Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Wingi-klippejä

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Wingi-klippejä

#121

Viesti joksanen »

Mähän erityisesti en pidä sitä halventavana. Sanoin vain mikä on mun ensimmäinen mielleyhtymäni. Toiseksi tulee mieleen intiaanit.

Maailmalla puhutaan chunnereista joka lie linjassa gunnerin kanssa. Ilmeisesti englanninkielinen wing-sana häiritsee kutsumasta wingereiksi (josta mulle tulee mieleen swinger :) ) joskin W-alkuinen nimitys varmaan on oikeampi kuin C-alkuinen. Onhan noita *unnereitakin nähty.

I know *ing *un kung fu.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Wingi-klippejä

#122

Viesti joksanen »

Uuden Sherlock Holmes -elokuvan taistelukohtaus. Robert Downey JRhän on treenannut wingiä ja käsittääkseni ihan innostunutkin siitä.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Antti
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2979
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Liikuntafilologia
Yhteystiedot:

Wingi-klippejä

#123

Viesti Antti »

Mika kirjoitti: Mikä olisi hyvä eli neutraali mutta kuvaava kattotermi? Edes tuo Winkkari ei ole, kun se alkaa W-kirjaimella (esim. Ving Tsun).

Perhana, kun olette maailman riitaisin laji :D
Riidoista tässä ei toki ole kyse, vaan harvinaisen hölmöstä ja epäjohdonmukaisesta tavasta erottaa porukoita toisistaan. Ving yksinkertaisella v:llä on oikeastaan virheellinen, enkä oikein hahmota perusteita myöskään g:n lisäämiselle loppuun.

Mitäs jos alettaisiinkin käyttää kirjoitusasua wɪŋ˨ ʦʰɵn˥ (Andreas Hoffman ja muut vastaavat voivat kirjoittaa wɪŋ˩˧ ʦʰɵn˥).
Antti Ijäs
Studia dimicatoria (blogi), Zotero-profiili (julkaisuja)
"Öyh, öyh, öyh, karjasi sika ja ryntäsi pimeässä Eenokin ylitse ovelle." (Tuulispää 28.9.1928.)
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Wingi-klippejä

#125

Viesti joksanen »

" onclick="window.open(this.href);return false;
lampska
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 15
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Oulu

Wingi-klippejä

#126

Viesti lampska »

Ihan hyvin selitetty Siu Nim Tao 3 osassa, vaikkakin demopuoli ei niin näyttävää. Tyyppiä näyttää aina naurattavan kun saa demon toimimaan :)
Whether you think you can, or you can't, you are usually right.
- H. Ford
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Wingi-klippejä

#127

Viesti joksanen »

Katsoin kakkososan puoleenväliin asti enkä pitäisi tätä mitenkään erinomaisena selityksenä. Vai selittikö se sulle, lampska, jotain?

Älä koskaan luota videoon jossa mestari on silminnähden ylipainoinen, jossa epäonnistuvat suoritteet tehdään hitaasti ja onnistuvat nopeasti, ja jossa käytetään actually-sanaa useammin kuin Hugh Grantin dialogeissa.

En epäile etteikö setä osaisi lyödä lujaa, mutta tuo SNT-mielentila (lähestulkoon) nivelpyörityksineen ja rentoutumisineen ei ole yhtään sitä mitä mä kutsuisin sanalla epämystifionti (joka mainitaan videon eräänlaisessa esipuheessa). Katsoin koulun veppisivuja ja matskua on ainakin tosi paljon. Niiden tarjoamat tekniikkaratkaisut itsepuolustusuhkiin ovat pääpiirteittään ihan ok näköisiä, mutta vähän siellä ja täällä näkyy aika pahaa haparointia. Voi tietysti johtua ihan kuvaustilanteestakin. Mut ihan kuin materiaali huononisi sukupolvien myötä.

Wong Shun Leungkin oli näemmä otettu mukaan sukulinjaan vähän keinotekoisen oloisesti.
lampska
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 15
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Oulu

Wingi-klippejä

#128

Viesti lampska »

Tykkäsiin että setä selitti ja demosikin (joskin vain muodollisesti) samoja juttuja mitä itse olen kokenut esim sifu Fongin, Risterin ja Hietalan parissa. Wing Chun is simple but not easy. Omalla kohdalla SNT on sellainen sopivan rento mutta fokusoitu mielen ja kehon tila. Mutta koska se on vielä vaikea saada joka tilanteessa heti 'päälle' niin arvostan crosstrainingia. Enkä kyllä yritäkään pelkästään wingillä pärjätä. Tulee ulos jos on tullakseen.

Tuo keskimmäinen artikkeli (Wing Chun And You) on hyvä kiteytys http://www.ristermartialarts.com/articles.html

En itsekään niistä sovellusklipeistä välittänyt. Jotkin klipit oli minusta ok wingin kehonkäyttödemoja:
http://www.youtube.com/watch?v=O4XeeDSp5oY
Pitää tuolla lailla rauhassakin tehdä että ehtii oppia detailit.

Muista klipeistä Long pole muoto näytti aika samalta miten meillä tehdään, wooden dummy ja bart jarm do erosivat aika paljon. Lineage näytti olevan Chu Shong Tin ja samaa tekotapaa huomaa kyllä näistä aussioppilaista.

