendoa parin vuoden ajan. Nyt hän on vaihtamassa judoon tms., koska juuri missään ammatissa ei tarvitse miekkaa eikä sitä voi käyttää.

Omasta puolestani suosittelen tietysti taijia, jos haluat rauhoittua ja keskittyä ja jos terveysvaikutuksilla on merkitystä.
halmehe
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 661
Lauteille: Elokuu 2009

Kendo ja sisäisen rauhan löytämisestä

#3

Viesti halmehe »

Kait sen sisäisen rauhan löytää vaikka mistä, jos kytkee kilpailun (voittamisen tarve) pois päältä. Uskoisin nykyisistäkin lajeista. Nyrkkeilystä. Riippuu treenikavereista ja asenteesta millä sparrataan.

Ei se joogakaan rauhoita, jos päämääränä on pakko rauhoittuminen...
...ei siinä auta hillo, jos on polttanut jo letut... (Raappana)
jauho
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20
Lauteille: Tammikuu 2015
Paikkakunta: Eura

Kendo ja sisäisen rauhan löytämisestä

#4

Viesti jauho »

Taija on kieltämättä minulle vieras laji eikä sitä löydy Porista. Ymmärrän pointtisi kyllä lajista kun lajista pitäisi löytyä sisäinen rauha, muttä itse treenaan kovaa sparraan ammattilaisia itsellä enemmän adrealiini ja agressio päällä ei kovin rauhallista. Joku on joskus sanonut että mäkihyppääjät ja nyrkkeilijät vaatii oman luonteen. Sitten olen kuullut että Japanilaiset lajit kehittää myös henkistä puolta. Enkä tee enää portsarin hommia ja olen harrastanut yli20v kappailulajeja etten hae niistä itsepuolustus tarkoitukseen. Sitten minulla on oma seura jossa opetan nyrkkeilyä ja potkuja siellä pääsen kyllä kevyesti treenaan mukana.
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1725
Lauteille: Elokuu 2011

Kendo ja sisäisen rauhan löytämisestä

#5

Viesti Taijin harjoittaja »

Useimmat taijin harrastajat ovat aika rauhallisia ihmisiä. Luultavasti tähän lajiin jää vain sellaisia, jotka ovat luonnostaan rauhallisia ja tyyniä. Mäkihyppääjät ja nyrkkeilijät ovat varmasti toisen tyyppisiä - nopeampia reagoimaan ja aktiivisempia liikkumaan. Minusta taiji sopii oheislajiksi kelle tahansa kovia lajeja harrastavalle. Tässä on paljon hidasta venyttelyä ja tämä voimistaa selkää ja jalkoja. Porissa näyttää olevan taijin opetusta: http://www.taiji.fi/pori/" onclick="window.open(this.href);return false;

Siinä ei olisi mitään järkeä, että luopuisit kaikesta mitä nyt harrastat ja harrastaisit vain taijia mutta jos kaipaat jotain muutosta elämääsi, niin kokeile tätä oheislajina.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18956
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kendo ja sisäisen rauhan löytämisestä

#6

Viesti Andy »

Miten olisi Hokutoryun ohessa treenattu Koden Enshin Ryu kenjutsu?

http://www.pjjs.info/kenjutsu-koden-enshin-ryu" onclick="window.open(this.href);return false;
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Ikkyu
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 819
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Turku
Etulaji: Suiō-ryū iai kenpō
Sivulajit: Kendo
Takalajit: ZNKR iaido

Kendo ja sisäisen rauhan löytämisestä

#7

Viesti Ikkyu »

Kendo on hyvä laji pitkäaikaiseen harrastamiseen sellaisin painotuksin kuin itse haluaa. Väittäisin että löydät siitä kyllä sitä mitä etsit.

Porissa on hyvä, aktiivinen ja omistautunut seura kokenein vetäjin. Suosittelen.
jauho
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20
Lauteille: Tammikuu 2015
Paikkakunta: Eura

Kendo ja sisäisen rauhan löytämisestä

#8

Viesti jauho »

Itse nyrkkeilen vielä vähän aikaa ja sitten on tuo valmentaminen, mutta kun lopetan nyrkkeilyn jää tyhjiö täytettäväksi enkä halua täyttää sitä alkolla niin kuin valitettavan monelle käy. Olen ihaillut aina Japanilaista kuria ja samuraita. Toi kenjutsu systeemi näytti aika mielenkiintoiselta kiitos siitä. Kiitos tiedosta että Porissa on taiji seura sitä voisi joskus katsomaan millaista se on ja juttelemaan ohjaajien kanssa.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Kendo ja sisäisen rauhan löytämisestä

#9

Viesti PDC »

Itselleni tuli mieleen Iaido

http://daikumakenkai.fi/?page_id=275" onclick="window.open(this.href);return false;
AnttiA
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 113
Lauteille: Huhtikuu 2010

Kendo ja sisäisen rauhan löytämisestä

#10

Viesti AnttiA »

Moi! Kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoidossa oikea lääkehoito on ensisijaista. Toimiva hoitokontakti on myös tärkeää. Sopiva lääkitys, mikä pitää mielialanvaihtelut kurissa, mahdollistaa melko normaalin elämisen ja harrastamisen. Toki ääritilanteita on hyvä välttää, mutta niin kai se on muutenkin ja muittenkin elämässä noin pääsääntöisesti.
Pidät huolen itsestäsi, niin psyykkisesti kuin fyysisestikin, niin budoilu, mikä laji se sitten onkaan, luonnistuu ihan varmasti.
Kuuntele itseäsi ja joskus läheisiäsi : )
Kaikkea hyvää jatkossa!
Kuvake
Jklak
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 274
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Espoo/Karakallio
Etulaji: ZNKR jodo 3.dan
Sivulajit: Kendo 2.dan, ZNKR iaido 2.dan, Shindo Muso ryu jojutsu, Muso Shinden ryu iaido.
Takalajit: Aikikai aikido, Judo, Taekwon do

Kendo ja sisäisen rauhan löytämisestä

#11

Viesti Jklak »

Utelen onko sisäistä rauhaa löytynyt. Ja jos on niin ehkä jonkun lajin parista...?
Jarkko Lakkisto
Kendo 2. dan, ZNKR jodo 3. dan, ZNKR iaido 2. Dan
Porin kendoseura - Dai Kuma Ken Kai / jodovastaava

" As the Spirit Wanes, the Form Appears." © C.Bukowski
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 57 kurkkijaa