Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

ITCCA (The International Tai Chi Chuan Association)

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

ITCCA

#16

Viesti KungFuMiäs »

En oikein tiedä siitä alusta aloittamisesta. Lü kuitenkin opettaa aika universaaleja Taiji periaatteita, oli se sitten Chen tai Yang- tyylin kautta. Joillakin leireillä missä ollaan keskitytty periaatteiden harjoittelemiseen niin ei ole ollut väliä mitä muotoa harjoittelee, käyttää sitä harjoitteluvälineenä mitä on, niille asioille mitä opetettiin. Mutta toki kyllähän siinä tuppaa usein menemään niin että jengi on jättänyt vanhat tavat taakse ja opetellut Lün muotoja. Mutta ei kai siinä mitään, formin opetteluhan on vaan pieni osa Taijin harjoittelemista, voisi verrata työkalun nostamiseen käteen, hyvin pieni osa talon rakennusprosessia.
anttijm
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 12
Lauteille: Maaliskuu 2018
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Taiji (Master Ding Academy)
Takalajit: Kollina Taekwondo ja Jujutsu. Vähän varttuneempana Aikido. Vanhana patuna ITCCA Taiji kunnes tajusin ettei se vie minnekään ;)

ITCCA

#17

Viesti anttijm »

Jepjep =)
anttijm
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 12
Lauteille: Maaliskuu 2018
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Taiji (Master Ding Academy)
Takalajit: Kollina Taekwondo ja Jujutsu. Vähän varttuneempana Aikido. Vanhana patuna ITCCA Taiji kunnes tajusin ettei se vie minnekään ;)

ITCCA

#18

Viesti anttijm »

Nyyski... Tuleeko noi yksityisviestit läpi? Mulla nenäyttää jäävän lähteviin :/
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Re: ITCCA

#19

Viesti TimoS »

anttijm kirjoitti:Nyyski... Tuleeko noi yksityisviestit läpi? Mulla nenäyttää jäävän lähteviin :/
Ne on lähtivissä kunnes nyyski on linjoilla seuraavan kerran.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
jiikoohoo
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Kesäkuu 2018
Etulaji: Tai chi
Takalajit: Aikido, Karate

ITCCA

#20

Viesti jiikoohoo »

Mullakin on ITCCA tausta, mutta ei tuo oikein vakuuta. Kävin mestari Chun kurssilla, mutta ei sekään tuottanut oivallusta. Hiukan rahastuksen makua. Litanioitten ja "vitamiinien" opiskelua. Muotokin taitaa olla enemmän mestarin oma versio, kuin Yang tyylin alkuperäinen pitkä muoto, vaikka alkuperäisyydellä ITCCA itseään mainostaakin.

Onko kellään kokemusta tai sanottavaa Tai Chi Chuan Ry:stä (http://www.taichichuan.fi)?
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1724
Lauteille: Elokuu 2011

ITCCA

#21

Viesti Taijin harjoittaja »

Tai Chi Chuan on hyvä kerho. Opettaja-oppilassuhde on korkea ja kerhon perustaja on harrastanut Taijia pitkään. Jos olet harjoitellut ITTCA:ssa, niin muistat 1. osion 25 liikettä. Tai Chi Chuanissa tehdään samantyylistä liikkumista 106 liikettä mutta vähän täsmällisemmin.
Poista käyttäjä 8757
Viestit tässä aiheessa: 3

ITCCA (The International Tai Chi Chuan Association)

#22

Viesti Poista käyttäjä 8757 »

Moi!
ITCCA on melko ulkokultainen tapa lähestyä Tai-chiita toisille riittää se. Muoto on vain muoto se ei ole koko Tai-chi.
Olen harrastanut 20-vuotta edellämainittua lajia lähinnä terveydellisistä syistä. Olisi absurdia sanoa et osaan kolme eri muotoa..olen harjoitellut ja opettanut kolmea muotoa kohta 15-vuotta joka kertoo paremmin.
Menee ehkä jokunen vuosi kun käsittää mitä muoto/muodottomuus tarkoittaa, voisi kai puhua abstraktista ja realismista taiteen kentässä jota lähellä Tai-chili on minulle.
Jokainen muodostaa oman suhteensa lajiinsa...kokemus on subjektinen. Tai-chiissa muoto pyrkii olemaan objektinen ja siitä muodostetaan subjektinen suhde...tapa ajatella kehoa,mieltä, suhteessa olemiseen/elämään.
ITCCA ei hirveästi kannusta omaan pohdintaan saati luomaan subjektisen suhteen Taijin tekemiseen. Mutta edellisestä organisaatiosta voi hakea palasia itselle...sitten laajentaa itse osaamistaan/ajattelua.
Kirjoituksen tarkoitus ei ole haukkua ITCCAan tappaa lähestyä Taijia, se on vaan yksi tavoista lähestyä, mutta ei ainoa.🤓
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa