Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

Keskustelua Potkun kehittämisestä sekä ohjeita laudan käyttämiseen

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#61

Viesti Aihki »

Mika kirjoitti: Mielestäni Rojola esimerkillisellä toiminnallaan ylti aika lähelle tuota kuukausi sitten tässä viestissään.
Aey aey Sir, tuo on riittävän lähellä, hyväksytään, ihan hyvä pätkä, jonka olen missannut.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#62

Viesti Lasse Candé »

Mika kirjoitti:
Aihki kirjoitti: Ok, videopätkällä pääsee aika pitkälle, mutta ei se silti korvaa opettajaa kuin osassa asioita ja näin lautavastauksena en kyllä ole koskaan nähnyt kenenkään tekevän sitä varten YT-pätkää, korkeintaan neuvovan sellaiseen.
Mielestäni Rojola esimerkillisellä toiminnallaan ylti aika lähelle tuota kuukausi sitten tässä viestissään.
Mjölnir myös joskus demosi muistaakseni Krav magan ja Defendon etupotkun eroa pihalla(-an?), kun joku näitä tai jotain vastaavaa kyseli. Taisi vielä vetää molempia varten asiaankuuluvan lajin paidan päälle. :D


Tuota edeltävästä Aihkin pohdinnasta, osa lajijutuista sopii jopa paremmin kirjoitusympäristöön. Toki jos testaillaan ajan kanssa, saa kaiken aina otettua kiinni. Opetustilanteessa taas ei voi liikaa kertoa mitä jossakin on, kun pitää kertoa mitä tehdä seuraavaksi.
Samalla täytyy sanoa että itsestäänselvästi myös rajoja on. Ensimmäinen raja on kirjoitustaito, mitä suurin osa kamppailijoista pystyy kompensoimaan demolla, mutta vähintään mielekkyydessä tulee kyllä myös ulkoiset realiteetit vastaan.

Yllättävän paljon kuitenkin pystyy kirjoittamaan, on pointtini.
Kuvake
Jussi Ekholm
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 590
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Japanilaisten miekkojen tutkiminen
Sivulajit: Miekkojen keräily

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#63

Viesti Jussi Ekholm »

Enpä ole kovin aktiivinen Potkussa, mutta minusta on hyvä että edes ei-kamppailuaiheinen keskustelu on vilkasta. Sitten jos se hiljenisi niin olisikin jo aika hiljaista. Kyllä minustakin olisi mukavaa lukea enemmän kamppailujuttuja, varsinkin itseä kiinnostavista aiheista, ja osallistua keskusteluun niistä, mutta eipä sitä voi ihmisiä pakottaa keskustelemaan.

Pääasiassahan itse tulee täältä seurattua Asehuonetta ja Dojoa. Molemmat vain tuppaavat olemaan aika hiljaisia. Kyllähän sitä ihan mielellään keskustelisi suomeksikin tähän aihepiiriin liityen, mutta kun tulee seurattua viittä kansainvälistä foorumia aktiivisesti ja siihen vielä monia muita satunnaisemmin. Niin jotenkin sitä ei itselläkään ole niin aikaa ja innostusta keksiä uusia avauksia, sitä kun on huomannut ettei noista omista avauksista ole kauheasti keskustelua tullut muutenkaan. Tämä aseintoilu kun on niin pienen piirin juttu.

Olen huomannut saman ilmiön kansainvälisillä foorumeillakin. Minä en osaa avata vauhdikkaita keskusteluja... :) Ehkä koitan avata liian tarkkaa aihetta, tai pohjustus on huono, tai aihe ei vain kiinnosta tarpeeksi ihmisiä, kai noita syitä on monia. Itse olen enemmän vastailijatyyppiä ja odotan usein että joku muu tekisi sen avauksen johon minulla olisi jotain sisältöä annettavana. Mutta foorumit tarvitsevat niitä jotka avaavat keskusteluja, yksi innokas kyselijä saattaa saada aikaan paljon vauhdikasta ja hyvää keskustelua.

Andylle minultakin iso peukku, on ollut monia tosi hyviä avauksia, ja niistä on seurannut paljon hyvää keskustelua.

