Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tai-Shin-Mun Kung-Fu

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Tai-Shin-Mun Kung-Fu

#151

Viesti Pyrkele »

Karhunsydän kirjoitti: Kuinka lähellä tuo Tai Shin Mun on esim Hou Quania " onclick="window.open(this.href);return false;
Eli onkos Tai Shin Munissa tuollaista hyppelyä ja pyörimistä? Jos ei, niin miksi TSM on sitten nimen Apina Kungfu alla? :) Selvennystä nyt tyhmiä kysymyksiä jakelevalle noobille, kiitos! :D
Hyh. Ei ole kyllä tuon videon kanssa juuri mitään tekemistä. Meillä ei ole edes tommosia tyylikkäitä vaatteita :(
Itse en ole juurikaan historiaan perehtyny. Kannattanee lukea tämä ketju, jos vaikka jottain täälä lukis. Todeperäsyydestä en sano sitte mittään.
BTW jos haluaa nähdä mitään TSM:mään viittaavaa, kannattaa kattoa Kill Armanin Taiwan-jakso. Kyseinen pääjehu on käsittääkseni treenannu Saksassa n. määrän aikaa ja se mielestäni näkyi.
flammee kirjoitti: Tai shin mun taitaa olla vain Suomessa käytetty kirjoitusasu lajille, da sheng men lienee oikeampi? http://schule.dashengmen.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta silti kaikkea nyt ei vaan ole netissä.
Indeed.
Saksasta tosiaan löytyy pari koulua ja ruåttin maalla taitaa olla jokunen treenaaja. Muualta maailmasta satunnaisesti jotain vastaavaa. Kukaan ei ole koskaan ihmeemmin markkinoinoinut lajia mihinkään maihin, vaan se on viety/tuotu muassaan.
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Tai-Shin-Mun Kung-Fu

#152

Viesti JanneM »

Tuosta houquanista.
Tai shin muniin (da sheng meniin) kuuluu alatyylejä ja yksi näistä on ujo apina johon kuuluu tuollasita hou quanin tyylistä liikehdintää. Kuin paljon sitä on ja miten se on formeihin esim lisätty, niin sitä en tiedä, mutta tämän kuulin Batorilta joskus muutamia vuosia sitten, niin pidän ihan totena. :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Tai-Shin-Mun Kung-Fu

#153

Viesti Pyrkele »

Hmm... Miepä yritän kattoa seuraavan kerran ku joku tekee ujoa. Se on käsittääkseni varuillaan olevaa, yllättävää ja kälmiä settiä. Siinä mielessä en ihmettelis vaikka joitan yhtäläisyyksiä löytyiski. O
Kuitenkaan ainakan mie en ole kenenkään nähny juoksevan ympäri salia nelinkontin tai heittelevän voltteja juoksupyrähysten jälkeen. Mutta siitä ei liene olevankaan kyse.

Pidän silti silmät auki.

Okei, tunnusta. Oletta ihan oikeassa. Vastasin vain jotta tämä topikki pysyis näkösällä täälä
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Tai-Shin-Mun Kung-Fu

#154

Viesti JanneM »

Kyseleppä Pyrkele tuosta ujosta lisää ja kerro meille. Ihan mielenkiintonen juttu se vois olla...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Tai-Shin-Mun Kung-Fu

#155

Viesti Pyrkele »

No en kyselly, mutta vähän kattoin ku eilen näin. Tekijä sanoi kyl ettei hän osaa liikkua niinku pitäs, eli pehmeän voimakkaasti :p
Kyseisessä Chyen taussa oli jotain samankaltaisuutta kyl joidenki minun intterwebistä näkemillä Hou Quan formien kanssa.
Esim varuilla olevaa ympäristön tarkkailua ja noita naaman/korva pyyhkäsyjä (mutta fiksusti). Eräässä Hou Quan formissa oli hyvin näkösällä "pakoon-pakoon-iske-pakoon"-mentaliteetti jota vissiin ujossa yritetään hakea. Tuo "pakoon" ei aina ujossa tarkoita oikeisti pakoon menoa, vaan pientä väistöä ja siitä aika yllättävästi iskemistä. Näitähän on aika monessaki.
Voltteja se ei heittäny :(
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Tai-Shin-Mun Kung-Fu

