Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jeet Kune Do

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Jeet Kune Do

#76

Viesti Mika »

bloodycut kirjoitti: En tiiä pitäskö mun kirjottaa tälle foorumille, moni toivoo että pitäsin turpani kiinni omista tiedoistani Jun Fan Jeet Kune Doon suhteen, sen verran on tullu uhkauspostia privaani.
Epäilen tätä väitettä suuresti. En usko että olet saanut ensimmäistäkään uhkausviestiä keneltäkään potkulaiselta. Ole hyvä ja todista väitteeni vääräksi ottamalla yhteyttä ylläpitoon.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
SteFanJKD
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 38
Lauteille: Lokakuu 2009

Jeet Kune Do

#77

Viesti SteFanJKD »

Minä voisin kertoa juttuja mitä Michailille puolassa on tapahtunut. Minä tiedän mitä minun Norjan oppilaat saavat kuula koko aijan.

Puolassa yritetään vastustella Michailia väittämällä että hän valehtelee kaikesta. He sanovat että he ovat puhuneet Ted wongin kanssa ja että Ted ei edes stiedä kuka hän on. Ne tekee kaiken mustamaalatakseen Jun fan JKDtä. Jaettä he todella uskovat että he ovat puhuneet Ted Wongin kanssa ehkä näyttää miten epätoivoisia he ovat kun tulle joku joka haluaa avoimen keskustelun JKDstä. Joku joka kysyy miksi heidän mielsetä jotain on JKD kun Bruce Lee ilmeisesti sanoi että JKd on...... ja mitä he tekevät jotenkin ei seuraa mitä Bruce Lee snaoi

Minä olen nähnyt niin paljon että en mitenkään usko että Bllodycut valehtelesi. Sitten mitä me sanotaan "uhkaksi" voi tietysti vaihdella.

Miinä olen sannut paljon postia joka kutsuu minut tietämättömyydeksi, että minä haluan vain kuulla omaa ääntäni, että minä en tiedä mitään JKDstä, että olen Bruce Lee wannabe, että minä jumaloin Bruce Leetä enkä tiedä oikeasta kammpailu rheilusta mitään, että olen lahko(kultti?) johtaja ja kaikki jotka suraavat Jun fan JKD ovat lakho osanottajia. Minä olen sanut niin paljon tårta på tårta JKD Conceptilta vuosien mittaan että te ette uskokaan. Ja kaikki mitä olen Conceptilta kysynyt on jos he voisivat sanoa miksi heidän mielsetä mitä ne tekee on JKD. Minä haluan avopimen keskustelun. Minä kerron heille miksi minun mielsetä se ei ole JKD, minä kerron miksi minun mielestä mitä minä teen on JKD. Minä en koskaan saa vastauksia. kaikki vastaukset ovat pelkästään "sektijokhtaja, Bruce Lee wannabe blas, bla, bla,....

Minua kiinostaa myös minkälaisia kommentteja Bloodycut on sanut, mutta kuten hän sanoi, "En tiiä pitäskö mun kirjottaa tälle foorumille", hän sanoi jotain hyvää Jun fan JKDstä ja hänet epäiilään valehteliaksi heti. minä voin ymmärtää mitä hän on käynyt läpi ja ei halua sanoa mittään Foorumilla

Mitäs jos me nyt vain jätettäsiiin kaikki vanhat jutut ja asenteet ja aloitetaan alusta. Minä olen valmis satsaaman siihen tällä Forumille, ketkä ovat mukana, ketkä haluavat avoimen keskustelun JKDstä, alkaa alusta. Keskustelu missä me voidaan sanoa mitä me tykätän JKd Conceptista tai Jun fan JKdstä ilman että siitä tulle uhkailua ja nimettimiä (en tiedä jos tämä on edes siuomalianen sana )

Minä olen aina ollut vamis tekemään tämän koska se minun mielestä on JKD asenne kysytellä kaikkea kunniotuksella ja nöyräksi

/SteFan
Peace, Love & Brotherhood
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Jeet Kune Do

#78

Viesti bodyguard »

SteFanJKD kirjoitti: Puolassa yritetään vastustella Michailia väittämällä että hän valehtelee kaikesta. He sanovat että he ovat puhuneet Ted wongin kanssa ja että Ted ei edes stiedä kuka hän on. Ne tekee kaiken mustamaalatakseen Jun fan JKDtä. Jaettä he todella uskovat että he ovat puhuneet Ted Wongin kanssa ehkä näyttää miten epätoivoisia he ovat kun tulle joku joka haluaa avoimen keskustelun JKDstä. Joku joka kysyy miksi heidän mielsetä jotain on JKD kun Bruce Lee ilmeisesti sanoi että JKd on...... ja mitä he tekevät jotenkin ei seuraa mitä Bruce Lee snaoi
Missäs päin puolaa tätä JKD:tä treenataan ja onko jotain nettisivuja tms.? :)

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
SteFanJKD
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 38
Lauteille: Lokakuu 2009

Jeet Kune Do

#79

Viesti SteFanJKD »

Puolassa on monta JKD Concept kouluja. Mitä Puolassa vaikutta tavalliselta on että he keksivät ihan mitä vaan. Parasta aikaa Puolan foorumilla on yksi henkilö joka väittää että hän on James Yim Lee oppilas. hallooooo, james Lee on Kuollut aikoja sitten.

