Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Onko linja muuttunut?

Keskustelua Potkun kehittämisestä sekä ohjeita laudan käyttämiseen

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Onko linja muuttunut?

#91

Viesti Mjölnir »

Lasse Candé kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Eniten minua pelottaakin se, että mitä jos jotkut eivät oikeasti vedäkään mitään roolia, vaan oikeasti ovat sellaisia, kuin kirjoituksensa antavat olettaa...
Melko filosofinen pohdinta tuo että minkälainen ihminen on oikeasti.

Jos nyt sitten joku kirjoittelija on "oikeasti" sellainen miltä vaikuttaa, niin miten paljon tästä voi päätellä siitä, miten esim kyseinen ihminen käyttäytyy sosiaalisissa tilanteissa tai miten hän ajattelee mitäkin? Ja määrittelevätkö nämäkään sitä minkälainen ihminen on oikeasti.

Tässä vaiheessa tulee melko validiksi tarkastelutavaksi se, että ihmisen jokin mystinen oikea olemus on melko heikosti hyvinmääritelty ominaisuus.

Mistä päästäänkin sitten asettelun retorisiin herkuttelumahdollisuuksiin. Mitä sitten pohdinnasta voi saada tänne, on toinen kysymys, johon itselläni on melko skeptinen vastaus.
Oltaisko nyt sen "akateemisuuden" ytimessä, kun olen kuitenkin itsekin maisteri, mutta en tajunnut hevohhelvettiä tuosta(kaan) viestistä. Tai en vaan jaksa ;)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Onko linja muuttunut?

#92

Viesti Lasse Candé »

Ehkä sä olet sitten oikeasti tuollainen. :)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Onko linja muuttunut?

#93

Viesti Mjölnir »

Lasse Candé kirjoitti: Ehkä sä olet sitten oikeasti tuollainen. :)
Niin saattaa olla
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Onko linja muuttunut?

#94

Viesti Mika »

Nyt ollaan taas lasseuden ytimessä. :lol:

Minäpä huvikseni vastaan. Katsos, Lasse, kun siinä on sellainen koukku, että ihan evoluutiopsykologian kautta älyllisesti velttoja ihmisiä on syrjitty, koska heidän vähäisempi panoksensa yhteisölle on voinut asettaa yhteisön vaaraan esimerkiksi vartiointitilanteessa. Siksi tietynlaiset oman elämänsä ämpärin jonottajat pohdituttavat.

Se, millainen ihminen on oikeasti, on tuolla tasolla jo sen verran mahdoton tehtävä pähkäillä, että siitä on aivan turha keskustella. Tässä yhteydessä nyt olennaista oli se, onko ihminen rehellinen mielipiteidensä kanssa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 3

Onko linja muuttunut?

#95

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Ile kirjoitti: Mitä jumalia tarkoitat?
Oi niitä on niin monta. Suosikkini on kuitenkin aina ollut Aurinkojumala. Siksi joskus ennen muinoin ovella taistelupipooni oli brodeerattu Hänen nimensä. Ei tarvinnut vastata kysymykseen kuka sä luulet olevasi.

Kumma kyllä joskus huomaa yhä kaipaavansa näitä lapsellisia dialogeja. Minä hallinnoin sisäänpääsyn lisäksi taivaankappaleiden liikettä, kuka sinä olet uhmaamaan minun tahtoani. Onko tämä asiakaspalvelua? Ei tietenkään ole. Se edellyttäisi asiakkuutta.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6397
Lauteille: Lokakuu 2009

Onko linja muuttunut?

#96

Viesti Ile »

luupää kirjoitti: Suosikkini on kuitenkin aina ollut Aurinkojumala.
Isis oli.

Tai siis poikansa Horus. Piti oikein akateemisesti tarkistaa Wikipediasta.

(Horus – auringon ja taivaan jumala, Osiriksen ja Isiksen poika)
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Luettel ... _jumalista
luupää kirjoitti: Onko tämä asiakaspalvelua? Ei tietenkään ole. Se edellyttäisi asiakkuutta.
:smt003

Tää liittyy kaikkeen.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6418
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Onko linja muuttunut?

#97

Viesti AlexMachine »

Eikös Ra ollut aurinkojumala?
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Jussi Ekholm
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 590
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Japanilaisten miekkojen tutkiminen
Sivulajit: Miekkojen keräily

Onko linja muuttunut?

#98

Viesti Jussi Ekholm »

Kaipa sitä on tähänkin ketjuun kommentoitava, vaikka minäkin meinasin hypätä vaan yli. Minä kun kuulun tähän joukkoon "ei niin aktiiviset" foorumilaiset. Kyllä minä suunnilleen kerran pari viikossa koitan katsoa asehuoneen ja saunan. Joskus myös jotain muutakin alafoorumeita (esim. dojo) lukaisen läpi.

Komppaan tuota ylempänä mainittua että muut sosiaalisen median alustat ovat sirpaloittaneet keskustelua. Tämä sama ilmiö on havaittavissa jokaisella miekkafoorumilla. Tuntuuhan se jotenkin hullulta että samat ihmiset tietää 5-6 eri foorumin kautta, facebookin, sähköpostien, youtuben jne. Muistan kun noin 10 vuotta sitten miekoissa SFI oli se foorumi missä kaikki olivat, tänä päivänä siellä on todella hiljaista.

Tuli tuosta näyttelemisestä mieleen että en tiedä selaako porukka noita tiettyjä foorumeita missä ns. "gimmickit" ovat yleisiä? Joskus se on ihan hauskaa luettavaa, mutta joskus aika rankkaakin... Rallen kysymykseen vastaan että minä ainakin kirjoitan pelkästään sellaista nettiin että pystyn sanomaan sen aina toiselle ihmiselle päin naamaakin. Minulla on sekä oikeassa elämässä että netissä hyvät käytöstavat.

En ole itse avannut pahemmin kahvilaa moneen vuoteen, koska ei kiinnosta pätkääkään. Potku on minulle SE kotimainen alusta kamppailulajeille. Luen myös väliin boxing.fi foorumia ja pakkista, mutta pääasiassa täällä tulee luettua. En sitten puolestaan etsi mitään muuta potkusta kun kamppailupuolta.

Voisin jauhaa pitkäänkin siitä kuinka porukka ei enää tänä päivänä jaksa etsiä yhtään tietoa kirjoista, vanhoilta harrastajilta, ei jakseta itse tehdä yhtään pohjatyötä tietoa etsiessä yms... mutta ei se jauhaminen ketään kiinnosta. :lol:
Jussi Ekholm
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12707
Lauteille: Tammikuu 2005

Onko linja muuttunut?

#99

Viesti AriJ »

Jussi Ekholm kirjoitti: En ole itse avannut pahemmin kahvilaa moneen vuoteen, koska ei kiinnosta pätkääkään. Potku on minulle SE kotimainen alusta kamppailulajeille. Luen myös väliin boxing.fi foorumia ja pakkista, mutta pääasiassa täällä tulee luettua. En sitten puolestaan etsi mitään muuta potkusta kun kamppailupuolta.
:peukku: :peukku: noin mennyt itselläni enenevässä määrin ihan alusta lähtien, Kahvila ei tuntunut kuuluvan koko pakettiin mutta oli kai jonkinlainen pakollinen paha (pitäkin kurkata montako viestiä, mihin ketjuihin sinne olen edes kirjoittanut :) ).

Nykyään lähinnä Dojo ja Sauna, Uudet Viestit sivun kautta.... harvemmin jonkin muun alueen aihe itselle.

PS. vajaat 900 viestiä, mukaanluettuna ala-alueet Ilokaasuteltta ja Linkkivinkkinurkka....
______________________
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 11110
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Onko linja muuttunut?

#100

Viesti flammee »

Jussi Ekholm kirjoitti: Kaipa sitä on tähänkin ketjuun kommentoitava, vaikka minäkin meinasin hypätä vaan yli. Minä kun kuulun tähän joukkoon "ei niin aktiiviset" foorumilaiset. Kyllä minä suunnilleen kerran pari viikossa koitan katsoa asehuoneen ja saunan. Joskus myös jotain muutakin alafoorumeita (esim. dojo) lukaisen läpi.
...
En ole itse avannut pahemmin kahvilaa moneen vuoteen, koska ei kiinnosta pätkääkään. ... En sitten puolestaan etsi mitään muuta potkusta kun kamppailupuolta.
Mutta jotenkin, monen epätodennäköisyyden summana, satuit kuitenkin löytään tämän ketjun tälleen melko tuoreeltaan, vaikket lue muuta kuin kamppailualueita...? Ettet nyt vaan sattuisi joka kerta vähän ja salaa, ninjana kurkkaan muitakin alueita? ;)
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Onko linja muuttunut?

#101

Viesti Dojon Jäykin »

Mika kirjoitti: Nyt ollaan taas lasseuden ytimessä. :lol:

Minäpä huvikseni vastaan. Katsos, Lasse, kun siinä on sellainen koukku, että ihan evoluutiopsykologian kautta älyllisesti velttoja ihmisiä on syrjitty, koska heidän vähäisempi panoksensa yhteisölle on voinut asettaa yhteisön vaaraan esimerkiksi vartiointitilanteessa. Siksi tietynlaiset oman elämänsä ämpärin jonottajat pohdituttavat.

Se, millainen ihminen on oikeasti, on tuolla tasolla jo sen verran mahdoton tehtävä pähkäillä, että siitä on aivan turha keskustella. Tässä yhteydessä nyt olennaista oli se, onko ihminen rehellinen mielipiteidensä kanssa.
Haistanko kaasun...? Näenkö pakkosterilisaation palaamisen...? ;)

Mitenköhän niitä älyllisesti velttoja esiintyy vielä tässä vaiheessa evoluutiota? Happivajeesta synnytyksen yhteydessä kärsineitä ei voi syyttää, muut ovat kai siihen opetettu...?

Ei niitä toivottavasti tarvitse kuitenkaan vartioon laittaa, ainakaan yksin.
Kuvake
Jussi Ekholm
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 590
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Japanilaisten miekkojen tutkiminen
Sivulajit: Miekkojen keräily

Onko linja muuttunut?

#102

Viesti Jussi Ekholm »

flammee kirjoitti: Mutta jotenkin, monen epätodennäköisyyden summana, satuit kuitenkin löytään tämän ketjun tälleen melko tuoreeltaan, vaikket lue muuta kuin kamppailualueita...? Ettet nyt vaan sattuisi joka kerta vähän ja salaa, ninjana kurkkaan muitakin alueita? ;)
No tämä ketju kun on ollut jo monta päivää tuossa viiden viimeisimmän vilkkaan kamppailuketjun ikkunassa etusivulla. Kyllä minä aina väliin katson mistä täällä höpistään vaikken mitään muuta tekisikään. Nykyään kun nuo kahvilaketjut ei enää näy tuossa vilkkaiden ketjujen seassa, mikä on minusta hyvä juttu.

Kyllä minä seurasin suurella mielenkiinnolla tuota "kadonnutta" Kaspin-ketjuakin tuossa joulunpyhinä, vaikken ehtinytkään sinne mitään kirjoitella kun en jaksanut olla niin kauaa linjoilla että olisin saanut jotain järkevää kirjoitettua siihen. Luin kuitenkin aika tiiviiseen tahtiin sitä. :)

Minä en ole ollut tarpeeksi aktiivinen jäsen että voisin sanoa onko linja muuttunut vai porukka muuttunut...

Se on vaan tässä kymmenien ja kymmenien erilaisten sosiaalisen median alustojen maailmassa hyvin vaikeaa houkutella ihmisiä näille keskustelufoorumeille. Onhan tuolla Facebookissa ja Youtube-maailmassakin tietäviä henkilöitä, mutta on tullut vaan huomattua että ihmiset esittävät siellä helposti aivan perusteettomia mielipiteitään totuuksina. Monet kun eivät viitsi tehdä tuota jo aiemmin mainitsemaani taustatyötä asioista, mutta haluavat silti esittää tietojaan muille totuutena... Ja en ainakaan itse enää usein jaksa alkaa oikomaan noita vääryyksiä, kun se on ihan turhaa väittelyä silloin kun ihmiset eivät suostu kuuntelemaan mitään muuta näkökulmaa kuin omaansa.

Minusta täällä potkussa on yleisesti ollut aika hyvää keskustelua asioista, eikä mitään sellaista ihan väkisin vänkäämistä.
Jussi Ekholm
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 11110
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Onko linja muuttunut?

#103

Viesti flammee »

Jussi Ekholm kirjoitti: Onhan tuolla Facebookissa ja Youtube-maailmassakin tietäviä henkilöitä, mutta on tullut vaan huomattua että ihmiset esittävät siellä helposti aivan perusteettomia mielipiteitään totuuksina. Monet kun eivät viitsi tehdä tuota jo aiemmin mainitsemaani taustatyötä asioista, mutta haluavat silti esittää tietojaan muille totuutena... Ja en ainakaan itse enää usein jaksa alkaa oikomaan noita vääryyksiä, kun se on ihan turhaa väittelyä silloin kun ihmiset eivät suostu kuuntelemaan mitään muuta näkökulmaa kuin omaansa.

Kuva
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Pasi Lunden
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 708
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Turku

Onko linja muuttunut?

#104

Viesti Pasi Lunden »

Havainnoillinen kaavio. Aikaahan ei pidä sotkea mitenkään tuohon kokemusakseliin. Hasardi saattaa hyvinkin olla edelleen hasardi vuosikymmenienkin päästä.

Tämä pätkä tuli kaaviosta mieleen:
..
If thou dost these things faithfully, if thou travellest with high heart and pure intention, soon shall thy callow Newbiehood be shed. By degrees imperceptible to thyself shalt thou gain Power and Wisdom, Striving and Doing all the while. Gradually shall thy Puissance unfold and deepen.

O Nobly Born, if thou dost all these things, thy Wizardhood shall surely come upon thee; but not of a sudden, and not until after thy arrogant Mind hath more than half Forgotten that such was its Aim. For know this --- you may not by thyself in Pride claim the Mantle of Wizardry; that way lies only Bogosity without End.

Rather must you Become, and Become, and Become, until Hackers respect thy Power, and other Wizards hail thee as a Brother or Sister in Wisdom, and you wake up and realize that the Mantle hath lain unknown upon thy Shoulders since you knew not when.
...
Lähde: The Loginataka - eräs hauska teksti Hakkerin Tiestä. Tekstin otsikko on sivun mukaan leikkisä väännös vanhasta buddhalaisesta tekstikokoelmasta nimeltä Tripitaka.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Onko linja muuttunut?

#105

Viesti Aihki »

Ihan hyvä kaavio, siitä vain puuttuu puolet elikkä on ihan yhtä tärkeätä tietää mitä et tiedä, eikä se ole aina niin helppoa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 7 kurkkijaa