Melkeen kaikilla esiintyjillä oli tosiaan iloinen Fosters röllykkä kaverina :P
Whether you think you can, or you can't, you are usually right.
- H. Ford
Kuvake
Veka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 420
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Pori

Wingi-klippejä

#129

Viesti Veka »

[youtube][/youtube]
"Kun mä katson näitä mun käsiä, niin mä ymmärrän että jonkin suuremman asian instrumentteja ne on."

Veka
http://practicalwingchun.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

Wingi-klippejä

#130

Viesti Miklu »

Olispa jännä tietää miksi tuo noin tehtiin... Lähtien jo siitä miksi sillä sormet harittaa joka suuntaan. Vaikka osan pystyy päättelemään niin mulle jää sellanen kuva, että tarvittais toinenkin tapa tehdä tuo formi, jotta siihen saisi ne asiat mitä itse opettelen formia tehdessä :D
Bruce Lee elää!
Kuvake
Veka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 420
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Pori

Wingi-klippejä

#131

Viesti Veka »

Tuskinpa tuo sormien haritus mitenkään oleellisessa roolissa tässä on. :lol:
Kyllä ihan yksi tapa formin tekemiseen riittää...Tuo miten ja miksi asiat tehdään niin kuin ne tehdään selvinnee parhaiten vaikkapa osallistumalla johonkin seminaariin tulevaisuudessa. ;)
"Kun mä katson näitä mun käsiä, niin mä ymmärrän että jonkin suuremman asian instrumentteja ne on."

Veka
http://practicalwingchun.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Wingi-klippejä

#132

Viesti joksanen »

Mä tykkään syvästi tuosta korkkiruuvimaisesta kyynärpääkurista jota nuo "harittavat" sormet edesauttavat. Vaikka tosiaan kämmenellä sormista puhumattakaan hyvin harvoin on mitään tekemistä itse käden rakenteen kanssa. Tästä puhuessani teen joskus demon vuoksi treeneissä fuck-you-sauta.

Veka, onko tämä identtinen sun tekemän SLTn kanssa vai onko Benno tehnyt tähän wengimuutoksia? Esimerkiksi tuossa fak-sau-kohdassa (nelossetti) tai "toisessa kutossetissä" jos formin jakaa kotoisasti kahdeksaan?
Kuvake
Veka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 420
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Pori

Wingi-klippejä

#133

Viesti Veka »

Kyllä tuo formi kohtuu identtinen on, ei ole muutoksia tuohon taidettu tehdä. :)
Meillähän ei tuossa formissa fak-sauta ole vaan kyseessä on Hoi-Hap jonka käyttötarkoitus onkin sitten hyvin erilainen. ;)
(jos tuota ns. kahden käden "sivuille huitaisua" tarkoitit?)
"Kun mä katson näitä mun käsiä, niin mä ymmärrän että jonkin suuremman asian instrumentteja ne on."

Veka
http://practicalwingchun.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
carenza
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 481
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Wingi-klippejä

#134

Viesti carenza »

lampska kirjoitti: Tykkäsiin että setä selitti ja demosikin (joskin vain muodollisesti) samoja juttuja mitä itse olen kokenut esim sifu Fongin, Risterin ja Hietalan parissa. Wing Chun is simple but not easy. Omalla kohdalla SNT on sellainen sopivan rento mutta fokusoitu mielen ja kehon tila. Mutta koska se on vielä vaikea saada joka tilanteessa heti 'päälle' niin arvostan crosstrainingia. Enkä kyllä yritäkään pelkästään wingillä pärjätä. Tulee ulos jos on tullakseen.

Tuo keskimmäinen artikkeli (Wing Chun And You) on hyvä kiteytys http://www.ristermartialarts.com/articles.html

En itsekään niistä sovellusklipeistä välittänyt. Jotkin klipit oli minusta ok wingin kehonkäyttödemoja:
http://www.youtube.com/watch?v=O4XeeDSp5oY
Pitää tuolla lailla rauhassakin tehdä että ehtii oppia detailit.

Muista klipeistä Long pole muoto näytti aika samalta miten meillä tehdään, wooden dummy ja bart jarm do erosivat aika paljon. Lineage näytti olevan Chu Shong Tin ja samaa tekotapaa huomaa kyllä näistä aussioppilaista.

Melkeen kaikilla esiintyjillä oli tosiaan iloinen Fosters röllykkä kaverina :P

Ainakin Wooden Dummy oli clipsissä mielestäni jo tosi sloppy, siis kehonkäytön mekaniikaltaan, puhumattakaan body unitista.
Risto Hietala

"I fell down to inside of my car and they thought that I had collapsed but I was just reaching my Nunchakus and now I was ready to fight against those seven thugs" -Sifu Fong
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 73
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Wingi-klippejä

#135

Viesti joksanen »

carenza kirjoitti: Ainakin Wooden Dummy oli clipsissä mielestäni jo tosi sloppy, siis kehonkäytön mekaniikaltaan, puhumattakaan body unitista.
Läts-ääni on aina hyvä indikaattori siitä, että treeniä tai asennetta tarvitaan lisää. Kuvaustilanne tietysti tuo aina oman jännityksensä eikä setä oikein saanut sanoja suustaan siinä sovellusklipissäkään. Mut kyllä ne sovelluksetkin oli aika .. ulkokultaisia.

Mä jäin miettimään tuota tein tan-sauta. Ilmeisesti otatte (eteenpäin mentäessä) kontaktin vastustajaan hyvinkin lähellä rannetta, mahdollisesti jopa kämmenselkää käyttäen? Siinä tapauksessa ymmärrän sormikommentin hiukan paremmin, mut en mä sitä silti purematta niele. ;)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa