Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potku täyttää 15 vuotta

Keskustelua Potkun kehittämisestä sekä ohjeita laudan käyttämiseen

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Potku täyttää 15 vuotta

#16

Viesti Ile »

Mulla tuli tänä syksynä 10 vuotta täyteen Potkussa.

Syksyllä 2009 olin juuri tullut isäksi ja osittain siihen liittyen aloittanut uuden harrastuksen, Krav Magan. Kamppailuhistoriaa sinänsä oli jo neljännesvuosisata takana mutta uusien asioiden myötä tuli tarve taas enemmän tyydyttää tiedonnälkää, ja Potku löytyi siihen saumaan.

Loistojuttu. Kamppailumaailma ja -Suomi pienoiskoossa. Ei-kamppailullisissa keskusteluissakin usein mukavasti eri perusnäkökohdat tiiviisti ja ihan skarpisti esiteltyinä.

Tätä kirjoittaessani huomasin, että se oli oikeastaan sama juttu kuin aikanaan aloittaessani 13-vuotiaana kamppailun, kun siellä olikin jengiä ja tulevia kavereita ihan erilaisista yhteiskunnallisista taustoista laajalla otannalla, toisin kuin koulukavereissa tai jossain junnufutisjoukkueessa, jossa oli ollut aina ne oman kaupunginosan tutut naamat. Jotain kuplan ja boxin ulkopuolelta.

Kiitos!
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Potku täyttää 15 vuotta

#17

Viesti magamies »

14 vuotta tuli täyteen potkussa, antoisa palsta ja hyviä kokemuksia ja sainpa erään tunnetun kirjoittajankin tänne kun eräällä toisella palstalla pistin siitä vinkin hänelle silloin aikaa sitten, hyvää joulua kaikille,
Magamies
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Potku täyttää 15 vuotta

#18

Viesti Kari Aittomäki »

Se mahdoin olla minä?

Mä löysin Potkun vinkattuna ja vinkkaaja oli tuttu.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Potku täyttää 15 vuotta

#19

Viesti Mjölnir »

Aika huikea matka. Tänä aikana olen saanut mustia vöitä krav magassa ja defendossa sekä tullut ammattikouluttajaksi. Kaikki se sparraus täällä on laajentanut näkemystä siten että pystyy keskustelemaan ja ymmärtämään juttuja oman boxin ulkopuolelta. Potkumiitit ehdottomasti huippukokemuksia, paljon IRL-ystävyyssuhteita. Lisäksi olen tainnut houkutella täällä mukaan omiin juttuihin porukkaa siten että se on johtanut mustaan vyöhön asti defendossa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Potku täyttää 15 vuotta

#20

Viesti magamies »

Kari Aittomäki kirjoitti: joulu 26, 2019, 06.14 Se mahdoin olla minä?

Mä löysin Potkun vinkattuna ja vinkkaaja oli tuttu.
Jep.näin se oli.
Magamies
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Potku täyttää 15 vuotta

#21

Viesti JanneM »

15 vuotta hengissä on keskustelupalstalle erittäin kunioitettava ikä. Varsinkin tällaisen marginaalisen alueen laudalle.
Onnittelut ja kiitokset siitä Mikalle joka on tehnyt hartiavoimin hommia Potkun hengissä pysymisen eteen.

Itse tulin mukaan melko aikaisessa vaiheessa ja aloin moderaattoriksikin melko aikaisin.
Kamppailullisesti olen potkun alkamisen aikoihin aloitellut uutta lajia. Siitä tulikin elämän tapa ja päälajini ja aikaisempi laji on jäänyt luovalle tauolle. Potkun kautta olen löytänyt myös toisen päälajini.

Uskon ja toivon että Potku jatkaa taivaltaan vielä seuraavatkin 15 vuotta vaikka nykyaikana pikaviestimet ja some syövät keskustelulautojen suosiota. Potkulle silti on aina tilaa.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Potku täyttää 15 vuotta

#22

Viesti Jarppa »

Löysin Potkun toisen foorumin kautta ja muutaman mielenkiintoisen keskustelun jälkeen kiinnostus kasvoi paljon ja rupesin kirjoittelemaan useammin.

Koska olin niinkin huikealla tasolla BJJ:ssä kuin sinisellä vyöllä, päädyin moderaattoriksi brasilialaisten lajien alueelle JanneM:n suosituksesta. Monien käänteiden kautta tuli selväksi, että hyvä foorumi vaatii aktiivista moderointia pysyäkseen hyvätasoisena.

Omalla kohdalla oma lajivalinta vahvistui kun ymmärrys muistakin lajeista kasvoi, joten sama laji jatkuu nyt mustavöisenä. Perhe kuitenkin kasvoi sen verran, että moderoinnille ei oikein riittänyt aikaa ja sama pätee myös kirjoitteluun. Silloin tällöin keskusteluun ehtii mukaan ja edelleen pidän potkua ehkä parhaana paikkana käydä argumentoitua keskustelua. Edelleen tulee seurattua juttuja suht. säännöllisesti. 15 vuotta on todellakin pitkä ja kunnioitettava aika.
Alapotku
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 227
Lauteille: Heinäkuu 2011
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Defendo
Sivulajit: Libre Fighting, Baraw Sugbo, kuntonyrkkeily, Combat Hapkido
Takalajit: Thaiboxing

Potku täyttää 15 vuotta

#23

Viesti Alapotku »

Kiitokset Mikalle ja onnittelut 15 v Potkulle! Nuoruuden satunnaisten kokeilujen jälkeen, aloin säännöllisemmin jumpata vasta keski-ikäisenä samoihin aikoihin, kun potku.net käynnistyi. Koen oppineeni näistä keskusteluista itse asiassa aika paljon, ja myös satunnainen käyntini potku-tapahtumassa antoi kipinän uuden lajin opetteluun. Jatketaan!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Potku täyttää 15 vuotta

#24

Viesti Mika »

Otan nöyrästi vastaan henkilökohtaiset kiittelyt, mutta on tämä oikeasti ollut meidän kaikkien yhteinen projektimme alusta asti. Miehistö on vuosien varrella vaihtunut, mikä on tervettä ja kaikkien eduksi. Tällä hetkellä [mention]testaaja[/mention] vastaa Potkun palvelimesta, [mention]Lurttinen[/mention] phpBB:stä, heitä avustavat [mention]jsv[/mention] ja [mention]Cakke[/mention], kymmenen valvojaa kantaa vastuun keskustelujen uomista [mention]Valvoja[/mention]-tunnuksella ja Pyöreän Pöydän uusi porukka uusista suuntaviivoista. Ja ennen kaikkea jokainen keskusteluihin osallistunut on osaltaan saanut aikaan sen, että täällä keskustelemme.

:kiitos:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Akuma
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1030
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Potku täyttää 15 vuotta

#25

Viesti Akuma »

Kiitoksia kaikille yhteisistä sekä tulevistakin vuosista! Vaikka kamppailulajeja on tullutkin humppailtua edestakaisin, on potku ollut kuitenkin itelle aina "gold standard" josta on voinut tarkistella mitä itse tekee ja/tai mitä muut tekevät. Komiikkafaktoria unohtamatta. :)
Matti Vanhanen

"We do not become 'masters of form'; instead, we hopefully train long and hard enough that the form 'masters' us."
-Ellis Amdur
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Potku täyttää 15 vuotta

#26

Viesti Jasse »

Vai että 15 vuotta.. Itse tulin mukaan keskusteluun maaliskuussa 2006 (tarkistin) - 22 vuotiaana. Muistaakseni pidin itseäni silloin hurjana vapaaottelijana. Nyt enempi budokana.

Kyllä Potku on antanut ja vaikuttanut elämääni paljon. Vaikka vieläkin viestini on kirjoitusvirheitä täynnä, niin näkisin että olen tänne kirjoittamalla oppinut tuottamaan laadukkaampaa tekstiä, argumentoimaan ja jopa ajattelemaan selkeämmin. Olen oppinut palon eri kamppailutyyleistä ja saanut ideoita ja motivaatiota omille projekteilleni. En usko että olisin alkanut tutkia esim. Catch-painin ja suomalaisten ammattipainijoiden historiaa ilman että isännät Kari Aittomäki ja Esa Koivu olisivat täällä jakaneet tietoaan aiheesta. Tuskin olisin niin aktiivisesti jaksanut tutkia montaa muutakaan kamppailu-aihetta ja ylös kirjata löydöksiä ellei olisi tätä kannustavaa ja innostavaa potku-yhteisöä jolle jakaa tutkimusten tuloksia.

Potku-tapaamisissa olen tavannut paljon mielenkiintoisia persoonia ja niistä on jäänyt muutenkin hyviä muistoja :D


Onnea Potkulle ja iso kiitos Mikalle!
jsv
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 369
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Iso Omena
Etulaji: BJJ
Takalajit: KU, Potkunyrkkeily, Karate

Potku täyttää 15 vuotta

#27

Viesti jsv »

Onhan potku ollut melkoinen juttu minullekin kaikki nämä vuodet. Aloittelevana kamppailijana tänne aikoinaan eksyin, ja tieto kamppailulajeista ja elämästä on täällä kehittynyt huikeasti. Ilman potkua en varmasti osaisi arvioida omaa ja muita lajeja ollenkaan niin hyvin kuin nyt.

Potkutapaamiset ovat antaneet myös mahdollisuuden tutustua eri lajeihin paremmin kuin alkeiskurssien kautta kokeilemalla olisi ikinä kyennyt.

Täältä on myös löytynyt hienoja ihmisiä, joiden kanssa viettää aikaa.

Kiitos Mika, kiitos te muut.
Jussi Vesala
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 29 kurkkijaa