Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
Kiinalainen ooppera, tärkeä vaikuttaja
Valvoja: Valvoja
- KungFuMiäs
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 5372
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Paikkakunta: Vaasa
Kiinalainen ooppera, tärkeä vaikuttaja
Törmäsin kiinalaisen oopperan perusharjoittelu videoihin. Sehän on ollut isona vaikuttajana modernin Wushun kehityksessä. Mielenkiintoisia videoita ja näkyy paljon tuttuja harjoituksia Shaolin Wushu ajoiltani. Ja ei vain harjoitukset vaan tapa tehdä niitä vaikuttaa myös tutulta Wushun puolelta. Juuri tuo kehonkieli mitä tuossa oopperassa kait on tärkeää, millainen asento täytyy pitää jne.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
- KungFuMiäs
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 5372
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Paikkakunta: Vaasa
Kiinalainen ooppera, tärkeä vaikuttaja
Se on totta. Mutta toisaalta hänellä ei kyllä ole sitä tyypillistä Wushu kehonkäyttöä, vrt. Jet Li. Mutta Jackiellahan on toisaalta myös joidenkin vuosien Wing Chunia, jota treenais kai ihan kunnolla, se on varmaankin vaikuttanut kehoon.Jorge kirjoitti: Jackie Chanin fysiikan ja taitojen tausta on muuten se, että hän kävi lapsena Peking- oopperan koulun Hongkongissa.
Kiinalainen ooppera, tärkeä vaikuttaja
Jackie Chan on treenannut kiinalaisten lajien lisäksi ainakin judoa ja myös korealaisten lajien harjoittelusta mainitaan.
Pohjana lienee kuitenkin akrobatia, jota tuota Peking- oopperaa varten on opeteltu ja hänen tyylinsä on nimenomaan näyttämö-/valkokangastyyliä, johon on poimittu karkkeja monesta suunnasta. Eli visuaalisuus ja viihdyttävyys on itsetarkoitus noissa hommissa.
Pohjana lienee kuitenkin akrobatia, jota tuota Peking- oopperaa varten on opeteltu ja hänen tyylinsä on nimenomaan näyttämö-/valkokangastyyliä, johon on poimittu karkkeja monesta suunnasta. Eli visuaalisuus ja viihdyttävyys on itsetarkoitus noissa hommissa.
- KungFuMiäs
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 5372
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Paikkakunta: Vaasa
Kiinalainen ooppera, tärkeä vaikuttaja
Mutta tätäkin on erilaista. Noissa videoissa on kiinnostavaa se MITÄ moderni wushu oikeastaan otti kiinalaisesta oopperasta ja mitä se otti perinteisistä lajeista. Miten se "estetiikka" muuttui siirtyessään perinteisestä pohjasta moderniin. Sen kyllä tiedän että modernin Wushun pohja on muuttunut vuosien saatossa, ennen vielä oli sitä perinteisten lajien "tukevuutta" ja shen fata. Mutta 2000-luvun versio mitä Kiinassa tehdään on kadottanut myös nämä.Eli visuaalisuus ja viihdyttävyys on itsetarkoitus noissa hommissa.
Ruotsissa yks tuttava Nicklas Sigurdh teki tätä "vanhaa" modernia Wushua. Hän on ollut viime vuosina kiinnostunut chang quanin juurista ja Lu auttoi häntä löytämään perinteisen Cha Quan opettajan Kiinassa. Nyt hän on alkanut opettamaan sovelluspuolta Wushu formeihinsa, vähän tuollaisena kuriositeettina oppilailleen. Mutta hänellä itsellä on kyllä sitä pohjaa että pystyy noita käyttämään, sen verran mitä mitä olen nähnyt. Tässä videota:
[youtube][/youtube]
- KungFuMiäs
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 4
- Viestit: 5372
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Paikkakunta: Vaasa
Kiinalainen ooppera, tärkeä vaikuttaja
Tässä lisää Chang Quan sovellussessioita:
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
- Lohikäärmepallo
- munillepotkija
- Viestit tässä aiheessa: 1
- Viestit: 792
- Lauteille: Syyskuu 2006
Kiinalainen ooppera, tärkeä vaikuttaja
Hyviä videoita. Alkaa entistä enemmän harmittaa, että taas viimeaikoina meikäläisen kunfuilu on jäänyt ihan paitsioon. Perkule, kun pärjäisi ilman työntekoa...
Lauteilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa