Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Miten löysit Potkun?

Keskustelua Potkun kehittämisestä sekä ohjeita laudan käyttämiseen

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Miten löysit Potkun?

Juliste
0
Ei ääniä
Perustamiskysely
0
Ei ääniä
IRC
0
Ei ääniä
Hakukone
18
44%
Kaveri
3
7%
Linkki kampittelulajisivustolla
5
12%
Linkki muulla nettisivustolla
3
7%
Facebook
0
Ei ääniä
muu, mikä?
2
5%
En muista enää...
10
24%
 
Ääniä yhteensä: 41

Jore
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 89
Lauteille: Tammikuu 2005

Miten löysit Potkun?

#1

Viesti Jore »

Itse taisin kuulla yhdeltä kaverilta.

Ei näitä taideta lehdissä mainostaa. :D

Ylipotkija: Äänestys lisätty 13.4.2011.
Ei kysyvä tieltä eksy.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#2

Viesti AriJ »

Jossain netissä törmäsin.... Jonkun foorumin olen löytänyt, kun olen tehnyt hakua omaa nimeäni vastaan ja löytänyt itseni keskustelun kohteena itse siihen osallistumatta :)
______________________
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#3

Viesti joksanen »

Yamazu kirjoitti: kun olen tehnyt hakua omaa nimeäni vastaan ja löytänyt itseni keskustelun kohteena itse siihen osallistumatta :)
Näin minä olen löytänyt monta saittia. Terve narsismi kunniaan!

Potkun löysin kamppailu.netin ihmisten kanssa livenä puhuttaessa.
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#4

Viesti kenttiensankari »

Olisikohan ollut kamppailu.netin kautta. Hyvä kun löysin, tämä on huomattavasti aktiivisempi keskustelufoorumi kuin kamppailu.netin foorumi.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Naked
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2185
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Yhteystiedot:

#5

Viesti Naked »

Tuli parin kaverin kautta linkki Tabithan whinetykseen hakamankäytöstä, ja pitihän siihen nyt vastata. Sillä tiellä olen edelleenkin.
Nuutti Kotivuori

"Karvainen ja helppo"
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#6

Viesti mronkain »

Oikeastaan Potku löysi minut... Nyt kun tässä yksivuotissynttäritkin lähenee, niin voisihan tuota historiaa taas valottaa.

Taistelija.net -foorumilla alkoi 23.11.2004 Timo Tikan aloittaman ketju nimeltä Taistelija net, jossa
Timo Tikka kirjoitti: Taistelja net
on KUOLLUT!
Siihen sitten
Kimmo Häyrinen kirjoitti: Juu, niin tuntuu olevan. Uskoisin sen johtuvan muutamista aika oleellisista seikoista:

- Kuka tämän olemassa olosta tietää? Mainostakaa!!

- Tämä foorumi on todella h i d a s

- Lajeille voisi olla omat 'kanavat'

- Ulkoasu voisi olla houkuttelevampi tyyliin phpBB, sitäpaitsi koko sivusto olisi 'heti nähtävillä', nyt klikkailet nähdäksesi, onko mitään elämää noissa muissa linkeissä. Tylsää.
ja
Tapio Piili kirjoitti: Hitauden lisänä yksi huono asia on sisäänkirjautuminen, ennen kuin voi edes lukea viestejä. Näin ihan tavalliset pulliaiset karkotetaan pois, kun kaikki tieto on rekisteröitymisen takana...
ja ensimmäinen oma kontribuutioni oli
Marko Ronkainen kirjoitti: Olen itse ajatellut suomenkielisen foorumin perustamista, mutta esteenä tällä hetkellä mm.

- ajan puute

- serverin puute

- osaamisen puute

Mikään noista ei tietty kovin suuri ole, mutta jos joku jolla nuo resurssit löytyy haluaisi pistää foorumin pystyyn, kannatan ideaa suuresti. Itseäni kiinnostavat lähinnä/eniten filippiiniläiset lajit, mutta ehkä yleisemmin kaikkia palveleva foorumin voisi olla "kannattavampi". Sana lainausmerkeissä nimen omaan siksi, että kaupallisuutta en kannata, ellei se palvele suoraan asiakkaita, eli esim. mainosbannereita voi olla, jos ne liittyvät alaan. Hyvä esimerkki vaikka täällä: http://fma.rtrinidad.com/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi

Softakin on ilmainen ja vaatii vain että cgi tai perl on sallittu (molemmat versiot löytyvät).

