Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sensei Derroll Connelly

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Neo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 245
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Vantaa

Sensei Derroll Connelly

#31

Viesti Neo »

Janne Oksanen kirjoitti: Nyt tulee mutua, joten älkää ihan varauksetta tähän uskoko. Minulla on kuitenkin sellainen mielikuva, että sensei Chris Spencer, jonka oppilaana minä olin 90-luvun puolessa välissä Vantaalla, oli Derroll Connellyn oppilas. Sensei Spencer myös sekoitti brittijutsuunsa Kiinalaisia vaikutteita ja kutsui omaa tyyliään Liikan Jitsuksi. Muistan kuulleeni tarinoita heidan kuulumisesta siihen kuuluisaan Morris-Clarke -klikkiin saarivaltiossa, mutta että siellä olisi mennyt sukset pahasti ristiin jossain vaiheessa ja tiet siten erosivat.
Saat takaisin mutua, :D joo tietojeni mukaan Spencer on Connellyn vanhoja oppilaita Lontoosta, ja sittemmin muuttanut Suomeen aikain saatossa (naisen perässä ?) ja treenasi aikoinaan Yawaran salilla ainakin silloin vielä kun K.Leitola siellä opetti, sittemmin tosiaan perusti oman juttunsa.

ja tarkoitatko suksien ristiin menemisellä nyt Morris-Clark ja Connelly vai Spencer?
Rennosti...JUMALAUTA RENNOSTI!
Wärkkäri
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 5
Lauteille: Syyskuu 2011

Sensei Derroll Connelly

#32

Viesti Wärkkäri »

Sen verran vaan että soke Conellyn leirillä tuli tässä syksyllä (elokuun 27-29 ) aikaa vietettyä.
Helsingissä Yawaran salilla.
Hyvin maanläheinen ja erittäin rehdin ja rennon miehen kuva kyllä välittyi Deroll Conellystä.
Totesi keskutellessakkin että olevansa sensei vain tatamilla ja muualla pelkästään Deroll.
Ihan perus,perus juttuja treenailtiin niin me aloittelijat kun useamman danin omaavatkin.
Poikkeuksena Sakalaisen expertin (Jonka nimeä en nyt millään muita joku Käesher tjms,porukka tuntui tuntevan ,4dan Jujutsussa) papputekniikkatreeni sensei Conellyn jo poistuttua.
Tuli ainakin allekirjoittaneelle vähän liikaa liian nopeasti mutta aloitteleva vahus kyllä olenkin :-)
Samaten Conelly leirin illanviettoa ulkosalla suoritettu edeltänyt treeni sisälsi juuri noita tällä palstalla mainittuja "ovimiehen spesiaaleja" :-)
Eli perus Jujutsua tämä Conellyn tyylisuunta näin allekirjoittaneen käsityksellä on.
Onko sitten liian perus ,on varmaan kiini aina paikallisesta senseistä millaista linjaa haluaa vetää,uskoisin.
Ikää mr Conellyllä on jo 67 vuotta jota ei kyllä uskoisi.Ei niin että olisi hirvittävän paljon itseään nuoremman näköinen tai huippufyysinen vaan juuri tuo rentous ja miellyttävyys jotenkin oikein huokuu hänestä.
Liekkö se sitten se Ki ?
En minä vaan tiedä.
Kuitenkin ikää on sen verran että olisi hauska tietää kuka on tässä tyylisuunnassa sitten The Next`
Liekkö jollain paremmin tietoa asiasta?
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

Sensei Derroll Connelly

#33

Viesti Jussi Häkkinen »

Wärkkäri kirjoitti: perus Jujutsua
Mitä on "perus-jujutsu"?
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Sensei Derroll Connelly

#34

Viesti AriJ »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Wärkkäri kirjoitti: perus Jujutsua
Mitä on "perus-jujutsu"?
Mietin ihan samaa.... :smt017
______________________
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Sensei Derroll Connelly

#35

Viesti keskilinja »

Tullee mielee vaa Timo Soini ja sen verbaalijudo :)
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
Neo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 245
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Vantaa

Sensei Derroll Connelly

#36

Viesti Neo »

Wärkkäri kirjoitti: Kuitenkin ikää on sen verran että olisi hauska tietää kuka on tässä tyylisuunnassa sitten The Next`
Liekkö jollain paremmin tietoa asiasta?
Delhän sitten itse asioista aikanaan tarvittaessa kertoilee, mutta eiköhän tuo "perijä" ole jo jollain tapaa selvillä...
Rennosti...JUMALAUTA RENNOSTI!
Wärkkäri
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 5
Lauteille: Syyskuu 2011

Sensei Derroll Connelly

#37

Viesti Wärkkäri »

Ôari kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti:
Wärkkäri kirjoitti: perus Jujutsua
Mitä on "perus-jujutsu"?
Mietin ihan samaa.... :smt017
Eiköhän läntiset Jujutsu tyylit suurinpiirtein tällaiseen perustu?

" onclick="window.open(this.href);return false;

Koska hirveän syvällistä ei tietoni ole niin tuollaista perustaa tarkoitin.
Ehkä tietävämpinä voitte valistaa?
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

Sensei Derroll Connelly

#38

Viesti Jussi Häkkinen »

Wärkkäri kirjoitti: Eiköhän läntiset Jujutsu tyylit suurinpiirtein tällaiseen perustu?

" onclick="window.open(this.href);return false;

Koska hirveän syvällistä ei tietoni ole niin tuollaista perustaa tarkoitin.
Ehkä tietävämpinä voitte valistaa?
OK, länsimaiset jujutsut ja niiden "kaanon" on minulle vieras alue. Luulin, että puhe oli jujutsusta l. huomattavan laajaskaalaisesta aseettomasta ja aseellisesta kamppailutaitoluokasta.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Wärkkäri
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 5
Lauteille: Syyskuu 2011

Sensei Derroll Connelly

#39

Viesti Wärkkäri »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Wärkkäri kirjoitti: Eiköhän läntiset Jujutsu tyylit suurinpiirtein tällaiseen perustu?

" onclick="window.open(this.href);return false;

Koska hirveän syvällistä ei tietoni ole niin tuollaista perustaa tarkoitin.
Ehkä tietävämpinä voitte valistaa?
OK, länsimaiset jujutsut ja niiden "kaanon" on minulle vieras alue. Luulin, että puhe oli jujutsusta l. huomattavan laajaskaalaisesta aseettomasta ja aseellisesta kamppailutaitoluokasta.
Kuulemani ( ja lukemani: Hontai Yoshin Ryo:Perusteet ,Kai Koskinen ) mukaan länsimaalaisista Jujutsu tyyleistä joilla ei suoraa yhteyttä Japaniin ei edes saisi käyttää Jujutsu nimikettä,tai tämäkin on väärin kirjoitetussa kieliasussa .Itseasiassa kyseistä sanaa ei voi länsimaalaisittain edes oikein kirjoittaa ja lausuminen menee jotenkin Dziudzitsu tjms.
Se kun puhuin "perus" Jujutsusta niin tarkoitin tätä tällaista lukottelua,heittelyä atemeilla ryyditettynä ilman mitään kovin erikoista kikkailua hermopisteisiin tai muuta vastaavaa.
Japanista ja sen tyylisuunnista en tuota lukemaani paljon enempää tiedä.
Tiedän vain että niitä suomessakin harjoitetaan .
Kuvake
Neo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 245
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Vantaa

Sensei Derroll Connelly

#40

Viesti Neo »

Rennosti...JUMALAUTA RENNOSTI!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

Sensei Derroll Connelly

#41

Viesti Jussi Häkkinen »

Wärkkäri kirjoitti: Itseasiassa kyseistä sanaa ei voi länsimaalaisittain edes oikein kirjoittaa ja lausuminen menee jotenkin Dziudzitsu tjms.
Voi sen toki translitteroida ja jos foneettisia merkkejä käyttää niin myös ihan tarkahkon lausunnan saa aikaan.

Jos haluat yrittää suomeksi niin kokeile "dzsuu zsutss(u)" -versiota. Samoin kuin judosta "dzsuudoo".

Minulle siis lähinnä jap. jujutsu on tuttua, Hokutoa kävin joskus katselemassa alkeiskurssin verran. Samoin kuin jotain muutakin. Pitäydyn japanissa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Wärkkäri
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 5
Lauteille: Syyskuu 2011

Sensei Derroll Connelly

#42

Viesti Wärkkäri »

Anteeksi !
olen vaan niin vanhaa ikäluokkaa että itseasiassa perinteisen Japanilaisen rantautuminen tänne on suurelta osin jäänyt huomaamatta.Itseasiassa olen siihen törmännyt vaan täällä netissä,kirjoissa ja ehkä myös nekin paikkakunnat joilla
olen asunut ovat olleet sellaisia joissa niitä ei harrasteta.
Aikoinaan kuulin puhuttavan vain pelkästään Jujutsusta ja myöhemmin Hokutoryo Jujutsusta jota ihan vähän aikaa treenasinkin.
Silloin kyllä taisi samassa isossa budocenterissä joku porukka jotain eri tyylisuuntaa treenaillakkin mutta koska käyttivät vissiin tyylisuunan nimeä tunnuksenaan niin en edes varmaan ymmärtänyt että kysymys oli Jujutsusta.
Eivätkä Hokutoru opettajat luonnollisestikkaan paljon puhuneet muista tyylisuunnista :-)
No,oli/ja on minulla Hokussa pitkällle menestynyt kaveri ja aikoinaan ihmettelin kun hän oleskellessaan eräässä toisessa kaupungissa totesi siellä kyllä olevan taidokkaita Jujutsun harjoittelijoita mutta valitettavasti hän ei voi treenata heidän seurassaan koska edustavat eri tyylisuuntaa.
Eli näin vanhaa ikäluokkaa edustan vaikka tietoisuuttani kamppailulajeista olenkin yrittänyt täällä netin ihmeellisessä maailmassa ja muutenkin päivittää ja vaikka huomaan tietäväni itsekkin enemmän asioita kun keskiverto ikäluokkani edustaja niin vinkit ovat kyllä tervetulleita.
Eli kiitokset ketjuvinkeistä :-)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 57 kurkkijaa