Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Lü Baochun

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Lü Baochun

#106

Viesti KungFuMiäs »

Ja nyt kyseisen miehen kanssa pääsisi treenaamaan Nurmijärvellä. Avoin seminaari:
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Lü Baochun

#107

Viesti KungFuMiäs »

Viikonloppuna opetti mestari Chen Taijin Er Lutä Tukholmassa

Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Lü Baochun

#108

Viesti KungFuMiäs »

Jäbällä paljo liikkuvaa kuvaa Lustä https://www.youtube.com/channel/UCitysh ... 1BApuX0vAw
halmehe
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 660
Lauteille: Elokuu 2009

Lü Baochun

#109

Viesti halmehe »

Varmaan meikäläisen kamppailuhistorian onnekkain sattuma oli mennä seminaarilleen viime vuonna.
...ei siinä auta hillo, jos on polttanut jo letut... (Raappana)
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Lü Baochun

#110

Viesti Aihki »

Avaatko hiukan tuota, ihan aidosta uteliaisuudesta: mitä opit uutta ja erilaista?
pacoloco
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 10
Lauteille: Helmikuu 2017
Etulaji: Taiji
Sivulajit: qigong

Lü Baochun

#111

Viesti pacoloco »

Mestari Lü Baochunin Taiji Pääsiäisleiri 2018, infot löytyy linkin takaa!

https://www.baji.info/event/paasiaislei ... -2-4-2018/

halmehe
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 660
Lauteille: Elokuu 2009

Lü Baochun

#112

Viesti halmehe »

Aihki kirjoitti:Avaatko hiukan tuota, ihan aidosta uteliaisuudesta: mitä opit uutta ja erilaista?
En ehkä mitään täysin uutta tai erilaista. Olin yhdellä kamppailun perusteet seminaarilla syksyllä. Olin alunperin kiinnostunut aikaa sitten pushhand harjoittelusta ja muutaman mutkan kautta päädyin kyseiselle seminaarille missä sitä ei treenattu, mutta... paljon muuta. Ja koska opettaja on erittäin helposti lahestyttävä hän avasi parhaansa mukaan minulle myös tuishou harjoitusta. Hän on samanlainen lämmin persoona kuin Toby Threadgill joka tuntuu olevan aidosti kiinnostunut heistä joita lajinsa millään tavalla koskettaa.
Olin lukenut Sangenkain sivuilta Shiodan ja Kimuran haastattelun missä Masahiko vertasi nykyjudoa hänen treenaamaansa. Jäin miettimään yhtä pistettä vajaaksi vuodeksi kunnes tuolla seminaarilla yksi pitempään taijia harjoitellut konkreettisesti avasi kyseisen asian minulle tietämättään. Hän tuuppasi minut pisteen päältä. En ennen seminaaria edes kuvitellut sellaista mahdolliseksi.
Muut asiat ovat olleet lähinnä loksahduksia vaikka aikidon tekniikoihin tai karaten katoihin liittyen. Eli nämä ovat henkilökohtaisia tuntemuksia omalla polulla kohti omia päämääriä. Uskon jonkun sellaisen ehkä saavan kiinni tunteesta joka on valmis kyseenalaistamaan kaiken siihen asti oppimansa ja valmis katsomaan asioita toiselta kantilta.
Minun näkövinkkelistä lajeissa on yhä vähemmän eroja ja huomattavasti enemmän yhteistä kuin ennen. Ehkä tässä asiassa hän on kyennyt osoittamaan asioita joita olen etsinyt. Viime viikonlopun hengitysseminaarissa aukesi taas ajatusmalleja jotka tuntuu ihan liikettä tehdessä. Sulle Aihki ehkä voi aueta ajatuksena esim. askellyönnissä jota oi tai juntsukiksikin saatetaan kutsua sellainen mielikuva. On sanottu joissain yhteyksissä, että reisi vetää takimmaisen jalan painopisteen alle. Sain ajatuksen, että vedät sen sisään hengityksellä. Vähän kuin imet ilmat löysästä pullosta. Siis mielikuva eikä Okinawan totuutta.

Jos Aittomäen Kari sattuu tään lukemaan niin avaatko vähän miten koet tekniikan vuotamisen. Jäi meinaan tuosta perinteisestä vaivaamaan. Tuli mielikuva säkistä joka on täynnä vettä minkä pinta menettää kimmoisuutensa, kun siihen tulee isompi reikä. Voi sille kehittää vaikka oman ketjunsa ettei mene ihan offtopic :)
...ei siinä auta hillo, jos on polttanut jo letut... (Raappana)
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Lü Baochun

#113

Viesti Aihki »

Kiitos!

Tuo mieleen monta asiaa, joita olen tietyissä Seibukanin perusharjoitteissa ihmetellyt, siellä on luultavasti jäämiä kiinalaisista harjoittelutavoista, joilla on mahdollisesti hieman zen koanin kaltainen tarkoitus. Jos oivallat niin opit, jos et niin toistat samaa harjoitusta mekaanisesti tajuamatta mitään. Sitä kai voi toistaa lopunikäänsä ...

Ilmeisesti perinne on monessa katkennut ja jos kukaan ei ole snaijannut mitä jokin detalji tarkoittaa tai mitä sen pitäisi opettaa niin se karsiutuu ohjelmasta pikkuhiljaa pois. Jossain toisessa perinteessä tuo jokin on saattanut säilyä omaksuttavassa muodossa ja sen ehkä pystyy sieltä sopivassa tilaisuudessa poimimaan.

Nyt sitten pitäisi luoda sopiva lajisurffaus kattaus kaiken uudelleen kasaamiseksi, ainakin itselleen.

Hmmmm...
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Lü Baochun

#114

Viesti Alioppilas »

Minun mielestäni hyvä opettaja osaa kertoa ja kertookin, miksi jotain harjoitusta tehdään, ilman että oppilaan tarvitsee miettiä vuosikausia, mitä järkeä on hiihtää salia päästä päähän. Se on sitten eri asia, kuinka nopeasti oppilas ymmärtää ja omaksuu harjoiteltavan asian. Jostain jutusta voi puhua vaikka vuosikaupalla, mutta sitä kuuntelemalla ei tule yhtään paremmaksi, vaan pitää ihan itse harjoitella ajatuksen kanssa niin sen ymmärtää ja sitä voi käyttää.

Mestari Lü on ehdottomasti yksi parhaista kamppailuopettajista, joita olen kohdannut. Hänen seminaareissaan ei ole jäänyt epäselväksi, miksi jotain asiaa tehdään niin kuin tehdään.
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Lü Baochun

#115

Viesti KungFuMiäs »

Sifu Lü kävi vetämässä vuosittaisen ulkomaanseminaarin Roomassa tällä kertaa:

Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Lü Baochun

#116

Viesti Pyrkele »

Onpas vain letkeän näköistä liikettä
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 42 kurkkijaa