Sen on huomannut muutamilla foorumeilla kuinka pari innokasta aktiivia (usein uusia tulokkaita) saa luotua tosi paljon räiskettä foorumeille. Kyllähän sitä väliin huokaa, että ei sitten avaaja viitsinyt katsoa että 90%:sesti sama avaus tehtiin viime viikolla ja se näkyy alafoorumin parin ylimmän viestin joukossa, mutta tälläinen pitää foorumia aktiivisena. Eipähän näin viestiketjuille tule niin suuria lukukertoja, ja ne pysyvät usein lyhyempinä kun samaa asiaa käsitellään aina uudestaan, mutta onko se taas sitten huono asia? Siihen en ainakaan minä osaa vastata, minusta on mukavaa että keskustellaan "tyhmistäkin" kysymyksistä.

Sitä tuntee väliin itsensä niin viisaaksi ja tärkeäksi kun voi vastata johonkin kysymykseen foorumilla. :) Onhan se hölmöä, mutta se on mukava tunne kun tietää auttaneensa.

Jotenkin tuntuu että saattaisi olla tarvetta aloittelijaystävällisille ketjuille. Tämä nyt on varmaan huono termi, mutta jotain sellaista että saataisiin aloittelevia harrastajia rohkeammin kysymään mieltä askarruttavia asioita.

Eipä minulla ollut oikein mitään järkevää sanottavaa aiheeseen. Voin koittaa yrittää avata jonkun ketjun asehuoneeseen, täytyy vain koittaa miettiä sellainen aihe ja avaus, josta kumpuaisi keskustelua.
Jussi Ekholm
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#64

Viesti Lasse Candé »

Yksi potkun ongelma on kyllä siinä että ensimmäinen mitä sivustolta näkyy tällä hetkellä (kun itse juuri kommentoin ketjuihin) on otsikot
Ekoterrorismi?
Puoluepolitiikka

Arvelisin että nämä otsikot nostavat monilla kamppailijoilla karvat pystyyn itse foorumin suhteen. Ne ovat ensimmäiset mitä kamppailufoorumilla silti näkyvät sisällöllisesti. Toki tässä voi sanoa että näkyyhän siellä sitä ja näkyyhän siellä tätä, mutta väittäisin että kuka tahansa vaikkapa mainonta-alaa tunteva sanoisi että foorumi näyttäytyy heti ensi silmäykseltä melko poliittisena ympäristönä.

Ja otsikoissahan on vielä parasta se että kärjistetysti ekoterrorismi näyttäytyy "ekoterroristimielisille" heidän leimaamisketjuna ja leimaajille vihreänä propagandana, kun taas puoluepolitiikka näyttäytyy politiikasta kiinnostuneelle politiikan haukkumisena ja sen haukkujalle poliittisena pascanjauhantana. Siis mikäli on potkussa kiinnostunut lähinnä kamppailusta, mutta noin muuten ehkä omaisi noihinkin jotain hyvin rajallista kiinnostusta ja mielipiteitä.

Koska aiemmista keskusteluista on ilmennyt että se viiden uusimman lista on muiden vakiokirjoittajien parissa suosittu eikä sitä haluta pois, kysyisin voisiko siinä lukea vain kaikista muista kuin kahvilasta ja ilokaasuteltasta olevat viestit. Olisiko tämä teknisesti mahdollista? Haluaisiko kukaan muu tätä?

Noin syvemmällä tasollahan keskustelu käsittelee myös sitä että onko potku olemassaolevia potkulaisia varten myötäilemässä sumeasti enemmistöä vai vahvempi kamppailulajifoorumi-instituutio joka ei leijaile tuulien mukana. Koska Elinahan oli tuolla aiemmin oikeassa että elämässä tulee vaiheita. Tuleeko siinä tilanteessa potkun suunnata huomionsa "oman porukkansa" sijaan heihin jotka tahtovat käydä kamppailulajikeskustelua? Sanoisin kuitenkin että siksi potku on aikoinaan itsensä määritellyt ja samassa en usko että potku pystyy juosta täysin jokaisen kirjoittajan intressien perässä haavi kädessä. Paradoksaalisesti uskon että kamppailulajifokus ykkösprioriteettina tyydyttäisi jopa heitä paremmin joilla menee kamppailulajihommat nyt puoliliekillä tai jopa sammuksissa. Koska mitään muuta suuntaa meillä ei ole ja kuka nyt sellaisesta foorumista mitään saa?

