Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Shaolin Kung Fu Kuopio

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
ShaolinSuomi
joukkopotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3
Lauteille: Huhtikuu 2013

Shaolin Kung Fu Kuopio

#1

Viesti ShaolinSuomi »

Hei,

Kuva

Perinteisen Shaolin Kung Fun treenaaminen alkoi Kuopiossa loppuvuodesta
2012. Seura on tällä hetkellä vielä rekisteröimätön yhdistys, opetus on
täysin ilmaista eikä harrastajilta vaadita muuta kuin hyviä käytöstapoja.

Kuva

Suomen pääopettaja (Shifu) on syntynyt vuonna 1989. Hän on harrastanut
kamppailulajeja jo 15 vuotta. Opettaja on nuoresta iästään huolimatta
matkustanut pitkiä aikoja Kiinassa tutkien Shaolin Kung Fun eri muotoja.
Hän on kiertänyt Kiinassa useita eri kamppailukouluja ja viettänyt useita
kuukausia kiinalaisissa sisäoppilaitoksissa. Nykyisin opettaja on
Shaolin-temppelin entisen pääkouluttajan yksityisopetuksessa Kiinassa.
Suomen opettaja edustaa 33. Shaolin-sukupolvea.

Shaolin Kung Fu -oppinsa opettaja on saanut Kiinassa.

Kuva

Suomen pääopettaja rohkaisee harrastajia kokeilemaan myös muita kamppailu-
ja taistelulajeja. Shaolin Kung Fu ei välttämättä sovellu kaikille.
Itsepuolustuskyvyn voi saada jopa helpommin jostakin toisesta lajista.
Shaolin Kung Fu ei ole oikotie onneen. Opettaja itsekin harjoitteleekin
säännöllisesti Shaolin Kung Fun ohella muita lajeja. Ei yksi laji ole
toista lajia parempi.

Lajin pääopettaja


Kuva


Lajin pääopettaja asuu Kiinassa. Parhaat oppilaat saavat Suomen
pääopettajalta suosituksen, jonka avulla he pääsevät harjoittelemaan
Shaolin-temppelin entisen pääkouluttajan yksityisopetukseen Kiinan
maaseudulle. Kiinassa opetellaan lajia 6 päivänä viikossa, 6-10 tuntia
päivässä. Shaolin-oppilaat voivat mennä Kiinaan harjoittelemaan yhdestä
viikosta jopa useampaan vuoteen asti.

Matkan Kiinaan oppilaat kustantavat itse.

Koulussa opetettavat tyylit

Kuva

Alussa opetetaan perinteisiä Shaolin Kung Fun Ji Ben Gong -harjoituksia,
jotka muodostavat Shaolin Kung Fun tärkeimmän ytimen. Alussa myös
parannetaan yleisesti harjoittelijoiden voimaa, liikkuvuutta ja nopeutta.
Tämän jälkeen siirrytään lajin ominaisen liikkumisen saloihin (bu fa).
Asentoharjoittelua kutsutaan kiinalaisella nimellä Zhuang Gong. Myöhemmin
lajitreeniin kuuluvat erilaisia liikesarjoja, Shaolin-taitoja, lukkoja,
irtautumisia, kaatoja ja sandaa (kiinalainen termi, joka tarkoittaa
sparraamista - ei ole kuitenkaan pakollista harjoitella, jos ei oppilas
syystä tai toisesta halua). Edistyneille oppilaille opetetaan myös
kiinalaisen puu-ukon (Mu Ren Zhuang - wooden dummy) tekniikkaharjoittelua.

Lajissa ei ole mystiikkaa tai salatekniikoita.

Yhteistyö muiden lajien kanssa

Kuva

Perinteisessä Shaolin Kung Fussa rohkaistaan harrastajia harjoittelemaan
myös muita kamppailulajeja.

Seuraavat peruskurssit

Opetus on tauolla, koska Suomen pääopettaja on treenireissulla ulkomailla.
Seuraavan kerran oppilaaksi pääsee mahdollisesti syksyllä 2013. Oppilaita otetaan rajoitettu määrä, koska Kuopion treeniporukalla ei ole vielä treenitiloja.

Yhteystiedot

shaolinkungfusuomi@gmail.com

Voit ottaa myös yhteyttä joukkopotkijaan, ShaolinSuomeen, yksityisviestillä.

Amituofo! :bow:
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Shaolin Kung Fu Kuopio

#2

Viesti Andy »

Kuka tämä pääopettaja on?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Shaolinsi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 856
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Dengfeng
Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
Sivulajit: Itsepuolustus

Shaolin Kung Fu Kuopio

#3

Viesti Shaolinsi »

Andy kirjoitti: Kuka tämä pääopettaja on?
Kyseessä on siis minun vaatimaton parin ihmisen treeniporukka, Andy. :) Laitoin nimeni ja puhelinnumeroni sinulle yksityisviestillä, jos haluat ottaa minuun yhteyttä.
ShaolinSuomi
joukkopotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3
Lauteille: Huhtikuu 2013

Shaolin Kung Fu Kuopio

#4

Viesti ShaolinSuomi »

Olemme treeniporukassa otettuja näin nopeasti saamastamme huomiosta ja sähköpostikyselyistä! Vastaamme yhteisönä sähköpostilla tulleisiin kyselyihin, että ei tarvitse monta kertaa vastata samoja asioita.

Kiinan pääopettajan historiasta kertoo potkun Shaolinsi:

"Olen ollut usean kiinalaisen mestarin oppilaana. Kaikki Kiinassa vähän syrjemmällä kung futa etsineet tietävät, kuinka uskomattoman vaikeaa virallisia todisteita opettajien lajihistoriasta on löytää. En mitenkään voi varmuudella tietää, että opettajani on entinen "Shaolin-temppelin pääkouluttaja". Hiton hyvää kung futa hän kuitenkin joka tapauksessa osaa ja opettaa. Siinä kaikki. Minulla on tällä hetkellä todisteena vain valokuvat/videot matkoiltani. Onhan se epäilyttävää, etten kerro kung fu -opettajani nimeä. Kyllä se minuakin epäilyttäisi. En ole kuitenkaan kysynyt opettajaltani lupaa nimen kertomiseen, niin siihen asti kerron nimen vain oppilailleni/treenikavereilleni.

Olen itse joutunut muutaman huijariopettajan uhriksi Kiinassa, joten ymmärrän sähköpostilla tulleet huijarisyytökset. Nykyinen opettaja on paras Shaolin Kung Fu -opettaja, jonka olen koskaan tavannut. Voi olla tietenkin mahdollista, että kiinalainen opettaja on keksinyt itse kaikki tekniikat.

Voi olla, että kaikki jutut historiasta on valhetta. Tämän olen sanonut kaikille oppilailleni. Ei ole edes mitään todisteita, että Shaolin Kung Fu olisi 1500 vuotta vanha kuten joka paikassa virheellisesti on väitetty.

Tässä on viesti tuleville oppilailleni: Unohtakaa Shaolin Kung Fun väitetty historia. Kyseenalaistakaa kaikki.

Treenatkaa mielummin muita lajeja, koska niistä saa itsepuolustuskyvyn helpommin. Opetan Shaolin Kung Futa - en itsepuolustusta. Olen muutenkin vasta parikymppinen pikkupoika, joten en ole tietenkään kovin hyvä. :lol: Toivon myös, että oppilaani itsekin tulisivat mukaani Kiinaan.

Pidän Shaolin Kung Fusta niin paljon, että itseasiassa toivon sen kuolevan (moderni versio laji on pilannut kaiken)."

Milloin on treenit?

Kuten aloitusviestissä vastasimme: treenit ovat tällä hetkellä tauolla. Treenaamme kuitenkin pääsääntöisesti ulkona, koska meillä ei ole treenitiloja/treenimaksuja.

Ikäraja?

K-18

Fyysiset vaatimukset?

Shaolin Kung Fu on fyysisesti vaativaa nivelille, joten vakava obesiteetti altistaa artroosille (nivelrikko). Treeneissä voi tulla myös lieviä kontuusiovammoja nujutessa. Kontakti on kuitenkin vapaaehtoista. Hyvän Shaolin Kung Fun selkäranka on kuitenkin liikesarjat ja näiden hallinta. Opettaja on ensiaputaitoinen.

Akrobatia?

Ei ole.

