Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jeet Kune Do

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

#46

Viesti J. Suojanen »

Ei kaikilla saleilla ole niin pokkurointia "yes sensei!" huudoin. ;) Vuorot ovat ihan hyviä vaikka ne tosissaan rajoittaa sitä, että koska voi treenata ja koska ei... Mutta onpahan sitten kerralla porukkaa paikalla ja jotakin mikä motivoi treenaamaan jos muuten ei itsestään irti saa. ;)
Ja sitten tosissaan se ammattitaito, että joku on vieressä sanomassa, että "nyt teet sen väärin" ja kertomassa miten asiaa pitää korjata. :) Jos se käy oman ylpeyden ja kunnian päälle niin johan on. Ainahan joutuu Aluksi pähkäilemään ja opettelemaan ja miettimään miten homma kulkeutuu, että kuvion hahmottaa. Kukaan meistä ei ole seppä syntyessään. :D

Siihen, että mikä soveltuu hyvin ip hommiin ja mikä ei en ala ottamaan kantaa, mutta tuosta Brucen kohelluksesta pitää sanoa, että olen muutamat doccarit nähnyt, jotka ne kiinalaiset ovat tehneet ja liimailleet joihinkin leffojensa kylkiin, joissa Bruceakin on sivuttu muutamalla sanalla.
Osa heistä puhuu ettei kyseessä olisi edes mikään uusi laji vaan muunneltu ja pidemmälle kehitelty wingin muoto vain. ;)
bloodycut
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 196
Lauteille: Heinäkuu 2008

#47

Viesti bloodycut »

mää vastaan näihin teitin kysymyksiin ku olen lukenu ton Geoge Hajnasrin Jeet Kune Do The system without a system kirjan.
Kuvake
suckerpunch
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 81
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Kangasala

#48

Viesti suckerpunch »

J.S kirjoitti: Siihen, että mikä soveltuu hyvin ip hommiin ja mikä ei en ala ottamaan kantaa, mutta tuosta Brucen kohelluksesta pitää sanoa, että olen muutamat doccarit nähnyt, jotka ne kiinalaiset ovat tehneet ja liimailleet joihinkin leffojensa kylkiin, joissa Bruceakin on sivuttu muutamalla sanalla.
Osa heistä puhuu ettei kyseessä olisi edes mikään uusi laji vaan muunneltu ja pidemmälle kehitelty wingin muoto vain.
Tätähän se JKD juuri tarkoittaa. Asioiden kehittämistä ottamalla pois tarpeetonta ja parantamalla vanhoja juttuja sekä lisäämällä uusia toimivia.

Koettakaa nyt ymmärtää että JKD ei ole laji!!!!
Periaatteessa JKD sanan voi liittää mihin vain asiaan mitä kehitetään ja mistä otetaan turhia juttuja pois. JKD on enemmänkin (harjoittelu)filosofia.
On totta että Bruce Lee nimesi lajinsa Jeet kune do:ksi kun ei enään viitsinyt kung fu tai wing chun nimeä käyttää. Mutta esimerkiksi Tao of jeet kune do:sta (jonka myös muistaakseni bloodycut kirjoitti jossain omistavansa) selviää miksi tämä JKD myöhemmin muotoutui tavallaan harjoittelu ohjenuoraksi/filosofiaksi eikä niinkään omaksi lajikseen.
Myös vaikkapa Karate tai joku muu voisi olla periaatteessa JKD:tä jos lajista poistetaan turhia temppuja ja kehitetään muutenkin kokonaisuutta toimivammaksi.

Tätä se ainakin Streetwise JKD:n nimessä mielestäni tarkoittaa (STR voi kertoa jos olen ymmärtänyt väärin).
Eli itsepuolustusta joka jatkuvasti kehittyy poistamalla turhia, parantamalla vanhoja ja lisäämällä uusia toimivia asioita sitomalla ne kuitenkin yhdeksi kokonaiseksi paketiksi jäämättä paikalleen junnaamaan.