Hyvin tärkeänä ryhmänä näkisin itse vähemmän kirjoittavat, jotka silti välillä kirjoittelevat. Me hörhöt kirjoitetaan täällä luultavasti vaikka mikä tulisi. Signaalit siitä että monet jopa aktiivipotkulaiset ovat kamppailukeskustelun vähäisyyteen tyytymättömiä ovat aivan selvät. Se ei mielestäni ole itseruoskinnan paikka vaan tulevaisuuspohdinnan. Tuossa minulla olisi yksi helppo ratkaisun murunen, joka jo voisi tehdä vähän mutta mahdollisesti pitkäaikaisesti.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#65

Viesti Mjölnir »

Lasse Candé kirjoitti: Mjölnir myös joskus demosi muistaakseni Krav magan ja Defendon etupotkun eroa pihalla(-an?), kun joku näitä tai jotain vastaavaa kyseli. Taisi vielä vetää molempia varten asiaankuuluvan lajin paidan päälle. :D
Joo tää on ihan totta. Joskus olen myös laittanut jälkikasvun tekemään mulle tai toisilleen jotain tekniikkaa, ja ottanut kuvan, kun joku on kysellyt, että mitä tarkoitetaan.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#66

Viesti Mika »

Lasse Candé kirjoitti: Koska aiemmista keskusteluista on ilmennyt että se viiden uusimman lista on muiden vakiokirjoittajien parissa suosittu eikä sitä haluta pois, kysyisin voisiko siinä lukea vain kaikista muista kuin kahvilasta ja ilokaasuteltasta olevat viestit. Olisiko tämä teknisesti mahdollista? Haluaisiko kukaan muu tätä?
Kyllä se mitä luultavimmin on teknisesti mahdollista, mutta kyseisen palikan kehittäjä ei ole enää aikoihin kehittänyt palikkaansa eikä siten vastaillut kysymyksiin sitä koskien, sillä samanlainen toiminto sisältyy seuraavaan phpBB-versioon oletuksena. Palikan säädöissä ei moista rajausmahdollisuutta ole. Joku taitava puukottaja ehkä osaisi muokata palikkaa tuolla tavalla.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#67

Viesti Mika »

Mika kirjoitti:
Lasse Candé kirjoitti: Koska aiemmista keskusteluista on ilmennyt että se viiden uusimman lista on muiden vakiokirjoittajien parissa suosittu eikä sitä haluta pois, kysyisin voisiko siinä lukea vain kaikista muista kuin kahvilasta ja ilokaasuteltasta olevat viestit. Olisiko tämä teknisesti mahdollista? Haluaisiko kukaan muu tätä?
Kyllä se mitä luultavimmin on teknisesti mahdollista, mutta kyseisen palikan kehittäjä ei ole enää aikoihin kehittänyt palikkaansa eikä siten vastaillut kysymyksiin sitä koskien, sillä samanlainen toiminto sisältyy seuraavaan phpBB-versioon oletuksena. Palikan säädöissä ei moista rajausmahdollisuutta ole. Joku taitava puukottaja ehkä osaisi muokata palikkaa tuolla tavalla.
Se joku taitava puukottaja — jälleen kerran — oli @cakke. :bow:

Kertokaa sitten onko parempi näin.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#68

Viesti Lasse Candé »

Totuttelua vaatii, mutta layoutin puolesta sanoisin että varmasti toimii paremmin kamppailijoiden värväämisessä kamppailukirjoitteluun.

Hienoa!
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#69

Viesti JanneM »

Mun mielestä toi on hyvä koska sillon ensi silmäys näyttää siltä, että täällä ekskustellaan nimenomaan kamppailulajeista eikä esim aikuisista naisista, kuka julkkiksesta tai vitseistä :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#70

Viesti Andy »

Hyvä!
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
HarriN
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 527
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MMA & BJJ
Yhteystiedot:

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#71

Viesti HarriN »

Mitenköhän tän mun asiani muotoilisi niin, ettei se olisi moderointilinjauksista keskustelua?