#156

Viesti Pyrkele »

" onclick="window.open(this.href);return false; Tuossa näky olevan muutama potku, joista lähettiin suoraan rollilla pois. Vaikka se onki ihan perussettiä muissaki, niin jostain syystä mie veikkaisin tuommosen korostuvan ujossa. En yhtään ihmettelis vaikka ujossa olis paljon vastaavia, jotka päättyiski potkuun maassa. Paha sanoa, ku ei noita ujoja vissiin hirveästi ole meillä.

Hyh. Oli pakko lopettaa noiden Hou Quan videoiden kattominen, ku meinaa välissä tulla paha olo
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Tai-Shin-Mun Kung-Fu

#157

Viesti KungFuMiäs »

Ilmeiden käyttäminen ja sellasen tietyn "mentaliteetin" sisääniskottaminen liikkeenlaadun kautta on vanhaa Shaolin tavaraa. Se tulee buddhalaisista meditaatio harjoituksista ja on siirtynyt myös kamppailutaitoihin. Ne jutut menee sitten vähän syvemmälle, tappamiseen ja eläimellisyyteen liittyviä asioita mentaali puolella.
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Tai-Shin-Mun Kung-Fu

#158

Viesti Kuhmu »

Lajia Suomessa opetti aikanaan Num niminen thaimaalainen, vieläkö hän vaikuttaa noissa touhuissa?
”You must enjoy this”.
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Tai-Shin-Mun Kung-Fu

#159

Viesti Pyrkele »

KungFuMiäs kirjoitti: Ilmeiden käyttäminen ja sellasen tietyn "mentaliteetin" sisääniskottaminen liikkeenlaadun kautta on vanhaa Shaolin tavaraa. Se tulee buddhalaisista meditaatio harjoituksista ja on siirtynyt myös kamppailutaitoihin. Ne jutut menee sitten vähän syvemmälle, tappamiseen ja eläimellisyyteen liittyviä asioita mentaali puolella.
Juu. Ilmeisesti TSM:män apinoita pitäisi tehä sille ominaisella "ilmeellä" ja fiiliksellä, eli mentaliteetilla. Ujo on todella ujoa, keltaisen fiilistä en tiedä, mutta matalaa olen nähty tehtävän hetken oikein. Se näytti aika eriltä mitä minun tekemä. Meillähän on hiukan myös Shaolinin Lohania, joita myös tehdään eri mentaliteeteilla ja se on aika vängän näköistä kun Smileya tehdään iloisesti
Kuhmu kirjoitti: Lajia Suomessa opetti aikanaan Num niminen thaimaalainen, vieläkö hän vaikuttaa noissa touhuissa?
Num lähti kuvioista ennen minun aikoja. Kuuleman mukaan aika tekijämies.
En tiedä treenaileeko jossain pimeässä kellarissa piilossa vielä nykyään. Vaikkei treenaisikaan, niin silti varmasti aika osaava tyyppi.
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Tai-Shin-Mun Kung-Fu

#160

Viesti Kuhmu »

Pyrkele kirjoitti:
KungFuMiäs kirjoitti: Ilmeiden käyttäminen ja sellasen tietyn "mentaliteetin" sisääniskottaminen liikkeenlaadun kautta on vanhaa Shaolin tavaraa. Se tulee buddhalaisista meditaatio harjoituksista ja on siirtynyt myös kamppailutaitoihin. Ne jutut menee sitten vähän syvemmälle, tappamiseen ja eläimellisyyteen liittyviä asioita mentaali puolella.
Juu. Ilmeisesti TSM:män apinoita pitäisi tehä sille ominaisella "ilmeellä" ja fiiliksellä, eli mentaliteetilla. Ujo on todella ujoa, keltaisen fiilistä en tiedä, mutta matalaa olen nähty tehtävän hetken oikein. Se näytti aika eriltä mitä minun tekemä. Meillähän on hiukan myös Shaolinin Lohania, joita myös tehdään eri mentaliteeteilla ja se on aika vängän näköistä kun Smileya tehdään iloisesti
Kuhmu kirjoitti: Lajia Suomessa opetti aikanaan Num niminen thaimaalainen, vieläkö hän vaikuttaa noissa touhuissa?
Num lähti kuvioista ennen minun aikoja. Kuuleman mukaan aika tekijämies.
En tiedä treenaileeko jossain pimeässä kellarissa piilossa vielä nykyään. Vaikkei treenaisikaan, niin silti varmasti aika osaava tyyppi.
Vaikuttaako vielä suomessa?
”You must enjoy this”.
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Tai-Shin-Mun Kung-Fu

#161

Viesti Pyrkele »

kuulemma tekee IT-alan hommia. Suomessa.
En tiedä tarkemmin
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Karhunsydän
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 30
Lauteille: Toukokuu 2011

Tai-Shin-Mun Kung-Fu

#162

Viesti Karhunsydän »

Kiitoksia selvennyksestä. Tuon Kill Armanin Taiwan jakson katsoinki eilen mielenkiinnosta toiseen kertaan. Huvittavaa katseltavaa ku kaverin paikat on ku betonia ja Arman koittaa saada iskuja perille jotka parhaimmassa tapauksessa Hitashi(?) torjuu vähemmän kivuliaasti ku edelliset :D

Juu, kyllä tuo TSM houkuttaa kovasti myös sen puolesta että siinä opetetaan hieromaan paikkoja takas kuntoon ja ilmeisesti jotain kiinalaisesta lääketieteestä. Voisiko joku lajia harrastanut kertoa enemmän tuosta TSM:män terveyspuolesta? :) Kiitos!
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Tai-Shin-Mun Kung-Fu

#163

Viesti Pyrkele »

Liikuntahan lienee terveellistä?
Sen lisäksi todellakin olisi tarkoituksena opettaa pitämään omat ja muiden paikat kunnossa esim. hieromalla. Oma Dit da jowlöytyy, joka on erittäin keskeisessä asemassa treeniä ja hierontaa.
Terveyteen keskittyvää Chi-kungia tekevät jotkut ja sitä voi käsittääkseni opetella jo kohtalaisen aikaisessa vaiheessa, mutta en osaa aikataulua sanoa. Hyvähän tuo olis itelläki osata.

Paljotihan meillä keskitytään liikuntavammoihin ja niiden parantamiseen sekä ehkäisyyn, ettei ainakaan Rovaniemellä ihmeemmin chi-solmuja nähdä tai ratkota, mutta jottain osataan. Tietoa löytyy, kunhan treenaaja jaksaa perehtyä. Suurmestari on Malesiassa paikallinen TCM-lääkäri ja häneltä on valununt hyvin paljon tietoa alaspäin. Saksassa käsittääkseni parikin ihmistä elättää itseään koulun opeilla hoitamalla.

Selvensikö?
Ai ei?
Hyvä
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tai-Shin-Mun Kung-Fu

#164

Viesti Mika »

Tässä on hyvä esittelyartikkeli Tai Shin Munista.

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
venturus
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11
Lauteille: Huhtikuu 2012

Tai-Shin-Mun Kung-Fu

#165

Viesti venturus »

flammee kirjoitti: Tai shin mun taitaa olla vain Suomessa käytetty kirjoitusasu lajille, da sheng men lienee oikeampi? http://schule.dashengmen.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta silti kaikkea nyt ei vaan ole netissä.
Tai-Shin-Mun on lähinnä oikeaa kirjoitusasua ja saksalaiset on vain kuulleet sen noin ja kirjoittavat sen takia eri tavalla. Malesiassa se on kirjoitettu "Tai Seng Mun", mutta sehän riippuu ihan miten kuulet sen. :)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 31 kurkkijaa