Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

ChunJiDo

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Re: ChunJiDo

#16

Viesti Jussi Häkkinen »

DeusVult kirjoitti: No emmä tiiä. Onko toi 3rd kyu video nyt niin huonoa? Tai siis onhan se, mutta onko se jotenkin oleellisesti huonompaa kuin mitä Suomessa voi odottaa samalta vyöarvolta?
On, jopa kuuden kyun järjestelmässä.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

ChunJiDo

#17

Viesti magamies »

Missä tämä Ari Puhakka on Kyokushinkain 3 dania suorittanut?
Suomessa on tähän asti ollut yksi 3. dan kyokushinkaissa Sensei Kari Frimodig.
Magamies
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1617
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

ChunJiDo

#18

Viesti injunjack »

Siitä sitten treenaamaan. Halvalla opetusvideoita, ja näkyy nuo vyötkin...

http://www.idomartialarts.com/course/chunjido/" onclick="window.open(this.href);return false;
-REMEMBER; SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM-

Kauas on pitkä matka.
https://www.facebook.com/SeibukanPKS/
Kuvake
Jussi*M
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1534
Lauteille: Maaliskuu 2005
Etulaji: Karate JKF Wadokai
Sivulajit: Haidong Gumdo, nyrkkeily

ChunJiDo

#19

Viesti Jussi*M »

magamies kirjoitti: Missä tämä Ari Puhakka on Kyokushinkain 3 dania suorittanut?
Suomessa on tähän asti ollut yksi 3. dan kyokushinkaissa Sensei Kari Frimodig.
Kyselin Senseiltä sähköpostitse eikä hän ole kuullut koskaan hänestä. Voi olla, että on suorittanut vyönsä jossain ulkomailla hiljattain tai sitten Itä-Euroopassa jonne Senseillä ei ole kontakteja.

Pitänee kysyä Puhakalta itseltään ;) . Facen kautta löytyy.
"On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.". -emeritusprofessori Osmo A. Wiio
*Kirjoitan yksityishenkilönä ja harrastajana, eivätkä kommenttini edusta minkään organisaation virallista kantaa.*
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

ChunJiDo

#20

Viesti Andy »

Sensei Rebwar Shekhillä on myös 3.dan ja on joskus kilpaillutkin kyokushinkaissa. Tosin hän ei taida olla Suomen kansalainen.

Kuva
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

ChunJiDo

#21

Viesti Jorge »

Ehkä keskustelu kuuluisi ennemmin kiukkari- ketjuun, mutta yleensä kiukkarissa 3. dan ei IMHO ole mikään "jokapojan" vyöarvo, vaan sellaisen omaavat tunnetaan piireissä.

Google- jutsulla löytyy tosiaan "Rebwar Shekhi" tai "Kari Frimodig"- hauilla paljon kiukkari- aiheisia juttuja, "Ari Puhakka" mainitaan kiukkarin yhteydessä lähinnä ChunjiDo- sivuilla; siksi varmaan ihmisiä kiinnostaa, että missä päin maailmaa ja milloin tuo 3.dan on Puhakalle myönnetty.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

ChunJiDo

#22

Viesti Andy »

Chunjido-toiminta on ilmeisesti edelleen aktiivista, koska sensei Ari Puhakka on nimetty Chunjidon "vuoden mustavyöksi".

" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

ChunJiDo

#23

Viesti Andy »

Suomen ChunJiDo -toiminta lienee päättynyt. Puhakka löytyy edelleen lajin mustien vöiden listalta, mutta Suomea ei ole enää merkitty ChunJiDon harjoittelupaikkojen joukkoon.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Ari Puhakka
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4
Lauteille: Marraskuu 2017
Etulaji: GoshinJutsu
Sivulajit: KyokushinKai, Jiujutsu (trad.), ChunJiDo, Aikido, WingChun

ChunJiDo

#24

Viesti Ari Puhakka »