Tuli nyt kolmeen kertaan sama asia erilailla kirjoitettua :lol:

George Hajnasrista en viitsi edes sanoa enään mitään.
Whomever goes to fight monsters should take care
not to become a monster himself.
And when you stare too long into the abyss, the abyss stares back into you.
-Frederick Nietzsche -
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

#49

Viesti Streetwise »

Karatesta ei tule JKD:tä vaikka mitä tekisi. Homma ei ole yhden periaatteen varassa (lisää,poista,muokkaa). Ei meillä, eikä missään JKD-tyylissä.
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Kuvake
suckerpunch
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 81
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Kangasala

#50

Viesti suckerpunch »

Pitkällisen puhelinkeskustelun jälkeen STR:n kanssa tulin siihen lopputulokseen, että tiedän etten tiedä kaikkea JKD:sta.... :lol:

Perkuleen Lee... Tarviko senkin potkasta tyhjää ennenkun pääsi asian selittään mulle.

Ilmeisesti JKD on vähän kuin kvanttifysiikka.

"If you are not completely confused by quantum mechanics, you do not understand it".
-John Wheeler.
Whomever goes to fight monsters should take care
not to become a monster himself.
And when you stare too long into the abyss, the abyss stares back into you.
-Frederick Nietzsche -
bloodycut
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 196
Lauteille: Heinäkuu 2008

#51

Viesti bloodycut »

suckerpunch kirjoitti: Pitkällisen puhelinkeskustelun jälkeen STR:n kanssa tulin siihen lopputulokseen, että tiedän etten tiedä kaikkea JKD:sta.... :lol:

Perkuleen Lee... Tarviko senkin potkasta tyhjää ennenkun pääsi asian selittään mulle.

Ilmeisesti JKD on vähän kuin kvanttifysiikka.

"If you are not completely confused by quantum mechanics, you do not understand it".
-John Wheeler.
joo toi kvanttifysiikka on oiva sana, just yritän tajuta Brucen lauseita tosta Tao of Jeet Kune do kirjasta, siinä on sellasia oivalluksia joita pitää sulatella että ne ymmärtää, vähän samaa sarjaa ku Kungfutsen ajatukset esim. Viisauden korkein aste on se kun ei enää tiedä mitään.
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#52

Viesti Sitav Abdullah »

bloodycut kirjoitti:
suckerpunch kirjoitti:Pitkällisen puhelinkeskustelun jälkeen STR:n kanssa tulin siihen lopputulokseen, että tiedän etten tiedä kaikkea JKD:sta.... :lol:

Perkuleen Lee... Tarviko senkin potkasta tyhjää ennenkun pääsi asian selittään mulle.

Ilmeisesti JKD on vähän kuin kvanttifysiikka.

"If you are not completely confused by quantum mechanics, you do not understand it".
-John Wheeler.
joo toi kvanttifysiikka on oiva sana, just yritän tajuta Brucen lauseita tosta Tao of Jeet Kune do kirjasta, siinä on sellasia oivalluksia joita pitää sulatella että ne ymmärtää, vähän samaa sarjaa ku Kungfutsen ajatukset esim. Viisauden korkein aste on se kun ei enää tiedä mitään.
Kongfutse varmaan tarkotti, että kun tiedät kaiken tiedät, että et oikeasti tiedä mitään. Eli viisas tietää, että mitään ei voi oikeasti tietää. Koska kaikki teito on kumottavissa jotenkin. Ainakin itse tollain ajattelen.
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
bloodycut
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 196
Lauteille: Heinäkuu 2008

#53

Viesti bloodycut »

Sitav kirjoitti:
bloodycut kirjoitti:
suckerpunch kirjoitti:Pitkällisen puhelinkeskustelun jälkeen STR:n kanssa tulin siihen lopputulokseen, että tiedän etten tiedä kaikkea JKD:sta.... :lol:

Perkuleen Lee... Tarviko senkin potkasta tyhjää ennenkun pääsi asian selittään mulle.

Ilmeisesti JKD on vähän kuin kvanttifysiikka.

