Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Tanglang Quan

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Shaolinsi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Lauteille: Syyskuu 2009
Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
Sivulajit: Itsepuolustus
Tykännyt: 0
Tykätty: 15 kertaa

Tanglang Quan

Viesti Shaolinsi » elo 31, 2018, 09.33

Onko heillä siis sama opettaja, koska ovat kungfu-veljiä? Meillä ainakin sanotaan veljiksi ainoastaan heitä, joilla on sama opettaja. Muut toki saattavat käyttää termiä eri tavalla. :funtsii:

Eroaako taiji meihua tang lang paljonkin teidän treenaamasta lajista?
Olen 32. sukupolven Shaolin-opettaja. Opettamani laji koostuu Wang Ding Yin, Shi Suxin ja Shi De Chanin opetuksista.

Loistava suomenkielinen Shaolin-kirja on nyt saatavilla. Tilaa tästä. Kirjasta julkaistiin myös pehmeäkantinen versio 1/2018.

Kuvake
Alioppilas
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 117
Lauteille: Tammikuu 2005
Tykätty: 6 kertaa

Tanglang Quan

Viesti Alioppilas » elo 31, 2018, 12.26

Ei ole samaa opettajaa. Termiä käytetään laajasti osoittamaan läheistä suhdetta jonkun asian kautta (esim. aseveljet) ja tässä oli nyt kyseessä sellainen ilmaisu, ei niinkään esimerkiksi jonkun tietyn kung fu -perheen tarkka jäsenyyshierarkia. Viestini ehkä toisaalta sivusi myös tätä katsantokantaa, että on suljettuja yhteisöjä joiden jäseniä puhutellaan toisella tavalla kuin jonkun toisen yhteisön jäseniä. Henkilökohtaisesti pidän kung fu -veljinäni henkilöitä, joiden kanssa olen treenannut paljon, vaikka näillä olisikin eri opettaja kuin minulla. On myös huomattava, että varsinkin englanninkielisessä maailmassa termiä viljellään runsaasti, eikä sillä ole välttämättä mitään tekemistä kamppailulajihierarkian kanssa.

Wangin taiji meihua eroaa jossain määrin sekä harjoittelujärjestelmältään että periaatteiltaan Yu-perheen qi xingistä. Niillä panostetaan paljon räjähtäviin sisäänmenoihin ja lyhyisiin tekniikoihin siinä missä liikkuminen meillä on monipuolisempaa ja tekniikat tavallisesti pitempiä.

Kuvake
Shaolinsi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Lauteille: Syyskuu 2009
Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
Sivulajit: Itsepuolustus
Tykätty: 15 kertaa

Tanglang Quan

Viesti Shaolinsi » elo 31, 2018, 13.17

Asia on harvinaisen selvä. Kiitos hyvästä vastauksesta.
Olen 32. sukupolven Shaolin-opettaja. Opettamani laji koostuu Wang Ding Yin, Shi Suxin ja Shi De Chanin opetuksista.

Loistava suomenkielinen Shaolin-kirja on nyt saatavilla. Tilaa tästä. Kirjasta julkaistiin myös pehmeäkantinen versio 1/2018.

Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 kurkkijaa