Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Bruce Lee

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 5373
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Bruce Lee

#211

Viesti KungFuMiäs »

Mutta tosiaan haluan vielä toistaa että Bruce Lee oli mielestäni hyvätasoinen kamppailija joka teki sitä mitä kaikkien hyvien tulevien mestareiden tulee tehdä, miettiä asioita itse. Jos hän olisi elänyt pidempään niin uskon että hänestä olisi voinut tulla aikansa parhaita Kung fu mestareita. Eli nämä minun "dissaukset" ovat enemmänkin hänen markkinointiin liittyviä ja sehän on kait suurimmaksi osaksi tullut muilta kuin häneltä itseltään.
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

Bruce Lee

#212

Viesti Streetwise »

Brucesta löytyy 1001 juttua ja osan niistä jotkut kyseenalaistaa, mutta ei pysty todistamaan omien väitteidensä todenperäisyyttä. Taitaa olla aika turha puheenaihe. Jotain jää varmasti kaivelemaan, että mitäköhän ne kyseenalaistetut jutut sitten alunperin oli.
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 23358
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Re: Bruce Lee

#213

Viesti TimoS »

STR kirjoitti: aivan varmasti kehittyi paremmaksi taistelijaksi sitä kautta kuin että olisi jäänyt esim. Wing Chuniin.
Tämä on toki mahdollista, mutta minusta tuota on mahdotonta sanoa varmuudella.


---
"Look. Listen. Sweat." - Morio Higaonna

Sent from my iPhone using Tapatalk
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Bruce Lee

#214

Viesti Alioppilas »

Minun mielestäni on vähän outoa kyseenalaistaa jonkun perinteisen lajin harrastajan treenivideoita sen perusteella, miten on mieltänyt Bruce Leen treenanneen, kun jälkimmäisestä nyt ei ihan hirveästi ole treenivideota tubessa. Varsinkin kun KungFuMiähen ottelurekordeista on jotain todisteita.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 20861
Lauteille: Joulukuu 2007

Bruce Lee

#215

Viesti Lasse Candé »

Mitenköhän osuvaa Brucen kritiikki perinteisiä lajeja kohtaan oli suhteutettuna siihen minkälaista kritiikkiä häneltä tuli? Varmasti jotain kärjistystä tuli mukaan mutta varmasti suurin osa perinteisiä kohtaan esitetystä kritiikistä on ihan osuvaakin jos kaikki karatet ja aikidotkin lasketaan mukaan. Ehkä varsinkin 60-luvun USA:ssa. Suhtautuisin myös kriittisesti siihen että kaikissa perinteisissä on aina treenattu elävästi vaikka sellaisia treenaajia olisikin ollut. Vaikea kuvitella sitäkään että joku tunnustaisi että "tottahan se on että treenimme oli kaavoihin kangistunutta". Helppoa taas kuvitella "kyllä meilläkin oli"-mentaliteettia.

Varmasti on ollut elävää harjoittelua ja varmasti Brucen kritiikki on ollut osittain kohdallaan.
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Bruce Lee

#216

Viesti tonik »

Muistelisin lukeneeni että joe lewis niminen karateka ja leen oppilas, hauikkui vielä enemmän perinteiset lajit.
Aika kova kaveri taisi olla 70 luvulla.
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Bruce Lee

#217

Viesti tonik »

Minua hämäsi suuresti joskus kun lyötiin paljon niin käsi kiersi vyötäröltä ja lopuksi kämmenselkä ylöspäin, kuten tuttua.
Mutta lee opetti katsomieni videoiden perusteella lyöntiä jossa nyrkki pystysuorassa, pikkurilli alas ja etusormi ylhäällä. Lisäksi ei vedä loppuun lyöntiä, suoraksi.
Mitä olette mieltä?
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1619
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

Bruce Lee

#218

Viesti injunjack »

tapa se on tuokin... tate tzuki, jos en väärin muista
-REMEMBER; SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM-

Kauas on pitkä matka.
https://www.facebook.com/SeibukanPKS/
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 20861
Lauteille: Joulukuu 2007

Bruce Lee

#219

Viesti Lasse Candé »

Saattaa olla jossain ketjukin aiheesta. Henkilökohtaisesti suosittelen lyömään monella tavalla monenlaisia esineitä. Offtopiccia tottacai..
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Bruce Lee

#220

Viesti tonik »

Heitäs nyt mies jotain?
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 20861
Lauteille: Joulukuu 2007

Bruce Lee

#221

Viesti Lasse Candé »

tonik kirjoitti: Heitäs nyt mies jotain?
:beerorder:
Ollos hyvä! Hyvää uutta vuotta!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Bruce Lee

#222

Viesti Kari Aittomäki »

Mukavaa lueksittavaa.
Tulee vähän mieleen se parinvuodentakainen dokkari "Kadonnutta kungfuzea etsimässä".
Pisti niin hihityttään kun suomalaissälleille selvis ettei kungfutaaminen olekaan lumpeenlehdillä tanssimista kuunvalossa vaan varsin reikäpäistä touhaamista.