"If you are not completely confused by quantum mechanics, you do not understand it".
-John Wheeler.
joo toi kvanttifysiikka on oiva sana, just yritän tajuta Brucen lauseita tosta Tao of Jeet Kune do kirjasta, siinä on sellasia oivalluksia joita pitää sulatella että ne ymmärtää, vähän samaa sarjaa ku Kungfutsen ajatukset esim. Viisauden korkein aste on se kun ei enää tiedä mitään.
Kongfutse varmaan tarkotti, että kun tiedät kaiken tiedät, että et oikeasti tiedä mitään. Eli viisas tietää, että mitään ei voi oikeasti tietää. Koska kaikki teito on kumottavissa jotenkin. Ainakin itse tollain ajattelen.
Olen samaa mieltä
Kuvake
carenza
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 481
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Tao of Jeet Kune Do

#54

Viesti carenza »

1. Tuo Tao of JKD kirjahan on täysin keskeneräinen, pelkkä sijo Brucen notebook. Kuten olen aiemminkin kertonut niin esim. se kuva missä on kehon oikea puoli pelkästään esillä on väärä. Oikean olen nähnyt tuhon Inosanton käsissä ja siinä oli molemmat puolet esillä.

2. Komppaan täysin STR:ää eli JKD ei ole aivan niin yksinkertaista kuin monasti luullaan. IMHO JKD oli sijo Brucen treenimetodi ja vain ja yksin hänen joten ei opetettavissa. Jun Fan taas oli se varsinainen laji jota siis voidaan opettaa.

Nooh, tuosta kakkosesta voidaan kiistellä vaikka maailman tappiin asti jos näin halutaan ja silti jäädään ilman vedenpitävää vastausta, siksi tuo IMHO :lol:
Risto Hietala

"I fell down to inside of my car and they thought that I had collapsed but I was just reaching my Nunchakus and now I was ready to fight against those seven thugs" -Sifu Fong
bloodycut
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 196
Lauteille: Heinäkuu 2008

Re: Tao of Jeet Kune Do

#55

Viesti bloodycut »

carenza kirjoitti: 1. Tuo Tao of JKD kirjahan on täysin keskeneräinen, pelkkä sijo Brucen notebook. Kuten olen aiemminkin kertonut niin esim. se kuva missä on kehon oikea puoli pelkästään esillä on väärä. Oikean olen nähnyt tuhon Inosanton käsissä ja siinä oli molemmat puolet esillä.

2. Komppaan täysin STR:ää eli JKD ei ole aivan niin yksinkertaista kuin monasti luullaan. IMHO JKD oli sijo Brucen treenimetodi ja vain ja yksin hänen joten ei opetettavissa. Jun Fan taas oli se varsinainen laji jota siis voidaan opettaa.

Nooh, tuosta kakkosesta voidaan kiistellä vaikka maailman tappiin asti jos näin halutaan ja silti jäädään ilman vedenpitävää vastausta, siksi tuo IMHO :lol:
Mun mielestä toi on aika kattava teos Brucelta, ymmärrän täysin ton parempi puoli edessä metodin, käytössä paljon parempi ku säästellä parempaa puolta takana ja härnätä huonommalla edestä. Ei JKD mitään yksinkertasta täydy ollakaa, mä tykkään että paljon vaihtoehtoja miten edetä tilanteissa. Osa tekniikoista toimii vaa oikeelta ja toiset vasemmalta, tietty on hyvä osata tekniikat molemmilta puolilta. Tuosta mitä meinasit että treenimetodi on hänen ja yksin hänen olen hieman eri mieltä. Jos hän olis kaiken tiedon pitäny itellään nii ei tällasia opuksia olis koskaan kirjotettu mitä on markkinoilla.
SteFanJKD
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 38
Lauteille: Lokakuu 2009

Jeet Kune Do Finland

#56

Viesti SteFanJKD »

MUOKKAUS: No se on tietysti JKD ja nimenomaan jokaisen oma "JKD". Siis se mikä on kunkin yksilön ominaisuuksille sopivin tapa ilmaista itseään kamppailullistaistelullisessa konteksissa.
MUOKKAUS: Siis JKD-fi on sitä mitä kukakin haluaa sen olevan. Kasa touhuilua mistä saa katsella haluaako heiluttaa keppiä vai vetää wingiä vai jotain muuta...
Olenko ymmärtänyt kaiken oikein. JKD Suomessa persutuu siihen että JKD on mitä vaan, niin kaiuan kun teet mitä itse haluat?