Vähentyneeseen kamppailukeskusteluun saattaa vahvasti vaikuttaa se, että joistakin aiheista ei saa keskustella. Mielestäni efo-keskustelun rajoittaminen ja viestien poistaminen oli hyvin erikoista. Laji on kamppailun suhteen täyttä huijausta, vaikka siinä miten haluaisi nähdä salattuja juttuja, syvempiä merkityksiä tai kivoja markkinahenkisiä silmänkääntötemppuja. Miksei tuota saa julki? Lampila voi tarkoittaa hyvää ja uskoa asiaansa, mutta se ei muuta sitä faktaa, että etätyrmäykset eivät pelitä.

Tiedän, että Potkun henkeen kuuluu ystävällismielinen keskustelu, mutta rehellinen ja kiertelemätön suorasanainen kriittisyys pitäisi sallia. Jos näitä voimakkaita tunteita herättäviä keskusteluita poistetaan ja valvotaan vahvalla kädellä, jää ainakin itselle hölmistynyt olo. Eikö kamppailuaiheisen foorumin kuuluisi olla paikka, jossa jaetaan oikeaa tietoa, kumotaan huhuja ja tarvittaessa paljastetaan huijareita? Jos yellow bamboo leviäisi Suomeen, niin saisiko sitä kyseenalaistaa?
Mielipiteet ja möläytykset ovat omiani. Yhdistyksen virallista kantaa edustaessani mainitsen sen kirjoituksessani.

Finnfighters`Gym
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#72

Viesti Mika »

Harri, kyse on ihan yksinkertaisesti keskustelutyylistä. Se on ollut Potkun voimavara alusta asti. Bullshidot ja muut vastaavat sivut on sitten omanlaisiaan sivustoja. Minkäänlaiset ajojahdit ja avautumiset eivät tänne kuulu. Asioista saa keskustella, mutta tyylin pitää olla kuitenkin asiallinen, eikä keskustelu saa painottua parjaamiseen.
Tarkoituksena on sekä tuoda lajeja ja niiden harrastajia lähemmäs toisiaan että kehittää lajimaailmamme imagoa myös suuren yleisön silmissä.
Tämän pitää toteutua.

Olet kuitenkin oikeassa siinä, että tällaiset keskustelut käydään sääntöjenkin puitteissa yksityisesti (linkki). Tästä on kenenkään siis turha jatkaa tässä ketjussa.
HarriN
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 527
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Turku
Etulaji: MMA & BJJ
Yhteystiedot:

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#73

Viesti HarriN »

Oon vahvasti toista mieltä, mutta kuitti kuitenkin.
Mielipiteet ja möläytykset ovat omiani. Yhdistyksen virallista kantaa edustaessani mainitsen sen kirjoituksessani.

Finnfighters`Gym
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#74

Viesti bodyguard »

Oon Harrin kanssa samaa mieltä. Lisäksi, voihan sitä miettiä miten alueita jaotellaan ja mitä aiheita kielletään mutta ei se mikään ihme ole että keskustelut hiljenee ja uusia keskustelijoita ei ole tullut aikapäiviin kun joka ketju on sivutolkulla täynnä sellasta "akateemista inttämistä" jota kukaan ei jaksa lukea.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kamppailulaji- ja muu keskustelu Potkussa

#75

Viesti Jorge »

En kutsuisi sitä "akateemiseksi inttämiseksi", vaan "akateemiseksi" inttämiseksi. ;)

Siis ihan oikeasti, siinä tehdään tikusta asiaa, ja kysellään sivutolkulla jotain (jopa keskustelun kannalta epärelevanttia) juttua eri kanteilta, jotta saadaan huomio pois itse keskustelusta.

Ja siis niin, että asia on jo ilmaistu, mutta jostain kumman syystä vielä kysellään, että mitähän sillä mahdetaan oikein tarkoittaa. Tätä sitten mainostetaan keskustelun laadun vaalimisena.

Hyväksyisin (ymmärrykseeni/ ymmärtämättömyyteeni mitenkään liittymättä), jos näitä linjauksia tekisi sivun ylläpitäjä tai edes ylipotkija, mutta kun muiden keskustelijoiden taholta yritetään torpedoida keskustelua käyttämällä hyväksi sitä laudan sääntöä, että kysymyksiin on vastattava, niin en tajua.

Kysymyksiä kysymyksien vuoksi, oletuksia, että edellinen vastaus ei ole yleisölle riittävä jne., jne.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 19 kurkkijaa