He sanovat mitä vaan, että he ovat Fullinstructors dan Inosanto JKdssä. Kuin Michail alkoi Foorumilla sanoa ja kysyä jos on todistuksia kaikesta mitä ne väittää niin kaikki alkoi. Minulla on sinulle vähän kotisivuja, sinä tulet varmasti näkemmän että Puolassa on seka richard Bustillo, dan Inosanto, Larry Hartsell instructors. kysymys on, onko heillä todistuksia tästä. Arvaa mitä tapahtuu kun Michail kysyy tästä ;)

näyttääkö tämä koulu JKDltä

http://jkdpoland.com/index.php?l=home" onclick="window.open(this.href);return false;


entäs tämä

http://www.jkd.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

tässä etusivulla ainakin JKd löytyy, mutta kysymys, onko niillä todistuksia

http://www.jeetkunedo.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Minun on tähdentäväettä nämä eivät ole minun mielestä JKD toimintaa, se on enemmämn MMA kuin JKD. Ei todistus todista mittään. vauikka minulla on JKD todiste minä vopin ollas mmailman huonoin JKD valmentaja, ja vaikka minä olen vaan lukenut Bruce leen krjat ja nähnyt pari filmiä niin minä voin olla maailman paras opettaja JKDssä. But lets just be honest, jos minulla ei ole todistuksi, miksi keksiä todistuksia ja valheita, miksi ei vaan olla rehellinen ja sanoa miten tilanne on

Tämäon mitä minäuskon että Linda Lee meinasi kun hän sanoi että maailmassa on liian paljon JKD instructors jotka eivät tiedä JKDstä mitään.

Minä olen kuulut niin paljon miten JKD todistuksen voi saada. Esimerkiks Paul Vunak apprentice JKd instructor certificate voi sada yhden viikonlopun jälkeen. Puolassa yksi persoona on Richard Bustillo Full instructor thden seminaarin jälkeen. Norjassa on yksi joka on Bustillo Full instructor neljän seminaarin jälken. Jos nyt kastpp dan Inosanton kotisivulta sieltä ei löydy niin paljon instructors, mutta 10 vuotta sitten mina laskin varmast yli 300. Miten on Paul Vunakin kotisivulla, montako instructors hänellä on.

te wongilla on maailmass 12 instructors, Euroopassa meitä on 4. Bruce lee antoi 2 JKD certificates JKDssä.

PS. se joka minun kanssa harjoittelee on aika exklusiivisessa seurassa mukana. Ehkä minun Jun Fan JKD nyt kiinostaa vähän enemmän. :)
Peace, Love & Brotherhood
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

Jeet Kune Do

#80

Viesti Miklu »

Meikäläinen on kyllä menny jo sekaisin näitten eri JKD nimien kanssa. Onko tällä Ted Wongin JKD:lla nyt sitten agendana säilyttää Bruce Leen opit ja filosofia puhtaasti sellaisenaan? Se mitä videoilla näkyy on 60 luvulta peräisin. Siksi "on guardit" sun muut on muokattu pystyottelijoita vastaan. Ja tuohon aikaan kun sivupotku oli maailman kovin potku niin se näkyy tietysti asennossa.
Bruce Lee kuitenkin oli vasta tutustunut lähinnä kirjojen kautta esms. muay thaihin ja grapplingissä oltiin lähinnä otettu selkään Gene LeBelliltä (vaikkakin niitä "grapplinkisarjoja" oli iso kasa).

Mutta tämä on varmaan se mitä monella muulla foorumilla on kerrottu. Samoin kuin se, ettei aloite JKD:n rekisteröimiseksi tullut Lindalta vaan hänen asianajaja aviomieheltään.
Bruce Lee elää!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Jeet Kune Do

#81

Viesti Mika »