Vahingossa törmäsin keskusteluun ChunJiDo ja koska minut mainittu useaan otteeseen nimeltä, niin ajattelin kommentoida jotakin aiheesta;
ChunJiFo International on organisaatio, johon kuuluu lukuisia eri lajeja, tyylisuuntia ja yksityäisiä kamppailujoitakin ympäri maailmaa. Vaatimustaso on korkea päästäkseen jäseneksi. On totta, että on myös samanniminen laji, sama henkilö molempien takana, GM Robert Cutrell.
Itse toimin ko. organisaation edustajana Suomessa kutsuttuna. Meillä on pieni aktiivinen ryhmä eri lajitausstoilla olevia henkilöitä ja harjoittelemme päivittäin lajien parissa. Kuten olen tehnyt jo 80-luvun puolestavälistä asti. Joka päivä muutamaa sairaalassa vietettyä päivää lukuunottamatta.
Minun vyöni tuntuu herättävän huomattavaa kiinnostusta. Minulla on myös muissa lajeissa, korkeampiakin vöitä, mutta se ei ole tärkeää. Olen mittauttanut useita kertoja vuodessa osaamiseni kansainvälisissä seminaareissa, useimmiten niissä myös kutsuttuna opettajana. Aikoinaan kuljin kilpailemassa ympäri Eurooppaa, mutta EN KOSKAAN MINKÄÄN Suomalaisen lajiliiton edustaja tai jäsenenä.
Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita pieneen dojoomme
OULUUN arvioimaan ja harjoittelemaan. Tämä on ystävällisessä hengessä annettu kutsu... ja hyvin hyvin moni eri lajin edustaja tai harjoittaja on kutsuun tarttunutkin... ja kulkee edelleen harjoittelemassa myös täällä minun tykönä; HanMoodoosta, Taekwondosta, Aikidosta, MuyThaista, eri karaten tyylisuunnista jne jne vain muutaman mainitakseni. En yleensä roiku näissä keskustelufoorumeissa, joten jos tulee kommentteja enkä vastaa, niin ei ole kyse ylimielisyydestäni...
Kuvake
Shaolinsi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 856
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Dengfeng
Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
Sivulajit: Itsepuolustus

ChunJiDo

#25

Viesti Shaolinsi »

:tervetuloa:

Mielenkiintoiselta lajilta vaikuttaa.

Miten päädyit ChunJiDon päävetäjäksi Suomessa?
Minkälaisia asioita treenaatte Oulun harjoituksissa?

Jos kerrot hieman harjoittelustanne, niin ihmiset kiinnostuvat varmasti lajista enemmän. :jepa:
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

ChunJiDo

#26

Viesti JanneM »

Ari Puhakka kirjoitti:Vahingossa törmäsin keskusteluun ChunJiDo ja koska minut mainittu useaan otteeseen nimeltä, niin ajattelin kommentoida jotakin aiheesta;
ChunJiFo International on organisaatio, johon kuuluu lukuisia eri lajeja, tyylisuuntia ja yksityäisiä kamppailujoitakin ympäri maailmaa. Vaatimustaso on korkea päästäkseen jäseneksi. On totta, että on myös samanniminen laji, sama henkilö molempien takana, GM Robert Cutrell.
Itse toimin ko. organisaation edustajana Suomessa kutsuttuna. Meillä on pieni aktiivinen ryhmä eri lajitausstoilla olevia henkilöitä ja harjoittelemme päivittäin lajien parissa. Kuten olen tehnyt jo 80-luvun puolestavälistä asti. Joka päivä muutamaa sairaalassa vietettyä päivää lukuunottamatta.
Minun vyöni tuntuu herättävän huomattavaa kiinnostusta. Minulla on myös muissa lajeissa, korkeampiakin vöitä, mutta se ei ole tärkeää. Olen mittauttanut useita kertoja vuodessa osaamiseni kansainvälisissä seminaareissa, useimmiten niissä myös kutsuttuna opettajana. Aikoinaan kuljin kilpailemassa ympäri Eurooppaa, mutta EN KOSKAAN MINKÄÄN Suomalaisen lajiliiton edustaja tai jäsenenä.
Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita pieneen dojoomme
OULUUN arvioimaan ja harjoittelemaan. Tämä on ystävällisessä hengessä annettu kutsu... ja hyvin hyvin moni eri lajin edustaja tai harjoittaja on kutsuun tarttunutkin... ja kulkee edelleen harjoittelemassa myös täällä minun tykönä; HanMoodoosta, Taekwondosta, Aikidosta, MuyThaista, eri karaten tyylisuunnista jne jne vain muutaman mainitakseni. En yleensä roiku näissä keskustelufoorumeissa, joten jos tulee kommentteja enkä vastaa, niin ei ole kyse ylimielisyydestäni...
Hei.

Olipa mahtavaa, että tulit tänne palstalle keskustelemaan. On todella hienoa saada lisää pitkän linjan kamppailijoita tänne lauteille mukaan. :)


Opetatko Oulussa siis ChunJiDoa vai Kyokushinkaita?
Minua kiinnostaa myös missä olet saanut Kiukkarioppisi. Ja ennen kaikkea mitkä ovat ne lajit missä sinulla on tuota kkorkeampia arvoja kuin myös tietenkin se miksi sitten lajiksesi on merkattu Kiukkari jos sinulla on korkeampia arvoja muista lajeista?

Anteeksi kysymystulva, mutta minulla on ehkä vähän kyselyikä.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Ari Puhakka
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4
Lauteille: Marraskuu 2017
Etulaji: GoshinJutsu
Sivulajit: KyokushinKai, Jiujutsu (trad.), ChunJiDo, Aikido, WingChun

ChunJiDo

#27

Viesti Ari Puhakka »

Pitkää virttä vaikea veisata lyhyesti... Kyokushinin parissa aloitettiin v 1986 ennen kuin lajista oli vielä Suomessa minkäänlaista hajua... siksi ei ollut myöskään lajiliittoa eikä muutakaan organisaatiota. Niiniketo otti lajin haltuunsa myöhemmin vuosikymmenen lopulla muistaakseni (siis 89 tai 90 tms). Vyöt suoritettu ulkomailla, lähinnä Saksassa.... en katso tarpeelliseksi niitä selostaa. GM Cutrell on itse öaittanut ko. arvon minulle sivustolleen... voisi olla myös GosjinJutsu 4.dan tai jap. Jiujutsu 3 dan tms... vyös ei niin merkittävässä roolissa minulle... paitsi vuoden vaihteessa lähden suorittamaan 5. dania peräti 10:lle Japanissa sertifioidulle 10.danin suurmestarille. Normisti 3 riittävä, mutta koska he minun ystäviäni, niin katsottiin paremmaksi isolle raadille, ettei näytä eikä ole "ystävyysvyö". Täytyy ansaita! Vyö tullaan niin ikään sertifioimaan Japaniin. Sain mahdollisuuden peräti valita lajin kolmesta ja valitsin GoshinJutsu (Ammco Goshin Jutsu) mutta tämä sertifioidaan omaksi lajikseni (mikäli tuomaristo sen niin katsoo) ja sekin sertifioidaan Japaniin. Ei siis mikään pilipali -laji ja -vyö.
En kuitenkaan katso olevani milläänlailla altavastaajan selvitysasemassa oleva budon harjoittaja; olen koko aikuisikäni harjoittanut päivittäin useiden tuntien ajan sekä lajitekniikoita että mieltäni. Budo ei ole minulle harrastus, vaan osa päivittäistä elämääni. Kaikessa mukana. Toivotan kaikki tervetulleiksi dojolleni tutustumaan avoimin mielin, mukaan harjoittelemaan.

CJD:n minut kutsuttiin sen vanheimpainneuvoston toimesta itsensä GM Robert Cutrell'n kutsumana. Hän on erittäin arvostettu kaikkialla maailmassa kamppailulajien harjoittaja ja hänen lajinsa hyvin voimakas itsepuolustuslaji.
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

ChunJiDo

#28

Viesti magamies »

Mielenkiintoinen viesti ja jos asuisin oulun seudulla lähtisin ilman muuta tutustumaan lajiin ja saliisi kuulostaa kyllä hyvältä ja mukava lukea uusia uutisia. Kari Frimodig aloitti ymmärtääkseni Kyokushinkai harjoittelun jo ennen kuin Ave ja Aittomäki toivat lajin Helsinkiin, Frimodid haki oppia euroopasta, olisi mukava kuulla mikä on hänen tilanteensa lajin suhteen nykyään.
Todella mahtava juttu kuitenkin että tulit foorumille kertomaan taustaasi ja lajistasi.
Magamies
Ari Puhakka
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4
Lauteille: Marraskuu 2017
Etulaji: GoshinJutsu
Sivulajit: KyokushinKai, Jiujutsu (trad.), ChunJiDo, Aikido, WingChun

ChunJiDo

#29

Viesti Ari Puhakka »

Tervetuloa, kun liikut täällä päin. Minut löytää omalla nimellä fb:sta ja kuvasta voi päätellä "oikean" tyypin... siis Ari Puhakka ja Oulu
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

ChunJiDo

#30

Viesti Andy »

Arin kanssa tavattiinkin ohimennen jokin aika sitten.

Ymmärsinkö siis alunperin oikein, että tämä Chunjido International on liitto johon kuuluu useita eri lajeja ja Chunjido on suurmestari Gutrellin oma laji?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 38 kurkkijaa