Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

''Kuudes aisti''

Japanilaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20864
Lauteille: Joulukuu 2007

''Kuudes aisti''

#31

Viesti Lasse Candé »

Kyllä tätä ihan järkevänä aihena voidaan pitää, oli sitten kyse intuition kehittymisestä, huuhaasta tai mistä vain. Jossain Aikido-ketjussa tuotiin vähän aikaa sitten esiin Ueshiban luodinväistö kun vain tuli sellainen fiilis jne. Samoin siinä vaaleansinisessä kirjassa oli muistaakseni aika lennokkaita tarinoita valppaudestaan.

Klemolan Karate-dossa kuvaillaan Shotokain perustajan harjoitusta missä yritetään aistia sokkona takaa tuleva lyönti. Vastaavaan osastoon voi törmätä usein. Eräässä ohjelmassa kylmän veden vihjataan terävöittävän näitä kykyjä.

Heh, itse kuulin katolta äänen kun kävelin kadulla. Jotenkin siitä tuli vihlaiseva tunne ja sitten rinnalleni putosi ihan vähän lunta. Olisiko vihlaisu tuntunut jos lumi olisi ollut tippumassa metrin ohi, sitä tiedä en. Olisinko huomioinut tapausta silloin, sitäkään tiedä en. Tiedän vain että jähmetyin, enkä siis ilmeisesti omaa (vielä) special ninja-skilzejä. :)
Kuvake
<Viper>
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 43
Lauteille: Joulukuu 2008

''Kuudes aisti''

#32

Viesti <Viper> »

Lasse Candé kirjoitti: Heh, itse kuulin katolta äänen kun kävelin kadulla. Jotenkin siitä tuli vihlaiseva tunne ja sitten rinnalleni putosi ihan vähän lunta. Olisiko vihlaisu tuntunut jos lumi olisi ollut tippumassa metrin ohi, sitä tiedä en. Olisinko huomioinut tapausta silloin, sitäkään tiedä en. Tiedän vain että jähmetyin, enkä siis ilmeisesti omaa (vielä) special ninja-skilzejä. :)
Itellä on tuntunu samanlaisia "vihlaisuja" esim. serkun kanssa käveltiin jalkakäytävällä n. 10m päässä valtatiestä. noh, auto ajoi jumputuksen saattelemana ohi ku yht´äkkiä tuli sellaane vihilaasu ja vedin matalaksi, jonka jälkeen h###vetimoinen huuto. Serkku poika makas selijällänsä maas ja piteli rintaansa. autosta oli heitetty kaljapullo joka osui keskelle rintalastaa !!!eikä menny eres hajalle!!!
"Imagination is more important than knowledge" -Albert Einstein-
Kuvake
asiantuntija mäki
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 40
Lauteille: Syyskuu 2007

''Kuudes aisti''

#33

Viesti asiantuntija mäki »

bodyguard kirjoitti: Onko tuo kuudes aisti vain kakeharrastajille. eikö muiden lajien reenaajat saa sitä ollenkaan :(
Etkö ole katsonut American Ninja ykköstä?
Michaeldudikoffi pieksee tyyppejä ämpäri päässä. *silmät kiiltää* hullua wannaben hehkua*
Be a ninja, feel no pain
timppa000
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 529
Lauteille: Tammikuu 2008

''Kuudes aisti''

#34

Viesti timppa000 »

Nikke kirjoitti: Moi, oletteko te huomanneet tuota legendaarista kuudennetta aistia joka Karaten mukana pitäisi tulla
"I see dead people!"

Ei, en ole vielä alkanut nähdä kummituksia. Ehkä vielä joku päivä.
People who live in glass houses
should not walk around naked.
A.Rajanen
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4
Lauteille: Tammikuu 2009

''Kuudes aisti''

#35

Viesti A.Rajanen »

Nyt kun olen harrastanut kuukauden aikidoa, niin huomasin itsessäni hauskan jutun. Eilen ku pyöräilin töistä kämpille, niin takarengas lähti liukastumaan sivulle yhtäkkiä ja mä lensin aika komeasti eteenpäin kun mä idiotti onnistuin painamaan samalla etujarrua. No ei käynyt mitenkään kun mä tein ihan automaagisesti Ukemin! Hetikun pääsin jaloilleni, niin tuli ihan Wtf olo :D Hauska huomata ku on alkanu oppimaan näitä juttuja :)
Kuvake
Juike
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 55
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Liminka

''Kuudes aisti''

#36

Viesti Juike »

Olen huomannut vuosien varrella,
sen vähän mitä olen harrastamaan kerennyt, e t t ä:
vaikka esimerkkinä lyönnin väistön opettelu; kun toistoja tulee
tarpeeksi, sitä huomaa jo vastapuolen alkaessa lyömään,
miten oma keho reagoi automaattisesti tekemällä väistöliikkeen.

Olenpa myös onnistunut paukauttamaan kaveria mahaan,
kun mokoma tuli yllättäen pimeässä eteisessä vastaan ja
haroi samalla käsillä ilmaa...vissiin aivot ajatteli, että nyt
sattuu Juhaa leukaan...(täytyy muistaa myös silloiset promillet veressä).
mutta toki myös varovaisuus on samalla kehittynyt ja eipä
ole vastaavaa toista kertaa sattunut. :D
http://s2.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=23339" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
RikuLahdensuo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 392
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Lapua

''Kuudes aisti''

#37

Viesti RikuLahdensuo »

Kaspinissa tätä kutsutaan Huuhaaksi ja Riihiopiksi - Pimeäopiksi. Moni asiasta tietämätöm kun nauraa.
Näinhän se menee. aluksi arvaillaan sitten aavistetaan sitten tulee tieto.
Tiedemiehetkin pystyy mittaamaan sydämmen kehän (jotain 30M.säde) jolta eteisyydeltä ihminen aistii liikkeen.
ja kun aikansa huuhailee ei etäisyydellä ole meskitystä.
itse treenaan koiran kanssa ja koiraani vastaan, kumpi aistii linnun, käärmeen tai hirven ennemmin.
Puhutaan Äidinvaistosta Äiti tietää kun lapsi on vaarrassa.
Joillain kaksosilla on kaksoissisareensa sama vaisto.
Monessa ammatissa kehittyy ammattilaisen silmä.
kamppailijalle ottelusilmä.

ei nettiin enempää koska aavistan että moni arvaa että olen hullu :lol: :lol: :lol:
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Mutta liian viisaista ihmisistä koko yhteiskunta !
Kuvake
Lohikäärmepallo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 792
Lauteille: Syyskuu 2006

''Kuudes aisti''

#38

Viesti Lohikäärmepallo »

Vai huuhaa, osuvan nimen olette ainakin keksineet. Naureskelisin, jos en olisi itsekin väistellyt potkuja ja lyöntejä ennakoimalla.
Pari noloa tilannetta on tullut sen takia, että jos joku lyö minua leikillään tai yrittää säikäyttää taakse hiipimällä, niin huomaan järkeni tulevan kyytiin silmänräpäys sen jälkeen kun olen jo lyönyt pelleillyttä kaveriani.
Aika paljon selittyy kyllä reaktioilla, aistien harjaantumisella ja kehonhallinnan kehittymisellä. Vaikka sama se miksi sitä sanotaan, kunhan se vain toimii.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

''Kuudes aisti''

#39

Viesti Mika »

RikuLahdensuo kirjoitti: Tiedemiehetkin pystyy mittaamaan sydämmen kehän (jotain 30M.säde) jolta eteisyydeltä ihminen aistii liikkeen.
Minua kiinnostaisi lukea tästä lisää. Muistatko missä tutkimus on tehty ja milloin?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
RikuLahdensuo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 392
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Lapua

''Kuudes aisti''

#40

Viesti RikuLahdensuo »

Mika kirjoitti:
RikuLahdensuo kirjoitti: Tiedemiehetkin pystyy mittaamaan sydämmen kehän (jotain 30M.säde) jolta eteisyydeltä ihminen aistii liikkeen.
Minua kiinnostaisi lukea tästä lisää. Muistatko missä tutkimus on tehty ja milloin?
Sydämmenkehästä oli juttu tiedelehdessä tai tieteenkuvalehdessä. Joku alkuvuoden numero.
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Mutta liian viisaista ihmisistä koko yhteiskunta !
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 1

''Kuudes aisti''

#41

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Itse luin ko. jutun Tiede-lehdestä, on siitä jo jonkin aikaa. En löytänyt Tiede.fi sivuston haulla, enkä googlettamalla, joten netissä tuosta ei näemmä ole, ainakaan näin kevyesti raapaistuna löydettävissä mitään. Pitkä juttu se ei ollut, kuhan mainittiin jokin tutkimus missä todettiin olevan mahdollista havaita mittalaitteistolla sydämen luoma magneettikenttä monen kymmenen metrin päästä. Sitä en taas osaa sanoa liittyykö tuo tähän aiheeseen pahemmin, ihmisellä kun nuo aistit ovat melko heikot, tokkopa ko. aistisolujakaan voi itselleen kehittää, ne pitäis pölliä vaikka linnuilta, magneetti nokkaan ja menoks :)

EDIT: Löysin tähän samaan tutkimukseen liittyvän vähän vanhemman artikkelin, pikkuinen anturi haistaa hiiren sydämen tuottaman magneettipulssin http://www.newscientist.com/article/dn1 ... pulse.html
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

''Kuudes aisti''

#42

Viesti Esa Tyynismaa »

Huuhaa on tosiaan meillä Kallen itsensä lanseeraama nimitys kaikelle,jota on vähänkään vaikeampi ymmärtää pelkkänä mekaanisena suorittamisena.
Ja ei sitten siitä sen enempää netissä.
Tosissaan kiinnostuneet hakeutukoon leirille.
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

''Kuudes aisti''

#43

Viesti Jukka Suominen »

Eikös jenkkiarmeijalla ole jotain tuollaisia sydämen sykkeen aistivia laitteita jotka löytää piilottelelvia ihmisiä seinienkin läpi. Vai onkohan tämä ihan 'vapourwarea' vielä:
http://www.technovelgy.com/ct/Science-F ... wsNum=1252" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
RikuLahdensuo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 392
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Lapua

''Kuudes aisti''

#44

Viesti RikuLahdensuo »

hassuttelija kirjoitti: Eikös jenkkiarmeijalla ole jotain tuollaisia sydämen sykkeen aistivia laitteita jotka löytää piilottelelvia ihmisiä seinienkin läpi. Vai onkohan tämä ihan 'vapourwarea' vielä:
http://www.technovelgy.com/ct/Science-F ... wsNum=1252" onclick="window.open(this.href);return false;
Apuvälineitä on niitä tarvitseville.
Jotkut tarttee silmälaseja toiset kuulolaitteita kolmas taskulamppua GAME OWER
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Mutta liian viisaista ihmisistä koko yhteiskunta !
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

''Kuudes aisti''

#45

Viesti Kuhmu »

Harmi kun Joel rinne on jo kuollut. Olisin halunnut nähdä elokuvan riihioppia komisario palmu ;)
”You must enjoy this”.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Hakudo ja 76 kurkkijaa