Mitä Bruce Lee sanoi että JKD on ei ole niin tärkeäta. Tämä on tietysti niin sanottu JKD Concepts approach.

Onko Suomessa muita suuntauksia kuin tämä JKd Concepts approcah. Järjestetäänkö Suomessa muita seminareja kuin JKd Concepts, ?

Minulla on itse noin 20 vuotta JKD kokemusta, 16 näistä vuosista jostain toisenlaisesta JKdstä kuin mistä yleensä puuhuttan Forumeilla ja kamppailuurheilussa, niin sanottu Jun fan JKD.

Minulla on sukulaisia Suomessa, miten olisi järjestää jun fan JKD seminaari Suomessa ja ehkä oppia miten Bruce Leen omat tekniikat käytetään, ja minä en puhu Jun fan Gung Fusta, Jun fan JKD on jotain ihan muta kuin Jun fan JKD ja JKd Concepts. Jun fan JKD on oma totuus joka persutuu pelkästään Bruce leen filosofissta, perusasiosita ja teknikoista

Sukulaiset asuvat Hangossa, laivalla päsee Tukholmasta Helsinkiin ja Turkuun helposti.

Ehkä Suomessa on korkea aika tarjota muita JKD vaihtoehtoja kun JKd Concepts ja "heiluttaa keppiä vai vetää wingiä vai jotain muuta..."

Stefan Nikander
Authorized by Ted wong in Jun Fan JKD
Stockholm/Sweden
Peace, Love & Brotherhood
Kuvake
carenza
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 481
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Jeet Kune Do Finland

#57

Viesti carenza »

SteFanJKD kirjoitti:
MUOKKAUS: No se on tietysti JKD ja nimenomaan jokaisen oma "JKD". Siis se mikä on kunkin yksilön ominaisuuksille sopivin tapa ilmaista itseään kamppailullistaistelullisessa konteksissa.
MUOKKAUS: Siis JKD-fi on sitä mitä kukakin haluaa sen olevan. Kasa touhuilua mistä saa katsella haluaako heiluttaa keppiä vai vetää wingiä vai jotain muuta...
Olenko ymmärtänyt kaiken oikein. JKD Suomessa persutuu siihen että JKD on mitä vaan, niin kaiuan kun teet mitä itse haluat?

Mitä Bruce Lee sanoi että JKD on ei ole niin tärkeäta. Tämä on tietysti niin sanottu JKD Concepts approach.

Onko Suomessa muita suuntauksia kuin tämä JKd Concepts approcah. Järjestetäänkö Suomessa muita seminareja kuin JKd Concepts, ?

Minulla on itse noin 20 vuotta JKD kokemusta, 16 näistä vuosista jostain toisenlaisesta JKdstä kuin mistä yleensä puuhuttan Forumeilla ja kamppailuurheilussa, niin sanottu Jun fan JKD.

Minulla on sukulaisia Suomessa, miten olisi järjestää jun fan JKD seminaari Suomessa ja ehkä oppia miten Bruce Leen omat tekniikat käytetään, ja minä en puhu Jun fan Gung Fusta, Jun fan JKD on jotain ihan muta kuin Jun fan JKD ja JKd Concepts. Jun fan JKD on oma totuus joka persutuu pelkästään Bruce leen filosofissta, perusasiosita ja teknikoista

Sukulaiset asuvat Hangossa, laivalla päsee Tukholmasta Helsinkiin ja Turkuun helposti.

Ehkä Suomessa on korkea aika tarjota muita JKD vaihtoehtoja kun JKd Concepts ja "heiluttaa keppiä vai vetää wingiä vai jotain muuta..."

Stefan Nikander
Authorized by Ted wong in Jun Fan JKD
Stockholm/Sweden

Nyt sitten aivan 'no offense' linjalla seuraavat:

1) Miksi sijo Bruce itse sanoi, että se mitä näkyy hänen tekemänään elokuvissa on aivan eri asia kuin mitä hän tekee oikeasti?