SteFanJKD kirjoitti: Minä olen nähnyt niin paljon että en mitenkään usko että Bllodycut valehtelesi. Sitten mitä me sanotaan "uhkaksi" voi tietysti vaihdella.
Voi - mutta olen kyllä aika helkkarin varma siitä, ettei kukaan potkulainen ole uhkaillut Bloodycutia. Pidän tuollaisia väitteitä melko epämiellyttävinä. Toki voin olla väärässä, mutta siksipä pyysin Bloodycutia ottamaan yhteyttä ylläpitoon. Kaikki tuollaiset teot tutkittaisiin Potkussa ja niihin suhtauduttaisiin vakavasti.
Miinä olen sannut paljon postia joka kutsuu minut tietämättömyydeksi, että minä haluan vain kuulla omaa ääntäni, että minä en tiedä mitään JKDstä, että olen Bruce Lee wannabe, että minä jumaloin Bruce Leetä enkä tiedä oikeasta kammpailu rheilusta mitään, että olen lahko(kultti?) johtaja ja kaikki jotka suraavat Jun fan JKD ovat lakho osanottajia. Minä olen sanut niin paljon tårta på tårta JKD Conceptilta vuosien mittaan että te ette uskokaan. Ja kaikki mitä olen Conceptilta kysynyt on jos he voisivat sanoa miksi heidän mielsetä mitä ne tekee on JKD. Minä haluan avopimen keskustelun. Minä kerron heille miksi minun mielsetä se ei ole JKD, minä kerron miksi minun mielestä mitä minä teen on JKD. Minä en koskaan saa vastauksia. kaikki vastaukset ovat pelkästään "sektijokhtaja, Bruce Lee wannabe blas, bla, bla,....
Mutta et kylläkään ole saanut tällaisia viestejä täällä.
Minua kiinostaa myös minkälaisia kommentteja Bloodycut on sanut, mutta kuten hän sanoi, "En tiiä pitäskö mun kirjottaa tälle foorumille", hän sanoi jotain hyvää Jun fan JKDstä ja hänet epäiilään valehteliaksi heti. minä voin ymmärtää mitä hän on käynyt läpi ja ei halua sanoa mittään Foorumilla
Tämä johtuu siitä, että hyvin harva on hänen kanssaan kovinkaan samaa mieltä mistään, mitä hän kamppailuun liittyen kirjoittaa. Tässähän ei ole mitään väärää, eri mieltä saa olla, kunhan tekee sen rakentavasti.

Julistan metakeskustelun loppuneeksi. Sitä voidaan jatkaa yksityisviestien kautta.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20850
Lauteille: Joulukuu 2007

Jeet Kune Do

#82

Viesti Lasse Candé »

Täällä Suomessa ei yleensä se retoriikka oikein toimi ihmisiin, missä korostetaan että muut tekevät väärin, uhkailevat jne jne. Hauskasti se näyttää siltä että tanssitaan muiden pillin mukaan ja että niillä muilla on parempi juttu. Valtaosaan uppoaa paremmin se että keskitytään siihen omaan juttuun eikä piitata näistä muista.

Sulla, Stefan, vaikuttaisi olevan ihan riittävän hyvä juttu siihen ettei tarvitse muiden tekemisiä liikaa arvottaa. Menestystä!

EDIT: Mikan viesti tuli väliin.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Jeet Kune Do

#83

Viesti bodyguard »

SteFanJKD kirjoitti: Puolassa on monta JKD Concept kouluja. Mitä Puolassa vaikutta tavalliselta on että he keksivät ihan mitä vaan. Parasta aikaa Puolan foorumilla on yksi henkilö joka väittää että hän on James Yim Lee oppilas. hallooooo, james Lee on Kuollut aikoja sitten.
Lähinnä sen Michailin koulu kiinnosti, Puolassa on aika monta Michailia. Kamppailulajimaailmassa yleensäkin keksitään aika paljon kaikkea.
Minä olen kuulut niin paljon miten JKD todistuksen voi saada. Esimerkiks Paul Vunak apprentice JKd instructor certificate voi sada yhden viikonlopun jälkeen. Puolassa yksi persoona on Richard Bustillo Full instructor thden seminaarin jälkeen. Norjassa on yksi joka on Bustillo Full instructor neljän seminaarin jälken. Jos nyt kastpp dan Inosanton kotisivulta sieltä ei löydy niin paljon instructors, mutta 10 vuotta sitten mina laskin varmast yli 300. Miten on Paul Vunakin kotisivulla, montako instructors hänellä on.

te wongilla on maailmass 12 instructors, Euroopassa meitä on 4. Bruce lee antoi 2 JKD certificates JKDssä.

PS. se joka minun kanssa harjoittelee on aika exklusiivisessa seurassa mukana. Ehkä minun Jun Fan JKD nyt kiinostaa vähän enemmän.
Sehän nyt ei tietysti kerro myöskään opettajasta mitään että onko hänellä oppilaita 1 vai 100 ja saako häneltä jonkun diplomin päivässä vai vuodessa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Jeet Kune Do

#84

Viesti tohtorismies »

Please Stefan, could you write in english? Because i think that your "tone" is partly lost in translation and almost everybody could understand you and your message clearer. Even though your finnish is really good but i think that you can express yourself much more clearer and do yourself and your school a good deed by doing that.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
SteFanJKD
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 38
Lauteille: Lokakuu 2009

Jeet Kune Do

#85

Viesti SteFanJKD »

Sure I can write in english, but the thing is , the longer I have lived in sweden, the more proud I am of being Finish.

And let me assure you, when I was younger i was really proud of my swedish heritage. You now, finalnd is by law fiinish ans swedish, and I was the type of swedish talking finn that demanded service in swedish. sure, I have been raised with the comment "If you want to speak swedish, move to sweden"

But I hope that today, when I am more mature I am 100% Finish, so if you all are comfortable with it I can start to write in english so that I can express myself morre freely without feeling that I am neglecting my Finish heritage

/SteFan
Peace, Love & Brotherhood
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Jeet Kune Do

#86

Viesti JanneM »

Kirjoita Stefan sillä kielellä millä tunnet pystyväsi tuomaan asiasi parhaiten esille. (ruotsi ei liene kuitenkaan paras vaihtoehto tähän vaikka jokaisen suomalaisen onkin velvollisuus opiskella ruotsia. ;))
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
bloodycut
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 196
Lauteille: Heinäkuu 2008

Jeet Kune Do

#87

Viesti bloodycut »

Näyttää hyvältä tällainen, arvet paranee. Jos joku haluaa olla eri mieltä mun kanssa tai kenen tahansa niin se suotakoon. Jun Fan Jeet Kune Do vaatii uuden pohjan Suomeen. Concepts ja Jun Fan pitää selvästi jakaa muttei erottaa.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 23357
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Jeet Kune Do

#88

Viesti TimoS »

Vääntäkääpäs nyt mulle ihan rautalangasta, mikä ero oikein on Jeet Kune Dolla ja Jeet Kune Do Conceptsilla? Auttaisi käsittämään tätä keskustelua paremmin
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

Jeet Kune Do

#89

Viesti Streetwise »

Tästä varmasti kehittyy erittäin maittava keskustelu :) Olen Stefanin kanssa aikaisemmin jo vaihdellut sähköposteja, mutta jatketaan täällä.

Ted Wong ei tietääkseni ollut ennen Bruce Leen oppeja harjoitellut mitään muuta kamppailulajia, eikä ole ilmeisesti Leen kuoleman jälkeenkään. Voisi siis sanoa, että hän pääsi harjoittelemaan "puhtaalta pöydältä" ja että hänen oppinsa on pysynyt "puhtaana". Ted Wong JKD siis opettaa sitä asiaa mitä Bruce Lee opetti hänelle vuosina 1967-1973. Joka on kiinnostunut niistä asioista, niin Ted on hyvä lähde.

Siinä lisää vanhaa historiaa http://www.andykimura.com" onclick="window.open(this.href);return false; Brucehan sertifioi vain kolme opettajaa James Yimm Leen, Taky Kimuran ja Dan Inosanton. Siinä olivat Seattlen, Oaklandin ja Los Angelesin aikojen apuohjaajat.

Ted Wongin tarkoitus on siis opettaa muuttumattomana sitä asiaa mitä Bruce hänelle opetti. Osa taas (minä mukaanlukien) on sitä mieltä, että systeemin pitää kehittyä aikojen kuluessa, eikä jäädä kiinni vanhoihin oppeihin kuin niiltä osin, mitkä ovat käyttökelpoisia edelleen. Vaikka Stefan niputti JKD Concepts opettajat vähän samaan kasaan, niin voin kertoa että tässäkin porukassa on näkemyseroja erittäin paljon. Siksi päädyin opettamaan Streetwise JKD nimellä, koska näin minun ei tarvitse puuttua maailmalla vellovaan "JKD on/ei ole sitä tai tätä" -keskusteluun.

Stefan, kyllä täällä Suomessa ollaan ihan oikeasti avoimia JKD:n suhteen ja varmasti kaikki oikeasti harjoitelleet otetaan vakavasti. Itse olen vain sen verran kiireinen, että en ehdi yleensä tänne forumille juuri kirjoittelemaan.

Minusta JKD ei edes kuulu kiinalaisten lajien kategoriaan.
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
bloodycut
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 196
Lauteille: Heinäkuu 2008

Jeet Kune Do

#90

Viesti bloodycut »

TimoS kirjoitti: Vääntäkääpäs nyt mulle ihan rautalangasta, mikä ero oikein on Jeet Kune Dolla ja Jeet Kune Do Conceptsilla? Auttaisi käsittämään tätä keskustelua paremmin
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeet_Kune_Do" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo artikkeli kertoo aika hyvin kohdassa Branches, jos Wikipediaan on kirjotettu oikein.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bruce_Lee" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta kannattaa katsoa Lineage
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 48 kurkkijaa