Valmiita ryhmäkategorioita voi katsella vaikkapa erilaisia budolinkkejä tarjoavien sivujen malleista.

- Marko
johon Mika vastasi
Mika Perkiömäki kirjoitti: Kamppailu.net tavallaan jo ajaa tuota asiaa. En siis tietenkään vastusta uuden sivuston perustamista, päinvastoin, mutta halusin vain mainita asiasta, mikäli kyseinen sivusto ei ole ennestään tuttu. Kovin montaa sivustoa ei näin pieneen maahan mahdu, jos keskusteluaktiivisuutta - niin subjektiivista kuin sen määrittely onkin - pidetään eräänä tärkeimmistä kriteereistä, kuten esimerkiksi tämän säikeen aloittaja on pitänyt.

Nythän silti senkin sivuston "serveriä on huollettu" jo kaksi viikkoa, joten en tiedä, vaikka sitä tilausta voisi sittenkin olla.

Asiasta kannattanee keskustella.

Mika
ja siitä se sitten eteni, kunnes Mika pyysi mailailemaan privana, ja kyselin että olisiko aiheena uuden foorumin perustaminen, ja Mika sanoi että näin oli vähän tarkoitus. Ja siitä se lähti. Ensin mailailtiin vähän porukan kanssa (Mika oli jo tamperelaisten, käsittääkseni enimmäkseen mantiksia, kanssa puhunut asiasta) ja päätettiin mm. nimi. Kamppailu.net ja taistelija.net olivat jo käytössä, joku lyhyt ja ytimekäs nimi piti olla. En muista kuka sitä alun perin ehdotti, mutta muita ehdotuksia olivat mm.
KaikkiKamppailusta.net

Kamppailutaito.net
TaisteleTaiPakene.net
FlightOrFight.net
Taisteluasento.net
Heijari.net

(enemmän tai vähemmän vakavissaan kai).

Sitten keskusteltiin pitkään ja hartaasti aluejaosta, avatareista, sun muusta. Ja joulun aikana oli Mika pistänyt tuulemaan, joulun jälkeen foorumi oli pystyssä ja koekäytössä. Aluejakoahan tässä on muuteltu muutamaan otteeseen mutta suht. vakiona on pysynyt. Nämä omalaatuiset aluenimet tulivat siinä kevään aikana käyttöön, uusia on perustettu ja vanhoja poistettu. Nyt tämä näyttää aika vakiintuneelta. Myös käyttäjiä on tullut lisää kiitettävästi, ja ennen kaikkea aktiivisuus on ollut mahtavaa! Käyttäjiä ei määrällisesti ole mitenkään valtavasti, mutta ihan hyvin vajaassa vuodessa, mutta viestejä on mahtava määrä! Ja mukaan mahtuu erittäin asiapitoisia viestejä ja antoisia keskusteluja, mutta myös rentoa läpänheittoa, joka luo tunnelmaa. Tapaamisiakin on ollut jo kaksi kappaletta ja porukka on tutustunut toisiinsa ja toistensa lajeihin. Aina välillä on moderaattorien kesken keskusteltu kun joku tunnettu "hahmo" on foorumille eksynyt että mitenköhän tässä käy, alkaako riitely, suunsoitto ja/tai trollaus, mutta hyvin ovat kaikki paikkansa löytäneet.

Tätä kirjoittessa 586 käyttäjää, joista 443 on kirjoittanutkin jotain (erittäin hyvä suhde!), ja 207 käyttäjää on kirjoittanut 10 viestiä tai enemmän, yhteensä melkein 40000 viestiä (39159), joista lähes 10% Mikan kirjoittamia... Mennee 40k rikki tällä viikolla (ja Mikalla pian 4000).
Ei-moderaattorikäyttäjistä aktiivisimpia ovat olleet Jussi Häkkinen ja Ronin. Uusia moderaattoreita on vuoden aikana tullut ihan mukavasti myös, vaikka pari aluetta vielä kaipaakin modea tai lisämodea.

Katsotaan mikä on tilanne kuin vuosi tulee täyteen, mikä lienee 22.12.2005 (foorumi perustettu), tai sitten 27.12. jolloin ensimmäinen ei-mode käyttäjä liittyi mukaan (MA, joka ei taida enää olla aktiivinen?).

Mikalla varmaan on lisää tarinoita matkan varrelta ainakin, ja muilla myös, antaa tulla vaan!

- Marko
Viimeksi muokannut mronkain, loka 14, 2005, 14.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#7

Viesti Mika »

Naked kirjoitti: Tuli parin kaverin kautta linkki Tabithan whinetykseen hakamankäytöstä--
Kyllä sitä nyt :naka:, kun pikkupippuri on :camping:. Pitää vain toivoa että sun viestisi on hautautunut monien muiden alle ennen sunnuntaita - taikka muuten
(Naked) :headache: :smt072 (Tabby)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#8

Viesti Tohtori Krabola »

Joku noista modeista lähetti viestin finwushun foorumiin, pitihän se tulla tarkastamaan että mistä täällä oikein lätistään. Eipä ole eroon päässyt vieläkään, mutta onko sillä niin väliä. Mun mielestä tää on vielä aika tervehenkinen addiktio. :daz:
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#9

Viesti DaNjA »

itse taisin myös kuulla taistelija.netin kautta...taistelija.netistä kuulin taas tai no luin treeneissä olevasta lehdestä...ohi mennen päätin sitten käväistä siinä ja sitten luin myös tuon saman viestin jonka mronkain kirjoitti....taistelija net on kuollut ja tulin sitten käymään näillä sivuilla ja päätin jääd lopullisesti...kiusaamaan kaikkia :D
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11122
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#10

Viesti flammee »

En muista, jostain päin nettiä kuitenkin. Taisin osallistua siihen kyselyyn että mitä uudella foorumilla pitäisi olla, niin piti sitten tulla katteleen että toteuttiko ne mitään ehdotusta vai tekikö ne kaiken tyypillisimmällä tavalla väärin.. :D Siis tarkoitan lähinnä sitä että rekisteröintipakko heti ja ylläpitäjät vaan seuraa sivusta kun muut tuottaa ne kaikki keskustelunaiheet. Näitä foorumeita on nähty. :roll:
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
esko.ronimus
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 331
Lauteille: Tammikuu 2018

#11

Viesti esko.ronimus »

Mika pakotti minut tänne! :axe:
DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#12

Viesti DaNjA »

Hyi hyi Mikaa [-X
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
Kuvake
Naked
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2185
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Yhteystiedot:

#13

Viesti Naked »

Mika kirjoitti: Pitää vain toivoa että sun viestisi on hautautunut monien muiden alle ennen sunnuntaita
Hyss... :-"
Nuutti Kotivuori

"Karvainen ja helppo"
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

#14

Viesti Simpanssi »

Joo. Olin ihan aloituksesta lähtien mukana. Silloin kun foorumia oltiin ajattelemassa Mika otti yhteyttä ja lupauduin mukaan. Mika ja Elina (joka sitten osaa oikeasti ihan kaikkea, joten ei paljon hikeä nostanut yksi foorumin vääntö) laittoivat sitten muistaakseni jouluna puljun pystyyn ja sitten aloitettiin pienimuotoinen mainostus yms..

Foorumin tavoitteet saatiin todella nopeasti täytettyä. Eniten jännitti se saataisiinko foorumin kaikki osat tarpeeksi aktiiviseksi, jotta saitti ei kuolisi ihan alkuunsa.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#15

Viesti Elina »

Vastaus kysymykseen on helppo: olin mukana väsäämässä tätä. :lol: Ja jos ette tykkää potkaisevasta pojasta tai tuosta räpylän kuvasta tuossa ylhäällä, niin syyttäkään minun vajavaista hiirelläpiirtämistaitoani :lol: Ne on nimittäin vapaalla kädellä PhotoShopissa piirrelty.

Tällä hetkellä parasta Potkussa on mielestäni tuo treenipäiväkirjahomma. Tykkään kirjoitella sinne, kun entiset ruutuvihkosysteemit ovat niin hankalia ja hukkaan ne aina. Ja vaikka liialliset viestit omaa ketjua OT:maan eivät ole kivoja, niin onhan se mukavaa, kun on se mahdollisuus, että joku voi sanoa rakentavan sanasen tai parin touhuistasi. 8)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 17 kurkkijaa