2) Miksi klipseillä mitä olet laittanut näkyy täsmälleen samaa tekemistä kuin elokuvissa? Sama koskee Ted Wongiakin?

3) Miksi teillä ei treenata Wing Chunia joka kuitenkin oli sijo Brucen pohjana hänen perustaessaan omaa näkemystään?

4) Miklu kertoi nimenomaan koulustamme, JKD on yksi lajeista jota myös treenataan ja nimenomaan Jun Fan JKD:nä

5) Miksi vähätellä keppejä (FMA:ta) jos kerran sijo Brucekin oli niistä kiinnostunut?

Risto Hietala

Authorized on Jun Fan kung fu by Dan Inosanto
Authorized on Filippino Martial Arts by Dan Inosanto
Authorized on Wing Chun by Francis Fong
Authorized on JKD Grappling by Jon Rister
Authorized on RIMA by Jon Rister
Authorized on JKD by Jon Rister
Authorized on Muay Thai by Surachai Sirisute
Risto Hietala

"I fell down to inside of my car and they thought that I had collapsed but I was just reaching my Nunchakus and now I was ready to fight against those seven thugs" -Sifu Fong
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Jeet Kune Do Finland

#58

Viesti TimoS »

carenza kirjoitti: 3) Miksi teillä ei treenata Wing Chunia joka kuitenkin oli sijo Brucen pohjana hänen perustaessaan omaa näkemystään?
Miten oleellista se WC:n treenaaminen oikeasti on? Eikö ilman WC:n treenaamista ole JKD:tä?
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
SteFanJKD
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 38
Lauteille: Lokakuu 2009

Jeet Kune Do Finland

#59

Viesti SteFanJKD »

Ylipotkija: Vaihdettu muokkaus-tägi quote-tägiksi, näyttää vaan loogisemmalta
1) Miksi sijo Bruce itse sanoi, että se mitä näkyy hänen tekemänään elokuvissa on aivan eri asia kuin mitä hän tekee oikeasti?
Eri asia siinä mielessä että elokuvissa kaikki on telegrafoitu sekä että hän käytää kalikeppeja jotka hän sanoi että sopii elokuviin mutta ei välttämättä hänen omman JKdhin. Bruce Lee käytti filmit mainostakseen "The beauty of the Chinese culture". tähän kuului hänen JKd. Hän myös tiesi että hänen JKd ei myy filmikankaallla.

tämä kommentii sanoo minulle että on korkea aika näyttää mitä JKD on, mikä ero jun fan JKD ja elokuva JKdn välillä on. Jos joku luulee että ted wong tekee samaa mitä Bruce lee teki elokuvissa se sanoo minulle
1. he eivät tiedä mitä Ted wong opetta
2. he eivät tiedä niin paljon bruce Leen JKDstä

2) Miksi klipseillä mitä olet laittanut näkyy täsmälleen samaa tekemistä kuin elokuvissa? Sama koskee Ted Wongiakin?
Kuten sanoin, Bruce käytii elokuvuissa paljon JKdtä. On Guard, footwork, stopkicks, PIA, ABC, JKD Throws. Ehkä minun klipit näyttää Bruce Leen elokuvilta koska minä näytän klipeillä Bruce leem JKDtä. Sinä et varmasti näe minun videoilla samat korkeat potkut, samt pyörrepotkut, Kali sticks, nunchakus jne kuin elikouvilla. sinä näet a simple, direct on non-classical version siitä mitä hän teki elokuvissa.
3) Miksi teillä ei treenata Wing Chunia joka kuitenkin oli sijo Brucen pohjana hänen perustaessaan omaa näkemystään?
Koska minä harjoittelen JKDtä. Wing Chun on Wing Chun, Kali on Kali, Muay Thai on Muay Thai ja JKd on JKD. Jos sinä pistät WC, Kali, Muay Thai samman "tyylin" nin sinulla on vain 3 klassiska tyylia, sinulla ei ole the non-classical style of JKD, sinullahan on vain 3 classical styles.

koko wing Chun taktiika ja teknikka ei sovi Bruce Leen on Guard, footwork, postures in relating force ja kaikkeen muuhun joka bruce kirjoitti että perustaa JKd teknikan ja taktikan.