Keskustelu jatkukoon tarvittaessa Wu Guanin puolella. Haluamme treeniporukkana pitää tämän ketjun sellaisena, jossa nykyiset, entiset ja potentiaaliset harrastajat voivat esittää kysymyksiä treeniporukalle. Kriitikot saavat kritisoida lajia ja opettajaa muilla keskustelualueilla. <3 :smt057
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Shaolin Kung Fu Kuopio

#5

Viesti Jorge »

Shaolinsi kirjoitti:
Andy kirjoitti: Kuka tämä pääopettaja on?
Kyseessä on siis minun vaatimaton parin ihmisen treeniporukka, Andy. :) Laitoin nimeni ja puhelinnumeroni sinulle yksityisviestillä, jos haluat ottaa minuun yhteyttä.
Jos olen oppinut tulkitsemaan Andyn viestejä oikein, niin hän ei pelkästään kysynyt nimeäsi, vaan samalla sitä, miksi et julkista sitä, kun olet Suomen pääopettaja ;)
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Shaolin Kung Fu Kuopio

#6

Viesti DeusVult »

Confusion in the ranks. :) Hetken itsekin mietin että miksei kenenkään nimiä ole mainittu, sitten luulin että Shaolinsi on itse se kiinalainen pääopettaja, koska potkuprofiilinsa mukaan hän asuu jossainpäin Kiinaa.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Shaolinsi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 856
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Dengfeng
Etulaji: Perinteinen Shaolin 少林拳
Sivulajit: Itsepuolustus

Shaolin Kung Fu Kuopio

#7

Viesti Shaolinsi »

DeusVult kirjoitti: Confusion in the ranks. :) Hetken itsekin mietin että miksei kenenkään nimiä ole mainittu, sitten luulin että Shaolinsi on itse se kiinalainen pääopettaja, koska potkuprofiilinsa mukaan hän asuu jossainpäin Kiinaa.
Siksi tauko, koska en ole Suomessa kunnolla ennen syksyä. Vaikea sitä on Kiinasta käsin opettaa, hyvä herra. Kiinassa on tämän lajin pääopettaja, jonka luona Kiinassa ollessani aina asun. Minä olen sen takia lajin pääopettaja Suomessa, koska ei ole muita saman opettajan oppilaita. Heti kun löytyy minua parempi (ei vaadita muuten paljoa) oppilas, hän olkoon Suomen pääopettaja. Olen siis oppilas-opettaja.

Keskustelu jatkukoon Wu Guanissa. Älkää hyvät miehet spämmätkö meidän treeniporukan viestiketjua enää, vaikka kivalta se tuntuukin. :lol:

En vastaa enää tähän ketjuun nimimerkilläni. Tämä on meidän treeniporukkaa varten ja tuota joukkopotkijatunnusta varten luotu.

Eikä minun oppilaakseni tarvitse kenenkään tulla. <3 On niitä muitakin paljon parempia kouluja siellä päin Suomea. Mutta jos Shaolin Kung Fu kiinnostaa, niin... I am your man. ;)

Siksi nimimerkki, koska lähes kaikkihan nettisenseit täällä huutelevat nimimerkkiensä takaa. Jos kaikki kirjoittaisivat omalla nimellään, asia olisi erikseen. En näe tässä asiassa itse henkiökohtaisesti ongelmaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Shaolin Kung Fu Kuopio

#8

Viesti Mika »

Shaolinsi kirjoitti: Siksi nimimerkki, koska lähes kaikkihan nettisenseit täällä huutelevat nimimerkkiensä takaa. Jos kaikki kirjoittaisivat omalla nimellään, asia olisi erikseen.
Itse asiassa aika moni joko kirjoittaa omalla nimellään tai allekirjoittaa viestinsä nimellään. Sen lisäksi kutakuinkin kaikki tunnetut opettajat ja valmentajat tunnetaan täällä vaikka he kirjoittaisivatkin nimimerkin takaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Shaolin Kung Fu Kuopio

#9

Viesti Andy »

Kysyin asiaa tosiaan lähinnä siksi, että nimetön pääopettaja oli minusta kummallista. Kungfun harjoittelusta en ole oikein kiinnostunut enkä edes asu Kuopiossa, että voisin sitä siellä treenata.

Shaolinshi kertoi minulle privaviestillä nimensä ja syynkin miksei ole sitä julkistanut. Syy on sinänsä ihan järjellinen, eikä siihen liity mitään hämärää. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos ajatuksena on pyörittää yhtään epävirallista treeniporukkaa vakituisempaa toimintaa, se ei käytännössä tule onnistumaan nimettömänä. Ainakin joku yhteyshenkilö on käytännössä välttämätön.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 30 kurkkijaa