Sama kuva tuntuu olevan yhä aikas monella.
Itseään Brucea käsitellessä tuntuu miltei kaikki kietoutuvan sen tunnetuimman jutun ympärille:
- Absorb what is useful, discard what is not, add what is uniquely your own.

Tätä tunnuttais pitävän jotenkin modernina ja individualistisena, vaikkei opinkaariohje ole olleskaan ristiriidassa perinteisen oppimisen kanssa.
Itseasiassa kyseistä lausetta käytetään usein oman laiskuuden ja vetämättömyyden suojakilpenä, ikäänkuin oman curriculumin kasaaminen olisi jollain lailla älyllistä ja puolipassiivista toimintaa.

Tuohan tarkoittaa juurikin sitämitä minä itte olen kokenut noudattaa:
Täysin kritiikitöntä apinoimista, yksityiskohtia myöten. Egostetson nurkkaan ja avoimin mielin oppia kohtaamaan.
Kyllä sieltä ne itelle sopivat jutut imeytyy kun vain antaa myrkyn vaikuttaa.

Kun mä menin aikidoa vatkaamaan oli taustalla jäkityksen aikaansaama ojaanajo, totaalitappio, pieni kuolema.
Tarkoitukseni ei ollut kehkeytyä housuhame-guruksi vaan päästä pökkelöinnistä.
Tämän verran oli tietoista hakua, treenissä itsessään en tuumaillut mitään, vain toteutin.
Ja opin.

Brucen ideat muutki on varsin vedenpitäviä ja tutustumisenarvoisia.
Mä katson nauttineeni Pahantiedonpuustaan omppusia siihenmittaan että luen itteni siihenkehykseen kuuluvaksi.
Hartsellin opin seuraajana olen sitä jopa puolivirallisesti.

Mä en muuten käyttäisi termiä vapaaottelu Brucen yhteydessä. Assosioituu urheilupeliin, vaikka väittämä totta onkin.
Ristiintreenaaminen ois minusta oikeampi laatikko.

Kolme kiaita alkaneelle vuodelle.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Bruce Lee

#223

Viesti obmijoy »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mukavaa lueksittavaa.
Tulee vähän mieleen se parinvuodentakainen dokkari "Kadonnutta kungfuzea etsimässä".
Pisti niin hihityttään kun suomalaissälleille selvis ettei kungfutaaminen olekaan lumpeenlehdillä tanssimista kuunvalossa vaan varsin reikäpäistä touhaamista.
obmijoy
ihmiset luulee löytävänsä jotain siistiä väkivallasta ja lajeista... LAJEISTA löytyykin sen oppimisen, itsekehityksen ja sosiaalisen toiminnan kautta??
no joo jotkut tekniika kombot ovat toki sitä, mutta ne myös sisältävät mukanaan kuoleman tai vamautumisen :oops: , joo tuo "tekniikka treenailu" viellä menetteleekin mutta siinnäkohtaa kun ihminensukeltaa hyvän ja pahan/ valoisamman ajattelu ja pimeämmän ajattelu välille pitämään yllä lakia tai toisin sanoen valvomaan oikean ja väärän vuoropuhelua joka tahtoo mennä taas siihen että heikompi retku saa nokaansa vahvemalta tai akka nalkuttaa/tönii/alistaa verbaalisesti ja saa kohta TAAS selkäänsä mieheltään... näissä kun ei oikeen tiedä kumpi baska on se baska... ja henkisesti tää onki vaan elämää eikä mitää mystiikkaa ja mietit viellä eläkeeläkin oisko pitänyyt ja kun tein jotain menikö sekään oikeen... ja tarkoitan että mietit ajankuluksesi... en selaista mietimis intensiteetiä kun läheinen on sairaalassa jokainen ymärtää
sitä vaan ois aina voimankäytäjänä halunnut valita sen oikeiman ratkaisun
sitä oikeinta vaan ei ehkä ole vaan se riippuu näkökulmista

tuli tähtien sodasta mieleen se "on näkökulmia" kohta kun Yoda on kuollut ja Lukea neuvotaan"
hö ja nyt tuli mieleen se vintiöiden "on portsareita ja on PORTSAREITA"
" onclick="window.open(this.href);return false;
Sama kuva tuntuu olevan yhä aikas monella.
Itseään Brucea käsitellessä tuntuu miltei kaikki kietoutuvan sen tunnetuimman jutun ympärille:
- Absorb what is useful, discard what is not, add what is uniquely your own.

Tätä tunnuttais pitävän jotenkin modernina ja individualistisena, vaikkei opinkaariohje ole olleskaan ristiriidassa perinteisen oppimisen kanssa.
Itseasiassa kyseistä lausetta käytetään usein oman laiskuuden ja vetämättömyyden suojakilpenä, ikäänkuin oman curriculumin kasaaminen olisi jollain lailla älyllistä ja puolipassiivista toimintaa.

Tuohan tarkoittaa juurikin sitämitä minä itte olen kokenut noudattaa:
Täysin kritiikitöntä apinoimista, yksityiskohtia myöten. Egostetson nurkkaan ja avoimin mielin oppia kohtaamaan.
Kyllä sieltä ne itelle sopivat jutut imeytyy kun vain antaa myrkyn vaikuttaa.
obmijoy
tää on siis tässä on olemisen tärkein ydin...Egostetson nurkkaan ja avoimin mielin oppia kohtaamaan. ... kun siirryt vanhaan lajiisi joka on polkusi ydin tullee kaikki käyttökelpoinen mukaan tekemiseen
Tarkoitukseni ei ollut kehkeytyä housuhame-guruksi vaan päästä pökkelöinnistä.
ei pidä hylätä omaa polkuaan mutta polulla kulkiessa saa katsella sivuille ja jopa taakse ja joskus on hyvä pysähtyä kylään ja keskittyä m tä siellä sanotaan/opetetaan sen kyläpaikan sääntöjen mukaa
Kun mä menin aikidoa vatkaamaan oli taustalla jäkityksen aikaansaama ojaanajo, totaalitappio, pieni kuolema.
Tarkoitukseni ei ollut kehkeytyä housuhame-guruksi vaan päästä pökkelöinnistä.
Tämän verran oli tietoista hakua, treenissä itsessään en tuumaillut mitään, vain toteutin.
Ja opin.
obmijoy
T-T jos sua koulutetaan tässä on se kohta joka poistaa epäröinnin
Tämän verran oli tietoista hakua, treenissä itsessään en tuumaillut mitään, vain toteutin.
Ja opin.
T-T sä tietoisesti hakeudut olosuhteisiin joten otat myös tulevaan näkevänä huomioon ne riskit ja levottomat unet jotka saat mukaasi muistoistasi ,,, jos hommat menee äärikoviksi... todenäköisesti joudut vietämään elämäsi kohtuu raitiina ja ohjaudut lopulliseen työhösi ikuiseksi sotilaaksi tai jonkinsortiseksi kouluttajaksi... http://www.tammi.fi/kirjat/-/product/no/9789513163273" onclick="window.open(this.href);return false; jos hänkin selvisi tervejärkisenä kyllä sinäkin T-T
" onclick="window.open(this.href);return false;
Brucen ideat muutki on varsin vedenpitäviä ja tutustumisenarvoisia.
Mä katson nauttineeni Pahantiedonpuustaan omppusia siihenmittaan että luen itteni siihenkehykseen kuuluvaksi.
Hartsellin opin seuraajana olen sitä jopa puolivirallisesti.

Mä en muuten käyttäisi termiä vapaaottelu Brucen yhteydessä. Assosioituu urheilupeliin, vaikka väittämä totta onkin.
Ristiintreenaaminen ois minusta oikeampi laatikko.

Kolme kiaita alkaneelle vuodelle.
Toi ristiintreenaminen se on se sopivin kuvaus Bruce Lee stä
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Rahanpesijä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2402
Lauteille: Toukokuu 2010

Bruce Lee

#224

Viesti Rahanpesijä »

"- Absorb what is useful, discard what is not, add what is uniquely your own."

Näköjään päädyin ittelleni varsin vieraaseen aiheeseen. Johtuu Aittomäestä. Käyn aina lukemassa mitä hän kertoo. En siksi, että hän olisi mielestäni aina oikeassa vaan siksi, että väärässä ollessaankin hän on mielenkiintoisempi kuin salillinen ubersenseitä. Ja väärässähän hän on aina ollessaan eri mieltä minun kanssani :D Saatanan yksinkertaista. No tämän nuoleskelun jälkeen päästään itse asiaan. Lainaamani lause kuvastaa koko opintietäni näissä kampittelulajeissa. Tässä on kuitenkin treenivuosia takana useampia, eikä tässä nyt mitään mestareita olla todellakaan mutta aina olen toiminut tältä pohjalta. Olen treenannut useita lajeja ja yrittänyt matkia kympillä. Ei mulla kyllä Aittomäen avarakatseisuutta ole koskaan ollut. Olen sekunneissa päättänyt, että tää juttu on tårta på tårta. Tosin jälkeenpäin olen joutunut nöyrtymään ja palaamaan samojen juttujen pariin jopa ottaen ne lopulta osaksi balettia. No summa summarum, täydellistä lajia en ole ikinä nähnyt, Ristiin reenaaminen on must jos haluaa kehittää kamppailutaitoaan. Bruce Lee, tai jotain.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

Re: Bruce Lee

#225

Viesti Jussi Häkkinen »

Omalla kohdallani...olen treenannut kaikkea, mitä olen löytänyt. Kaikilla on ollut omat hyvänsä - jos ei ole kusetettu, kaikki on ollut hyvää. Olen nähnyt monelta taholta samaan asiaan.

Taskuun olen jättänyt rajatusti. Omakseni vain yhden.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 52 kurkkijaa