Perinteinen Shaolin Kung Fu

Kiinalaiset lajit
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit ketjussa: 1
Lauteille: heinä 29, 2009

Viesti MikkeM » marras 7, 2016, 19.07

Keräämään joukkorahoitusta julkaisemista varten....

Kuvake
Shaolinsi
reiteenpotkija
Viestit ketjussa: 64
Lauteille: syys 13, 2009
Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
Sivulajit: Itsepuolustus

Viesti Shaolinsi » marras 7, 2016, 19.16

SamuV: Ei liity toisiinsa. Tapahtumien välillä on pari vuotta. :D

MikkeM: Pitää ensin odotella noiden kustannusyhtiöiden vastauksia. Keskimäärin vastaavat 3-6 kk:n sisällä, jos vastaavat ollenkaan.
Olen 33. sukupolven Shaolin-opettaja. Opettamani laji koostuu Wang Ding Yin, Shi Suxin ja Shi De Chanin opetuksista. Jos haluat oppia Shaolin Kung Futa, laita minulle viestiä.

Loistava suomenkielinen Shaolin-kirja on nyt saatavilla. Tilaa tästä.

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit ketjussa: 7
Lauteille: joulu 24, 2004
Takalajit: Tanglang
Viesti:

Viesti Mika » marras 7, 2016, 19.57

Onpa todella hienoa, että olet jaksanut kirjoittaa tuollaisen! :peukku:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Shaolinsi
reiteenpotkija

Viesti Shaolinsi » joulu 5, 2016, 19.42

KungFuMiäs kirjoitti:Sairaslomalla ehtii kattelemaan liikkuvaa kuvaa.
Tämän herran liikkeestä pidän. Teidän koulukunnasta löytyy hyviä liikkujia.

Analysoidaanpa näitä videoita. Tässä on kaksi erilaista suoritustapaa vertailuun:

KungFuMiäs linkitti laittoi aiemmin ylemmän videon nähtäväksi. Näissä kahdessa videossa on kaksi täysin erilaista tapaa tehdä Shaolin Kung Fun perustekniikka: Gun Shen Tui Zhang.

Yllä olevalla videolla tekniikat tehdään pehmeästi ja liikkeet ovat sulavia. Alla olevan videon tekniikat tehdään räväkästi ja suuremmalla voimalla. Videoista nähdään, kuinka eri tavoilla Shaolin Kung Futa voidaan harjoitella. Olen harjoitellut Gun Sheng Tui Zhang -tekniikkaa molemmilla suoritustavoilla eri opettajien kanssa ja mielestäni molemmat suoritustavat ovat oikeita. Oma tavoitteeni on löytää suoritustapojen väliltä kultainen keskitie (voima ja sulavuus yhdessä).
Olen 33. sukupolven Shaolin-opettaja. Opettamani laji koostuu Wang Ding Yin, Shi Suxin ja Shi De Chanin opetuksista. Jos haluat oppia Shaolin Kung Futa, laita minulle viestiä.

Kuvake
Shaolinsi
reiteenpotkija

Viesti Shaolinsi » joulu 8, 2016, 18.50

Olipa helppoa löytää Shaolin-kirjalleni kustantaja. Viisi kustantamoa halusi ehdottomasti julkaista kirjani. Valitsin kustantamoista mielestäni sopivimman, kustannussopimus on nyt allekirjoitettu ja kirjani julkaistaan ensi kesänä. Ei tullut yhtään hylkäyskirjettä. Lähiaikoina olisi tarkoitus mennä promokuviin.

Kirjassa on 25 tarinaa Kiina-vuosiltani. Kerron kirjassa mieleenpainuvia tarinoita treenireissultani, treenaamista Shaolin-munkkien kanssa, Shaolin-temppelin historiaa ja Shaolin Kung Fun filosofiaa. Muistakaahan käydä ensi kesänä kirjakaupassa. :peukku:

Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit ketjussa: 1
Lauteille: kesä 10, 2010
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WTF Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Viesti:

Viesti Puni » joulu 8, 2016, 20.20

Todellakin pakkohankinta, jos kivekset saa liitettyä mihin tahansa tekemiseen :)
Kamppailutaiteiden maaritelmä: Energian tuottaminen ja ohjaaminen kohti päämäärää, jossa vallitsee täydellinen harmonia ja väkivallattomuus.
Risto Hentunen

(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM

Kuvake
Mika
etupotkija
Viesti:

Viesti Mika » joulu 8, 2016, 20.34

:w00t:

Kerrohan sitten kun julkaisupäivämäärä lähestyy.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Shaolinsi
reiteenpotkija

Viesti Shaolinsi » joulu 15, 2016, 11.22

Shaolin Yuzhai julkaisi uuden videon Da Hong Quanista (suomeksi Suuri Tulva Nyrkki). He tekevät liikesarjan hyvin mielenkiintoisella tavalla ja jotkin heidän sovelluksistaan poikkeavat täysin meidän tekniikoista. Meidän tekotapojen välillä on kuitenkin paljon samaa, esimerkiksi liikesarjan strategia ja Za Chui -tekniikka.

Strategia

Za Chui

Tämä Za Chui -tekniikka on ominainen myös meidän Da Hong Quanille. Kun vastustaja laskee päätään alaspäin tai yrittää runtata maahan, niin tavoitteena on yrittää estää hänen hyökkäyksensä kyseisellä tekniikalla. Tätä tekniikkaa nähdään usein meidän sparrauksissa, kun kaveri yrittää kaataa mattoon.

Kuvake
Shaolinsi
reiteenpotkija

Viesti Shaolinsi » joulu 15, 2016, 11.39

Lisää analyysia.

Muiden kamppailulajien harrastajat ovat usein hyvin kriittisiä meidän ristiaskelten suhteen, mutta tässä näytetään yksi perustelu, miksi käytämme joskus ristiaskeleita kamppailutilanteessa. Käytämme ristiaskeleita esimerkiksi vastustajan selän taakse kiertämisen aikana. Ristiaskeleen ottamisella suojellaan nivusaluetta potkuja vastaan.

Kuvake
TimoS
ylipotkija
Lauteille: tammi 8, 2005
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Viesti:

Viesti TimoS » joulu 15, 2016, 13.12

Shaolinsi kirjoitti:Shaolin Yuzhai julkaisi uuden videon Da Hong Quanista (suomeksi Suuri Tulva Nyrkki)

Katselin tuota videota ja vaikka tekotapa on hyvin erilainen, jotkut noista jutuista ovat lähes suoraan löydettävissä Shorin ryu karaten katoista. Hyvä esimerkki on mielestäni tämä

Muitakin yhtäläisyyksiä on, mutta tuo oikein paistoi silmään :)
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei

Kuvake
Mika
etupotkija
Viesti:

Viesti Mika » joulu 15, 2016, 15.44

Tuo on kyllä sähäkkä sälli. Mikä hänen varsinainen linjansa ja kamppailutaustansa on?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Shaolinsi
reiteenpotkija

Viesti Shaolinsi » joulu 15, 2016, 18.51

Oppi tulee ilmeisesti Li Gen Sengiltä (1861-1960) , jonka oppilas oli Cui Xiqi. Kyseessä on (mielestäni) hyvä perimyslinja. Olen ymmärtänyt, että videon kaveri treenaa vain Shaolin Kung Futa, mutta voin olla väärässäkin.

Cui Xiqi

Olen keskustellut Shaolin Yuzhain kanssa sähköpostilla (tiedän seuraavan videon aiheen ;) ). Jos kaikki menee suunnitellusti, niin käyn ensi vuonna vierailulla heidän koulussaan Dengfengissä. Voi kuitenkin olla, että kirjani julkaisun vuoksi joudun perumaan ensi vuoden Kiina-reissuni. Pitää vielä katsoa, miten asiat etenee. Jos joku on menossa Dengfengiin, niin käykäähän tuolla koulussa ja kertokaa, minkälaista oli treenata siellä. :peukku:

Kuvake
Shaolinsi
reiteenpotkija

Viesti Shaolinsi » joulu 16, 2016, 10.00

TimoS kirjoitti:

Muitakin yhtäläisyyksiä on, mutta tuo oikein paistoi silmään :)

Tuossa näyttää olevan samoja tekniikoita myös muiden meidän liikesarjojen kanssa. :) Näitä Shorin ryu -karatelajeja tuntuu olevan useita erilaisia Wikipedian mukaan. Onko tämä sitä teidän Seibukania vai joku oma tyylinsä?

Kuvake
TimoS
ylipotkija
Lauteille: tammi 8, 2005
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Viesti:

Viesti TimoS » joulu 16, 2016, 10.11

Shaolinsi kirjoitti:Näitä Shorin ryu -karatelajeja tuntuu olevan useita erilaisia Wikipedian mukaan.

Menee hieman ohi aiheen, mutta ne voidaan jakaa oikeastaan kahteen päähaaraan: Chibanan haara ja Kyanin haara. Seibukan edustaa Kyanin haaraa. Chibanan haaran karatea ei mielestäni Suomesta löydy,
Onko tämä sitä teidän Seibukania vai joku oma tyylinsä?

Kyllä. Videolla esiintyy meidän päämies, Zenpo Shimabukuro sensei.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei

Kuvake
Shaolinsi
reiteenpotkija

Viesti Shaolinsi » joulu 16, 2016, 10.28

Ok. Pitää ihan mielenkiinnosta käydä Seibukanin peruskurssi ensi vuonna, jos kursseja järjestetään lähistöllä sopivaan aikaan. Olisi mukava perehtyä asiaan hieman tarkemmin. :)

Palaa sivulle Wu Guan

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 kurkkijaa