Kiinalaiset lajit (Tanglang, Shaolin Kung Fu, Wing Tsung, Baji, Taiji, Jeet Kune Do, Yi Quan, Bagua Zhang, Tai Shin Mun, Wushu jne.)

Eri wing chunit

Kiinalaiset lajit

Valvoja: Valvoja

tohtorismies
kylkeenpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2008
Tykännyt: 20 kertaa
Tykätty: 21 kertaa

Eri wing chunit

Viesti tohtorismies »

Hyvä drillihän tuo on mutta siitä puuttuu se aktiivisesti vastustaminen. Siinä on kummiskin melkoinen ero kun se toinen väägää vastaan ja ei "anna" tehdä mitään. Kyseisessä drillissä toinen vaan jähmettyy ja antaa toisen tehdä. Siihen käsittääkseni Rokas viittaa.

Alan Orr on ollut aktiivinen wing chunin käytäntöön laittaja. Oppilaitaan on matsaillut ahkerasti ja käsittääkseni pitää itse sitä tappelullista näkökulmaa elossa muutenkin.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan tohtorismies viestistä:
Andy
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Ile
etupotkija
Lauteille: Lokakuu 2009
Tykännyt: 225 kertaa
Tykätty: 141 kertaa

Eri wing chunit

Viesti Ile »

Kieltämättä tarkkasilmäinen voi nähdä tuossa nyrkkeilysparrissa viitteitä Wing Chunista. ;)
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Ile viestistä:
JanneM
tohtorismies
kylkeenpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2008
Tykännyt: 20 kertaa
Tykätty: 21 kertaa

Eri wing chunit

Viesti tohtorismies »

Juu niin näkyy. On siellä kanavalla niiden matseja sekä klassisempaa lähestymistä wing chuniin. Winkkaria en ole treenannut mutta olen hillitön fani Orrille. Se on komiaa kun joku tekee vanhempien lajien periaatteita toimivaksi paketiksi ihan siellä kilpa kehissäkin.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Andy
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Tykännyt: 107 kertaa
Tykätty: 308 kertaa

Eri wing chunit

Viesti Andy »

Treenaaminen on treenaamista. Jos treenaa järkevästi, niin kyllähän sillä kehittyy riippumatta siitä, millä nimellä sitä treeniä kutsutaan. Ja jos ei treenaa järkevästi niin ei kehity, vaikka sanoisi treenaavansa mitä lajia.

Rokas tietysti tuossa menee vähän siihen, että mittaa itsepuolustuskykyä pelkän kehäsparrin/-ottelun mukaan. Mutta jotta voisi olla hyvä itsepuolustuksessa niin kyllä sen sparrinkin pitäisi silloin sujua, vaikkei nyt mitään maailmanmestareita tarvitse kyykyttää.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Andy viestistä:
Ile
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Valvoja
Aulis Gerlander (virallinen valvoja)
Lauteille: Heinäkuu 2007
Tykännyt: 0
Tykätty: 22 kertaa

Eri wing chunit

Viesti Valvoja »

Valvomo: Siirretty yleisempi sparraamista käsitellyt sivujuonne Saunan Sparraaminen eri lajeissa -ketjuun. Täällä sopii jatkaa wing chunista.

Seuraajat

Hemmukka
Kuvake
jonne.härkänen
Kuvake
JukkaS
Kuvake
Mänzy
P.Laton
Kuvake
TimoS
tohtorismies