Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Etsisin jotakin uutta lajia... Olisiko ehdotuksia?

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Jaspeli
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 9
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Etsisin jotakin uutta lajia... Olisiko ehdotuksia?

#1

Viesti Jaspeli »

Joop. Oon harrastanu judoa 2 vuotta ja nyt ettisin jotain muuta lajia. Asun Helsingissä. Mietin jujutsua mutta en oo enää varma. Olisko mitään ehdotuksia? :?
"Veni, vidi, nates calce concidi" : "I came, I saw, I kicked ass"
Ei ihan näin...
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Etsisin jotakin uutta lajia... Olisiko ehdotuksia?

#2

Viesti cyt »

Mitä haet treenamiselta? Heittoja, potkuja, lyöntejä, rauhallisuutta, kovaa vai pehmeetä treenausta? Sidontoja, kursituksia, mattoa?
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Etsisin jotakin uutta lajia... Olisiko ehdotuksia?

#3

Viesti Kari Aittomäki »

Brassijutsu.
Sama laji (judo siis) sexymmästi.

Tai sitte hokutoryu.
Oikeesti hyvä metodi.
Jere Rajaniemi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 573
Lauteille: Maaliskuu 2009

Etsisin jotakin uutta lajia... Olisiko ehdotuksia?

#4

Viesti Jere Rajaniemi »

Jaspeli kirjoitti: Joop. Oon harrastanu judoa 2 vuotta ja nyt ettisin jotain muuta lajia. Asun Helsingissä. Mietin jujutsua mutta en oo enää varma. Olisko mitään ehdotuksia? :?
No sehän riippuu mitä lajilta haluat ja mikä kiinnostaa.. Varsinkin jos Helsingissä asut niin valinnanvaraa pitäisi löytyä.. ;) (toisin kuin täällä :D ) Haluatko lyönti/potkupainotteista vai enemmän heittoja,lukkoja, vai kenties rauhallista treenaamista?

Muoks: Jee, 100 viestiä kirjoitettu :D
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20209
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Etsisin jotakin uutta lajia... Olisiko ehdotuksia?

#5

Viesti JanneM »

Kari Aittomäki kirjoitti: Brassijutsu.
Sama laji (judo siis) sexymmästi.
Tästä oon kyllä huimasti samaa mieltä. Ja oon hemmetin tyytyväinen kun mun judosensei Saaren Jaska on myös samaa mieltä. Kuten myös on Myllylän Seppo ja antokin alueleirillä hyvän oppitunnin juurikin tästä vetäen ekat mattotreenit täysin BJJn persutekniikkaa.
Ihmisten pitäis treenata enemmän BJJa ja judoa ristiin. MOlemmat lajit kehittyis ja molempien lajien harrastajat sais kattavamman käsityksen lajistaan.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Timko
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 159
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Etsisin jotakin uutta lajia... Olisiko ehdotuksia?

#6

Viesti Timko »

Komppaan ylläolevia. Jos on Judosta 2v tausta, mene sinne BJJ:hin. Sulle on newazasta paljon hyötyä, ei tarvitse rakentaa tyhjän päälle, tekniikkarepertuaari ja taito kasvaa huimasti. Nuo lajit jos mitkä tukee toisiaan loistavasti. Ja se on silti jotain hiukan erilaista.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Etsisin jotakin uutta lajia... Olisiko ehdotuksia?

#7

Viesti cyt »

Kari Aittomäki kirjoitti: Brassijutsu.
Sama laji (judo siis) sexymmästi.

Tai sitte hokutoryu.
Oikeesti hyvä metodi.

Komppaan hokutoryuta, jos haluat myös muuta kuin painimista... Judo auttaa matossa sua ja ukmeissa hokutoryussa mutta lisäksi tulee sitten kaikki muu...
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Etsisin jotakin uutta lajia... Olisiko ehdotuksia?

#8

Viesti Invictus »

JanneM kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti: Brassijutsu.
Sama laji (judo siis) sexymmästi.
Tästä oon kyllä huimasti samaa mieltä. Ja oon hemmetin tyytyväinen kun mun judosensei Saaren Jaska on myös samaa mieltä. Kuten myös on Myllylän Seppo ja antokin alueleirillä hyvän oppitunnin juurikin tästä vetäen ekat mattotreenit täysin BJJn persutekniikkaa.
Ihmisten pitäis treenata enemmän BJJa ja judoa ristiin. MOlemmat lajit kehittyis ja molempien lajien harrastajat sais kattavamman käsityksen lajistaan.
Kuulemani mukaan täällä porissakin päin ainakin joitakin kertoja on ollut judomies vetämässä bjj treeneissä pystypainia ja joitakin yhteisiä treenejäkin bjj & judo seuroilla. Ei varmastikaan huonompi juttu tosiaan.
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

Etsisin jotakin uutta lajia... Olisiko ehdotuksia?

#9

Viesti kollegiassessori »

Invictus kirjoitti:
JanneM kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti: Brassijutsu.
Sama laji (judo siis) sexymmästi.
Tästä oon kyllä huimasti samaa mieltä. Ja oon hemmetin tyytyväinen kun mun judosensei Saaren Jaska on myös samaa mieltä. Kuten myös on Myllylän Seppo ja antokin alueleirillä hyvän oppitunnin juurikin tästä vetäen ekat mattotreenit täysin BJJn persutekniikkaa.
Ihmisten pitäis treenata enemmän BJJa ja judoa ristiin. MOlemmat lajit kehittyis ja molempien lajien harrastajat sais kattavamman käsityksen lajistaan.
Kuulemani mukaan täällä porissakin päin ainakin joitakin kertoja on ollut judomies vetämässä bjj treeneissä pystypainia ja joitakin yhteisiä treenejäkin bjj & judo seuroilla. Ei varmastikaan huonompi juttu tosiaan.
Kyllä, näin ollaan tehty. Judo vs. jiujitsu- futismatseja on myös ollut silloin tällöin.

Hokutoryu olisi siitä nerokas että kun pääsee treenaamaan kaikkia osa-alueita niin näkee mikä oikeasti kiinnostaa ja mihin haluaa erikoistua. Jos haluaa.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Jaspeli
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 9
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Etsisin jotakin uutta lajia... Olisiko ehdotuksia?

#10

Viesti Jaspeli »

Joo, siis tuli vähän kiire tossa kirjottaessa. Olisin kiinnostunu pääasiassa tehokkaasta ip-lajista. Heitot, lukot yms kiinnostais eniten. Myös iskut, mutta ehkä vähemmän,
Taidanpa vilkasta noita vaihtoehtoja... :) Kiitos, lisää vaan jos tulee jotain mieleen.
"Veni, vidi, nates calce concidi" : "I came, I saw, I kicked ass"
Ei ihan näin...
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Etsisin jotakin uutta lajia... Olisiko ehdotuksia?

#11

Viesti cyt »

Jaspeli kirjoitti: Joo, siis tuli vähän kiire tossa kirjottaessa. Olisin kiinnostunu pääasiassa tehokkaasta ip-lajista. Heitot, lukot yms kiinnostais eniten. Myös iskut, mutta ehkä vähemmän,
Taidanpa vilkasta noita vaihtoehtoja... :) Kiitos, lisää vaan jos tulee jotain mieleen.
Hokutoryu... :)
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Timko
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 159
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Etsisin jotakin uutta lajia... Olisiko ehdotuksia?

#12

Viesti Timko »

Hmm... Mun mielestä kyllä judosta löytyy aika loistavia palikoita ip-tilanteisiin, kun vaan katsoo vähän asioita muulta kantilta kun vaan niiden pisteiden metsästykseltä... :)
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Etsisin jotakin uutta lajia... Olisiko ehdotuksia?

#13

Viesti flammee »

Kari Aittomäki kirjoitti: Brassijutsu.
Sama laji (judo siis) sexymmästi.
No mutta jos se on sama laji ku judo, niin onko se hyvä valinta sellaselle joka tahtoo jotain muuta kuin judoa?

Ehotanpa ite vaikkapa kwan nyom hapkidoa, soppii kai jotensakin kuten noihin vaadittuihin kriteereihin.. Sin moo hapkido sitten jos tahtoo astetta miehekkäämpää, eli potkuja päähän takakierteen ja hypynkin kera, noitten lukottelujen, vääntämisten ja peruslyömispotkimisten kanssa. ;)

Muoks. vaan katos, täähän oli dojossa, eli japskilaji hakusessa? No ihan yhtälailla hapkidotkin on japskilähtösiä kuin brassijutsu, japskilajeista vois heittää vaikkaa seipukan karaten..
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Etsisin jotakin uutta lajia... Olisiko ehdotuksia?

#14

Viesti DeusVult »

Kyllähän pääkaupungissa lajeja riittää. Jos oikein sellaista "über tactical street commando" ip-meininkiä haluaa niin onhan noita kaikkia psykologien, tilastotieteilijöiden ja hammaslääkäriliiton kanssa tiiviissä yhteistyössä kehitettyjä lajeja jotka antavat sen parhaan käytännöntason ip-taidon. Ainakin jos heiltä itseltään kysytään. Sitten Hokuton lisäksi löytyy myös muita vastaavia, ei se ole ainoa senmallin metodi. Siinä on tietysti etuna se, että hokutosaleja on ympäri Suomen, eli jos on joskus pakko vaihtaa pitäjää niin ei tarvitse vaihtaa lajia.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Etsisin jotakin uutta lajia... Olisiko ehdotuksia?

#15

Viesti Kari Aittomäki »

Jep, Hokuto ei ole suinkaan ainoa semmonen tommonen.
On myös jo aikas luutunut systema, treenit menee vyökokeisiin päntätessä.
Mutta sehän kyllä riittääkin, jos riittää.

Oiskin aika hyvä juttelunaihe minkälaista osaa innovatiivinen asenne saapi näytellä metodeissa, jotka traditionaalisesti mielletään melko jäykkäsisältöisiksi?
Vyölajit vaikka justiinsa.

Etenkin nykyään kun tuota tietoa on saatavissa aivan saatanalliset määrät.. Kuinka fiksua on jäkittää perinteisissä tavoissa ja tottumuksissa?
No, vähä tyhmä kysymyksenasettelu mutta en minä viisaaksi ole ittseäni väittänytkään.
Traditiokäytöksellä on tottamooses paikkansa ja funktionsa enkä suinkaan ole rohkaisemassa kärsimätöntä viihtyvyys-asennetta treenipuolelle.

Tarkotankin tällasta iloisen uteliasta asennetta, joka ittelläni on myötäsyntyisenä.
Eli jos vaikka sakemannijutsulla ois myyntivalttina ja opetusmetodina tämmönen "löydä oma tiesi, me autamme siinä"-asenne niin oisko se oikeesti hyvä juttu?

Jeet kune do-han menee teoriassa aikalailla totapolkua ja Larry Hartsell toteutti sitä mestarin lailla.
Mä sain niinku niin helvetisti ohjeita ja opastuksia etten vieläkään osaa tajuta. Juurikin tyyliin "sulle vois tämmönen tapa toimia hyvin".

Mutta määpä lienenkin vähä poikkeus, fanaattinen intomieli kun olen. Jämäkkä perusrunko tekotavassa on kuitenkin myös turvallisuutta.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: tgrc ja 34 kurkkijaa