Jos miksataan 3 eri tyylia se on yhtä paljon JKD kuin mitä hän teki elokuvissa. Concepts versionon dan Inosanton oma mix with Traditional styles minun mielestä. Ihan hyvä tyyli, mutta minun mielestä se ei ole Bruce lee. JKD, se ei ole Bruce Leen totuus. Dan löysi oman totudden kalista, silatista, savatetsa jne. ted KLöysi sen samasta teknikoista kuin Bruce Lee
4) Miklu kertoi nimenomaan koulustamme, JKD on yksi lajeista jota myös treenataan ja nimenomaan Jun Fan JKD:nä
Ja minä vaan sanon että minun koulossa vaan trenataa JKD tä. Meidän potkut ovat pelkästään JKD, meidän lyönit ovat pelkästään JKD. Minun mielestä daily decrease, simplicity ei ole että sinä harjoittelet monta tyylejäa, että sinulla on JKD On Guard, Muay Thai On Guard, ja mikäkin On Guard. Minun mielestä se on Daily Increase, mixing Classical styles
5) Miksi vähätellä keppejä (FMA:ta) jos kerran sijo Brucekin oli niistä kiinnostunut?

Kuka on sinulle sanonut että hän oli kinnostunut kepeistä ja että minäen ole? Bruce lee sanoi dan Inosantolle että kali kepit sopii elokuviin eikä hänen JKdhin. Kun dan näytti ensimäisen kerran Bruce Leele kepit Bruce meni kotiin harjoittelemaan. parin päivän kuluttua hän tuli takaisin ja näytti Inosantolle hänen ideat kalista.
dan sanoi "thats largo Mano"
Bruce vastasi "Idon't care what you call it, this is my style.

bruce itse sanoi että hänen JKD prestuu Boxing, Fencing and Wing Chun. Kaikki Lead side tactics, interception on vähän sama taktika kuin Largo Mano. Minä en opeta kalia. Minun mielsta saber fencing on paljon helpompi, vähemmät tekniikat kuin kalissa. Saber fencing on minun mielstä lähempänä JKD tninking kuin Largo Mani thinking ja JKD Concepts stick thinking

Toivottavsati olet saannut vastauksia sinun kysymyksiin. Minä en sano että Jun fan JKd om parempi kuin JKD Concepts. JKD on having an open mind, minä olen itse harjoitellut Conceptia 4 vuota. Minun mielestä se ei ollut JKD, se oli vaan kalia, Muay Thai, grapling ja vähän Jun fan gung FU. Skandinaviassa ei ollut 16 vuotta sitten mitään muuta kuin JKd Concepts. Minä matkustin amerikkaan, jne. ja tänään Skandinaviassa on mahdollissus harjoitella jotain muuta kuin JKD Concepts.

Ruotsissa ja Norjassa jun fan ja concept yrittävät parhaansa tulla toimeen. Se ei tiesty ei mene niin hyvin, ja totuus on se että JKD Concepts ei halua muita JKD klubeja kuin heidän omat. Minulla on opilaita romaniassa, Puolassa, Englanissa, ja kaikki sanovat minulle saman asian. heidät terrorisoidaan Forumeillä. Toivoitavasti suomessa ei ole yhtä paljon enakkoluuleja, että tulevaisuudessa ted Wong ja Jun fan JKD on jotain muta kuin
Sekti, Bruce Lee wannabies, ignorant, outdated ja muuta mitä minä olen kuulut siitä asti kuin aloitin puhua jostain muussta kuin JKd Conceptista.

steFan
Peace, Love & Brotherhood
SteFanJKD
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 38
Lauteille: Lokakuu 2009

Jeet Kune Do Finland

#60

Viesti SteFanJKD »

Se mitä nyt yleensä tapahtuu että vastaukset ovay
-miksi sinä kritisoit JKd Conceptia
- Sinä luulet olevasi Bruce lee

Tämä on vaan vastaus sinun kysymyksinn, yhtä paljon no-offensive kun sinun kysymykset

/steFan
Peace, Love & Brotherhood
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa