Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Wingi-klippejä

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Veka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 420
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Pori

Wingi-klippejä

#136

Viesti Veka »

Toivottavasti ei ole jo postattu tänne. Ei nyt ainakaan äkkiseltään osunut silmääm. brushteeth
In this mini-documentary, a seven minute cut of the original 36 minute presentation of 'WING CHUN: the Legacy of Ip Man' which appears on the Australasian DVD release of 'Grandmaster Ip Man' (aka: 'Ip Man') on the 'Eastern Eye'/'Madman Entertainment' label, Melbourne-based Wing Chun instructor David Peterson gives a brief overview of the history and methods of the Wing Chun Gung-fu system and the man who brought this art to the general public - the late Grandmaster Ip Man.
[youtube][/youtube]
"Kun mä katson näitä mun käsiä, niin mä ymmärrän että jonkin suuremman asian instrumentteja ne on."

Veka
http://practicalwingchun.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Wingi-klippejä

#137

Viesti Kuhmu »

carenza kirjoitti:
lampska kirjoitti: Tykkäsiin että setä selitti ja demosikin (joskin vain muodollisesti) samoja juttuja mitä itse olen kokenut esim sifu Fongin, Risterin ja Hietalan parissa. Wing Chun is simple but not easy. Omalla kohdalla SNT on sellainen sopivan rento mutta fokusoitu mielen ja kehon tila. Mutta koska se on vielä vaikea saada joka tilanteessa heti 'päälle' niin arvostan crosstrainingia. Enkä kyllä yritäkään pelkästään wingillä pärjätä. Tulee ulos jos on tullakseen.

Tuo keskimmäinen artikkeli (Wing Chun And You) on hyvä kiteytys http://www.ristermartialarts.com/articles.html

En itsekään niistä sovellusklipeistä välittänyt. Jotkin klipit oli minusta ok wingin kehonkäyttödemoja:
http://www.youtube.com/watch?v=O4XeeDSp5oY
Pitää tuolla lailla rauhassakin tehdä että ehtii oppia detailit.

Muista klipeistä Long pole muoto näytti aika samalta miten meillä tehdään, wooden dummy ja bart jarm do erosivat aika paljon. Lineage näytti olevan Chu Shong Tin ja samaa tekotapaa huomaa kyllä näistä aussioppilaista.

Melkeen kaikilla esiintyjillä oli tosiaan iloinen Fosters röllykkä kaverina :P

Ainakin Wooden Dummy oli clipsissä mielestäni jo tosi sloppy, siis kehonkäytön mekaniikaltaan, puhumattakaan body unitista.
Mites noi vois sanoa suomeksi?
”You must enjoy this”.
Kuvake
Veka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 420
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Pori

Wingi-klippejä

#138

Viesti Veka »

[youtube][/youtube]
"Kun mä katson näitä mun käsiä, niin mä ymmärrän että jonkin suuremman asian instrumentteja ne on."

Veka
http://practicalwingchun.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Wingi-klippejä

#139

Viesti Kuhmu »

" onclick="window.open(this.href);return false;
Asiallinen haastattelu tv-ohjelmaan.
”You must enjoy this”.
Kuvake
Veka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 420
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Pori

Wingi-klippejä

#140

Viesti Veka »

Ei nyt ehkä ihan Wingi-klippi, mutta menkööt nyt tänne. brushteeth
[youtube][/youtube]
"Kun mä katson näitä mun käsiä, niin mä ymmärrän että jonkin suuremman asian instrumentteja ne on."

Veka
http://practicalwingchun.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Wingi-klippejä

#141

Viesti joksanen »

Turku Wing Tsunin maaliskuinen asteseminaari koostettuna reilu kolmeen minuuttiin.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Wingi-klippejä

#142

Viesti joksanen »

David Petersonin dummyaiheinen video
[youtube][/youtube]
lampska
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 15
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Oulu

Wingi-klippejä

#143

Viesti lampska »

Whether you think you can, or you can't, you are usually right.
- H. Ford
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Wingi-klippejä

#144

Viesti joksanen »

Lähietäisyyden lajia treenatessa on äärimmäisen tärkeää, että asioita harjoitellaan oikealla etäisyydellä.

Edit: Donnie Yen vetää kyl hyvin vaikka onkin tietysti koreografien vanki. Tietääkö kukaan, miten paljon se on treenannut oikeasti wingiä?
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Wingi-klippejä

#145

Viesti Invictus »

En oo varma onko postattu jo tänne mutta tässä Ip Chun turinoi ajatuksiaan Wingistä. Ihan mielenkiintoista juttua vaikka aika lyhyeksi jäi [video][/video]
Kuvake
Veka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 420
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Pori

Wingi-klippejä

#146

Viesti Veka »

Ei nyt muistu josko postattu jo aikaisemmin...mutta olkoon. 8-)
[youtube][/youtube]
"Kun mä katson näitä mun käsiä, niin mä ymmärrän että jonkin suuremman asian instrumentteja ne on."

Veka
http://practicalwingchun.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Wingi-klippejä

#147

Viesti joksanen »

Elokuinen näytös perinnemusiikin säestyksellä. Peruskurssimatskua ja vähän edistyneempää kauraa.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Wingi-klippejä

#148

Viesti L.K. »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä kiukkunen ja nopsakätinen kaveri:)

Mut voisko joku lajin guru avata miks kaveri lyö vartaloon ns. perinteiseen boksaustyyliin.Vai onko se ihan normaalia wing chunissa? Vai onko kyse jostain "hybridi-setistä"? :)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20861
Lauteille: Joulukuu 2007

Wingi-klippejä

#149

Viesti Lasse Candé »

En tiedä lajista mitään, muttei tuo mitenkään tuosta muusta mätöstä suuremmin välttämättä eroa. Elleivät Wingissä juuri treenaisikaan lyömistä tuolla tavalla, ei sekään poistaisi tuollaisen lyömisen mahdollisuutta bobia hakatessa. :)

Itse olen kokenut vastaavassa treenaamisessa mielekkääksi vähän laajentaa toimintaa pääfokuksen ulkopuolelle. Saa näppituntumaa siihen miten maailma toimii. Muutenkin tuossa täytyy huomata että "vastustajan" käsien puuttuminen jo muuttaa harjoittelun luonnetta suuresti. Me ei nähdä treenaajan pään sisälle, mitä se oikein tutkiikaan.

Sori häiriköintiäni. :) Ehkä joku tietävämpi vastaa tuohon itse kysymykseesi...
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Wingi-klippejä

#150

Viesti L.K. »

Eihän tuo BOBilla treenaus nyt sen autuampaa ole kuin säkin hakkaaminen, ainoa että se on itselle ainakin mentaaliseti paljon palkitsevampaa ja mielekkäämpää. Lisäksi siihen voi tehdä kuitenkin tekniikkaharjoittelua mitä säkkiin ei voi.

Ei tietenkään poista, tuli vain mieleen kun ymmärtääkseni kuitenkin wingin tapa yleisesti lyödä on hyvin erilainen kuin perinteisessä bokrauksessa.

Mutta odotellaan alan gurujen vastauksia:)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 59 kurkkijaa